Skocz do zawartości

Szosa do 3500


Rekomendowane odpowiedzi

Hej wszystkim forimowiczom, raczej nie nowy temat z mojej strony czyli pierwsza szosa. Przejrzałem dużo tematów i niestety nie znalazłem nic ciekawego dla mnie. Całe życie jeździłem na MTB, a teraz wpadł mi do głowy pomysł na coś bardziej szybkiego i na twarde płaskie drogi Mazowsza. Mój wzrost 183 i szukam najlepiej czegoś w Warszawie i okolicach. Rower ma być wygodny na wyprawy ok 100k i szybki. Budżet do 3500.

Moje typy na teraz:

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-bulls-desert-falcon-pro-CID767-IDOja4J.html

https://www.olx.pl/d/oferta/wilier-la-triestina-competizione-szosowy-ultegra-easton-r-57-gratisy-CID767-IDPaMXr.html

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-olympia-karbo-race-plus-caly-na-campagnolo-veloce-55-CID767-IDOg54K.html

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-carbon-58-CID767-IDP5X1D.html

I jeden z trochę dalszej okolicy:

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-boardman-air-9-carbon-CID767-IDP8pf6.html

 

 

Odnośnik do komentarza

W tym budżecie niestety się nie rozwiniesz. Masz opcję kupienia słabawego nowego roweru na aluminiowej ramie albo średniego ale starszego na karbonowej. Pytanie tylko jakie kompromisy jesteś w stanie zaakceptować. Stara szosa typu race będzie trochę szybsza ale mało komfortowa. Szosa typu endurance będzie bardziej komfortowa ale trochę wolniejsza. Wzrost masz typowy pod ramę 56 jeżeli masz proporcjonalną budowę.

1. Rower ekstremalnie niekomfortowy jak każdy ze stopu alu 7005 za to mega wytrzymały. Mój Bulls spadł z dachu samochodu przy 120 km/h i przeżył :)
2. Obiekt trochę muzealny ale obleci. Każda Ultegra dobrze działa tylko że do tej nie kupisz żadnych nowych części jak coś padnie. Tylko Allegro/OLX. Problemem starszych rowerów jest tire clearance czyli maksymalny, dopuszczalny rozmiar opony. Jak rower nie bierze bez problemu opon 25 mm, to bym w życiu nie kupił.
3. Raczej za mały na wysokość i staruszek. Ale w porządku. Campa Veloce pracuje dobrze, miałem, ale gorzej niż w miarę nowe Shimano. Części są. Hamulce to spowalniacze.
4. Za duży. Od Sram trzymamy się z daleka.
5. Chińska rama aero sygnowana przez Boardmana, dobrze skonfigurowana. Powinna być szybka. Nie wiadomo jak z komfortem. Rowery u nas nie występujące w sklepach, przywożone z UK. Cena z gatunku atrakcyjnych. Dobrze ustalić pochodzenie i numer seryjny żeby nie być oskarżonym o paserstwo jakby co.

 

Odnośnik do komentarza

Czyli lepiej szukać karbonu starszego, ze starszym osprzętem czy aluminium z nowszym osprzętem? 

Rzeczywiście jest taka duża różnica mieszy 2x10 i 2x11?

I rozumiem, że te rowery które do tej pory znalazłem to będą średnie wybory a ten ostatni jest spoko, ale duże prawdopodobieństwo że jest kradziony? Jeszcze do tego z 5 godzin jazdy ode mnie. 

Może mógłbyś podrzucić jakieś modele endurance sensowne w mojej zakładanej kwocie? 

Odnośnik do komentarza

Miało być,  że w mtb karbon jest fajniejszy niż Alu. Jeździłem tylko na nowoczesnym karbonie w mtb, starsze karbony były mało wygodne. Ja dużej różnicy w wygodzie ramy karbon albo Alu nie czuję w mtb. W szosie, przy twardych oponach karbon będzie bardziej odczuwalny niż w mtb. 

No tylko karbon karbonowi nie równy. Mam dwie sztyce karbonowe, jedna jest bardzo miękka i się ugina, druga jest sztywna i mniej się ugina. Starsze karbony były nastawione tylko na sztywność, niską wagę i prędkość. Pod tym względem nowoczesne Alu może być lepsze do codziennej jazdy niż stary karbon. Starszy karbon jest fajny jak masz agresywny styl jazdy, lubisz robić sprinty i mocno przyspieszać, jeśli jeździsz długą trasę bez sprintów, wolałbym nowsze Alu na 2x11 I 105, sprinty i bicie komów na starszym karbonie. 

Starsza ultegra działa podobnie co nowsze 105, tylko koszt eksploatacji powinien być niższy w nowszej 105. 

Odnośnik do komentarza

Starszy karbon będzie znacznie lepszy niż każda rama z alu 6061 i 7005. Są dobre ramy alu ale jest ich bardzo mało. Są to Specialized oznaczone jako E5 w modelach Allez, Cannondale Topstone, najwyższe modele Giant.

Z nowych rowerów najlepszym wyborem wydaje się być Triban 520 RC z Decathlonu.

Napęd 2x10 może być. Najnowsza Tiagra 4700 pracuje bardzo dobrze. Mam w gravelo-przełajówce. Każde starsze Campagnolo pracuje dobrze, jeśli chodzi o starsze Shimano 10x to tylko Ultegra i DuraAce. Tyle że Ultegra 2x10 6700 miała premierę w roku 2009 i nie ma do niej części.

Czy duże prawdopodobieństwo że rower kradziony? Tego nie wiem. Powinien kosztować raczej 5k. 3,5 jest trochę podejrzane.

Najlepsze modele endurance to Specialized Roubaix na którym jeżdżę ja i 5 moich kumpli i Trek Domane. Roubaix na Tiagrze przed pandemią chodził za 3000-3500 a na 105 za ok. 4000. Teraz 1000 więcej. Ale kto cierpliwy to upoluje.

Odnośnik do komentarza
17 minut temu, Owden napisał:

1. Stan korby wskazuje że kupiony od handlarza lub mocno eksploatowany. Trzeba by go dać na oględziny do serwisu. Konfiguracja w porządku. Być może napęd za chwilę do zmiany. Te koła to padaczka. Masowo lecą w nich szprychy więc pojawią się koszty.
2. Mocno wyekploatowany. Za chwilę blat korby, łańcuch, kaseta do zmiany.
3. Napęd muzealny, nie ruszać
4. Nie jest zły. Tylna przerzutka trochę walona wygląda ale ogólnie może mieć sens.

Rower używany MUSI być odebrany osobiście i sprawdzony.

To możesz brać. Spokojnie wpasuję Cię w 54 po małych przeróbkach.
https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-specialized-allez-elite-2020-CID767-IDOCMk1.html

Tu masz porównanie geometrii o ile Ci to coś mówi:
https://geometrygeeks.bike/compare/specialized-allez-elite-2020-54,specialized-roubaix-sl4-sport-2017-56/

Odnośnik do komentarza

Dzięki za wszystkie porady i uwagi. Wygląda na to, że mój budżet rzeczywiście nie daje zbyt wielkiego wyboru, a jak już coś w miarę uda się wypatrzeć to jest na drugim końcu Polski. A przy obecnych cenach paliwa to wycieczka 800km w dwie strony tylko żeby obejrzeć rower jest nieco droga. Pozostaje tak jak pisałeś cierpliwie czekać i wypatrywać czegoś ciekawego niedaleko Warszawy. 

Jeszcze raz dzięki za cenne info, teraz już mniej więcej wiem czego szukać ?

Odnośnik do komentarza

Rozmiar 56, ewentualnie minimalnie więcej lub mniej (różni producenci mają różne oznaczenia romiarowe). Poza tym jak się bardzo chce to zawsze można coś pokombinować z np. mostkiem. 

Ten giant wygląda całkiem spoko, ale z Warszawy jest jednak trochę za daleko ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...