Skocz do zawartości

Rower do 6000 MTB


Rekomendowane odpowiedzi

Tu na jakąś tabelkę ze szczegółami dotyczącymi hamulców Shimano się napatoczyłem:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/19BJHVS0SvaW-xWd_gmYZuNQlYWgO0M58Um57g8HR29c/edit#gid=1494886127

Komentarze autora:

A few comments on the attached (and further to my submission yesterday):

  1. More rigid type brake hose (BH90) was introduced for Saint M810. It's now standard across the range of road & MTB, except on low-end and older parts.

  2. There are dozens and dozens of brake parts but a lot of these are identical in performance and even physically identical. Don't assume that there are differences that aren't obvious from the spec sheet - most of the time, there aren't. From generation to generation it may be that things like bleed ports and so on are moved around. It may or may not be the case that newer parts are more reliable. In general the caliper pistons are: 2* 21mm resin (lowest-end), 2 * 22mm resin (Deore, lower end road, some sub-Deore parts), 2 * 22mm ceramic (SLX, XT, XTR), or 4 * ceramic 16/18mm (XT, Saint, Zee).

  3. Levers are basically distinguished by 'finger size'. Smaller (2-finger) levers are designed for MTB, larger levers for touring. You can position larger levers for one-finger braking if you want. Also the very cheapest levers are nasty rusty steel.

  4. MTB & most road levers come with servowave tech (a first gen and a refined version). However you don't get this on the flat-bar brake levers. This is a price differential.

  5. The levers, hoses & calipers all seem to be mutually cross-compatible, as you can get M8000 levers with M8000 (2-piston) or M8020 (4-piston ) calipers, and M6000 calipers with BH59 or BH90 hose. There is one claim in an old spec sheet that the T665 levers should only be used with T665 calipers, while all other combinations are ok. Maybe this is because the T665 levers have servowave, which they deleted from subsequent T levers, but who knows.

  6. The brand-new MT501/MT520 combination is the the same 4-piston caliper as Zee, Saint or XT M8020, but cheaper. It seems to be marketed for e-bikes.

Shimano brake progression (cumulative, but check specific models e.g., older models for specific features):

  1. Cheapest non-series - 21mm pistons, steel levers, e.g., M315, MT200 or alloy e.g. MT201, M365

  2. Less cheap - 22mm pistons, steel levers e.g., M396 or alloy levers e.g. M425

  3. Deore - better hose, option to fit rotors, option to fit finned pads (not necessarily better performing, just longer lasting according to Shimano's claim?), Servowave levers

  4. SLX - ceramic pistons, toolless reach adjust (ok?), free-stroke adjust feature is present in lever, but it is blocked off

  5. Deore XT - free-stroke adjust is enabled

  6. XTR - bling

OR

4. Zee - 4 ceramic pistons

5. Deore XT 4-piston/Saint - free-stroke adjust, toolless reach adjust

6. XTR 4-piston - bling

 

Odnośnik do komentarza

Podłączę się pod temat. Też szukam roweru do podobnych zastosowań. Czyli głównie pola, lasy, ścieżki i od czasu do czasu single. 

Myślałem o budżecie do 5k. Ale mogę coś tam dołożyć. Jest taki rower Giant XTC SLR 2 za 6.200. Z tego co wyczytałem tutaj to obiekcje jedynie są do amortyzatora. O co chodzi z tym amorem?

 

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, boru napisał:

Giant XTC SLR 2 za 6.200

Też myślę o XTC tylko o SLR 1, bardziej wizualnie mi się podoba, chociaż na żywo jeszcze nie widziałem.

Odnośnie amortyzatora to były przypadki stuków w lagach, spadającego ciśnienia, luzów (na youtube są filmiki)
Ale nie wszystkich widocznie to dotyczy, niektórzy nie narzekają, mówią że sprawuje się dobrze ten amortyzator.
No i podobno jest problem z częściami zamiennymi, z zestawami naprawczymi...

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, boru napisał:

Podłączę się pod temat. Też szukam roweru do podobnych zastosowań. Czyli głównie pola, lasy, ścieżki i od czasu do czasu single. 

Myślałem o budżecie do 5k. Ale mogę coś tam dołożyć. Jest taki rower Giant XTC SLR 2 za 6.200. Z tego co wyczytałem tutaj to obiekcje jedynie są do amortyzatora. O co chodzi z tym amorem?

 

Produkcja własna Giant. Pierwszy prototyp. Tak jakbyś kupił chiński samochód Tata czy jakoś tak. Przez pierwszy rok nie było żadnych części zamiennych do tego amortyzatora a nie są one uniwersalne. Bywały z nimi problemy. Może się okazać po skończeniu się gwarancji, że nie da się go serwisować. Każdy szanujący się serwis amorów ma części do RockShoxa, Manitou i Foxa. Do Gianta raczej nie.

Odnośnik do komentarza

po kilku dniach rozmyślania chyba wezmę tego chisela:

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-specialized-chisel-2021?gclid=Cj0KCQjwyYKUBhDJARIsAMj9lkGGKAtAifkeLZhfZnvQzuwmPLvbJKGJAvp5vw2ZZZ7NyfaD4e3nAF0aArplEALw_wcB

na początek będę jeździł na tym co jest a kiedyś sobie będę upgrade'ował.

Tak naprawdę nie ma za bardzo innego wyboru na miejscu w Lublinie. Sezon w pełni, nie będę czekał w nieskończoność gdzie tak na prawdę dziś nie wiadomo czy coś będzie dostępnego czy nie, a ceny równie dobrze mogą pójść jeszcze w górę ?

 

Odnośnik do komentarza
58 minut temu, Marcinsol napisał:

Sezon w pełni, nie będę czekał w nieskończoność gdzie tak na prawdę dziś nie wiadomo czy coś będzie dostępnego czy nie, a ceny równie dobrze mogą pójść jeszcze w górę

Bardzo dobre podejście. Sam tak zrobiłem i nie żałuję.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Marcinsol napisał:

po kilku dniach rozmyślania chyba wezmę tego chisela:

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-specialized-chisel-2021?gclid=Cj0KCQjwyYKUBhDJARIsAMj9lkGGKAtAifkeLZhfZnvQzuwmPLvbJKGJAvp5vw2ZZZ7NyfaD4e3nAF0aArplEALw_wcB

na początek będę jeździł na tym co jest a kiedyś sobie będę upgrade'ował.

Tak naprawdę nie ma za bardzo innego wyboru na miejscu w Lublinie. Sezon w pełni, nie będę czekał w nieskończoność gdzie tak na prawdę dziś nie wiadomo czy coś będzie dostępnego czy nie, a ceny równie dobrze mogą pójść jeszcze w górę ?

 

Tak naprawdę najlepszy upgrade to zmiana klamek hamulcowych na MT500/Deore. 300 zł. Amor jest przyzwoity ma tylko kiepski tłumik ze słabym przepływem oleju, który można kiedyś zmienić jakby nie pasował na Motion Control, jakieś 50 Euro. Koła są w miarę ok, opony dobre, napęd ok.

Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, jajacek napisał:

Produkcja własna Giant. Pierwszy prototyp. Tak jakbyś kupił chiński samochód Tata czy jakoś tak. Przez pierwszy rok nie było żadnych części zamiennych do tego amortyzatora a nie są one uniwersalne. Bywały z nimi problemy. Może się okazać po skończeniu się gwarancji, że nie da się go serwisować. Każdy szanujący się serwis amorów ma części do RockShoxa, Manitou i Foxa. Do Gianta raczej nie.

myślisz, że szanujący się producent rowerów, który wypuszcza na rynek swój amortyzator nie będzie do niego sprzedawał części zamiennych? Dziwne by to było. 
Jest jeszcze gwarancja na ten rower więc jak coś będzie nie halo z amorem to też chyba można na gwarancję zgłosić.

Odnośnik do komentarza

Ja nie myślę, ja wiem. Przez pierwszy rok albo więcej nie było do niego żadnych części zamiennych, które można by do niego kupić. Pytałem o to kilka razy. Jeśli chciałeś zrobić serwis amora sam, a każdy z grubsza wie jakie są interwały serwisowe, to nie było takiej możliwości. Gwarancja firmy Giant jest delikatnie mówiąc bardzo słaba. Jest to jeden z największych producentów na świecie ale potrafi wypuszczać produkty niedopracowane a czasem wręcz wołające o pomstę do nieba. Może więc być że będziesz chciał uszczelki a otrzymasz info "nie mamy i nie wiadomo kiedy będą". Do RockShoxa, Foxa czy Manitou kupisz w setkach sklepów.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...