Skocz do zawartości

Cube nuroad Pro.


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

Pojeździłem 3 lata i dochodze do wniosku że zmieniam rower. Tzn jest kilka powodów: troche słaby osprzęt, jak np te hamulce mechaniczne to straszna nędza, bardzo mocno czasami muszę zaciągnąć, a że jeżdzę często z przyczepą i dwójką dzieci, to muszę mieć jednak hydrauliczne. Pozatym rama wydaje mi się trochę duża, tzn mam wrażenie że muszę się mocno pochylić, przez co czasami pojawiają się bóle pleców i łokci. Ale mimo wszystko lubie jeździć z barankiem, dlatego chyba zostanę przy tego typu rowerze. Dla info teraz mam rame XL, czyli chyba 61 przy wzroście 191. 

Najpierw zacząłem analizować ile by mnie kosztowała wymiana osprzętu, np na kompletą grupę GRX i chyba zdecydowanie lepiej zmienić cały rower na nowy(tzn wyjdzie cenowo na to samo). 

Rozważałem karbonowego Krossa, bo za 7 tyś można już wyrwać(no i jest on krótszy, więc może i bardziej turystyczny  ale podobno karbon do przyczepki nie za bardzo).

Pozatym wybralem kilka opcji które mi się podobają:

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2025-nicasio-2-2 

Tutaj fajnie że stalowy, dużo cięższy nie jest, chętnie bym spróbował, skoro karbonu nie mogę, ale jednak nie wiem czy Marin to ogólnie dobra jakość, pewnie jednak od speca albo cannondale półka niżej

 

Pozatym poniższe wpadły mi w oko:

https://www.wysepka.pl/rowery-gravel/15083-32369-rower-gravelowy-specialized-diverge-e5-elite.html#/575-rozmiar-56/3156-kolor-satin_ashen_obsidian ten troche drogi, ale pewnie spoko

https://allegro.pl/oferta/rower-gravel-kellys-soot-70-roz-xl-super-cena-16442523664 ten fajnie że na grx, tylko nie wiem czy ta rama jest ok. No i tutaj cena spoko

https://allegro.pl/oferta/kross-esker-6-0-gen2-gravel-grx-2x12-rama-l-20-kolekcja-2025-brazowy-ziel-17312001438 wie ktoś czy te ramy krossa alu są spoko? Bo cena i osprzęt dla mnie chyba bardzo ok

https://www.greenbike.pl/rower-gravel-cannondale-topstone-1-grx-800-w-100-gotowy-oswietlenie-p-8210.html i to samo co mam tylko na dużo lepszym osprzęcie. Chyba na razie mój faworyt. Minimalnie ponad budżet, ale już bym chyba dorzucił. Zastanawiałbym się tylko czy ten sam rozmiar, czy jednak mniejszy. Bo według cannondale mieszcze się w obu przedziałach. 

https://www.wysepka.pl/rowery-gravel/15609-34109-rower-gravelowy-unibike-geos.html#/907-rozmiar-53/2113-kolor-graphite ten tez wydaje się mieć wszystko co trzeba, ale chyba ma to aluminium 6061 które jest dosyć sztywne.

 

Co byście wybrali z tych powyższych? Czy poza tymi co wyżej możecie doradzić coś innego na dobrym osprzęcie, powiedzmy grx i na dobrej alu lub stalowej ramie?

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza

Eskera to ty lepiej przymierz osobiście, bo rozmiarówka jest od czapy. XL u nich to jak typowe L u innych, przy 183 wzrostu ich XL było dla mnie bardzo wygodne do jazdy w pozycji wyciągniętej, ale minimalnie za długie żebym mógł od czasu do czasu się wyprostować i przytrzymać sobie kierownicę. Ty masz 8cm więcej, może być dość mały.

Rama alu kat. 3, koła z 32 szprychami, niemal XC z barankiem.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedzi. Może przejdę sie lokalnie u mnie usiąść na jakimś eskerze.

Sam nigdy nie składałem roweru, ale wydaje sie to ciekawa opcja, muszę przeliczyć od a do z ile to wyjdzie z rama nicasio, no i ciekawe ile za samo złożenie skasuje serwis, bo sam sie chyba nie czuje na takie zadanie 🙂

Odnośnik do komentarza

Mam Kellysa Soot 50 na GRX-ie 2x10 i mi się jeździ dobrze, mam go już ponad rok, przejechane na nim ponad 2 tys. km i nic się nie dzieje. Mam też mtb Kellys Gate 30, już prawie 4 lata i też nic się nie dzieje, chociaż na nim trochę mniej kilometrów przejechane, więc marka jak dla mnie jest o.k. ale Ty rozpatrujesz różne rowery, z różnymi napędami, od 2x10 w Specu, poprzez 2x11 w Cannondale i Unibike do 2x12 w Krossie i nagle oświadczasz, że napęd 1x11 w Kellysie Ci odpowiada - przemyślałeś to? 1x11 będzie trochę dziurawy i trochę "kompromisowy", jeśli chodzi o zakres to napędom 2xx dorównuje tylko 1x12. Poza tym napęd 1xx to bardziej nadaje się w teren, jak głównie jeździsz po szutrach, lasach, itp. a jak asfalty to lepszy będzie napęd 2xx. Przemyśł gdzie jeździsz. W Specu masz tylko 2x10, piszę "tylko" bo też mam 2x10 i jest to wystarczający napęd ale w tej cenie, anawet taniej można już mieć 2x12. No ale to Spec, napis na ramie to plus 10 do preztiżu 😁. Ja bym szedł w minimum 2x11 (ten Geos jest fajny, ma aero kierownicę z ukrytymi kablami, fajnie to wygląda) a najlepiej w 2x12 - zobacz sobie jeszcze grawele od Sensa, np. Sensa Romagna Gravel GRX 2x12, są też chyba inne modele mieszczące się w Twoim budżecie

 

Odnośnik do komentarza

Kellys słowacka firma. Istniej kupę lat, pewnie ze 20. Jak wiele firm przeszli okres wieku niemowlęcego i zaczęli sprzedawać też lepsze rowery.
W rowerze alu to dużej filozofii nie ma. Ponad 90 firm tłucze rowery z najtańszego alu 6061. Kellys też. Te są totalnie przeciętne. Ważne jakie mają wyposażenie. A w Kellys często dobre.
Wszystkie ramy z alu 6061 są nijakie. Jak ktoś nigdy nie jeżdził na czymś lepszym to w życiu tego nie zauważy. 
Co do osprzętu to 2x12 ma tę zaletę że ma w pełni stalową kasetę z koronkami co 1 od dołu. Dzięki czemu jazda jest bardzo płynna.
Są ramy alu prawie dorównujące karbonowi. Robi je parę firm na krzyż. Spec, Trek, Giant, Cannondale. Ale widziałem raz taką ramę alu Sensa że byłem w ciężkim szoku. Tak zajebiście była wykonana.

Odnośnik do komentarza

Ogólnie teraz szukając roweru założyłem ze chce  jeden blat z przodu. Teraz mam dwa i uzywam tylko jeden przez 99% czasu. Jednak wbrew pozorom nie ma zbyt dużo graveli z jednym z przodu w moim budżecie z dobrymi hamulcami(to dla mnie najwazniejsze), więc dopuszczam też napędy z dwoma z przodu. Dam sobie jeszcze parę dnia na jakiś research ale chyba na razie najbardziej do mnie przemawia topstone 1 . Znam rame dobrze mi sie na niej jeździ, tylko przymierze sie do rozmiaru niżej i może będzie ok. Akurat jest w mieście obok w sklepie.

Odnośnik do komentarza

W sumie to nie napisałeś jaki jest Twój budżet ale najdroższy z linkowanych rowerów był za 7999 zł, więc podejrzewam, że mniej więcej tyle. A więc za tyle jest na rynku kilka graweli z napędem 1x12:

KROSS Esker 5.0 GRX 1x12

KROSS Path 5.0

SUPERIOR XR 6.5 GR

KELLYS Groot 90

KROSS Esker 7.0 GRX 1x12

ORBEA Terra H41 1X

Podobno klamki GRX-a 12-rzędowego są już zaprojektowane do kierownic z flarą i nie wypłaszczenie gdzie trzyma się ręce przy jeździe na łapach jest po skosie, żeby było poziomo na kierownicy z flarą

Odnośnik do komentarza

A dlaczego niby nie możesz podpiąć orzyczepki do karbonowej? Przecież nie będziesz w tej przyczepce woził tony węgla czy dwóch metrów sześciennych drewna z lasu tylko dzieciaka, czy dwójkę. Mój szwagier karbonowym Cube ciąga przyczepkę z dzieckiem już kilka lat i nic się nie dzieje a ciąga i po szutrach i na całodniowych wypadach

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...