MaTT Opublikowano 26 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 Witam, co ile tysiecy km należy wymienić Corbe i kasete w rowerze ? od zakupu roweru jeżdżę praktycznie codziennie po 20 km, rower już mam rok, wiec chyba muszę już wymienić, ale tak orientacyjnie co ile ? wiecie ? Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 26 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 Zacznij najpierw od sprawdzenia łańcucha: https://roweroweporady.pl/jak-wymienic-lancuch-rowerowy/ Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 Kup przymiar do łańcucha. Przymiar ma dwie pozycje. Jedna pokazuje że łańcuch wyciągnął się o 0,75 ogniwa i już trzeba się przymierzać do wymiany. Druga że 1.0 ogniwa i powinien być jak najszybciej zmieniony. Serwis powie Ci że jak zakładasz nowy łańcuch to musisz zmienić kasetę. Nie jest to prawda. Jeśli kaseta nie jest mocno zużyta to może przyjąć nowy łańcuch a czasem nawet kilka. Natomiast wymieniać łańcuch i kasetę będziesz tym częściej im rzadziej o nie dbasz. Właśnie spędziłem część poranka z synem czyszcząc nasze rowery MTB po ostatnich jazdach, polerując łańcuchy i nanosząc preparat Brunox na amortyzatory. Jak nie będziesz czyścił łańcucha to dłużej niż 2 tys km nie pociągnie. Łańcuch musi być wyczyszczony do sucha co parę dni i np. dzień przed jazdą musi zostać naoliwiony żeby przesechł. Bo oliwiony w dniu jazdy złapie natychmiast wszelki brud. Nie należy też stosować bardzo twardych łańcuchów do miękkich kaset. Zwykle dobrze jest jak łańcuch i kaset są z tej samej grupy. Żywotność napędu jest związana z dbaniem o niego. Jeśli korba jest rozsądnej klasy to ma wymienne koronki i pająk do którego są przykręcone. Pająka się zwykle nie zmienia. Koronki bardzo rzadko jak się je zajedzie. Do tych uwag trzeba dodać że jazda po piachach i zimą w błocie pośniegowym sypanym solą i piachem bardzo mocno dają w kość łańcuchowi. Jak się wtedy nie czyści na bieżąco to potrzeba wymiany będzie częsta. Odnośnik do komentarza
MaTT Opublikowano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Zacznij najpierw od sprawdzenia łańcucha: https://roweroweporady.pl/jak-wymienic-lancuch-rowerowy/ po 6 tysiacach km myslisz ze tylko łancuch do wymiany ? on tez :D ale Kaseta i corba swoją drogą z zebatki od kasety 1 cm zrobila mi sie moze 2 mm łancuch zapewne tez wyciagniety. Moje pytanie brzmi tylko po ilu tysiącach nalezy je wymieniac ;) Odnośnik do komentarza
MaTT Opublikowano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Kup przymiar do łańcucha. Przymiar ma dwie pozycje. Jedna pokazuje że łańcuch wyciągnął się o 0,75 ogniwa i już trzeba się przymierzać do wymiany. Druga że 1.0 ogniwa i powinien być jak najszybciej zmieniony. Serwis powie Ci że jak zakładasz nowy łańcuch to musisz zmienić kasetę. Nie jest to prawda. Jeśli kaseta nie jest mocno zużyta to może przyjąć nowy łańcuch a czasem nawet kilka. Natomiast wymieniać łańcuch i kasetę będziesz tym częściej im rzadziej o nie dbasz. Właśnie spędziłem część poranka z synem czyszcząc nasze rowery MTB po ostatnich jazdach, polerując łańcuchy i nanosząc preparat Brunox na amortyzatory. Jak nie będziesz czyścił łańcucha to dłużej niż 2 tys km nie pociągnie. Łańcuch musi być wyczyszczony do sucha co parę dni i np. dzień przed jazdą musi zostać naoliwiony żeby przesechł. Bo oliwiony w dniu jazdy złapie natychmiast wszelki brud. Nie należy też stosować bardzo twardych łańcuchów do miękkich kaset. Zwykle dobrze jest jak łańcuch i kaset są z tej samej grupy. Żywotność napędu jest związana z dbaniem o niego. Jeśli korba jest rozsądnej klasy to ma wymienne koronki i pająk do którego są przykręcone. Pająka się zwykle nie zmienia. Koronki bardzo rzadko jak się je zajedzie. Do tych uwag trzeba dodać że jazda po piachach i zimą w błocie pośniegowym sypanym solą i piachem bardzo mocno dają w kość łańcuchowi. Jak się wtedy nie czyści na bieżąco to potrzeba wymiany będzie częsta. Kolego ja wiem ze trzeba smarowac łancuch, ale zrobilem nim tyle km ze na bank musze wymienic wszystkie 3 rzeczy. Rower MTB górski Romet Rambler 5.0 głowny teren po ktorym jeżdżę to piach i zwir i kamienie także zajechane jest wszystko ;p Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Myślę że jak tak ostro eksploatujesz to łańcuch co 2 tys km, kaseta co 4, zębatki korby co 6. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Jeśli twierdzisz, że "zajechane jest wszystko" to wg mnie śmigaj póki Ci nie zacznie przeskakiwać łańcuch po zębatkach. Jak już faktycznie dojedziesz do spodu to możesz z czystym sumieniem cały napęd wymienić :P Odnośnik do komentarza
MaTT Opublikowano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Jeśli twierdzisz, że "zajechane jest wszystko" to wg mnie śmigaj póki Ci nie zacznie przeskakiwać łańcuch po zębatkach. Jak już faktycznie dojedziesz do spodu to możesz z czystym sumieniem cały napęd wymienić :P Juz przeskakuje stąd moje pytanie a jak wziąłem policzylem ile zrobilem km to wolalem spytac :D Odnośnik do komentarza
MaTT Opublikowano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Myślę że jak tak ostro eksploatujesz to łańcuch co 2 tys km, kaseta co 4, zębatki korby co 6. i O to mi chodziło czyli cała trójca do wymiany dzieki panowie. Odnośnik do komentarza
LeserGD Opublikowano 29 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2016 W korbie może wystarczy wymienić zużyty blat lub blaty (o ile są odkręcane). Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
STIR Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 Mam rower typu fitness Kross Pulso 1. Napęd trekkingowo/crossowy. Ilość zębów na korbie 26/36/48. Chciałbym przerobić go nieco bardziej na szosowy i zwiększyć ilość zębów na korbie. Jak to ugryźć, aby zmienić na korbę z większą ilością zębów i nie musieć jednocześnie wymieniać innych części, przerzutek itp.? Czy da się wymienić tylko samą korbę? Czy wymieniając samą korbę muszę zmienić na korbę z trzema zębatkami, aby nie musieć dodatkowo zmieniać manetek itp? Chciałbym również wymienić opony na węższe, ale to już wiem jak zrobić :). Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 Masz napęd z grupą MTB a chcesz założyć części z grup szosowych. To może ze sobą nie chodzić. Najtańszym sposobem jest dokupienie innych blatów jeśli korba jest rozbieralna. Blaty firmy Stronglight kosztują ok. 100 zł za sztukę. Wymień koronki 48 i 36 na 50 i 39. Jest duża szansa że będzie działać. Trzeba będzie podnieść tylko przednią przerzutkę trochę do góry. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Myślę, że alternatywą dla wymiany korby jest wymiana kasety. Obecny model Pulso 1 ma kasetę z tyłu 11-28, może wymiana na 11-23 wystarczy, aby rower Tobie bardziej pasował. Chyba, że jeżdżąc, przełożenia 48 / 11 Tobie nie wystarczają wtedy pozostaje jedynie wymiana korby. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Chyba nie ma 11-23 do tego napędu. On ma chyba napęd 8-rzędowy. Shimano robi chyba tylko 12-23 klasy Sora do takiego napędu. Odnośnik do komentarza
STIR Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 No dokładnie przełożenia 48/11 mi nie wystarczają, więc sama zmiana kasety nic nie da. Tak mam napęd 8-rzędowy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się