Skocz do zawartości

Szosa endurance + opony przełajowe schwalbe cx 30 mm


Polecane posty

Ja jeżdżę czasami na Btwin Triban 520, opony smart sam 35c. Koła pod szutry i rekreacyjne kręcenie z rodzinką, ostatnio na tych kołach robiłem trasę karwia - hel - karwia. Z bardziej hardkorowych wyczynów na tych kołach to był maraton mtb w Lidzbarku Welskim (22 miejsce na 80 startujących) a z naprawdę głupich wyczynów to był start na tym rowerze w zawodach XC w Północnej Lidze mtb w Kwidzyniu, tam ukończyłem na 50 miejscu z 70 uczestników. 

Rower na takich oponach nie nadaje się do XC, maratony mtb jeszcze można trzepać pod warunkiem, że nie ma piasku, na piasku nurkuje kołami i makabrycznie zwalnia, na ubitych jest szybszy niż mtb, na podjazdach do 15, maks 20° miażdży jakiekolwiek mtb. Minusem w takim zastosowaniu jest bezpieczeństwo - rower mtb wybacza błędy, łatwiej uciec przed zderzeniem, w awaryjnych warunkach mtb można łatwo wywalić, szosą ciężej to zrobić, jak w szosie leciesz, to lecisz. Tak więc pomimo lepszych czasach na lajtowych trasach leśnych osiągam na szosie z smart samami, ścigam się zdecydowanie na mtb. 

Ogólnie jest spoko do czasu, gdy w lesie nie masz korzeni, jak masz korzenie albo inne poprzeczne nierówności to zaczyna być niefajnie. 

Link to postu

Jak jest ubite, bez korzeni lub kamieni czy grząskiego podłoża to tak. Każda inna, nie asfaltowa nawierzchnia (np. wysypany tłuczeń)  to będzie tragedia. Testowałem na Triban 520RC z oponami o szerokości 35mm. Także na oponach 30C będzie źle. We wspomnianych wcześniej przypadkach, alternatywą dla roweru MTB będzie jedynie Fatbike. Ja skusiłem się na te gravelowe bzdury i teraz mam rower na którym w tym sezonie przejechałem może 200km. Na asfalt szosówka, każde inne warunki to MTB. Rowerem naprawdę uniwersalnym jest rower typu cross.  

Link to postu

Triban 520 na schwallbe cz Comp 30. Jak pisali koledzy wyżej, ubite ścieżki, polne drogi, kiepskie asfalty - spoko, na piasku się zapadają, nie tak jak slicki 25, da się przebrnąć krótki odcinek, ale nie sprawnie jeździć. Po tłuczniu itp. kamienistym podłożu strasznie telepie, pokonasz ostrożnie jakiś odcinek, ale bez przyjemności. Generalnie do celów turystyczno - rekreacyjnych to dobra opcja, do sportowej jazdy po gorszych nawierzchniach nawet 35 będą za cienkie

 

Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...
×
×
  • Utwórz nowe...