Skocz do zawartości

Prędkości na rowerze.


Polecane posty

2 godziny temu, horacy13 napisał:

Brawo! 

Ale to na segmentach, więc zakładam, że tam "dokładasz". Z ciekawości, jakie średnie osiągasz na treningowej trasie, tak do 100 km? Bo jeśli też takie, jak wynika z tego przeglądu, to ProTour czeka 😉

Oczywiście że dokładam na maxa na segmencie.  Z racji budowy ciała jakiekolwiek "fałdki" i ginę. Przyszłościowo zamierzam się skupić na wyścigach po płaskim z jakimś finiszem z grupy lub ewentualnie mocną ucieczką.

Amen

Link to postu
  • Odpowiedzi 335
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

Zbieraj kasę na chińskie koła Winspace Hyper. Kosztują 4k. Rozmawiałem z kilkoma użytkownikami, którzy jeździli na wszystkim możliwym i oceniają je na poziomie Zipp 404 NSW albo wyżej. Wygląda na to że są to obecnie najszybsze stożki aero. Jest firma w PL co je sprzedaje.

Masz kokpit aero? 4-5 wat więcej. Dobre ciuchy aero to kolejne waty. Opony, itd. Napisz aktualny setup to podpowiem co w przyszłości modyfikować tanim kosztem. Bo koła to za tanie nie są niestety.

 

Link to postu

Nie wiem @jajacek, czy pisałeś do mnie, czy do kolegi. Jeśli do mnie, to dzięki za propozycję, ale pogoń za Watami to zupełnie nie moja bajka. Zmiana roweru była motywowana przede wszystkim kwestiami wygody, koła wyszły trochę przy okazji jako fanaberia 😉 Prędkości same w sobie to nie cel, moje jeżdżenie raczej zmierza w stronę Ultra, więc ta wartość to dla mnie jedynie ciekawostka i punkt odniesienia do innych. Choć wiadomo, że jak noga pozwala jeździć szybciej niż wcześniej, to mnie to cieszy 🙂

Link to postu
17 godzin temu, jajacek napisał:

Zbieraj kasę na chińskie koła Winspace Hyper. Kosztują 4k. Rozmawiałem z kilkoma użytkownikami, którzy jeździli na wszystkim możliwym i oceniają je na poziomie Zipp 404 NSW albo wyżej. Wygląda na to że są to obecnie najszybsze stożki aero. Jest firma w PL co je sprzedaje.

Masz kokpit aero? 4-5 wat więcej. Dobre ciuchy aero to kolejne waty. Opony, itd. Napisz aktualny setup to podpowiem co w przyszłości modyfikować tanim kosztem. Bo koła to za tanie nie są niestety.

 

W tym sezonie już jestem spłukany.

Ale z modyfikacji w tym sezonie to rower zostaje  Giant Propel ultegra Di2

Koła - DT SWISS 65 mm na piastach DT 240 semi ceramic pod szytki - szytki Veloflex Pro Tour Race 25 mm. W miarę ciężki jestem (86 kg) więc wysoki stożek w ogóle mnie nie przeraża.

Kierownica karbonowa Vision Metron 4D (nie poszedłem w kokpit aero  bo jeszcze cały czas kombinuję z długościami mostków, dodatkowo ta kiera ma możliwość świetnej dokładki TT  (tak dla sportu czasem :))

Owijka Supacaz

Manetki sprinterskie na kierownicy.

Kask - Abus Gamechanger

Ciuchy - mam kilka kombinezonów aero w tym świetny Sportful Bodyfit  Bomber 111 - powietrze ślizga się po nim jak po lodzie 🙂

Pedały Shimano Ultegra 🙂

I na razie styknie 🙂 W tej konfiguracji (bez owijki i pedałów jeszcze ważyłem) rower waży jakieś 7,2-7,3 kg.

 

PS. Jeszcze mi został budżet na buty 🙂 Sidi Wire 2 rozważam, albo S-Phyre. Coś w tym klimacie, raczej z klamrą u góry, bo w sprincie 1100 - 1300 watt wyciskam przez kilkanaście sekund, tak żeby w chooj sztywno było bez żadnych ugięć przynajmniej na ostatniej prostej 😄

Link to postu

To masz zajebisty zestaw. Jak pamietasz nie miałem wielkiego przekonania do tych DT Swiss. Nie wiem jak oceniasz długoterminowo. Fajnie by było spróbowac te chińczyki Winspace Hyper. Może sam kupię.

My też nie mamy zinterowanego kokpitu aero. Idziemy w light tanim kosztem. Więc zwykły mostek 120 gram ale kiera aero bo to są realne zyski rzędu 4-5 wat. Łożyska ceramiczne (hybrydowe) to mocno przeciwny jestem i w naszych kołach w których je mamy, będziemy wymieniać na stalowe. Nie wiem czy sprawdzałeś ceny w dt4you. Jedno łożysko Ceramic Speed 200 a SKF 40 zł.

Sprint shifters bardzo dobrze że kupiłeś. Też mamy. Sugeruję zaciski DT Swiss RWS bo są świetne i bardzo sztywne.

Kask chyba do poprawki. Młody jeździ w Spec S-Works Evade. To są tanie zyski w watach. Do firmy Abus mam zero zaufania. Ich u-locki za 200 przecinasz w 60 sekund. Gówniana niemiecka jakość. Ale jak go lubisz i daje komfort to nie ma sprawy.

Te z szybą są ciekawe. Ale chłodzenie podłe. Ten ciekawie pisze o kaskach:
https://intheknowcycling.com/aero-helmet/

Ciuchy kluczowe. Natomiast widziałem badania że miedzy topowymi butami a tanimi różnica tylko rzędu 2 wat. Buty mamy Spec S-works 7 ale SIDI i Shimano to dobre wybory. Ważne żeby pięta się nie uginała.

A jak te szytki? Bo my głównie na Vittoria Corsa G+. Natomiast Veloflexy kupiłem szybkie treningowe pod oponkę, Corsa Evo.

Ochraniacze aro na buty 1,5 wat. Zmiany pozycji zmniejszając CdA o 5%, ok. 15 wat. Dobry skinsuit 10-15 wat. Dobrze wywoskowany łańcuch i wyczyszczony napęd 3 wat. Zmiana kółeczek przerzutki ze 105 na Ultegra 0,5 wat, na DuraAce 1 wat :) 

Gdzieś widziałem badania że optymalne ciśnienie przy 25mm było 95 PSI. Poniżej i powyżej spadki watów :) Ale chyba zależy od kół i opony.

 

Link to postu
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...

×
×
  • Utwórz nowe...