liftlodz Opublikowano 28 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2022 Pakiet kontrolny to taka ilość akcji, która pozwala na kontrolowanie zarządu i powołanie swojego CEO, czasami wystarcza 20%.W tym roku nowym CEO firmy został Mike Sinyard ( pracował w Dyson Corp ) i został powołany głosami Metody w zarządzie firmy.PS akurat się trochę tym interesowałem w okolicach lipca bo sprzedawałem trochę akcji Meridy. Tak, że tego ten...Poza tym Jacku nie twierdziłem że ramy Speca nie są przez nich projektowane, bo są, tylko że ich nie produkują.Przepraszam za off top. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 28 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2022 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 28 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2022 Mike Sinyard zarządzał firmą od jej stworzenia i o ile mi wiadomo zawsze był większościowym udziałowcem. Zrezygnował w tym roku chyba ze względu na wiek. Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 29 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2022 Tak, został honorowym CEO, zastąpił go 22 czerwca Scott Maguire z Dysona. Przepraszam za pomyłkę. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 29 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2022 Sam wiesz że outsourcing produkcji nie jest niczym nowym. Apple nigdy sam nie produkował iPhone'ów, IBM ThinkPad był produkowany przez Lenovo, Dell przez Foxconna, Compal, Quanta, Pegatron, Wistron też produkowały dla innych czołowych graczy. Przez wiele lat zagłębiem produkcyjnych high tech był Tajwan. Stąd pochodzę wszystkie powyższe firmy. Jeśli chodzi o branżę rowerową to było podobnie. Zagłębie jest na Tajwanie w okolicach Taichung. Tu siedzibę mają najwięksi gracze. Giant, Merida, Topkey, Ten Tech, Quest, Carbotec, G&M Carbon Components. Te fabryki się często porozrastały i mają oddziały w Chinach i w Europie. Dla przykładu rama torowa Fuji na której ściga się mój młody ma sticker "Made in Poland". Ramę zrobiono na Tajwanie. Ramy te zostają wysłane do Europy z tajwańskiej fabryki Ideal Bike Solutions, Czy ona sama je robi? Nie mam pojęcia. Docierają do Europy, pewnie do Hamburga czy Rotterdamu, skąd jadą do fabryki Ideal Bike Europe w Kutnie, gdzie następuje ostateczny montaż i przyklejenie stickera "Made in Poland" :) Najważniejsze jest kto robi R&D i czy ma nadzór na jakością produkcji. Spec ma pełną kontrolę na oboma klockami i robi świetne ramy. Jest gdzieś taki zawodowy kolarz, wypowiadający się anonimowo pod ksywką "The Secret Pro". Twierdzi że jest ze 3 firmy które mają najlepsze ramy, w tym Spec. Mam znajomych, których stać na każdy rower. Mieli Treki, Pinarello, Cannondale, Scott czy Factor. Każdy z nich jeździ na Specu. A nie są to zwyczajni amatorzy tylko byli zawodnicy. Jeden z nich jest Mistrzem Świata Masters. To również o czymś świadczy. W tym roku mieliśmy najlepsze wyniki wśród juniorów na zagranicznych imprezach od czasów Kwiatkowskiego. Z kadry juniorów składającej się z grubsza z ok. 10-12 zawodników, z tych których rodzice musieli zapłacić za rowery ze swojej kieszeni na Specu mieliśmy chyba 6, 1 x Pinarello. Reszta klubowe Gianty i Meridy. Słynna jest grafika znanego youtubera, Hambiniego, który jest inżynierem i takim swoistym hejterem rowerowym który obnaża niedociągnięcia producentów. Według niego najlepszej jakości są ramy firm, które są w stanie wyprodukować mufę suportową mieszcząca się idealnie w granicach tolerancji, tak żeby idealnie wpasować łożyska suportu, suport i korbę. Na poniższej grafice są to tylko Specialized, Cervelo i Look. Polecam też oglądać kanał Luescher Teknik. Raoul tnie tam ramy rowerowe i pokazuje które są dobrej jakości. Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 29 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2022 Hambiniego oglądam od jakiegoś roku, fachowy gość.Ramy karbonowe mnie nie interesują, jeżdżę na stali.Chociaż jest 1 rower na karbonowej ramie który sobie kupię - Cruzbike Vendetta, tylko że to zupełnie inna bajka.No i jeszcze raz - nigdzie nie napisałem że Spec robi złe rowery, sam mam ich elementy w swoim - siodło i sztycę. Pisałem że zmienił się zarząd i CEO, co oznacza zawsze zmianę strategii marki. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2022 https://cyclingindustry.news/peter-denk-specialized-aethos-lead-engineer-formally-joins-the-brand/ Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 30 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2022 W dniu 29.11.2022 o 08:07, jajacek napisał(a): Dla przykładu rama torowa Fuji na której ściga się mój młody ma sticker "Made in Poland". Zagadka druga: czy wiesz, gdzie (w jakim kraju) szprychowane sa obręcze DT swiss ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2022 Szprychowane w sensie składane? O ile mnie pamięć nie myli w Polsce w Obornikach i w Azji. Zostałem douczony przez kolegę że piasta w kołach Roval ma literki. I jak ma DTP to składane w Polsce, DTA w Azji. Jest jeszcze fabryka we Francji ale nie wiem czy składa koła. Fabryka w Obornikach składa też koła szwajcarskiej firmy Swiss Side. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 30 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2022 W dniu 29.11.2022 o 08:07, jajacek napisał(a): Mam znajomych, których stać na każdy rower. Mieli Treki, Pinarello, Cannondale, Scott czy Factor. Każdy z nich jeździ na Specu. A nie są to zwyczajni amatorzy tylko byli zawodnicy. Jeden z nich jest Mistrzem Świata Masters. To również o czymś świadczy. No a teraz pytanie retoryczne: wszyscy (przynajmniej ja jestem przekonany) wiemy, że spec ma NAJLEPSZE na świecie ramy MTB karbon. Czy warto brać pod uwagę inne, skoro spec ma najbardziej solidną, powiedzmy wyraźnie: najlepszą ramę ? Cena, owszem, odjeżdża w stosunku do wyposażenia roweru. Tej samej klasy , na tym samym osprzęcie, rower (np przysłowiowy canyon) jest 500$ - 700$ tańszy niż spec (wiem, wiem, mają sprzedaż bezpośrednią, co obniża cenę ostateczną). Czy warto więc inwestować w speca w takim wypadku? Nie mam tu na myśli klasy premium "s-works". Chyba, że spec jest marką wyłącznie dla zawodników (waga ramy, wytrzymałość, osiągi, e-divertain), sprzętem sponsorowanym dla zawodników, którzy traktują go jako jednorazową maszynkę do zawodów. Z uwagi na zaporową cenę nieosiągalną (a może przewartościowaną jakość) dla przygodnego, takiego jak ja nieprofesjonalnego "zawodnika". Taka luźna refleksja. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 30 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2022 7 minut temu, jajacek napisał(a): O ile mnie pamięć nie myli w Polsce w Obornikach Dokładnie. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2022 Przede wszystkim nie uważam że Spec ma najlepsze ramy. Ale ma bardzo dobre, na pewno ścisła czołówka. Ludzie bardzo chwalą też ramy Scotta. Która rama jest najlepsza? Chyba taka która jest najbardziej dopasowana do potrzeb użytkownika. Co do stosunku jakość/cena to przy obecnych cenach Speca oceniam ich ofertę bardzo negatywnie. Nowe rowery są dramatycznie przepłacone. Musielibyśmy porównać jabłka do jabłek na jakimś przykładzie ale sądzę że znajdziemy dużo tańszego Scotta o podobnych parametrach. Na cenę składa się jakość ramy, jakość komponentów, obsługa przedsprzedażna i posprzedażna. Po wyeliminowaniu dealerów Speca, z których niektórzy jak Cozmo Bike z którym jestem zaprzyjaźniony, świadczyli w mojej ocenie serwis premium, Spec stanął na poziomie Scotta. Muszę zapytać kolegę którzy serwisuje rowery czołowych zawodników i od lata był zaprzyjaźniony ze Specem czy też tak to ocenia. Obecnie będziesz miał do czynienia ze słabym dealerem albo z infolinią. I całe dopieszczanie klienta poszło WPZ. Z Cozmo Bike mogłem np. wypożyczyć bardzo drogie rowery na testy, liczyć na rzetelną opinię chłopaków co do rowerów na których sami jeździli lub sami testowali. To była ogromna wartość dodana, mało doceniania. Robili dla Speca super robotę. Tego nie będzie. Cozmo Bike rozpoczyna sprzedaż świetnych ale bardzo drogich, butikowych rowerów Santa Cruz, wprowadzi też pewnie inne, niemieckie marki, co zresztą sam doradzałem. Raoul Luescher wypowiedział się jakiś czas temu że nie widział chyba laminatu karbonowego takiej jakości jak ostatni model w Spec Venge. A w życiu widział, naprawiał i ciął tysiące ram. Więc w pewnością Spec doszedł do bardzo wysokiego poziomu produkcji. Mam też coraz częściej do czynienia z ludźmi z zagranicznych grup zawodowych ale w zasadzie tylko szosowych. Więc też dostaję jakiś poufny feedback. I np. jedna z grup wycofała się z rowerów firmy BMC, przez lata uważanych za Top 4. Zwykle ten top to był Spec, Trek, Pinarello i właśnie BMC. Rowery zbyt często pękały w kraksach i wręcz zagroziły budżetowi skromnej grupy. Ogromne problemy były ostatnio z Canyonami. Orbea pękała i były kłopoty z reklamacją. Kolega pracujący w grupie World Tour donosił o problemach z kołami i łańcuchami 12-rzędowymi Shimano. Więc ja patrzę na to w ten sposób że chciałbym mieć dobrą ramę o dobrej geometrii, bez fajerwerków ale taką co dużo zniesie i raczej nie pęknie. A jeżeli już pęknie to że ktoś bez problemu uzna reklamację i wymieni mi ją na nową. Tak dotychczas było w Specu i z grubsza w Scott'cie. Więc ja bym te dwie firmy wyróżnił i raczej na nich się skoncentrował. Natomiast nie skreślałbym innych. Trzeba też pamiętać że mamy lokalne przedstawicielstwa czy lokalnych dystrybutorów, którzy zatrudniają ludzi do spychologii i mogą nie uznać naszej reklamacji. Na szczęście żyjemy w czasach kiedy możemy korespondować z producentem, dla którego zwykle lepszą strategią jest uznanie reklamacji niż zniechęcenie sobie potencjalnego klienta i utrata kilku innych dzięki hejtowi który wyleje na firmę w mediach społecznościowych. Zawsze dobrym wyznacznikiem tego co kupować jest to na czym ścigają się amatorzy płacący z własnej kieszeni i zajmujący wysokie miejsca w maratonach MTB. Podpytam ścigającego się kolegę mechanika co rekomenduje a co odradza. Więc tu obgadaliśmy ramy. Co do kół to nie kupiłbym żadnych karbonowych kół do MTB nie mających jakieś dobrej gwarancji typu protection. Zakładam że takie koło musi pęknąć chociaż tak nie musi być. Muszę kiedyś zrobić research kto co oferuje. Wiem że Bontrager daje 100% ochrony na 2 lata. DT Swiss ryczałt 1000 zł jak tu gdzieś czytaliśmy. Spec/Roval? Chyba nie ma takiej ochrony w Europie. W USA ma. Newmen niemiecki na pewno ma. Świetne koła. Enve 5 lat jak się nie mylę. Z tego powodu np. zmieniliśmy połamaną w kraksie szosową kierownicę Speca na Enve. Jest takie multum firm że trudno się połapać. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2022 No więc miałem dłuższą konwersację z topowym mechanikiem, nazwijmy go "The Secret Mechanic" :) Według niego idzie to tak: 1. Spec, top of the top. Proste skuteczne rozwiązania najwyższej jakości. 2. Scott i Cannondale. Może nie tak proste konstrukcyjnie i serwisowo ale jakość bardzo wysoka 3. Fuji. Miał ich mało na serwisie ale bardzo dobra jakość wykonania i konstrukcyjnie pod serwis. Mimo ultralekkich ram rowery jego klientów przeżyły wszystko. Ja od siebie dodam że jakość naszego roweru torowego Fuji na którym mój młody ścigał się przez ostatnie 2 lata i był na nim 5 na Mistrzostwach Świata wysoka. Rowery składane w polskim Kutnie w fabryce Ideal Bike Europe. Ale nie robią żadnych porządnych MTB o ile mi wiadomo. 4. Czeski Superior. Wyróżniony za bardzo wysoką jakość wykonania. 5. Merida, KTM, Cube, Focus, Giant. Poprawne i solidne konstrukcje średniej klasy bez fajerwerków. Cube trochę udziwnione rozwiązania serwisowe. Focus pękliwy. Giant upierdliwe własne pomysły. Ja od siebie dodam że Giant, Cube i KTM spychologia gwarancyjna w PL Włoszczyzna. Przypudrowane na zewnątrz, niedoróbki i lipa wewnątrz Francuzy. Bardzo mało na serwisie. Jak od siebie dodam że wiem że Lapierre i Look są wysokiej jakości ale nie wiem jak pod względem konstrukcyjnym do serwisowania BMC trzymamy się z daleka. Canyon, bardzo fajne ale dramatyczna jakość lakieru, ciekawie zrobione ale serwisowo problematyczne a sposób wykonania wróży problemy w przyszłości Trek, fajnie zrobione, rozwiązania konstrukcyjne problematyczne, dużo pęka, problemy gwarancyjne Orbea, unikać, niska jakość produkcji nie trzymająca czasem standardów, pękające ramy, problemy gwarancyjne Mondraker, kiedyś chore rozwiązania, ostatnio bardzo mało popularne, nie trafiają na serwis Ridley, mieszane odczucia, bardzo średnia jakość wykonania @mike21 A co Ty na to powiesz? Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2022 Super informacje "spod lady" jak mniemam. Niestety nie mam czasu sie odnieść do nich (jestem na wyjeżdzie). Tak na szybko, pierwszy, nieodwołalny wniosek: ad1. spec - the best (jak podejrzewałem w poprzednim poście). Osobiście teraz wchodzę karbonowo w speca Epic Hardtail Expert 2022 (nawet jeśli miałbym "sprzedać nerkę" ? . Bez kompromisów tak jak w przypadku mojego El Roya - najlepszej na rynku mega stalówki HT ad2. 20 minut temu, jajacek napisał(a): Cannondale. Może nie tak proste konstrukcyjnie Pewnie miał na myśli słynną, udziwnioną "lefty" ad3. Fuji. Nieliczący się gracz na rynku MTB ad4. Superior. Wyróżniony za bardzo wysoką jakość wykonania. Zgadza sie. Pamiętam słynna pyskówkę na forum, potem płacz i zgrzytanie zębów, na zakupionego przez forumowicza scotta (925 lub 920) . Po kupnie zorientował sie, że to błąd zycia ze względu na lżejszą wage i lepsze o * wyposażenie karbonowego superiora. To naprawdę liczący się marka. ad5. Canyon. Super za wiadomości o lakierze. Tego nie podaja na forach. Ten sam problem miał Marin Team 2. Lakier ekologiczny, do zarysowania poprzez przejazd przez teren zarośniety. Dramat. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2022 Edit do Canyona. Lakier biały w LUXach dramat ale matowy w enduro czy gravelach jest podobno ok. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się