Skocz do zawartości

nbk

Użytkownicy
  • Ilość treści

    62
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O nbk

  • Ranga
    Forumowicz

Ostatnio na profilu byli

458 wyświetleń profilu
  1. Wczoraj przejazdem podjechałem do Castoramy i szukałem inspiracji, ale w sumie nie znalazłem żadnej gumy lub pianek, które by mi pasowały. Masz więc może jakieś konkretne propozycje? 😛
  2. Cześć, wiem, że rower karbonowy nie powinien być standardowo przewożony, tylko z uchwytem na widelec, ale przeglądają fora zobaczyłem, że część osób mimo wszystko przewozi taki rower, który jest mocowany za rurę dolną. Mam podstawowy model bagażnika - Taurus III. I teraz pojawiają się 2 tematy: a) plastikowe paski trzymające koła b) uchwyt trzymający ramę. Ad a) Plastikowe paski mogą uszkodzić koło karbonowe, dlatego trzeba byłoby je wymienić. Natomiast wpadłem na pomysł, że obręcz koła przykleić jakiś miękki gumowy materiał, który zabezpieczy obręcz koła przed zarysowaniem i innymi uszkodzeniami. I normalnie zapiąć to tym plastikowym paskiem. Ad b) Problem mam jednak z ramą. Jak tutaj sobie poradzić? Jako że karbon nie może być z całej siły ściskany, to czy może założenie jakieś specjalnej gumy na ramę było by jakimś rozwiązaniem? Czy może trochę lżejsze zapięcie uchwytu na ramie wystarczy (chociaż to może być trochę niebezpieczne). Czy w ogóle jest to zbytnia przesada, że karbonowe ramy są tak delikatne (bo i takie opinie widziałem)? Proszę zatem o podpowiedzi, w szczególności osoby, które też transportują karbonowy rower na standardowym bagażniku (montaż za oba koła oraz rurę dolną). Z góry dzięki.
  3. Cześć, Mam na oku takie buty: https://www.rosebikes.pl/mavic-2652603-2652603 Oczywiście poza moimi odczuciami, co możecie o nich powiedzieć? Model sprzed dwóch lat. Warty zakupu?
  4. Dzięki za potwierdzenie. Swego czasu napisałem jeszcze do pewnej znanej w Polsce firmy, która składa koła (pytałem o koła alumioniowe), ale okazało się, że mają na stanie obręcze alu-carbon DT RC46H. Dostałem dziś odpowiedź co mogliby mi złożyć. Czy mogę prosić o ocenę tych obręczy jak i całego zestawu, czy warto? 🙂 Obręcze DT RC46HPiasty DT Swiss 370 20/24hSzprychy DT Competition raceWaga około 1620gramów cena około 2000Druga opcja to lepsze piasty DT 350, zestaw wyglądałby tak:Piasty DT 350 Straight Pull 20/24hObręcze DT RC46HSzprychy DT Competition raceWaga około 1600gramówcena około 2300 Z góry bardzo dziękuję 🙂
  5. Tak, mam szybko zamykacz. Jak dobrze mierzę to 10 cm przód, 13 cm tył. Fuji Roubaix 1.3 LE 2017 (nie mylić, ze zwykłem 1.3) to ten model dokładnie: https://rower.com.pl/fuji-roubaix-1-3-le-870528
  6. A mogę wiedzieć jak to sprawdzić? 😛 Nie znalazłem takich danych w dokumentacji dołączonej do roweru 😕
  7. Okej, dziękuje 🙂 Ostatnia już kwestia. Czy muszę na coś konkretnego zwrócić uwagę, czy koła będą pasowały do mojego roweru?
  8. Jeszcze znalazłem te T45 na fajnej cenie w sklepie ROSE. Natomiast gdyby je tam kupił to jak wygląda serwis u nas, na miejscu w Polsce i kwestia części zamiennych w serwisach? Bez problemu sobie poradzą z naprawą gdyby zaszła taka konieczność? Pytam bo też ktoś mi powiedział, że słyszał gdzieś na jakimś forum o przypadku pękających szprych w kołach Vision.
  9. Opony oczywiście 25mm. O ile dobrze sprawdziłem to zewnętrzna szerokość obręczy wynosi 22mm.
  10. Tak oczywiście, trochę źle skonstruowałem to zdanie 😛 Chyba tak jak wcześniej też wspominałeś najrozsądniejszą opcją będą koła karbonowo-aluminiowe Vision 45. W ""domowym terenie" stożek da wymierne efekty, a tak na prawdę w prawdziwych górach i tak mi będzie łatwiej bo w stosunku do moim obecnych kół i tak będzie kilkaset gramów lżej, prawda? Podpytam jeszcze o jedną rzecz. Te nowsze T45 są za 2899 zł, natomiast znalazłem w lokalnym sklepie model T42 za 2990 zł. Powiedz mi jaka cena była by za nie rozsądna, żeby wynegocjować atrakcyjną dla mnie cenę.
  11. Dziękuję za odpowiedź. Oj, to będzie ciężka decyzja... Pewnie dlatego, że oczekuje od tych kół, że będą zaliczać się jednocześnie do tych trzech kategorii. Chciałbym kupić koła do wszystkiego, które w każdym terenie (czy to na trasach typu 800m w górę na 100 km, czy to już będą prawdziwe góry) dlatego decyzja jest tak ciężka. Jeżeli ktoś z Was będzie chętny do wyrażenia ostatecznego werdyktu co sam by kupił na moim miejscu, zgodnie z przeznaczeniem z pierwszego mojego posta, to zapraszam serdecznie. Może to mnie jakoś nakieruje bo mam póki co mętlik w głowie (oczywiście człowiek chciałby wydać jak najmniej, więc opłacalność zakupu też jest ważna. Można by było tez przeznaczyć fundusze na coś innego).
  12. Tak swoją drogą czemu nie polecasz tych Trimaxów (https://www.cyklomania.pl/vision-kola-trimax-35-kb-grey-shimano-sram,id11583.html)? One są chyba w pełni aluminiowe, więc powinny być pancerne i łatwe w serwisowaniu, a mają też trochę mniejszy stożek i wagę (lepsze w góry, choć gorsze na umiarkowany teren - pytanie ile na tym stracę?). Są niezauważalnie cięższe od Zondy, ale trochę większy stożek powinien być korzystniejszy do jazdy w okolicach Katowic. Pytam ponieważ wczoraj było bardzo wietrznie a miałem okazję przejechać się na rowerze kolegi (koła karbonowe stożek 50mm) i powiem szczerze jak jest mocny wiatr to jest to na prawdę niebezpieczne, rzucało mną we wszystkie strony.
  13. Myślisz, że warto dopłacać prawie drugie tyle do tych Vision (w stosunku do Zondy)? Jak wymierne będą z tego korzyści?
  14. Znalazłem jeszcze coś takiego: https://www.cyklomania.pl/vision-kola-trimax-35-kb-grey-shimano-sram,id11583.html W Campagnolo Zonda wizualnie nie podoba mi się ten układ szprych z tyłu, no ale z drugiej strony ważą praktycznie tyle samo, a cena o wiele mniejsza. Te Zondy to chyba najlepsza opcja pod kątem ceny, jak i specyfikacji.
  15. Czy mogę zatem prosić, abyś zaproponował mi konkretne modele (sklepy) gdzie mógłbym takie koła aluminiowe czy karbonowo-aluminiowe zakupić? Mogę przeznaczyć około 3500 zł. Szukałem tych kół hybrydowych na FFWD ale nie udało mi się znaleźć 😕
×
×
  • Utwórz nowe...