Skocz do zawartości

nbk

Użytkownicy
  • Ilość treści

    59
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O nbk

  • Ranga
    Forumowicz

Ostatnio na profilu byli

405 wyświetleń profilu
  1. Dzięki za potwierdzenie. Swego czasu napisałem jeszcze do pewnej znanej w Polsce firmy, która składa koła (pytałem o koła alumioniowe), ale okazało się, że mają na stanie obręcze alu-carbon DT RC46H. Dostałem dziś odpowiedź co mogliby mi złożyć. Czy mogę prosić o ocenę tych obręczy jak i całego zestawu, czy warto? 🙂 Obręcze DT RC46HPiasty DT Swiss 370 20/24hSzprychy DT Competition raceWaga około 1620gramów cena około 2000Druga opcja to lepsze piasty DT 350, zestaw wyglądałby tak:Piasty DT 350 Straight Pull 20/24hObręcze DT RC46HSzprychy DT Competition raceWaga około 1600gramówcena około 2300 Z góry bardzo dziękuję 🙂
  2. Tak, mam szybko zamykacz. Jak dobrze mierzę to 10 cm przód, 13 cm tył. Fuji Roubaix 1.3 LE 2017 (nie mylić, ze zwykłem 1.3) to ten model dokładnie: https://rower.com.pl/fuji-roubaix-1-3-le-870528
  3. A mogę wiedzieć jak to sprawdzić? 😛 Nie znalazłem takich danych w dokumentacji dołączonej do roweru 😕
  4. Okej, dziękuje 🙂 Ostatnia już kwestia. Czy muszę na coś konkretnego zwrócić uwagę, czy koła będą pasowały do mojego roweru?
  5. Jeszcze znalazłem te T45 na fajnej cenie w sklepie ROSE. Natomiast gdyby je tam kupił to jak wygląda serwis u nas, na miejscu w Polsce i kwestia części zamiennych w serwisach? Bez problemu sobie poradzą z naprawą gdyby zaszła taka konieczność? Pytam bo też ktoś mi powiedział, że słyszał gdzieś na jakimś forum o przypadku pękających szprych w kołach Vision.
  6. Opony oczywiście 25mm. O ile dobrze sprawdziłem to zewnętrzna szerokość obręczy wynosi 22mm.
  7. Tak oczywiście, trochę źle skonstruowałem to zdanie 😛 Chyba tak jak wcześniej też wspominałeś najrozsądniejszą opcją będą koła karbonowo-aluminiowe Vision 45. W ""domowym terenie" stożek da wymierne efekty, a tak na prawdę w prawdziwych górach i tak mi będzie łatwiej bo w stosunku do moim obecnych kół i tak będzie kilkaset gramów lżej, prawda? Podpytam jeszcze o jedną rzecz. Te nowsze T45 są za 2899 zł, natomiast znalazłem w lokalnym sklepie model T42 za 2990 zł. Powiedz mi jaka cena była by za nie rozsądna, żeby wynegocjować atrakcyjną dla mnie cenę.
  8. Dziękuję za odpowiedź. Oj, to będzie ciężka decyzja... Pewnie dlatego, że oczekuje od tych kół, że będą zaliczać się jednocześnie do tych trzech kategorii. Chciałbym kupić koła do wszystkiego, które w każdym terenie (czy to na trasach typu 800m w górę na 100 km, czy to już będą prawdziwe góry) dlatego decyzja jest tak ciężka. Jeżeli ktoś z Was będzie chętny do wyrażenia ostatecznego werdyktu co sam by kupił na moim miejscu, zgodnie z przeznaczeniem z pierwszego mojego posta, to zapraszam serdecznie. Może to mnie jakoś nakieruje bo mam póki co mętlik w głowie (oczywiście człowiek chciałby wydać jak najmniej, więc opłacalność zakupu też jest ważna. Można by było tez przeznaczyć fundusze na coś innego).
  9. Tak swoją drogą czemu nie polecasz tych Trimaxów (https://www.cyklomania.pl/vision-kola-trimax-35-kb-grey-shimano-sram,id11583.html)? One są chyba w pełni aluminiowe, więc powinny być pancerne i łatwe w serwisowaniu, a mają też trochę mniejszy stożek i wagę (lepsze w góry, choć gorsze na umiarkowany teren - pytanie ile na tym stracę?). Są niezauważalnie cięższe od Zondy, ale trochę większy stożek powinien być korzystniejszy do jazdy w okolicach Katowic. Pytam ponieważ wczoraj było bardzo wietrznie a miałem okazję przejechać się na rowerze kolegi (koła karbonowe stożek 50mm) i powiem szczerze jak jest mocny wiatr to jest to na prawdę niebezpieczne, rzucało mną we wszystkie strony.
  10. Myślisz, że warto dopłacać prawie drugie tyle do tych Vision (w stosunku do Zondy)? Jak wymierne będą z tego korzyści?
  11. Znalazłem jeszcze coś takiego: https://www.cyklomania.pl/vision-kola-trimax-35-kb-grey-shimano-sram,id11583.html W Campagnolo Zonda wizualnie nie podoba mi się ten układ szprych z tyłu, no ale z drugiej strony ważą praktycznie tyle samo, a cena o wiele mniejsza. Te Zondy to chyba najlepsza opcja pod kątem ceny, jak i specyfikacji.
  12. Czy mogę zatem prosić, abyś zaproponował mi konkretne modele (sklepy) gdzie mógłbym takie koła aluminiowe czy karbonowo-aluminiowe zakupić? Mogę przeznaczyć około 3500 zł. Szukałem tych kół hybrydowych na FFWD ale nie udało mi się znaleźć 😕
  13. Cześć, posiadam rower szosowy Fuji Roubaix 1.3 LE 2017 (o dokładnie taki: https://rower.com.pl/fuji-roubaix-1-3-le-870528). Ostatnio stwierdziłem, że chciałbym schodzić z wagi tego roweru, więc oczywiście pierwsze co mi przyszło do głowy to zmiana kół na karbonowe. Koła, które są obecnie w rowerze to Vera Corsa DPM28. Nie wiem ile ważą, ale pewnie są dość ciężkie (w szczególności jak wziąłem do ręki koło karbonowe), natomiast nie mogę narzekać na jedno - nigdy mnie nie zawiodły. Ilość dziur, w które wpadłem na naszych pięknych Polskich drogach jest niezliczona, a wystarczyło zawsze centrowanie przed sezonem, ewentualnie 1 w trakcie sezonu. Natomiast postanowiłem zmniejszyć wagę całego roweru inwestując najpierw w koła. Czy ma to sens przy aluminiowej ramie? Czy korzyści będą wymierne? Czy lepiej olać temat i w przyszłości zmieniając rower zainwestować w karbonową ramę i do tego koła? Jeżeli uważacie, że ma to sens, to cały czas mnie martwi, pomimo masy zalet, kwestia wytrzymałości takich kół. Nie jest to tania rzecz, a nie chciałbym się martwić za każdym razem jak wjadę w jakąś dziurę czy nierówność, że koła się uszkodzą (ważę 72kg przy 182 cm wzrostu). No i kwestia tego czy koła karbonowe w ogóle mają sens. W wyścigach udział biorę, lecz na zwycięstwa liczyć nie mogę, ale lubię się sprawdzić i poprawiać swoje wyniki. Na co dzień jeżdżę po terenie umiarkowanym (Katowice, czyli liczmy na 100 km jakieś 700 m przewyższenia średnio), często w jakichś ustawkach, co jakiś czas wybieram się w góry i tutaj w szczególności inwestycja w takie koła mnie motywuje, natomiast z drugiej strony często zdarza się fatalny stan dróg na zjazdach; no i raz na ruski rok lubię sobie machnąć jakąś trasę typu 300-500 km. Proszę o informację przede wszystkim o wytrzymałości takich kół bo to najbardziej mnie trapi. Na pewno chciałbym aby takie koła były pod oponę. Ewentualnie zastanawiałem się czy może nie przemyśleć kwestii kół karbonowych z aluminiową powierzchnią hamującą, albo w ogóle normalnych kół aluminiowych, ale jakiś lepszych. Powiedzcie co o tym wszystkim myślicie. Z góry dzięki za pomoc
  14. Przypominam o funkcjonowaniu grupy dla kolarzy z Katowic i wszystkich okolicznych miast! Zapraszamy 🙂 https://www.facebook.com/groups/982483345209341/
  15. Cześć, Szukam lemondki do roweru szosowego na ultra dystanse. Czy możecie jakąś polecić? Nie zależy mi na tym żeby być jak najbardziej aero, ale żeby pozycja była jak najbardziej komfortowa. Budżet do 250 zł. Z góry dzięki :)
×
×
  • Utwórz nowe...