krzysiekw Opublikowano 11 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 A teraz do rzeczy. Czy ktoś z Was zna takie ustrojstwo, jak full carbon plus endurance plus hamulce szczękowe plus opona 40 lub choć 35-38? @Elle obawiam się że taką oponę przyjmie jedynie gravel lub przełaj, większość szos przyjmuje raczej 28mm z lekkim prześwitem. Oczywiście chlubnym wyjątkiem jest Triban. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Raczej nie ma szos co biorą opony szersze niż 30mm. Triban 500 jest tu ewenementem. Twoje oczwekiwania spełnia starsza wersja Speca Diverge, bez tarczówek. Brał opony do 38. Ale nie pamiętam na jakich był hamulcach. Rowery, które były na hamulcach szosowych tez nie brały szerokich opon. Więc być może potrzeba przełajówki na hamulcach canti. A koncepcja mechanicznych tarczówek upadła? Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 No to nie ma roweru dla mnie :P Gravele mają tarczowki, są cięższe, a przede wszystkim tak modne, że jak już coś jest w tej kategorii, to musi być co najmniej 1/3 droższe. Ech, a pomyśleć, że to durne parę milimetrów prześwitu w ramie i widelcu. Pewnie w fitnessach też takich cudów nie uraczy? W przeciwieństwie do typowych szosowców nie jeżdżę jedynie asfaltem, często zdarzają się drogi gruntowe lub mocno dziurawe/połatane. Dodatkowo coraz większy wysyp pseudoscieżek rowerowych. Wczoraj jechałam przez Tarnowiec - jakiś palant zamiast poszerzyć asfalt i namalować pas, równolegle z ulicą walnął kostkę. Obok pas zieleni i dopiero chodnik. Dziwić się, że Bruk-Bet Termalica miał na tyle kasy, żeby wylądować w ekstraklasie, jak nam cały powiat zakostkował? :p :p :p Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 @Jacku, a istnieją wygodne karbonowe przełaje? Znaczy takie z ciut wyższą główką? A, i jeszcze pytanie, czy da się wymienić każde canti na mini vb, czy to od czegoś zależy? Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Elle szkoda że tak odczuwasz te nierówności. Ja na swojej Meridzie przełajowej, na oponach 28mm jeżdżę po kostce, gruntówkach, kamieniach, żwirze, szutrze i nie cierpię. Jedyne co mi sprawia problemy to kocie łby w okolicach starego miasta ;) Odnośnik do komentarza
niet Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Znając moje szczęście to jak już coś kupię, to będzie po moim urlopie i pogoda się spierdzieli, więc nowy rower będzie sobie stał i na mnie patrzył :) A co myślicie o Krossach szosowych? np. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-kross-vento-5-0-2016-pd9587/?v_Id=100331 Tak kupiłem tarmaca, koniec września. Przejechałem się dwa razy i tyle. Teraz dopiero mój pierwszy sezon. Patrz na to: https://m.facebook.com/Velo7.sklep/photos/a.420518754982010.1073741828.419499765083909/575292479504636/?type=3&source=48 Szkoda że nie twój rozmiar, tylko mój :p Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Całkiem możliwe, że jest to kwestia tego Tribana. Zarówno sposobu jazdy - jest sztywny, twardy (porównuję do Defy'ego na alu, gdzie jeździło mi się dość miękko), a drugie za dużego rozmiaru - mam słabo ugięte łokcie, więc to też bardziej przenosi drgania. Niewykluczone zatem, że jakbym miała karbon plus te 28c, to byłoby tak, jak to mówicie. Co myślicie o tych rowerach? Również pod kątem rozmiarówki oraz ceny ;) https://m.olx.pl/oferta/rower-szosowy-damski-specialized-ruby-carbon-42cm-51-opole-wroclaw-CID767-IDqFk8r.html https://m.olx.pl/oferta/trek-domane-4-0-carbon-disc-r-50cm-CID767-IDtlEmX.html http://allegro.pl/szosa-boardman-fi-carbon-damski-48-5cm-tiagra-i7328609969.html Odnośnik do komentarza
niet Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Elle szkoda że tak odczuwasz te nierówności. Ja na swojej Meridzie przełajowej, na oponach 28mm jeżdżę po kostce, gruntówkach, kamieniach, żwirze, szutrze i nie cierpię. Jedyne co mi sprawia problemy to kocie łby w okolicach starego miasta ;) Kocie łby mnie masakrują, kostka to nie asfalt, ale też nie sprawia mi dyskomfortu. Wspomnę że na roubaix Jacka bruk odczuwa się tak jak asfalt na torze Monza:) a w połączeniu z jego mega wygodnym siodlem rodem z roweru Ukraina, można na nim spać :) Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Po kocich łbach jechałam raz, może 100 metrów na początku rowerowej pielgrzymki, która startuje spod tarnowskiej katedry - nic z tych kilku metrów nie pamiętam, bo na oczy nie widziałam, tak się wszystko telepało :D To już lepiej było w lesie na grubym grysie :p Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Spec mówi że Ruby 51 jest na wzrost 160-168. Rama super. Natomiast czy to jest okazja. Chyba nie bo miałem ofertę nowego Speca na tarczówkach na Sorze za 3300 i nie kupiłem bo nie miałem kasy. I do dziś sobie pluję w brodę. Oceniam ze to starsza rama i jeszcze damska więc warta ok. 2000. Czy reszta warta 1500? Nie sądzę. 3k wydaje mi się rozsądnym kompromisem. Domane ma znajoma, która porzuciła Treka Emondę, bo był dla niej za sztywny. Jest Domane zachwycona. Uwagi podobne jak do Roubaix. Wart może 3200, może ciut więcej. O Boardmanie nic nie wiem. Nie znam ich ofery. Firma znana. Na optykę wygląda na szosę wyścigową. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 To powiem Wam że na Roubaix specjalnie wjeżdżam na bruki a na szutry wręcz uwielbiam bo tam urywam wszystkich kumpli. bo nie są w wstanie jechac szybko na mega sztywnych szosach po szutrach. Planuje przygotować fajny etap typu Strade Bianche po szutrach na przyszły rok. Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 11 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Tak kupiłem tarmaca, koniec września. Przejechałem się dwa razy i tyle. Teraz dopiero mój pierwszy sezon. Patrz na to: https://m.facebook.com/Velo7.sklep/photos/a.420518754982010.1073741828.419499765083909/575292479504636/?type=3&source=48 Szkoda że nie twój rozmiar, tylko mój :P Wszystkie fajne są w nie moim rozmiarze, poza tym ten kolor - blee Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 12 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2018 Znam ten ból ;) W akcie desperacji, jak widziałeś, już nawet na białe patrzyłam :P Jacku, a do tego Ruby'ego to jakie opony wejdą? 28 upcha? I czy tam się da - przyszłościowo - jakąś mniejszą korbę z przodu wrzucić? Taką bardziej na podjazdy lub w ogóle miękką jazdę. Bo ja 50 używam chyba tylko jak jest przynajmniej te 0,5% w dół ;) A koncepcja mechanicznych tarczówek upadła?Sorry, w tym ferworze nie doczytałam wczoraj ;) Idea upadła, bo się pojawiło parcie na karbon. A jak się pojawiło parcie na karbon, to po pierwsze z kilku rzeczy w rowerze musiałam zrezygnować (i tak już robię głupotę stulecia, bo będę zmuszona uszczknąć z oszczędności na najczarniejszą godzinę), a po drugie jak się tak patrzę, to ciągle tylko hydrauliki. No, a z hydraulikami od zawsze mam bardzo mieszane uczucia - w aucie rower wożę regularnie do góry nogami, podczas ładowania i potem jazdy łatwo przez przypadek zahaczyć o coś klamką, czasem zdejmuję koło i tak dalej. Do tego wszystkiego mam siostrę, która ma wybitny talent do psucia przez przypadek :P Potrzebuję więc czegoś, co umiem sama w domu naprawić, wyregulować, a nie potem w środku Puszczy Niepołomickiej: "do Ciebie, Boże" ;) No i trochę mi szkoda kupionych w zimie DT Swissów, żeby się marnowały, a one mają obręcze pod szczęki. Z kolei ja do sprzedawania mam talent gorszy niż Janusz Nosacz :D Odnośnik do komentarza
Lukasz87 Opublikowano 12 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2018 Wcześniej pisałem o planowanym kupnie Sensy jako pierwszej szosy, ale odradzono mi ze względu na bardzo sztywną ramę. Poszukiwania dalej trwają. Znalazłem szosę Bianchi, używaną w stanie idealnym. Cena 4 tyś. zł. Myślę, że można coś utargować jeszcze. Co myślicie o tym rowerze? O osprzęcie, do jakiego można go porównać? Jakie są plusy na korzyść tego roweru? Dane techniczne: Rama: BIANCHI VIA NIRONE 7 ALU-HYDRO 6000 Widelec przedni BIANCHI ALU-CARBON Przerzutka przednia i tylna CAMPAGNOLO VELOCE i CAMPAGNOLO XENON Korba FSA Tarcze 50/34 Klamko-manetki CAMPAGNOLO XENON 2x10 przełożeń Koła MICHE REFLEX RX Hamulce BIANCHI REPARTO CORSE Kierownica: BIANCHI REPARTO CORSE Mostek: BIANCHI REPARTO CORSE Sztyca: BIANCHI REPARTO CORSE Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 12 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2018 Nie znam się, to się wypowiem :P Za 4 tysiące to już można karbon wyrwać, a przy łykaniu kilometrów z ramą zostaniesz na dłużej niż z osprzętem, który z czasem możesz wymienić. A jaki rozmiar ramy potrzebujesz? Ja dziś znalazłam nowego Speca Ruby'ego za 5800zł z karbonową ramą i Ultegrą 6800. I ból pupy ogromny, bo kasy na to nie mam kompletnie, a nawet jakbym miała, to na co mi Ultegra 6800? Poza tym sama z tym bieda: w domu strach postawić, o drzewo strach oprzeć, do samochodu strach włożyć. Zdecydowanie nie na moją obecną sytuację finansową, kiedy nie stać mnie na wymianę auta za ok. 10 tysięcy :D Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się