Skocz do zawartości

Nowa szosa, zaczynam poszukiwania :)


Rekomendowane odpowiedzi

Raczej nie ma szos co biorą opony szersze niż 30mm. Triban 500 jest tu ewenementem. Twoje oczwekiwania spełnia starsza wersja Speca Diverge, bez tarczówek. Brał opony do 38.

Ale nie pamiętam na jakich był hamulcach. Rowery, które były na hamulcach szosowych tez nie brały szerokich opon. Więc być może potrzeba przełajówki na hamulcach canti.

A koncepcja mechanicznych tarczówek upadła?

Odnośnik do komentarza

No to nie ma roweru dla mnie :P Gravele mają tarczowki, są cięższe, a przede wszystkim tak modne, że jak już coś jest w tej kategorii, to musi być co najmniej 1/3 droższe. Ech, a pomyśleć, że to durne parę milimetrów prześwitu w ramie i widelcu. Pewnie w fitnessach też takich cudów nie uraczy?

W przeciwieństwie do typowych szosowców nie jeżdżę jedynie asfaltem, często zdarzają się drogi gruntowe lub mocno dziurawe/połatane. Dodatkowo coraz większy wysyp pseudoscieżek rowerowych. Wczoraj jechałam przez Tarnowiec - jakiś palant zamiast poszerzyć asfalt i namalować pas, równolegle z ulicą walnął kostkę. Obok pas zieleni i dopiero chodnik.

Dziwić się, że Bruk-Bet Termalica miał na tyle kasy, żeby wylądować w ekstraklasie, jak nam cały powiat zakostkował? :p :p :p

Odnośnik do komentarza

Znając moje szczęście to jak już coś kupię, to będzie po moim urlopie i pogoda się spierdzieli, więc nowy rower będzie sobie stał i na mnie patrzył :)

A co myślicie o Krossach szosowych? np. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-kross-vento-5-0-2016-pd9587/?v_Id=100331

Tak kupiłem tarmaca, koniec września. Przejechałem się dwa razy i tyle. Teraz dopiero mój pierwszy sezon.

 

Patrz na to: https://m.facebook.com/Velo7.sklep/photos/a.420518754982010.1073741828.419499765083909/575292479504636/?type=3&source=48

 

Szkoda że nie twój rozmiar, tylko mój :p

Odnośnik do komentarza

Całkiem możliwe, że jest to kwestia tego Tribana. Zarówno sposobu jazdy - jest sztywny, twardy (porównuję do Defy'ego na alu, gdzie jeździło mi się dość miękko), a drugie za dużego rozmiaru - mam słabo ugięte łokcie, więc to też bardziej przenosi drgania. Niewykluczone zatem, że jakbym miała karbon plus te 28c, to byłoby tak, jak to mówicie.

 

Co myślicie o tych rowerach? Również pod kątem rozmiarówki oraz ceny ;)

https://m.olx.pl/oferta/rower-szosowy-damski-specialized-ruby-carbon-42cm-51-opole-wroclaw-CID767-IDqFk8r.html

https://m.olx.pl/oferta/trek-domane-4-0-carbon-disc-r-50cm-CID767-IDtlEmX.html

http://allegro.pl/szosa-boardman-fi-carbon-damski-48-5cm-tiagra-i7328609969.html

Odnośnik do komentarza

Elle szkoda że tak odczuwasz te nierówności. Ja na swojej Meridzie przełajowej, na oponach 28mm jeżdżę po kostce, gruntówkach, kamieniach, żwirze, szutrze i nie cierpię. Jedyne co mi sprawia problemy to kocie łby w okolicach starego miasta ;)

Kocie łby mnie masakrują, kostka to nie asfalt, ale też nie sprawia mi dyskomfortu. Wspomnę że na roubaix Jacka bruk odczuwa się tak jak asfalt na torze Monza:) a w połączeniu z jego mega wygodnym siodlem rodem z roweru Ukraina, można na nim spać :)

Odnośnik do komentarza

Spec mówi że Ruby 51 jest na wzrost 160-168. Rama super. Natomiast czy to jest okazja. Chyba nie bo miałem ofertę nowego Speca na tarczówkach na Sorze za 3300 i nie kupiłem bo nie miałem kasy. I do dziś sobie pluję w brodę. Oceniam ze to starsza rama i jeszcze damska więc warta ok. 2000. Czy reszta warta 1500? Nie sądzę. 3k wydaje mi się rozsądnym kompromisem.

 

Domane ma znajoma, która porzuciła Treka Emondę, bo był dla niej za sztywny. Jest Domane zachwycona. Uwagi podobne jak do Roubaix. Wart może 3200, może ciut więcej.

 

O Boardmanie nic nie wiem. Nie znam ich ofery. Firma znana. Na optykę wygląda na szosę wyścigową.

Odnośnik do komentarza

Tak kupiłem tarmaca, koniec września. Przejechałem się dwa razy i tyle. Teraz dopiero mój pierwszy sezon.

 

Patrz na to: https://m.facebook.com/Velo7.sklep/photos/a.420518754982010.1073741828.419499765083909/575292479504636/?type=3&source=48

 

Szkoda że nie twój rozmiar, tylko mój :P

Wszystkie fajne są w nie moim rozmiarze, poza tym ten kolor - blee

Odnośnik do komentarza

Znam ten ból ;) W akcie desperacji, jak widziałeś, już nawet na białe patrzyłam :P

 

Jacku, a do tego Ruby'ego to jakie opony wejdą? 28 upcha? I czy tam się da - przyszłościowo - jakąś mniejszą korbę z przodu wrzucić? Taką bardziej na podjazdy lub w ogóle miękką jazdę. Bo ja 50 używam chyba tylko jak jest przynajmniej te 0,5% w dół ;)

 

A koncepcja mechanicznych tarczówek upadła?

Sorry, w tym ferworze nie doczytałam wczoraj ;) Idea upadła, bo się pojawiło parcie na karbon. A jak się pojawiło parcie na karbon, to po pierwsze z kilku rzeczy w rowerze musiałam zrezygnować (i tak już robię głupotę stulecia, bo będę zmuszona uszczknąć z oszczędności na najczarniejszą godzinę), a po drugie jak się tak patrzę, to ciągle tylko hydrauliki. No, a z hydraulikami od zawsze mam bardzo mieszane uczucia - w aucie rower wożę regularnie do góry nogami, podczas ładowania i potem jazdy łatwo przez przypadek zahaczyć o coś klamką, czasem zdejmuję koło i tak dalej. Do tego wszystkiego mam siostrę, która ma wybitny talent do psucia przez przypadek :P Potrzebuję więc czegoś, co umiem sama w domu naprawić, wyregulować, a nie potem w środku Puszczy Niepołomickiej: "do Ciebie, Boże" ;) No i trochę mi szkoda kupionych w zimie DT Swissów, żeby się marnowały, a one mają obręcze pod szczęki. Z kolei ja do sprzedawania mam talent gorszy niż Janusz Nosacz :D
Odnośnik do komentarza

Wcześniej pisałem o planowanym kupnie Sensy jako pierwszej szosy, ale odradzono mi ze względu na bardzo sztywną ramę. Poszukiwania dalej trwają. Znalazłem szosę Bianchi, używaną w stanie idealnym. Cena 4 tyś. zł. Myślę, że można coś utargować jeszcze. Co myślicie o tym rowerze? O osprzęcie, do jakiego można go porównać? Jakie są plusy na korzyść tego roweru?

 

Dane techniczne:

Rama:  BIANCHI VIA NIRONE 7 ALU-HYDRO 6000

Widelec przedni BIANCHI ALU-CARBON

Przerzutka przednia i tylna CAMPAGNOLO VELOCE i CAMPAGNOLO XENON

Korba FSA

Tarcze 50/34

Klamko-manetki CAMPAGNOLO XENON 2x10 przełożeń

Koła MICHE REFLEX RX

Hamulce BIANCHI REPARTO CORSE

Kierownica: BIANCHI REPARTO CORSE

Mostek: BIANCHI REPARTO CORSE

Sztyca: BIANCHI REPARTO CORSE

 

2.thumb.jpg.1d67e96dfd6b12899b7b1a80c7e3

Odnośnik do komentarza

Nie znam się, to się wypowiem :P Za 4 tysiące to już można karbon wyrwać, a przy łykaniu kilometrów z ramą zostaniesz na dłużej niż z osprzętem, który z czasem możesz wymienić. A jaki rozmiar ramy potrzebujesz?

 

Ja dziś znalazłam nowego Speca Ruby'ego za 5800zł z karbonową ramą i Ultegrą 6800. I ból pupy ogromny, bo kasy na to nie mam kompletnie, a nawet jakbym miała, to na co mi Ultegra 6800? Poza tym sama z tym bieda: w domu strach postawić, o drzewo strach oprzeć, do samochodu strach włożyć. Zdecydowanie nie na moją obecną sytuację finansową, kiedy nie stać mnie na wymianę auta za ok. 10 tysięcy :D

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...