Skocz do zawartości

[2500zł] Rower szosowy/gravel?


Rekomendowane odpowiedzi

Jesteś wysoki więc jak mniemam sporo też ważysz. Jak weźmiesz rower ze sztywnym widelcem do miasta, to jeśli zależy Ci na komforcie, będziesz musiał skompensować brak amora, niskim ciśnieniem w oponach. A niskie ciśnienie mozna mieć albo w oponach bezdętkowych, co raczej nie wchodzi w grę w tym budżecie, albo w dętkowych ale szerokich. Minimum 1,75 cala. Czego bym szukał? Fitness wchodzi w grę ale równie dobrze MTB HT 29 cali ze sztywnym widelcem i oponami 1.75-1,95.

Odnośnik do komentarza

Tak swoją drogą po teście gravela za kilkanaście tys. zł, jaki robiłem w ostatni weekend, uważam że jest to najbardziej przereklamowany typ rowerów. Jest to rower dobry dla wąskiej grupy odbiorców. W moim przypadku, gdzie mam porównanie w jeździe w terenie rowerami mtb z kołami 26, 27,5 i 29 cali, kompletnie się on nie nadaje dla większości użytkowników do jazdy w terenie, oprócz bardzo wąskiej grupy hardcorowców.

Odnośnik do komentarza

@Nath147 Spec Diverge Comp Carbon

Dobry cross to się wbrew pozorom nadaje. Zrobiliśmy kiedyś test i wsadziliśmy mojego kolegę na mojego Speca Crosstraila wyposażonego w opony 2 cale na niskim ciśnieniu. Bo takie tam wchodzą. I pojechał ustawkę MTB ale w lżejszym terenie. Amor olejowo-sprężynowy Suntour, chyba NCX ugiął się pod nim 5cm. Dużo to nie jest ale ten amor ma 63mm skoku. Kolega 80 kg. Ponieważ wcześniej jeździł na jakiś kompletnym struclu, twierdził że było całkiem w porządku.

 

@Geros

95 kg to już jest poważna waga dla niektórych amorów, jeśli brałbyś amortyzowany. Lagi 28mm na pewno długo nie wytrzymają a lagi 30mm, raczej nie wytrzymają agresywnej jazdy.

Odnośnik do komentarza

Część, sam miałem podobny temat do rozważenia jakiś czas temu. Zdecydowałem się na gravel, bo:

Nie miałem wcześniej do czynienia z i szosówkami a zależało mi na wygodnej geometrii i większej prędkości na asfalcie

 

Właśnie asfalt kładziony przez Niemca to jest głównie podłoże po którym jeżdżę

 

Szersze opony niż w szosie, jak pisałem nie mam doświadczenia i dla mnie rower prowadzi się pewniej i stabilniej dając możliwość wjechania w lekki teren, w moim przypadku lasy w okolicach Wrocławia. I dalej w Karkonoszach, Jeleniej góry itp.

 

To były glowne powody dla których gravel jest dla mnie idealnym rozwiązaniem. wybrałem Fuji Jari 1.5 i jestem bardzo zadowolony.

Zapomniałem dodać mam 195 cm i ważę 115 kg jakoś dziwnie czulem się na szosie z oponami 25c. Pozdro i powodzenia w wyborze.

Odnośnik do komentarza

Jari 1.5 chyba nieco przekracza limity budzetowe kolegi, chyba że chcesz mu odstąpić swój ;-). Ale co też się dziwić napęd 1x11 sram, hamulce spyre, sztywne osie, za takie rzeczy się płaci niestety :-(.

 

@geros wybierz taki który ci się podoba, taki na który cię stać. Do każdego gravela powinny wejść opony 35-40c (do szosy endurance max 32-35c), dla poprawienia komfortu z przodu można zastosować jeszcze rękawiczki żelowe; możesz też pobawic się z kierownica najwiajac dodatkowa owijkę na obecną; z tyłu dobrać odpowiednio wygodne siodło; można wypróbować jakąś amortyzowana sztyce (ale to zwiększy wagę roweru) lub bielizna z wkładka; osobiście ani jednego ani drugiego jeszcze nie testowałem więc nie powiem ci co sprawdziłoby się najlepiej.

 

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Jari 1.5 przekracza sporo budżet, z Fuji myślałem kiedyś o:

 

https://www.cyklomania.pl/fuji-rower-jari-2-5-2018,id9608.html

 

Ale też sporo przekracza i musiałby być na prawdę warty tego 'przekroczenia' budżetu.

 

Sęk w tym, że chciałbym się przymierzyć do roweru i za bardzo nie mam do jakiego. Jedyny jaki przymierzałem to Giant Anyroad 2 w rozmiarze L, mogę jeszcze sprawdzić Marina Nicasio ale w rozmiarze 56.

Najbardziej podoba mi się Romet Aspre.

Odnośnik do komentarza

Bo ograniczony budżet a fitness oferuje takie same możliwości jeżeli chodzi o jazdę w terenie, w rozumieniu słabej jakości asfalt, drogi pożarowe w lasach itp.nie beda stanowiły problemu, tu kwestia doboru opony i ciśnienia. Na asfalcie również da się sprawnie pojechać, nie tak szybko jak gravel a już na pewno nie jak szosówka. W fitnessie nie masz z przodu amortyzatora który w tej cenie roweru będzie ważył sporo, dzięki temu rower fitnessowy będzie stosunkowo lekki.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...