jajacek Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Jesteś wysoki więc jak mniemam sporo też ważysz. Jak weźmiesz rower ze sztywnym widelcem do miasta, to jeśli zależy Ci na komforcie, będziesz musiał skompensować brak amora, niskim ciśnieniem w oponach. A niskie ciśnienie mozna mieć albo w oponach bezdętkowych, co raczej nie wchodzi w grę w tym budżecie, albo w dętkowych ale szerokich. Minimum 1,75 cala. Czego bym szukał? Fitness wchodzi w grę ale równie dobrze MTB HT 29 cali ze sztywnym widelcem i oponami 1.75-1,95. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Tak swoją drogą po teście gravela za kilkanaście tys. zł, jaki robiłem w ostatni weekend, uważam że jest to najbardziej przereklamowany typ rowerów. Jest to rower dobry dla wąskiej grupy odbiorców. W moim przypadku, gdzie mam porównanie w jeździe w terenie rowerami mtb z kołami 26, 27,5 i 29 cali, kompletnie się on nie nadaje dla większości użytkowników do jazdy w terenie, oprócz bardzo wąskiej grupy hardcorowców. Odnośnik do komentarza
Nath147 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Tak samo się nadaje jak cross ;-). Który model udało się przetestować ? Odnośnik do komentarza
Geros Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 195cm, 95kg. Obecnie jeżdżę na MTB z amortyzatorem, który trochę już 'wypadł' ze spełniania swojej roli, koła 26" opony 2.0" przód, 2.2" tył. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 @Nath147 Spec Diverge Comp Carbon Dobry cross to się wbrew pozorom nadaje. Zrobiliśmy kiedyś test i wsadziliśmy mojego kolegę na mojego Speca Crosstraila wyposażonego w opony 2 cale na niskim ciśnieniu. Bo takie tam wchodzą. I pojechał ustawkę MTB ale w lżejszym terenie. Amor olejowo-sprężynowy Suntour, chyba NCX ugiął się pod nim 5cm. Dużo to nie jest ale ten amor ma 63mm skoku. Kolega 80 kg. Ponieważ wcześniej jeździł na jakiś kompletnym struclu, twierdził że było całkiem w porządku. @Geros 95 kg to już jest poważna waga dla niektórych amorów, jeśli brałbyś amortyzowany. Lagi 28mm na pewno długo nie wytrzymają a lagi 30mm, raczej nie wytrzymają agresywnej jazdy. Odnośnik do komentarza
grzegorz75jan Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Na gravela można spojrzeć też tak https://www.1enduro.pl/gravel/ Odnośnik do komentarza
Geros Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 No dobra to co możecie polecić z roweru typu: -fitness -MTB 29" -gravel Do fitnessa i gravela musi wchodzić szeroki kapeć :P Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Jacek nawiązując do tematu crossów od Speca orientujesz się jakie max szerokie opony wejdą do Spec. CrossTrail Hydraulic Disc (cena chyba ok. 2,5 tys.). Kolega chce na dojazdy do pracy ale po kiepskiej nawierzchni, a nie mogę znaleźć tak na szybko żadnego sprzedawcy w Poznaniu. Odnośnik do komentarza
Morgens Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Część, sam miałem podobny temat do rozważenia jakiś czas temu. Zdecydowałem się na gravel, bo: Nie miałem wcześniej do czynienia z i szosówkami a zależało mi na wygodnej geometrii i większej prędkości na asfalcie Właśnie asfalt kładziony przez Niemca to jest głównie podłoże po którym jeżdżę Szersze opony niż w szosie, jak pisałem nie mam doświadczenia i dla mnie rower prowadzi się pewniej i stabilniej dając możliwość wjechania w lekki teren, w moim przypadku lasy w okolicach Wrocławia. I dalej w Karkonoszach, Jeleniej góry itp. To były glowne powody dla których gravel jest dla mnie idealnym rozwiązaniem. wybrałem Fuji Jari 1.5 i jestem bardzo zadowolony. Zapomniałem dodać mam 195 cm i ważę 115 kg jakoś dziwnie czulem się na szosie z oponami 25c. Pozdro i powodzenia w wyborze. Odnośnik do komentarza
Nath147 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 (do usunięcia) Odnośnik do komentarza
Nath147 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Jari 1.5 chyba nieco przekracza limity budzetowe kolegi, chyba że chcesz mu odstąpić swój ;-). Ale co też się dziwić napęd 1x11 sram, hamulce spyre, sztywne osie, za takie rzeczy się płaci niestety :-(. @geros wybierz taki który ci się podoba, taki na który cię stać. Do każdego gravela powinny wejść opony 35-40c (do szosy endurance max 32-35c), dla poprawienia komfortu z przodu można zastosować jeszcze rękawiczki żelowe; możesz też pobawic się z kierownica najwiajac dodatkowa owijkę na obecną; z tyłu dobrać odpowiednio wygodne siodło; można wypróbować jakąś amortyzowana sztyce (ale to zwiększy wagę roweru) lub bielizna z wkładka; osobiście ani jednego ani drugiego jeszcze nie testowałem więc nie powiem ci co sprawdziłoby się najlepiej. Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Geros Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Jari 1.5 przekracza sporo budżet, z Fuji myślałem kiedyś o: https://www.cyklomania.pl/fuji-rower-jari-2-5-2018,id9608.html Ale też sporo przekracza i musiałby być na prawdę warty tego 'przekroczenia' budżetu. Sęk w tym, że chciałbym się przymierzyć do roweru i za bardzo nie mam do jakiego. Jedyny jaki przymierzałem to Giant Anyroad 2 w rozmiarze L, mogę jeszcze sprawdzić Marina Nicasio ale w rozmiarze 56. Najbardziej podoba mi się Romet Aspre. Odnośnik do komentarza
Morgens Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Podałem model żeby było wiadomo na czym opieram swoje doświadczenia odnośnie jazdy gravelem. W podobnej cenie to Romet aspire albo może coś od Marina. Ewentualnie szukałabym jakiegoś fitness.? Odnośnik do komentarza
Geros Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 No właśnie, a dlaczego jednak fitness a nie gravel? Ciągle mnie nurtuje to pytanie... Odnośnik do komentarza
Morgens Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Bo ograniczony budżet a fitness oferuje takie same możliwości jeżeli chodzi o jazdę w terenie, w rozumieniu słabej jakości asfalt, drogi pożarowe w lasach itp.nie beda stanowiły problemu, tu kwestia doboru opony i ciśnienia. Na asfalcie również da się sprawnie pojechać, nie tak szybko jak gravel a już na pewno nie jak szosówka. W fitnessie nie masz z przodu amortyzatora który w tej cenie roweru będzie ważył sporo, dzięki temu rower fitnessowy będzie stosunkowo lekki. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się