Caro566 Opublikowano 10 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 Hej, czy jest tu jakis posiadacz lub znawca tribana 100? Mamy kilka pytan: 1. Dlaczego on ma tak beznadziejne hamulce ? Czy to jest przyczyna klamek czy zaciskow? Na jakie by je waszym zdaniem wymienic?( w rozsadnej cenie) 2. Czy korba i tarcza sa ok? 3. Czy mozna zamontoeac jakas prowadzenie ice do lancucha- na forach niektorzy pisuja ze spada czesto lancuch..? P.s. Czy jest jakas lepsza pasujaca do tribana przerzutka ktora ma lepsza sprezyne i lepiej znosi wyboje? Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 10 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 Triban 100 to rower za 999zł. Nie możesz oczekiwać, że będzie miał wysokiej klasy komponenty. Modernizacja czegokolwiek w tym rowerze nie ma sensu. Taniej wyjdzie kupić inny rower. Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 10 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 Łukasz, założyciel tego forum go testował - podpytaj. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 What you pay is what you get. Przyzwoite rowery zaczynają się od ok. 3k Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Test to jedno, a zużycie korby no-name to drugie. Ja bym tego roweru nie chciała i dlatego mam takie pytanie, czemu właściwie Cię do niego tak ciągnie, że zakładasz drugi temat? Triban może się nadać do przyzwyczajania do pozycji na szosie i do baranka, ale raczej do niczego innego (ewentualnie okazjonalnego przejechania przez las). Swoją drogą wrzucanie go przez Łukasza do listy graveli uważam za spore nadużycie, które może miało na celu otarcie łez biedniejszym marzycielom, ale w efekcie może być mylące dla takich niedoświadczonych osób, jak autor tematu (doświadczone wiedzą, że na rower za 1000zł należy patrzeć trochę przez palce). Gravel - jak przynajmniej ja rozumiem definicję - to rower o budowie szosy, który nadaje się w teren. Co sprawia, że trafia do tej kategorii Triban 100? Możliwość założenia szerszych opon? Właściwie na tym koniec i takim samym "gravelem" będzie Triban 500. Hamulce w wersji 500 to jakiś żart (mam, wiem, klocki nic nie ratują), więc wątpię, że setka ma je lepsze. Owszem, na suche warunki asfaltowe dadzą radę, ale w terenie średnio to widzę. Ja w każdym razie bardzo ich nie lubię, a nie mam porównania do tarczówek tylko... vbrake'ów Tektro :P Do tego nie za bardzo rozumiem napęd 1x7 z nieporęczną manetką jako coś w teren. I żeby była jasność - to co pisaliśmy w drugim temacie - nie chodzi o jazdę ekstremalną, bo z tej klasy rowerem dla własnego dobra należy o niej zapomnieć, ale w ogóle o przemierzanie lekkiego terenu wymagającego zmiany przełożeń, tak by uczynić jazdę wygodniejszą. Tak jak napisał NoOnesThere - w ten rower nie warto inwestować ani grosza, bo jest to bardzo nieopłacalne. Ewentualnie napisz, czym kusi Cię Triban, a nie polecane Ci Kandsy, Lazara i inne Spartacusy, które też szczytem techniki nie są, ale mają dużo większe szanse przewieźć Cię po bezdrożach lub "polnodrożach". Bo jeśli tym tylko, że tamte są online i koniecznie musi być Decathlon, to już chyba najlepiej Rockridera 520. Przynajmniej jest czym "przerzucać", hamulce lepsze, a komfort w terenie zapewne nieporównywalny. Odnośnik do komentarza
Nath147 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 odwiedź poniższy wątek:https://forum.szajbajk.pl/topic/1854-triban-100/?page=2&tab=comments#comment-32263 Do tego nie za bardzo rozumiem napęd 1x7 z nieporęczną manetką jako coś w teren. I żeby była jasność - to co pisaliśmy w drugim temacie - nie chodzi o jazdę ekstremalną, bo z tej klasy rowerem dla własnego dobra należy o niej zapomnieć, ale w ogóle o przemierzanie lekkiego terenu wymagającego zmiany przełożeń, tak by uczynić jazdę wygodniejszą. kolarstwo przełajowe istnieje już od ponad 50 lat, jakoś sobie ludzie radzili kiedyś, to jakoś kolega poradzi sobie teraz, w retro szosach czasem jeszcze bardziej trzeba odrywać rękę od kierownicy, Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Wiesz co, a ludzie chodzili kilka kilometrów boso na piechotę do szkoły, zaś do kościoła mieli jedną parę butów dla całej rodziny. Czy to oznacza, że mam też chodzić boso albo przynajmniej nie kupować wygodnego obuwia, jeśli mam taką możliwość? Bądźmy trochę realistami. To naprawdę nie jest wygodny rower do hasania w terenie i tyle ode mnie. A jak ktoś chce jechać z rodziną maluchem z Władysławowa, żeby pochodzić po górach, to mu nikt nie zabrania :) Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Taki cytacik z innego wątku: Wyobraź sobie, że ktoś Cię pyta co byś najpierw ulepszył w Skodzie Fabii? No nic. Takiego samochodu się nie ulepsza. Lejesz do niego paliwo i spokojnie jeździsz. A jak chcesz poszaleć to zamiast zmieniać silnik, hamulce, zawieszenie, elementy konstrukcyjne i układ kierowniczy (itd.) to kupujesz Subaru Impreza WRX STi. Przy czym dla mnie Triban 100 to nawet nie jest Fabia, ewentualnie bardzo stary rocznik. Odnośnik do komentarza
Caro566 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Podoba mi sie to ze jest lekki, ze ma baranka, prostota roweru. Sceptycznie nastawienie do podanych przez was mtb/crossow dlatego, ze w pomorskim nie ma sklepow z tymi rowerami( chyba ze sie myle?) Odnośnik do komentarza
Nath147 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 nie ma bo zarabia na nich producent, który nie dzielić się zyskiem z pośrednikami, dlatego pewnie są one bardzo dobrze wyposażone jak na swoją cenę, Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Caro, a na jakim rowerze jeździłeś do tej pory i gdzie (jaki teren)? Odnośnik do komentarza
Caro566 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Szosa, szutrowe, lesne, plytki, lekkie, blotniste drogi polne( ale jechac po jak najmniej grzaskim) i suchr drogi polne. Wszystko ;) Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Z grubsza to większość rowerzystów po tym jeździ, a jakie proporcje? ;) Dla 10-20% polnych czy leśnych dróg można rozważać Tribana, dla pół na pół miałabym już bardzo poważny dylemat i raczej nie zabrałabym ze sobą szosy. Dodam jeszcze, że hamulce szosowe zapychają się w tempie ekspresowym - potrafią charczeć po godzinie jazdy po samym asfalcie, jeśli wcześniej padało. Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Wszystko się potrafi zapchać. Wczoraj jak zwykle wracałem błotnistymi drogami do domu i najpierw zablokowałem przednią przerzutkę, a potem łańcuch się w niej zakleszczył. Wtedy pomyślałem miło o napędzie 1* .... Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 A to na pewno. Miałam jedynie na myśli, że jedne rzeczy zapychają się szybciej, a inne ciut wolniej ;) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się