Skocz do zawartości

Triban 100


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, czy jest tu jakis posiadacz lub znawca tribana 100? Mamy kilka pytan:

1. Dlaczego on ma tak beznadziejne hamulce ? Czy to jest przyczyna klamek czy zaciskow? Na jakie by je waszym zdaniem wymienic?( w rozsadnej cenie)

2. Czy korba i tarcza sa ok?

3. Czy mozna zamontoeac jakas prowadzenie ice do lancucha- na forach niektorzy pisuja ze spada czesto lancuch..?

P.s.

Czy jest jakas lepsza pasujaca do tribana przerzutka ktora ma lepsza sprezyne i lepiej znosi wyboje?

Odnośnik do komentarza

Test to jedno, a zużycie korby no-name to drugie. Ja bym tego roweru nie chciała i dlatego mam takie pytanie, czemu właściwie Cię do niego tak ciągnie, że zakładasz drugi temat?

Triban może się nadać do przyzwyczajania do pozycji na szosie i do baranka, ale raczej do niczego innego (ewentualnie okazjonalnego przejechania przez las). Swoją drogą wrzucanie go przez Łukasza do listy graveli uważam za spore nadużycie, które może miało na celu otarcie łez biedniejszym marzycielom, ale w efekcie może być mylące dla takich niedoświadczonych osób, jak autor tematu (doświadczone wiedzą, że na rower za 1000zł należy patrzeć trochę przez palce).

Gravel - jak przynajmniej ja rozumiem definicję - to rower o budowie szosy, który nadaje się w teren. Co sprawia, że trafia do tej kategorii Triban 100? Możliwość założenia szerszych opon? Właściwie na tym koniec i takim samym "gravelem" będzie Triban 500.

Hamulce w wersji 500 to jakiś żart (mam, wiem, klocki nic nie ratują), więc wątpię, że setka ma je lepsze. Owszem, na suche warunki asfaltowe dadzą radę, ale w terenie średnio to widzę. Ja w każdym razie bardzo ich nie lubię, a nie mam porównania do tarczówek tylko... vbrake'ów Tektro :P

Do tego nie za bardzo rozumiem napęd 1x7 z nieporęczną manetką jako coś w teren. I żeby była jasność - to co pisaliśmy w drugim temacie - nie chodzi o jazdę ekstremalną, bo z tej klasy rowerem dla własnego dobra należy o niej zapomnieć, ale w ogóle o przemierzanie lekkiego terenu wymagającego zmiany przełożeń, tak by uczynić jazdę wygodniejszą.

 

Tak jak napisał NoOnesThere - w ten rower nie warto inwestować ani grosza, bo jest to bardzo nieopłacalne. Ewentualnie napisz, czym kusi Cię Triban, a nie polecane Ci Kandsy, Lazara i inne Spartacusy, które też szczytem techniki nie są, ale mają dużo większe szanse przewieźć Cię po bezdrożach lub "polnodrożach". Bo jeśli tym tylko, że tamte są online i koniecznie musi być Decathlon, to już chyba najlepiej Rockridera 520. Przynajmniej jest czym "przerzucać", hamulce lepsze, a komfort w terenie zapewne nieporównywalny.

Odnośnik do komentarza

odwiedź poniższy wątek:
https://forum.szajbajk.pl/topic/1854-triban-100/?page=2&tab=comments#comment-32263
 
 

Do tego nie za bardzo rozumiem napęd 1x7 z nieporęczną manetką jako coś w teren. I żeby była jasność - to co pisaliśmy w drugim temacie - nie chodzi o jazdę ekstremalną, bo z tej klasy rowerem dla własnego dobra należy o niej zapomnieć, ale w ogóle o przemierzanie lekkiego terenu wymagającego zmiany przełożeń, tak by uczynić jazdę wygodniejszą.


kolarstwo przełajowe istnieje już od ponad 50 lat, jakoś sobie ludzie radzili kiedyś, to jakoś kolega poradzi sobie teraz, w retro szosach czasem jeszcze bardziej trzeba odrywać rękę od kierownicy,

Odnośnik do komentarza

Wiesz co, a ludzie chodzili kilka kilometrów boso na piechotę do szkoły, zaś do kościoła mieli jedną parę butów dla całej rodziny. Czy to oznacza, że mam też chodzić boso albo przynajmniej nie kupować wygodnego obuwia, jeśli mam taką możliwość? Bądźmy trochę realistami. To naprawdę nie jest wygodny rower do hasania w terenie i tyle ode mnie. A jak ktoś chce jechać z rodziną maluchem z Władysławowa, żeby pochodzić po górach, to mu nikt nie zabrania :)

Odnośnik do komentarza

Taki cytacik z innego wątku:

 

Wyobraź sobie, że ktoś Cię pyta co byś najpierw ulepszył w Skodzie Fabii? No nic. Takiego samochodu się nie ulepsza. Lejesz do niego paliwo i spokojnie jeździsz. A jak chcesz poszaleć to zamiast zmieniać silnik, hamulce, zawieszenie, elementy konstrukcyjne i układ kierowniczy (itd.) to kupujesz Subaru Impreza WRX STi.

Przy czym dla mnie Triban 100 to nawet nie jest Fabia, ewentualnie bardzo stary rocznik.

Odnośnik do komentarza

Z grubsza to większość rowerzystów po tym jeździ, a jakie proporcje? ;) Dla 10-20% polnych czy leśnych dróg można rozważać Tribana, dla pół na pół miałabym już bardzo poważny dylemat i raczej nie zabrałabym ze sobą szosy. Dodam jeszcze, że hamulce szosowe zapychają się w tempie ekspresowym - potrafią charczeć po godzinie jazdy po samym asfalcie, jeśli wcześniej padało.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...