Morgens Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Witam wszystkich w moim pierwszym wpisie na forum :) i proszę o pomoc w wyborze sprzętu. Po przeczytaniu kilkunastu wątków zdecydowałem się na zakup roweru. Najpierw miał to być MTB 29er, Romet Mustang 2, Kross b7, Kellys Gate 30. Ostatecznie wybór padł na rower gravelowy do jazdy w okolicach Wrocławia, głównie po asfalcie dyskusyjnej jakości, drogach polnych i lasach. Głównie celem jest zadbanie o kondycję, urodziła mi się córka i ciężko o lepszą motywację. Nie planuje wielodniowych wypraw, max 2-3 dni, wiec nie potrzebuje typowego konia wyprawowego, raczej sprzęt do regularnej jazdy i do zabawy na bezdrożach. Moje typy to Romet Boreas 2, fajny napęd sram apex 1x11, hydrauliczne tarczowe hamulce, super wygląd, Merida cyclo cross 300, tiagra 2x10, hamulce tarczowe mechaniczne, author ronin, stalowa rama, napęd 2x10 lub accent furious. Ostatnie dwa to okolice 4500 zł. Na Rometa i Meride mam ofertę za 3400 pln. Z racji, że głównie będę jeździł po płaskim terenie, czasami tylko może Ślęza albo góry stołowe wałbrzyskie itp. wydaje mi się że napęd 1x11 będzie dla mnie wystarczający. Sportowym celem jest dla mnie przejechanie pierwszej 100 do końca lipca, przed 3 urodzinami. Przeczytałem wiele tematów na forum, u Szajbajka zresztą też, dotyczących 1x i w sumie mam coraz więcej wątpliwości, tym bardziej że nie jestem zaprawionym kolarzem. Osobiście przekonany jestem do Rometa, tylko ten napęd... Będę wdzięczny za poradę. Rower kupię w pierwszej połowie stycznia, więc czasu coraz mniej :). Pozdrawiam i szczęśliwego Nowego Roku. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Cześć, Ja w moim trekingu ma z przodu 3 blaty : 48/38/28, z tyłu kasetę 11-32. Opony podobnego rozmiaru jak w tym Romecie co chcesz kupić. Głównie używam środkowego blatu 38, tego największego 48 praktycznie wcale, najmniejszego 28 tylko pod większe górki. Z tym, że u mnie zakres kasety kończy się na 32. A w tym Romecie Boreas masz kasetę 11-42, czyli sporo więcej do pokonywania podjazdów. Wg mnie taki zakres do amatorskiej jazdy w zupełności wystarczy. Nawet jak dużo nie jeździsz, nie powinno być problemu. Odnośnik do komentarza
Nath147 Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 a jaki obecnie masz napęd w dotychczasowym rowerze? Odnośnik do komentarza
Morgens Opublikowano 26 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Obecnie nie mam żadnego roweru wcześniej miałem jakiś z trzema korbami z przodu i wolnobiegiem więc nie mam punktu odniesienia Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Jechałem dziś z kumplami na szosie. Jeden z kolegów przyjechał na Giant Anyroad. Całkiem fajny rower na tarczówkach. Wchodzi opona do 42. Z tym że miał go w karbonie. W alu zapewne znacznie tańszy. IMHO musisz się zastanowić w jakim terenie zamierzasz głównie jeździć i czy kręci Cię szybkość czy bardziej jazda turystyczna bez napinki. Im więcej szybkości tym bliżej szosy. Im więcej terenu tym bliżej do MTB. Gravel to rower pośredni do wszystkiego. Ale jeździ na szosie trochę wolniej niż szosa a w terenie dużo gorzej niż MTB. Ale po piachu, guntówkach i pożarówkach da radę. Komfort będzie wprost proporcjonalny do szerokości opon (im szersze tym bardziej komfortowo) i niskiego ciśnienie w oponach. Co do napędu 1x to Admin Łukasz jest jego zwolennikiem, ja jestem lekkim przeciwnikiem. Do jazdy rekreacyjnej taki napęd jest jak najbardziej ok. Do szybkiej jazdy długodystansowej oceniam go negatywnie ze względu na kiepskie zestoponiowanie napędu. Napęd szosowy SRAM Apex też nie byłby moim wyborem. Jak masz Shimano i coś Ci padnie na wyjeździe to dostaniesz na każdym rogu. Ja coś padnie w SRAMie szosowym to szybko tego nie zdobędziesz. Odnośnik do komentarza
Morgens Opublikowano 26 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Potrzebuję roweru do czystej rekreacji i regularnego treningu. W moim przypadku jeszcze za wcześnie, żebym nastawiał się na szybkościową jazdę. Będę jesdzil po wioskach głównie po płaskim asfalcie, czasami po leśnych drogach. Widzialem tego Gianta, ale jakoś nie jest m przekonany do tego modelu mimo, że w sieci rzeczywiście zbiera dobre opinie. A co sądzicie o tych modelach które wymieniłem i jak na ich tle wypada Boreas od Rometa? Zastanawiam się nad geometria, zależy mi żeby była bardziej turystyczna niż sportowa. Czekam na informację ze sklepu jakie są wartości stack i reach, bo nigdzie w katalogu nie podają takich danych. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 "Czysta rekreacja" i "regularny trening" wykluczają się :) Chyba, że masz na myśli regularną jazdę. Trening to bardzo skomplikowany proces. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 "Czysta rekreacja" i "regularny trening" wykluczają się :) Chyba, że masz na myśli regularną jazdę. Trening to bardzo skomplikowany proces. Jestem tego samego zdania Odnośnik do komentarza
Nath147 Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Merida cyclo cross jak sama nazwa mówi, to rower przełajowy, w teorii powinien być mniej komfortowy. Napęd 1x11 do rekreacji wystarczy. Odnośnik do komentarza
Morgens Opublikowano 26 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Jestem tego samego zdania Odnośnik do komentarza
Morgens Opublikowano 26 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Tak, pisząc treningi mam na myśli regularną jazdę. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 To może lepiej nie bawić się w gravele, tylko dobry sprawdzony cross ? Np. Merida Crossway 300 : https://www.goride.pl/crossowe/merida-crossway-300-2017-odbior-osobisty?gclid=EAIaIQobChMIp_O7to-o2AIVlgrTCh2eiAQdEAQYASABEgINC_D_BwE Napęd 3x10, mocowania bagażnika, błotników, wygodna pozycja, dodatkowo można na mostku wyregulować wysokość kierownicy, dobry osprzęt Deore. 1000 zł zostanie w kieszeni. A do tych zastosowań co piszesz, to w zupełności wystarczy, dodatkowo zyskasz komfort, którego gravel może Ci nie dać. Nadaje się i do okazjonalnych przejażdżek, jak i regularnej jazdy. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 O komfort gravela raczej bym się nie martwił, bo ma łagodną geometrię, a jeszcze zyskujemy wygodną kierownicę. Jeśli chodzi o rodzaj napędu to ja preferuję dwie tarcze z przodu, gdyż 1x miałby dla mnie za mało przełożeń. Natomiast gdybym nie przekraczał prędkości 40km/h to 1x byłby OK. Odnośnik do komentarza
Morgens Opublikowano 26 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Dzięki pepe za podpowiedź, miałem kiedyś podobny rower i teraz szukam czegoś trochę innego, zależy mi na wygodnej pozycji ale też, żeby jazda dawała możliwie największą frajdę.Chyba te warunki spełni gravel, którym można się i rozpędzić na asfalcie a w przypływie ułańskiej fantazji zjechać e jakieś pola albo lasy. Pozycja powinna być ok, do tego baranek przydatny przy dłuższych wypadach. Odnośnik do komentarza
Morgens Opublikowano 26 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 O komfort gravela raczej bym się nie martwił, bo ma łagodną geometrię, a jeszcze zyskujemy wygodną kierownicę. Jeśli chodzi o rodzaj napędu to ja preferuję dwie tarcze z przodu, gdyż 1x miałby dla mnie za mało przełożeń. Natomiast gdybym nie przekraczał prędkości 40km/h to 1x byłby OK. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się