Skocz do zawartości

Specialized Chisel, nowy aluminiowy, wyścigowy HT


Polecane posty

Gdyby nie to, że słyszałem ze bywają problemy z amorem RockShox Judy Gold, to dla kogoś kto się nie ściga i nie zamierza brać udziału w ustawkach mtb, bym nie dopłacał. Dostajesz tylko inny amor i inny napęd. Przy czym Deore od SLX nie różni się prawie niczym oprócz jednego biegu. Więc za napęd bym nie dopłacał. Sądzę że spokojnie możesz wziąć Comp. Rower jest na gwarancji więc jak coś nie tak z amorem to naprawią lub wymienią. Bywało że wymienili na Rebę 🙂

Link to postu
  • 1 month later...
  • Odpowiedzi 130
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ponieważ ktoś pytał czym się różnią różne modele Chisela odpowiadam. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

Chisel Comp 2018 1x: RockShox Judy Gold RL, Shimano SLX 1x11 (tylna przerzutka SLX M7000), korba Stout Pro 30T, kaseta 11-46, hamulce Deore
Chisel Comp 2018 2x: RockShox Judy Gold RL, Shimano Deore 2x10 (tylna przerzutka XT M8000 GS), korba Stout Pro 36x22, kaseta 11-36, hamulce Deore
Chisel Expert 2018 1x: RockShox Reba RL, SRAM GX 1x11, korba Race Face Aeffect 30T, kaseta 11-42, hamulce SRAM Level TL
Chisel Expert 2018 2x: RockShox Reba RL, Shimano SLX 2x11 (tylna przerzutka XT M8000 GS), korba Race Face Aeffect 36x26, kaseta 11-42, hamulce Deore

Chisel Comp 2019 1x: RockShox Judy Gold RL, Shimano SLX 1x11, korba Stout Pro 30T, kaseta 11-46, hamulce Deore
Chisel Comp 2019 2x: RockShox Judy Gold RL, Shimano Deore 2x10 (tylna przerzutka XT M8000 GS), korba Stout Pro 36x22, kaseta 11-36, hamulce Deore
Chisel Expert 2019 1x: RockShox Reba RL, SRAM NX Eagle 1x12, korba Truvativ Stylo 30T, kaseta 11-50, hamulce SRAM Level TL
Chisel Expert 2019 2x: RockShox Reba RL, Shimano SLX 2x11 (tylna przerzutka XT M8000 GS), korba Race Face Aeffect 36x26, kaseta 11-42, hamulce Deore

Chisel 2020 (1x): RockShox Judy Silver RL, SRAM SX Eagle, korba SRAM SX Eagle 32T, kaseta 11-50, hamulce Shimano MT-200
Chisel Comp 2020 (1x): RockShox Judy Gold RL, SRAM SX Eagle, korba SRAM SX Eagle 32T, kaseta 11-50, hamulce Deore
Chisel Expert 2020 (1x): RockShox Reba RL, SRAM NX Eagle 1x12, korba Truvativ Stylo 32T, kaseta 11-50, hamulce SRAM Level TL

Link to postu

Na razie stałem się w sposób niezamierzony właścicielem innego zestawu kół niż sadziłem że kupuję. Sprzedający na OLX mnie oszukał że sprzedaje mi koła Spec Roval Control ważące w pobliżu 1800 gram. Okazało się są to Roval Control zdjęte z Epica ważące blisko 2100 gram. Kontakt ze sprzedającym się niestety od razu urwał. Natomiast okazało się że są to koła mające obręcze o szerokości wewnętrznej 25 mm. A w Chiselu 2018 były ciut lżejsze ale o szerokości 22,5 mm. Ponieważ jeżdżę na oponach 2,3 cala ten profil powoduje że opona znacznie lepiej się układa więc je zostawię.

Natomiast będę celował w drugi komplet lekkich, aluminiowych kół wyścigowych. Najchętniej DT Swiss XR 1501. Niestety są to koła drogie i nie bardzo widzę w moim przypadku uzasadnienie ich zakupu. Natomiast model niższy DT Swiss X 1700 można czasem ucelować za rozsądne pieniądze a mają bardzo dobre opinie i stosunkowo niską wagę.

Ten zestaw który podałeś wydaje się być bardzo dobry. X1700 jak i wysokie modele Speca, jak Roval control SL też używają piasty DT 350 12x148. Nie wiem natomiast czym się różnia między sobą obręcze X1700 i XR391. Natomiast zastanów się jakiej szerokości obręcz wybierzesz tak żeby ją dopasować do opona na których jeździsz.

Tu ciekawy artykuł na ten temat, co prawda dotyczący enduro ale dający ciekawy pogląd na ten temat:
https://www.pinkbike.com/news/rim-widths-comparison-test-mountain-bike.html

Link to postu

Szkoda, z tymi kołami 😕 Przez takich ludzi rzadko zaglądam na Olx. Co do kół w Chiselu byłem pewien, że maja 25 mm szerokości wewnętrznej. Tak też wynika ze specyfikacji na stronie (RIMS Stout XC 29, 25mm internal width). Dlatego też wybrałem obręcz o takiej samej szerokości. Choć przyznam szczerze. Obecnie nie ścigam się i mocno zastanawiam się czy jest sens teraz inwestować w koła. Tym bardziej, że pomału dorastam również do szosy :)) A dodatkowa gotówka zawsze trochę ułatwi wybór 😛

Link to postu

XT wystarczy. Chodzi o funkcje Instant Release. XTR funkcyjnie to samo tylko waga nizsza. Na Bikester komplet XTR niecale 300. Na Black Friday kosztowal 260 wiec kupilem. Kupilem tez pare dni temu przednia przerzutke XTR na wyprzedazy w Cyklomanii za niecale 130

Link to postu

Cena super :) Duża jest różnica w pracy XT/XTR w stosunku do SLX  jeśli chodzi przednią przerzutkę? Ostatnio bardzo rzadko z niej korzystam, żeby nie powiedzie że wcale 😉 Więc nie wiem czy jest sens kupować 😉

Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...

×
×
  • Utwórz nowe...