Owczar13 Opublikowano 7 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2023 4 godziny temu, jajacek napisał(a): Właśnie kolega @Owczar13 odjechał z moim Chiselem. Z jednej strony udana transakcja z drugiej jestem trochę niepocieszony bo tym rowerem zajebiście mi się jeździło ? Oby dobrze służył nowemu właścicielowi! Potwierdzam, zakup udany ? Jacek to jest gość, pomoże, doradzi, nawet podstawowy bike fitting na miejscu zrobi ?, dodatkowo jeszcze o tematach około rowerowych można by rozmawiać bez końca. Jakby coś miał jeszcze do sprzedania to nie ma się nad czym zastanawiać ino brać, zero ściemy sam konkrety ?. W telegraficznym skrócie polecam sprzedającego ? W jak pogoda dopisze to w sobotę będą testy ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2023 Mam Speca Epica HT. Najchętniej bym zatrzymał oba. Chisel był zdecydowanie wygodniejszy. Ostatnio po 3h na Epicu niestety dokuczał mi kręgosłup lędźwiowy co na Chiselu mi się nie zdarzało. No i 1x zimą lepsze o tyle że w 2x kompletnie zabiła mi się przednia przerzutka śniegiem i lodem :) Może miałem też za dużo ciśnienia z tyłu jak na takie warunki bo chyba 1,8 bara. Ale będę musiał chyba poszukać do Epica miększej sztycy podsiodłowej. Na razie włożę CG-R Speca którą mam gdzieś pod ręką. Odnośnik do komentarza
wierzbajol Opublikowano 11 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2023 W dniu 9.01.2020 o 19:06, jajacek napisał(a): Ponieważ ktoś pytał czym się różnią różne modele Chisela odpowiadam. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. Chisel Comp 2018 1x: RockShox Judy Gold RL, Shimano SLX 1x11 (tylna przerzutka SLX M7000), korba Stout Pro 30T, kaseta 11-46, hamulce Deore Chisel Comp 2018 2x: RockShox Judy Gold RL, Shimano Deore 2x10 (tylna przerzutka XT M8000 GS), korba Stout Pro 36x22, kaseta 11-36, hamulce Deore Chisel Expert 2018 1x: RockShox Reba RL, SRAM GX 1x11, korba Race Face Aeffect 30T, kaseta 11-42, hamulce SRAM Level TL Chisel Expert 2018 2x: RockShox Reba RL, Shimano SLX 2x11 (tylna przerzutka XT M8000 GS), korba Race Face Aeffect 36x26, kaseta 11-42, hamulce Deore Chisel Comp 2019 1x: RockShox Judy Gold RL, Shimano SLX 1x11, korba Stout Pro 30T, kaseta 11-46, hamulce Deore Chisel Comp 2019 2x: RockShox Judy Gold RL, Shimano Deore 2x10 (tylna przerzutka XT M8000 GS), korba Stout Pro 36x22, kaseta 11-36, hamulce Deore Chisel Expert 2019 1x: RockShox Reba RL, SRAM NX Eagle 1x12, korba Truvativ Stylo 30T, kaseta 11-50, hamulce SRAM Level TL Chisel Expert 2019 2x: RockShox Reba RL, Shimano SLX 2x11 (tylna przerzutka XT M8000 GS), korba Race Face Aeffect 36x26, kaseta 11-42, hamulce Deore Chisel 2020 (1x): RockShox Judy Silver RL, SRAM SX Eagle, korba SRAM SX Eagle 32T, kaseta 11-50, hamulce Shimano MT-200 Chisel Comp 2020 (1x): RockShox Judy Gold RL, SRAM SX Eagle, korba SRAM SX Eagle 32T, kaseta 11-50, hamulce Deore Chisel Expert 2020 (1x): RockShox Reba RL, SRAM NX Eagle 1x12, korba Truvativ Stylo 32T, kaseta 11-50, hamulce SRAM Level TL @jajacek coś się zmieniło od 2020 wzwyż, z tego co kojarzę to chyba nie ma opcji kupić od 2020 w gorę z czymś lepszym niż judy ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2023 Chyba nic się nie zmieniło i zakup tego modelu jest nieopłacalny. Giant Polska ma dramatyczną nadwyżkę rowerów i należy się spodziewać dużej obniżki cena np. na model XTC SLR, który ma podobnie dobra ramę ale nędzny amor. Odnośnik do komentarza
wierzbajol Opublikowano 13 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2023 @jajacek dzięki za odpowiedź. Odnośnik do komentarza
dzamber18 Opublikowano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2023 Jacku jako, że masz bardzo duże doświadczenie z Chisel-ami, podpowiesz, który rozmiar lepszy na 178cm wzrostu i przekrok 86cm? Wiem że od 2021 roku zmieniła się geometria ramy. Roz.M jest do wzrostu 178 czyli na styk i obawiam się że pozycja może być już mało komfortowa. Roz. L jest znowu sporo większy od Mki i tu obawy, że będzie za duży(pozycja jak na trailu). Czy Ty na Lce masz siodełko ponizej lini kierownicy? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 27 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2023 178/86 absolutnie L. Jak miałem starszego Chisela M i mając 175 wzrostu i długie łapy miałem sztycę wysuniętą poza zakres i mostek 100 mm co nie jest dobrym pomysłem w rowerze typu 29er. Mostek w takim rowerze powinien być bardzo krótki, żeby poprawić manewrowość. Teraz mam Epica Comp Carbon 2017, L, i tak wygląda moja konfiguracja Odnośnik do komentarza
dzamber18 Opublikowano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2023 3 godziny temu, jajacek napisał(a): 178/86 absolutnie L. Jak miałem starszego Chisela M i mając 175 wzrostu i długie łapy miałem sztycę wysuniętą poza zakres i mostek 100 mm co nie jest dobrym pomysłem w rowerze typu 29er. Mostek w takim rowerze powinien być bardzo krótki, żeby poprawić manewrowość. Teraz mam Epica Comp Carbon 2017, L, i tak wygląda moja konfiguracja Dzięki za pomoc, aktualnie nowego chisela można dorwać poniżej 4tys, więc chyba się na niego skuszę 🙂 Odnośnik do komentarza
mareckiabc Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia Ja mam Chisela L. Mój wzrost 179 cm przekrok 84. Rama od 2021 się zmieniła. SX był do kupienia za 3140 a NX za 4100. Odnośnik do komentarza
dzamber18 Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia I jak na tej L-ce Tobie się śmiga? Też kupiłem szarą. Na żywo wygląda zdecydowanie lepiej. Za jakiś czas wyleci raczej napęd SX i heble Level. Amor pracuje zdecydowanie gorzej niż Recon RL, który posiadam w drugim rowerze. Niewiem czy się rozrusza, czy Judy poprostu pracuje tak "tępo". Geometria bajka w porównaniu do Kross Level 7.0 2020, którym jeździłem wcześniej. Profile ramy sprawiają wrażenie wiotkich:). Ale przy mojej wadze pro ridera 😄 66kg, raczej nie powinno być problemów z wytrzymałością, sztywnością. Dzięki Jacku za podpowiedź, roz.M byłby dla mnie za krótki. Odnośnik do komentarza
mareckiabc Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 21 minut temu, dzamber18 napisał(a): I jak na tej L-ce Tobie się śmiga? Też kupiłem szarą. Na żywo wygląda zdecydowanie lepiej. Za jakiś czas wyleci raczej napęd SX i heble Level. Amor pracuje zdecydowanie gorzej niż Recon RL, który posiadam w drugim rowerze. Niewiem czy się rozrusza, czy Judy poprostu pracuje tak "tępo". Geometria bajka w porównaniu do Kross Level 7.0 2020, którym jeździłem wcześniej. Profile ramy sprawiają wrażenie wiotkich:). Ale przy mojej wadze pro ridera 😄 66kg, raczej nie powinno być problemów z wytrzymałością, sztywnością. Dzięki Jacku za podpowiedź, roz.M byłby dla mnie za krótki. Mój Chisel jest z roku 2021 na Deore i SLX ale właśnie robię upgrade, kupiłem nowe koła i hamulce, zamówiłem amortyzator i powoli kompletuję resztę napędu XT by na wiosnę wymienić. Dla mnie L też jest idealna, przejechałem sie pare razy na Ghost syna rozm M i zdecydowanie za mały źle mi sie jechało. Dla mnie rama Speca jest super i go uwielbiam. Odnośnik do komentarza
vinug87453 Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia Czesc, ja kupiłem w tym roku Chisela SX i wymieniłem już trochę rzeczy, teraz zastanawiam się nad kołami. Koła które mam zamontowane ważą bez opon, dętek, kasety (i chyba bez tarcz, tego już nie pamietam) 850 + 1020 = 1870 gramów Jak patrzyłem np na koło składane w lemonbike to za 2.400 zł można kupić koła ważące 1520 g (czyli około 350 g mniej) Za 1650 zł -> około 1700 g (czyli około 350 g mniej) W sprawie kół trochę słabo się znam, zastanawiam się czy te zyski wagowe (wiem że masa rotująca ma duże znaczenie) i ten upgrade, jest wart tej ceny. Chętnie poczytam Wasze opinie Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia Godzinę temu, vinug87453 napisał(a): Czesc, ja kupiłem w tym roku Chisela SX i wymieniłem już trochę rzeczy, teraz zastanawiam się nad kołami. Koła które mam zamontowane ważą bez opon, dętek, kasety (i chyba bez tarcz, tego już nie pamietam) 850 + 1020 = 1870 gramów Jak patrzyłem np na koło składane w lemonbike to za 2.400 zł można kupić koła ważące 1520 g (czyli około 350 g mniej) Za 1650 zł -> około 1700 g (czyli około 350 g mniej) W sprawie kół trochę słabo się znam, zastanawiam się czy te zyski wagowe (wiem że masa rotująca ma duże znaczenie) i ten upgrade, jest wart tej ceny. Chętnie poczytam Wasze opinie Jeżeli masz na myśli ZTR Cresty to czy zwróciłeś na limit wagowy 100kg ? Jak weźmiesz na obręczy XM421 to masz limit 120kg i wagę 1650g na piastach DT350. W moim EXPL540 gołe koła ważą ~2200g i zmiana ma większy sens, przy 1870g to bym zrobił tubeleesa i pojeździł na fabrycznych, jak padną piasty to wtedy wymieniał. Chyba, że jeszcze na nich nie jeździłeś i sprzedasz jako "nówki". Odnośnik do komentarza
vinug87453 Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia Tak, jestem świadomy limitu wagowego. Ważę 64-66 kg Te koła już są tubeless. Są niejeżdżone i właśnie myślałem aby je sprzedać jako "nówki", zdjęte z roweru (zgodnie z prawdą). Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia Masa rotująca nie ma żadnego znaczenia. Jest to bzdura powtarzana od lat. Za 1500 zł są jeszcze chyba w Centrum Rowerowe karbonowe koła Ghost/Rodi, ważą ciut poniżej 1500 gramów i są na chińskim ratchet, podróbce DT Swiss, który jest podobno niezły. Koła te kupił nasz kolega, topowy mechanik w PL, i je chwali, co jest dla mnie wystarczającą rekomendacją. Przy tej wadze możesz je spokojnie ujeżdżać jeśli Twoim celem są wyścigi, szybkie ustawki. Jeśli jeździsz rekreacyjnie to te koła Speca są ok. Mają słabawe piasty ale dostaniesz za te koła ok. 500 zł. Trzeba prawie 2000 dopłacić do kół z Lemon Bike. Jak dla mnie nie warto. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się