Skocz do zawartości
Bambosz

Co jest nie tak z tymi sklepami internetowymi?

Polecane posty

Muszę napisać, bo mnie cholera wzięła!

 

Zamówiłem kilka części. Zakup rozdzieliłem na dwa sklepy pilnie sprawdzając statusy, aby wszystkie zamówione części były dostępne, abym mógł skończyć rower przed weekendem, wpłaciłem pieniadze i...

Okazało się, że oba sklepy nie mają dostępnych prawie połowy z zamówionych części.

Oczywiście mogą oddać pieniadze, lub proponują, aby kupić części droższe (oczywiście za dopłatą), lub też poczekać, bo może będą za tydzień lub dwa...

 

Sfrustrowany zacząłem dzwonić do kolejnych sklepów internetowych, w których interesujące mnie części również były zaznaczone jako dostępne, licząc, że jednak szybko skończę rower i... kolejny zonk... żaden z pięciu sklepów, które obdzwoniłem, nie miał tych części na stanie mimo informacji na stronie potwierdzajacej dostępność.

 

I człowiek zostaje z niedokończonym rowerem i przyblokowanymi pieniędzmi (a kwota czterocyfrowa) i czuje się jak idiota...

 

Czyli co? Łapiemy klienta, żeby zamówił (i wpłacił kasę), a potem jakoś to będzie? Kupi inne drożej, albo poczeka dłużej? Żaden problem...

 

Oczywiście wiem, że nie odkrywam Ameryki, to się w przeszłości zdarzało, ale nigdy tak nagminnie!

 

Jakieś propozycje jak z tym walczyć?

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu


Zapraszam do obejrzenia jednego z odcinków Rowerowych Porad na YouTube. Będzie mi bardzo miło, jeżeli zasubskrybujesz mój kanał :)



każdy sklep rowerowy, w którym kupuję ma możliwość zaznaczenia "pokaż tylko dostępne". W wielu przypadkach to załatwia sprawę. Inna rzecz, że często sklepy mają żałosny sposób na zachęcanie klienta. Ot, choćby wyprzedaż. Jakiś interesujący mnie produkt (np. buty do platform) jest na wyprzedaży, wchodzę i okazuje się, że np. wyprzedawana jest ostatnia para rozmiar 36 :).

Udostępnij ten post


Link to postu

Też już się na tym sparzyłem. Więc pytam mailowo czy jest to co potrzebuję. Jest to też dobry test na jakość obsługi. Jak nie odpowiadają na maile to i tak samo będzie z reklamacją. Dlatego nie kupuję m.in w dziadowskiej Bikestacji. Mam parę zaprzyjaźnionych sklepów, malutkich, gdzie wiem że jak o coś zapytam to odpowiedzą i odbiorę lokalnie koło mnie i dam im zarobić. Jedyny sklep spoza mojego miejsca zamieszkania gdzie ostatnio coś zamawiałem to sporti.pl z Rzeszowa. Odpowiadają na maile, mają na magazynynie, szybko wysyłają. Cyklomania też w porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu

ja ostatnio też mailowo zagaduje, wtedy nagle okazuje się, że daje się coś jeszcze urwać z promocji na stronie.

Udostępnij ten post


Link to postu

Dostępność części to częsta bolączka sklepów internetowych, a to muszą wysłać z magazynu, a to trzeba zamówić u dystrybutora i czas realizacji z 24-48 godzi wydłuża się do tygodnia. Jeszcze gorzej jak dystrybutor nie ma, a klient dowiaduje się o tym po tygodniu.

Kolejna lipa jest z tzw. "promocjami/wyprzedażami", czyli wpierw podbijamy cenę, przekreślamy ją  i w normalnej cenie opychamy jako super okazję.

Następna lipa to częsty brak jakichkolwiek rabatów przy zamówieniach online i zasłanianie się "nie możemy dać niższej ceny, bo się przestanie opłacać/zbankrutujemy/koniec świata/cebula" . Nie oczekuję nigdy na super zniżki na wszystko, wiem czym jest podatek od nowości, ale gdy składam zamówienie na powiedzmy 1,5 tysiąca złotych, to oczekiwanie chociażby kilkuprocentowego rabatu wydaje mi się normalne. W sklepach stacjonarnych często to działa, w internetowych trzeba się przedzierać przez newslettery, kluby polsatu, happy hours 3-4 w nocy xD

 

Udostępnij ten post


Link to postu

Jakieś propozycje jak z tym walczyć?

 

Zamawiać za pobraniem. Jak nie ma rzeczy, to anulujesz zamówienie i kasy nie tracisz. Mówię tutaj oczywiście o grubszych zakupach, w przypadku pierdół nie warto dopłacać do przesyłki pobraniowej.

Udostępnij ten post


Link to postu

Co do wymiany maili, mam bardzo pozytywne doświadczenie z Kawisbike ze Słupska. Chciałam kupić u nich opony, zaoferowali mi ich sprowadzenie, tyle że cena była wyższa niż ta z przesyłką w Centrum Rowerowym, więc zrezygnowałam. Jakkolwiek byłam miło zaskoczona korespondencją, że się komuś o dwie niezbyt drogie opony dyskutować.

 

Co do Centrum Rowerowego - dno i pięć metrów mułu. W ubiegłym tygodniu dokonałam najprawdopodobniej ostatniego u nich zakupu. W czerwcu zakupiłam kilka rzeczy, miały pójść kurierem. Wreszcie dzwonię do nich, by spytać, co z paczką. Bez zbędnych dygresji - okazało się, że paczka nie wyszła od CR na czas, a potem zabajzlował DHL i czekałam na kuriera 4 dni! Rozumiem, wina przewoźnika, ale CR ograniczyło się jedynie do podania numeru paczki i miało gdzieś ciąg dalszy. Wszystko musiałam załatwić sama. Wreszcie paczka przyjechała. Bagażnik z outletu, który miał mieć tylko ryskę, okazał się bez wszystkich części do montażu - był tylko sam główny stelaż. Do tego w paczce zabrakło lusterka, na które czekałam kolejny tydzień, podobnie jak i na kasę za bagażnik.

W tym tygodniu dokonałam kolejnego zamówienia. Pięć produktów. Obsuwa z dostawą - jeden dzień. Nie spakowali dętki. Na reklamację nie raczyli odpowiedzieć od czwartku. Nie wiem, po co ktoś tam fajkuje te produkty, skoro i tak ich nie pakuje do paczki.

Ja bym przy takiej wtopie dała jakiś rabat albo drobiazg typu odblaskowa opaska czy bon na 10zł. A tutaj to nawet na przepraszam ciężko liczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu

Ja kupuję zazwyczaj w rowerowy.com. Chyba już ze trzy lata. Nigdy żadnych problemów. Mają system notatek, dzięki którym wiem na jakim etapie jest moje zamówienie. Nigdy nie obsunęli się z terminem. Kiedyś coś kupowałem w CR, ale oni mają kiepski asortyment do enduro i DH. 

Udostępnij ten post


Link to postu

CR to zależy na kogo trafisz, ale nie lubię jak mnie ktoś w balona robi. Koresponduje z gościem podaje mi cenę za jakiś tam zestaw rzeczy ze zniżką, odpisuję że dorzucam do worka jeszcze 3 inne rzeczy i jaka będzie zaktualizowaną cena, czy mogę jeszcze liczyć na jakiś rabat. Odpisuje kolejna osoba, pisząc, że ceny już są maksymalnie zrabatowane i wysyła mi podsumowanie, bez rabatów które wcześniej dostałem. Nienawidzę kłamstwa. Dopiero trzecia osoba to odkręciła, ale już i tak było za późno bo znalazłem w międzyczasie inne źródełko, fakt trochę droższe po ostatecznych rabatach CR.pl. Problem tam mają taki, że jest jeden mail, a kolejny pracownik siadający do korespondencji nie czyta tego co wcześniej, w niej, zostało ustalone, nieprofesionalne, ale być może mam wyidealizowane zbytnio wymagania.

Udostępnij ten post


Link to postu

Nie masz wyidealizowanych. Po to każą Ci utrzymywać ciągłość korespondencji, żeby również się do tego stosowali. Widać jednak ciągłość korespondencji funkcjonuje u nich jako taki sam zapis, jak to odptaszkowywanie spakowanych rzeczy.

Jeśli idzie o rabaty, to też miałam z nimi podobną scenę. Jest guziczek, by kliknąć, jak znajdziesz niższą cenę. Znalazłam i spytałam mailowo, a oni mi na to, że jak już kupuję coś z darmową przesyłką i z tym kuponem bodajże -20zł za pierwsze zamówienie, to już nie mogę oczekiwać, że jeszcze coś mi zrabatują. Fakt, że sprawa rozchodziła się o mniej niż 5zł (przy produkcie za ponad 50zł), więc wiadome, że i tak zamówiłam u nich, bo nigdzie taniej niż ta różnica przesyłki nie dostanę, ale swoją drogą do 5zł to już zrabatować mogli.

Pod kątem podejścia do klienta kocham Decathlon. Mają program lojalnościowy z punktami i już przy takim rowerze za 2k robi się automatyczna zniżka 40zł. Ale nie to jest najlepsze. Najbardziej cenię sobie darmową przesyłkę i darmowy zwrot, bez względu na czas, który upłynął od zakupu. Na jesiennej wyprzedaży kupiłam kocyk piknikowy, ale że mi nie pasował, bo miał haczące rzepy, przeleżał w pudle kilka miesięcy. Nikt się nawet nie zająknął przy oddawaniu go w maju. Wady są natomiast dwie, a właściwie z mojej perspektywy półtorej ;) To pół, to brak możliwości negocjacji cen. Pół, bo jestem w tym kiepska, a oni i tak mają rzeczy najczęściej niedostępne nigdzie indziej. Poza tym zawsze coś tam można jednak ugrać. Niedawno kupowałam rower i myślałam, że będę zmuszona dokupić krótszy mostek, a tu pan mnie zaskoczył i wymienił mi go od ręki w ramach zakupu. Ta główna wada natomiast, to ich system dostaw i dostępności. Mieszają z tym straszliwie. W zasadzie regularnie zdarza mi się, że zamówienie jest opóźnione. W listopadzie dzień przed planowaną i obiecaną dostawą przysłali mi maila, że nie zdobyli produktu z magazynu francuskiego (był to izotonik, którego tony leżą na półkach we wszystkich Deathlonach Polski) i czy chcę ponowić zamówienie, które przedłuży się o kolejne 5 dni roboczych. Byłam zmuszona (wtedy w Tarnowie nie było sklepu, a do Krakowa się nie wybierałam), więc przedłużyłam. Dzień później wysłali paczkę. Ale i tak najlepszy hicior trafił mi się innego razu. Około godziny 9 rano przyszedł mi mail, że przepraszają, ale paczka opóźni się o ileś tam dni roboczych, natomiast dwie godziny później paczka została nadana. Tak że z Decathlonem nigdy się nie zna dnia ani godziny ;)

Udostępnij ten post


Link to postu

W Centrum rowerowym robiłem dwa razy zakupy, akurat bez problemów. Słyszałem, że mają bałagan, teraz potwierdzacie zarzuty :).

 

W Ctbike.pl też kilka razy kupowałem, dwa razy się zdarzyło, że czegoś nie mieli (jakiejś śruby i koszyka chyba), po konsultacji wysłali zamiennik śruby i koszyk w innym kolorze i dołożyli batonika w gratisie. Raz pomylili adres dostawy, ale to był czeski błąd, więc wybaczam. Jest z nimi szybki kontakt, ale gepardami wysyłki nie są.

 

W Bikestacji robiłem też trochę zakupów (głównie KCNC) i mam farta, bo nie miałem nigdy problemów, ale sporo osób narzeka, więc nie rekomenduję tego sklepu. U nich bierze się za pobraniem- to zasada ewentualnych zakupów w tym sklepie.

 

W karbonowy.pl raz kupiłem chyba sztycę, bez problemu. Raz anulowali mi zamówienie, ze względu na brak rzeczy u dystrubutora, ale zadzwonili od razu, wybaczam.

W Formicki bike kupiłem kiedyś klucz dynamometryczny, też bez problemu.

W sbike.pl zrobiłem dwa razy duże zakupy, chyba najszybsza wysyłka.

 

Podtrzymuję jednakowoż swoje zarzuty w poprzedniego posta :).

Udostępnij ten post


Link to postu

W sumie jak ponarzekałem na jeden sklep, to wypada też coś pochwalić:

 

http://www.akcesoria-rower.pl/

 

Tu dostawa trwała ekspresowo, następnego dnia wszystko było u mnie. Kontakt mailowy bardzo sprawny. Dostałem pomimo najniżej ceny w necie, drobny upust, darmową dostawę i jakieś gratisy, ale mało użyteczne, rozdałem dzieciakom na podwórku;). Zamawiałem raz, także jeszcze do potwierdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu

Dla tych, którzy są z Warszawy, proponuję sprobować kxbike.pl. To jest chyba jednoosobowa działalność, którą prowadzi kolega Sebastian. Zdobył mi prawie nieosiągalną piastę, którą podrzucił mi pod dom, jadąc na swój trening rowerowy. Kupowałem też u niego świetne zimowe buty SPD, XLC CB-M07. Na maile odpisuje, telefon odbiera.

Udostępnij ten post


Link to postu

Tak coś czułam pismo nosem. Tyle, że wtedy w czerwcu zrzuciłam to na karb tego, że bidule mają zamieszanie związane z przeprowadzką i mogło się im coś zapodziać. Ale to już widać recydywa. Szkoda, bo lubiłam u nich kupować.

Udostępnij ten post


Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...

×
×
  • Utwórz nowe...