piterrrxd Opublikowano 25 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2017 Witam wszystkich :) Po 10 latach jeżdżeniu na tanim fullu mtb na 26" kołach przyszedł czas na zmiany. Główny powód to rozmiar ramy do obecnego wzrostu - kiedyś była idealna, teraz przy 187cm jest zwyczajnie za mała. Przeprowadziłem się też w zupełnie inny rejon Polski, gdzie nie mam już pod ręką leśnych terenów - dominują tu asfalty. Z tych powodów postanowiłem przerzucić się na szosę i zacząć nowy etap w rowerowym hobby, spróbować czegoś nowego. Po przejrzeniu ofert najbardziej w oko wpadł mi Romet Huragan 3 2017. W salonie w Katowicach mogę go kupić za 2700zł razem z przeglądem zerowym i małymi gratisami. Do tego planuję dokupić pedały i buty spd. Przymierzałem się na miejscu do ramy 56cm i wydaje się idealna pod mój wzrost. W tej cenie chyba nie znajdę niczego lepszego? :) Zastanawiam się czy odrazu nie zmienić fabrycznych opon 23 na szerokość 25 lub 28? Ponoć przyjemniej się jeździ po naszych "pięknych" drogach przy marginalnym wpływie na toczenie. Mimo wszystko dalej mam też dylemat czy nie wziąć MTB 29" np Mustanga od Rometa - przyzwyczajenie do rowerów górskich ciągle siedzi w głowie. Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 25 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2017 Zależy czy chcesz jeździć po asfalcie, czy jednak kusi cię teren. Szosą typu Huragan w najlepszym przypadku zostaje szuter i ubita ziemia. Co do innego roweru - 600 zł więcej i masz Tribana 540 z Decathlonu - bardziej wyprostowana pozycja, otwory montażowe pod błotniki i bagażnik, możliwość założenia opon ok 30-32mm, osprzęt klasę wyżej. W Huragana na pewno nie wejdzie nic powyżej 28, a możliwe że i z tym będzie problem. EDIT: Dopiero teraz się zorientowałem że masz super cenę na tego Rometa :blink: Odnośnik do komentarza
piterrrxd Opublikowano 25 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2017 Oglądałem tego Tribana, ale nie chcę tyle dokładać, bo muszę jeszcze kupić pedały, buty itd. Siedziałem też na Vento 3.0, no ale sama różnica w osprzęcie jest znaczna Sora vs Tiagra (i hamulce 105). Nie mówiąc już o szczegółach np wewnętrzne prowadzenie linek. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2017 Tak swoją drogą byłem teraz przez dwa dni na Mistrzostwach Polski Szkółek Kolarskich z synem. Musiałem objechać trasę z dziećmi i wsiadłem na rower, na którym kiedyś się ścigałem. Btwin Sport 3 na Campagnolo Mirage, z karbonowym widelcem i na chudych oponach 700x23. Przejechałem nim trochę km i musze powiedzieć że masakra. Czuć każdą dziurę w asfalcie, rower jest zbyt sztywny a opony za wąskie. To pokazuje jak się zmienia punkt widzenia w zależności od punktu siedzenia. Od lat jeżdżę na oponach 700x25 a ostatnio 700x28. No i na karbonowej ramie. Nie widzę już opcji przejścia na cienkie, mega niewygodne opony. No i geometria wyścigowa jest już nie dla mnie. Zdecydowanie musi być to geometria endurance. Więc polecam się dobrze zastanowić a najlepiej przejechać rowerem przez zakupem. Odnośnik do komentarza
ktokolwiek Opublikowano 25 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2017 Jak coś to mam Tribana 540 FB, opony dołożyłem 35 https://www.decathlon.pl/opona-rowerowa-randonneur-700x35-id_8089011.html i jeszcze jest jakieś 4-5 mm w najwęższych miejscach. Mam 186 cm i ramę XL (diabli wiedzą ile tam jest cm) i mi pasuje idealnie :) Na seryjnych oponach 28 - 6 barów jest dość ascetycznie że tak powiem :) Na 35 (5- 5,5 bara), mimo że są nieco straty na szybkości i wydajności energetycznej to komfort po zjechaniu z równego betonu jest znacznie lepszy :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2017 Z tymi oponami to grubo pojechałeś. Nawet moje najcięższe opony MTB 2,3 cala nie ważą tyle. Rozumiem że mają kuloodporną wkładkę antyprzebiciową :D Jak ktoś się nie ściga to najważniejsze jednak jest żeby było wygodnie. Jeździłem już niemal na wszystkich szerokościach opon. 700x28 do mojej karbonowej ramy z 85 PSI z przodu i 90 PSI z tyłu jest dla mnie optymalne. Ale w pełni rozumiem że ktoś, kto się zapuszcza więcej na off-road może chcieć szerzej. No i dla kogoś kto się nie ściga tylko opony z wkładką antyprzebiciową. Odnośnik do komentarza
ktokolwiek Opublikowano 25 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2017 Coś im się chyba potaśtało na tej stronie z wagą, rękę dałbym sobie obciąć że ona nie waży 790 gram, kilkanaście linijek niżej w opisie jest 640 gram i to już bliższe prawdy. Chociaż zgodzę się oczywiście że nadal nie jest to mało :) Odnośnik do komentarza
piterrrxd Opublikowano 25 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2017 Przejdę się jeszcze sprawdzić tego Tribana, ale tak jak pisałem raczej nie chcę dokładać do takiej kwoty. Zapytam też w Romecie czy pozwolą na jazdę testową. Jeśli już się zdecyduję jakie opony 700x28c możecie polecić na wymianę? Oczywiście nieprzesadnie drogie. Pytanie jeszcze o hamulce w Romecie - czy model Shimano R561 to aby na pewno grupa 105? Znalazłem też coś takiego jak Romet Boreas, tylko ciężko z jego dostępnością. Rama wydaje się wygodniejsza a całość dość uniwersalna na tle zwykłej szosy. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 26 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2017 Shimano R561 to hamulce poza grupowe. Romet Boreas to rower przełajowy, jeśli masz ochotę opuszczać asfalt to będzie dobry. Na zmianę opon jaki masz budżet? Podstawowa opona szosowa drutowa kosztuje 50zł (są i tańsze...). Za dobrej klasy oponę zwijaną trzeba zapłacić 100-110zł. Natomiast topowe opony z porządną ochroną antyprzebiciową kosztują 150-160zł. Mowa oczywiście o oponach treningowych/endurance. Odnośnik do komentarza
piterrrxd Opublikowano 27 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2017 Byłem w sklepie krossa, posiedziałem na kilku mtb 29" (fajna, wygodna pozycja) i teraz sam już nie wiem... :) Patrząc na stan naszych dróg trochę obawiam się o opony i obręcze w szosie. Plus przyzwyczajenia do ostrzejszej jazdy na "góralu". Może jednak lepiej pozostać przy mtb? Odnośnik do komentarza
Classiccity Opublikowano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2017 Też nie widzę sensu przepłacać za "topowe opony" bo nie wykorzystasz ich możliwości w praktyce tak na 100%. szukaj w kwocie około 100zł, tańsze raczej nie wchodzą w grę bo ich jakość pozostawia wiele do życzenia, piszę z własnego doświadczenia. Odnośnik do komentarza
piterrrxd Opublikowano 27 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2017 Bardzo fajnie wyceniony jest Mustang 1 - 2440zł, ale niestety w wersji 27,5". 29" w tej cenie tylko z małą ramą :( Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2017 Nie bój się szosy. One nie są z papieru. Masa ludzi jeździ nimi po mieście i nic się nie dzieje. Trzeba tylko pamiętać o odpowiednim ciśnieniu w oponach i ciut ostrożniej z krawężnikami i dziurami. Sent from my HTC One M8 using Tapatalk Odnośnik do komentarza
piterrrxd Opublikowano 27 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2017 No właśnie się trochę tego obawiam, na mtb nie myślę tak na prawdę po czym jadę. A nie mam jak spróbować jazdy na szosie przed zakupem. Druga sprawa szosa wyklucza u mnie wspólne wyprawy ze znajomymi - wszyscy na mtb :/ Wracając do MTB - co myślicie o Radonie ZR Team 6.0? Opłaca się ściągać do Polski? Z wysyłką wychodzi ok 700 euro. Odnośnik do komentarza
piterrrxd Opublikowano 29 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Po namyśle zostanę przy MTB. Oprócz Radona zainteresował mnie Unibike Flite. Martwi mnie tylko jedna rzecz - w karcie gwarancyjnej jest podane, że producent nie udziela gwarancji na rowery zamówione online - trochę to dziwne? Mógłby się wypowiedzieć jakiś użytkownik roweru tej marki? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się