MiP Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 Już kilka osób zachwalało Schwalbe i mogę się pod tym podpisać. Używam Schwalbe Durano Plus z wkładką antyprzebiciową - super opony, ani razu nie złapałem gumy, a za nimi są dwa sezony w mieście. Fajna sprawa to te odblaskowe paski - bardzo poprawiają widoczność po zmroku. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Natomiast złapanie gumy IMHO ma bardzo mało wspólnego z dętką, jest to głównie związane z oponą. Oj, ma wiele wspólnego. Przy przebiciu nie, ale przy przyszczypnięciu jak najbardziej. Jeśli założysz dętkę Extra-Light, która ma cieńsze ścianki, to o wiele łatwiej jest ją przebić, właśnie przez przyszczypnięcie. Odnośnik do komentarza
wikrap1 Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Mogą też pojawić się przetarcia, wszak na nierównościach wszystko pracuje i pojawia się tarcie między dętką a oponą. Małe, ale po czasie da się zauważyć jak kord odznacza się na dętce. Szczególnie przy tanich oponach z rzadkim oplotem. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 A po co zakładać dętki ultra light do roweru nieszosowego? Bo jeszcze do szosy, na wyścig, to mógłbym zrozumieć. A przyszczypnięcie wykańcza wiele dętek. Wydaje mi się że jak się ustrzegać najtańszego chłamu takiego jak CTS czy jakoś tak to reszta się niewiele różni. Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Do miasta mogę polecić Schwalbe Sammy Slick. To opony 700x35c semi slick, faktycznie mają bardzo niskie opory toczenia i są lekkie (350g na oponę). Na asfalcie są bardzo szybkie, ponadto zachowują niezłą przyczepność, jeszcze mnie nie zawiodły. Na ubite szutry i do lasu, do jazdy rekreacyjnej też dają radę, ale na piaszczyste drogi w ogóle się nie nadają. Z dętek testowałem kenda i schwalbe ultra light (jeżdżę na nich od półtora sezonu) i jeszcze nie zdarzyło mi się przyszczypnięcie, może to kwestia farta, albo pilnowania ciśnienia w oponach i mojej niskiej wagi. Odnośnik do komentarza
marcino285 Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Witam . Co do opon schwalbe . Ja niestety mam pecha . Z przodu oponę mi po prostu zerwało z obręczy , bo mi dętka wystrzeliła , a z tyłu zaczęło wyłazić piękne jajo . Opony poszły tydzień temu do reklamacji i czekam na odpowiedź . Chcę też zapytać , czy jeśli przesiądę się z opon 700x38c na 700x40c to będzie jakaś bardzo odczuwalna podczas jazdy różnica ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Witam . Co do opon schwalbe . Ja niestety mam pecha . Z przodu oponę mi po prostu zerwało z obręczy , bo mi dętka wystrzeliła , a z tyłu zaczęło wyłazić piękne jajo . Opony poszły tydzień temu do reklamacji i czekam na odpowiedź . Chcę też zapytać , czy jeśli przesiądę się z opon 700x38c na 700x40c to będzie jakaś bardzo odczuwalna podczas jazdy różnica ? Żadna Odnośnik do komentarza
marcino285 Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Jeśli nie sprawi żadnej różnicy wielkość 700x40c to może ktoś jakieś fajne laczki poleci ? Do tego jakieś fajne dętki . Ważę dobre 100 kg . Myślę , że 700x42c to już by ciut za grubo było . Przeważnie śmigam po mieście . Jakieś 70% . Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Ja, 90 kg, na trekkingu jeżdżę na takich: http://www.specialized.com/pl/pl/ftb/road-tires/cyclocross-tires/trigger-sport 700x38. Szosa i off-road. Ani jednego flaka. Polecam. Dętki raczej dowolne. Ja używam tych z Decathlonu. Odnośnik do komentarza
marcino285 Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Fajna oponka . Myślałem też coś o oponach CST . Mają kilka fajnych. Co do dętek to gdzieś mi się rzuciło na oczy , że są ciut grubsze niż standardowe , a także jakieś z żelem w środku . Ciekawe jak to się sprawuje . Są jakieś dwa razy droższe niż standardowe - tzn te z żelem uszczelniającym . Te zwykłe tyle , że ciut grubsze przy większej wadze kierowcy mogą okazać się ciut wytrzymalsze . Choć na zwykłe też specjalnie jakoś narzekać nie mogę . Chyba też zmienię oponki na ciut większe . Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Raz zamontowałem taką samouszczelniającą i nie mam dobrych doświadczeń. Wylewa się z niej płyn i zasyfia rower. Może jest to dobre jak ktoś ma kiepskie opony ale jak mają wkładkę antyprzebiciową jak te na których jeżdżę to nie widzę powodu ich stosowania. CST miałem raz, wiele lat temu i nigdy więcej. To jest chyba najtańszy chłam jaki jest na rynku ale mogę się mylić. Odnośnik do komentarza
marcino285 Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 Wieżę , że nie tylko ty masz takie doświadczenie , bo już gdzieś czytałem , że dopóki dętka cała to i rower jest czysty . Potem już tak wesoło nie jest . Jednakże te ciut grubsze dętki chyba są godne uwagi . Do tego jakaś fajna opona z dobrą wkładką i można kręcić km na rumaku . O tych oponach muszę jeszcze poczytać , bo ponoć ostatnio dają radę i maja kilka fajnych patentów . Odnośnik do komentarza
tobo Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 Witam . Co do opon schwalbe . Ja niestety mam pecha . Z przodu oponę mi po prostu zerwało z obręczy , bo mi dętka wystrzeliła , a z tyłu zaczęło wyłazić piękne jajo . Opony poszły tydzień temu do reklamacji i czekam na odpowiedź . Chcę też zapytać , czy jeśli przesiądę się z opon 700x38c na 700x40c to będzie jakaś bardzo odczuwalna podczas jazdy różnica ? Roznica nie bedzie odczuwalna jesli wezmiesz ten sam model opony z tej samej mieszanki. A ze raczej nie bedzie dwoch tak bliskich rozmiarow tej samej opony i kupisz inna to juz roznica w zachowaniu moze byc; rozmiar realnie moze byc inny niz podany 40c, mieszanka gumy moze byc inna, konstrukcja i waga opony rowniez. Odnośnik do komentarza
wikrap1 Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Schwalbe akurat podaje mieszankę gumy, jaką stosuje w konkretnej oponie. Można łatwo sprawdzić jaka mieszanka jest w naszym modelu i czy w innym jest taka sama, czy inna. Odnośnik do komentarza
marcino285 Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Panowie pytam przy okazji opon , czy tak jak w przypadku opon samochodowych rowerowe mają też indeksy prędkości ? Ostatnio kolega z pracy stwierdził , że wyrwało mi oponę z obręczy , bo za bardzo nabiłem powietrza i za szybko musiałem ganiać . Niby głupie pytanie , ale daje trochę do myślenia . Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się