Skocz do zawartości

Cisnienie powietrza w kołach


Rekomendowane odpowiedzi

A to zależy od Twojej wagi, bagażu i terenu po jakim jeździsz. Na pewno nie możesz przekroczyć zakresu podawanego przez producenta opony i czasem też obręczy. W dodatku jak opona ma wkładkę antyprzebiciową i jeżdzisz głownie po utwardzonych drogach, szczególnie po asfalcie, to im bliżej maksimum tym lepiej.

Ja przy swoich 90kg, sakwie i dojazdach do pracy dobijałem zawsze do maksimum. Obecnie zmieniłem rower na miejski i tam mam 5,5 bara (opony Vredestein Perfect Extreme, obręcze Rodi). W zimę obniżam nieco (do 4,5 bara) ciśnienie w przedniej oponie.

Powiedz lepiej jakie masz opony i gdzie jeździsz.

Odnośnik do komentarza

Chciałbym się podłączyć z pokrewnym pytaniem.

 

Zamówiłem przez internet dwie opony w sklepie rowerowym, dotarły do mnie i niepokoją mnie dwie kwestie, a nie zmieniałem do tej pory opon więc może niepotrzebnie się martwię.

Czy po założeniu opon na obręcz i napompowaniu koła wyprostują się one i to jest normalne czy są one jednak może wadliwe?

 

jedna jest okrągła ale posiada takie duże załamanie, cała konstrukcja jest wgnieciona do środka i nie prostuje się za bardzo przy odginaniu palcami

IMG20150702224534308.jpgani

natomiast druga opona jest krzywo zgnieciona, jakby od przechowywania/transportu - tu jej esowatość na tle prostej komody

IMG20150702233712034.jpg

 

i naprawdę nie wiem czy mam się czym martwić czy też zawsze to tak wygląda i przy pompowaniu koła wszystko się ustawi ok?

Odnośnik do komentarza

Ta wgnieciona - trudno powiedzieć. Ja bym pisał do sprzedawcy o wymianę, bo ewidentnie była nieprawidłowo trzymana. To może się potem nie wyprostować do końca, powodować jakieś jaja, balony i inne - nie ręczyłbym za to. Wolałbym wymienic na nową, jeśli koszt przesyłki nie byłby dramatyczny. Ewentualnie wziąć na tylne koło i spróbować (najprawdopodobniej będzie ok) :P

Ta druga, czyli niby zósemkowana - tu nie ma się czym przejmować. Opony często są przesyłane zwinięte w ósemkę, po czym są właśnie tak lekko skrzywione, ale to absolutnie w niczym nie przeszkadza. Drut układa się prawidłowo w obręczy i 0 problemu.

Odnośnik do komentarza

Ta wgnieciona - trudno powiedzieć. Ja bym pisał do sprzedawcy o wymianę, bo ewidentnie była nieprawidłowo trzymana. To może się potem nie wyprostować do końca, powodować jakieś jaja, balony i inne - nie ręczyłbym za to. Wolałbym wymienic na nową, jeśli koszt przesyłki nie byłby dramatyczny. Ewentualnie wziąć na tylne koło i spróbować (najprawdopodobniej będzie ok) :P

 

Ta druga, czyli niby zósemkowana - tu nie ma się czym przejmować. Opony często są przesyłane zwinięte w ósemkę, po czym są właśnie tak lekko skrzywione, ale to absolutnie w niczym nie przeszkadza. Drut układa się prawidłowo w obręczy i 0 problemu.

Również bym proponował sprawdzić, bo ta z pierwszego foto może sprawiać problemy

Odnośnik do komentarza
  • 1 rok później...

W moim trekku na oponie jest 3,5-5,0 bara, pompuje tył na 4,8, przód na 4,5. jazda głównie asfalt i DDR-y

Natomiast mam inne pytanie. W jakim czasie i o ile spada Wam ciśnienie w kołach? (zakładam, że zawsze trochę spadnie)

u mnie spada o ok. 0,5 bara na ok. 1,5-2 tyg. i nie wiem czy dużo to czy mało?

 

 

Dętka schwalbe (zwykła, żadne lighty, opony 37x622): 0,3-05 bata po 2 tygodniach. Nabijane do 5,5 bara.

To  samo, tylko continental: 0,5-0,7 bara -- zauważanie gorsza.

 

Continentale dla 32x622, przy 6,5 bara: ok 0,7-0,8 bara po dwóch tygodniach.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...