Skocz do zawartości

29er w rozsądnej specyfikacji i cenie


Rekomendowane odpowiedzi

Specialized Rival 143

 

Po ile teraz takie siodełko chodzi  używane lub w stanie jak nowe ?  Gdyż nowych nie ma :D.  Znalazłem ofertę niby mało używane ściągnięte z nowego roweru. Za coś  mniej więcej 100 zł  opłaca się?

 

Ewentualnie myślę jeszcze nad takim :

 

https://www.rei.com/product/884743/wtb-pure-race-saddle

 

 

A co do dźwięków co pisałem wcześniej to teraz raczej sztycy  nie podejrzewam a bardziej "Luźne szprychy, dziwny dźwięk z okolicy tylnego koła w momencie toczenia się na luzie i podczas pedałowania".

 

Chociaż pod dokręceniu sztycy  i i siodełka  chwilę dalej  te odgłosy były.a później już nie i cisza. Więc sam nie wiem czy jednak to sztyca czy  może jednak  to  hałasuje tylne koło .

Przegląd zerowy dopiero mam w okolicy 6 czerwca.A nie wiem czy przed  upływem tych min 6 tygodni  można się wcześniej na ten przegląd zerowy umówić.

 

Obserwacje dziś 

 

Tak samo   te dźwięki pojawiają się  na sam początku jazdy (dziś) i utrzymują się tak  do  pierwszego  Km później potrafią zaniknąć aż do dłuższego postoju.

Odnośnik do komentarza

To aż takie dobre te siodło ;)

 

A do moich dźwięków  czy to jednak mogą być szprychy ? Czy raczej podobnego dźwięku do sztycy siodełka nie uzyska się tam ?

 

Jak naciskam na korbę wtedy strzela  hałasuje skrzypi czy jak to tam opisać, jak rower się toczy to samo, dlatego że w momencie naciskania ciągnę wolnobieg i całą Piastę ,która  się opiera o Szprychy.

 

Ogólnie są wyjątki kiedy tego dźwięku nie ma . Jazda po równym. Ewentualnie " jak się rower rozgrzeje" . Po przejechaniu nie wiem z 1 Km hałasowanie znika. Jednak wystarczy  się gdzieś na dłużej zatrzymać odpoczynek itp. I znowu dźwięk powraca :) Trochę to irytujące z tym skrzypieniem się robi .

 

 

 

 

Mogę w dowolnej filii DSR oddać rower na przegląd czy tam serwis? Do serwisu zerowego  jeszcze z dobry miesiąc ;/ . A wole żeby tam rower o własnych siłach dojechał. Jeśli to szprychy to wolę żeby serwis urządzeniem ponaciągał . Samemu to więcej szkód mógłbym zrobić smile.png. To co we własnych siłach mogłem dokręcić  przesmarować zrobiłem. Jednak ten dźwięk pojawia się i znika. I  po dzisiejszych oględzinach roweru bardziej  stawiam ,że to szprychy  hałasują lub wydają ten dźwięk niż sztyca i siodełko. Chyba że te dźwięki się nakładają i są zbliżone.

 

Dziś napisałem do sklepu tam gdzie brałem czy przez nich mam się umawiać na serwis w moim mieście bo mam dwie filie DSR. Niby w regulaminie na stronie jest ,że zerowy może być w dowolnej filii DSR zrobiony byle powiadomić  ten sklep co się brało rower ,gdzie chce się wpaść na serwis zerowy. Jednak  to  u mnie ani czasowo na serwis zerowy się nie łapie jeszcze 6 tygodni nie minęło.A chce ,żeby na serwis zerowy rower dojechał o własnych siłach :).A nic nie ma jak coś z rowerem się dzieje przed upłynięciem tych 6 tygodni czy też można w celach regulacji czy rzucenia okiem podjechać na dowolny serwis DSR.

Odnośnik do komentarza

Siodełko opłacone powinno w tym tygodniu dojechać:)

 

Dziwne dźwięki ,czy tam te szprychy mogę zgłosić na niezgodność ?

 

Serwis zerowy Peaka jest płatny?Jeśli tak to jaka cena.To opłacę i zrobię na miejscu ,żeby nie stracić gwarancji przedłużyć gwarancję na ramę.

 

Ewentualnie jak wygląda kwestia napraw? Płacę za usługę przeglądy?A części gwarancyjne rozliczają się sklep ze sklepem?

 

 

Co mi z takiej gwarancji ,że na miejscu jak zapcham do oddziału DSR tym z serwisem i tak  wszystko opłacę,gdyż to jednak sklep innego właściciela niż kupiłem.

Velo nie ma jakiś uniwersalnych punktów gwarancyjnych,gdzie mogę oddać rower na przegląd naprawę.

 

Teraz to wygląda że mam gwarancję z ,której nie mogę skorzystać mimo  dwóch albo trzech oddziałów DSR w moim mieście. 

 

Przy zakupie Online  nie powinienem mieć gwarancji coś ala door to door ,ewentualnie jeśli zasadne zgłoszenie to darmowy kurier w obie strony do sklepu w którym brałem. Jeśli  prowadził sprzedaż online.Czy   może wszelkie problemy z rowerem składać bezpośrednio do Velo.

 

 

 

Liczyłem że gwarancja w Velo jest podobna do tych z Decathlonu ,że w dowolnym oddziale DSR mogę oddać na gwarancję.Jak już oni je sprzedają.

 

Jednak dziś z zapytaniem o serwis zerowy przeprowadzony w moim mieście  dostałem takie info.Peaka brałem  ze sklepu online oddalonego jakieś 300 km.

 

A po zakupie dostałem info jak spytałem się o serwis zerowy ,że będę mógł u siebie zrobić. Jednak nic o płatnościach dodatkowych nie było.Jeśli to jakaś kwota symboliczna to luzik.

Jeśli jednak ta gwarancja ma tak wyglądać ,że i tak na każdym kroku  mam płacić to co mi z takiej gwarancji.

 

 

"Nasz sklep i ten  w moim mieście to są niezależne sklepy. Oczywiście można się tam umówić na serwis zerowy, ale będzie on płatny.
 
Przegląd zerowy można zrobić wcześniej, nie trzeba czekać 6 tygodni."
Odnośnik do komentarza

To aż takie dobre te siodło ;)

 

A do moich dźwięków  czy to jednak mogą być szprychy ? Czy raczej podobnego dźwięku do sztycy siodełka nie uzyska się tam ?

 

Jak naciskam na korbę wtedy strzela  hałasuje skrzypi czy jak to tam opisać, jak rower się toczy to samo, dlatego że w momencie naciskania ciągnę wolnobieg i całą Piastę ,która  się opiera o Szprychy.

 

Ogólnie są wyjątki kiedy tego dźwięku nie ma . Jazda po równym. Ewentualnie " jak się rower rozgrzeje" . Po przejechaniu nie wiem z 1 Km hałasowanie znika. Jednak wystarczy  się gdzieś na dłużej zatrzymać odpoczynek itp. I znowu dźwięk powraca :) Trochę to irytujące z tym skrzypieniem się robi .

 

 

 

 

Mogę w dowolnej filii DSR oddać rower na przegląd czy tam serwis? Do serwisu zerowego  jeszcze z dobry miesiąc ;/ . A wole żeby tam rower o własnych siłach dojechał. Jeśli to szprychy to wolę żeby serwis urządzeniem ponaciągał . Samemu to więcej szkód mógłbym zrobić smile.png. To co we własnych siłach mogłem dokręcić  przesmarować zrobiłem. Jednak ten dźwięk pojawia się i znika. I  po dzisiejszych oględzinach roweru bardziej  stawiam ,że to szprychy  hałasują lub wydają ten dźwięk niż sztyca i siodełko. Chyba że te dźwięki się nakładają i są zbliżone.

 

Dziś napisałem do sklepu tam gdzie brałem czy przez nich mam się umawiać na serwis w moim mieście bo mam dwie filie DSR. Niby w regulaminie na stronie jest ,że zerowy może być w dowolnej filii DSR zrobiony byle powiadomić  ten sklep co się brało rower ,gdzie chce się wpaść na serwis zerowy. Jednak  to  u mnie ani czasowo na serwis zerowy się nie łapie jeszcze 6 tygodni nie minęło.A chce ,żeby na serwis zerowy rower dojechał o własnych siłach :).A nic nie ma jak coś z rowerem się dzieje przed upłynięciem tych 6 tygodni czy też można w celach regulacji czy rzucenia okiem podjechać na dowolny serwis DSR.

Może to strzela support? musisz uważnie słuchać co tak naprawdę strzela. Rower daj normalnie do zwykłego serwisu z zapytaniem co to może być a na przegląd zerowy (gwarancyjny) poczekaj do czerwca jest on prawdopodobnie płatny a cene ustala serwis. Ja bym tak zrobił ;)

Odnośnik do komentarza

Hej

Nie wiem jak w przypadku Peaka, ale w przypadku rowerów Authora, którego dystrybutorem również jest Velo, sprawa gwarancji ma się normalnie. Zgłaszasz się z rowerem do dowolnego sklepu z sieci DSR z rowerem i kartą gwarancyjną. Nie jest ważne, w którym sklepie DSR czy też online był kupiony rower. Karta musi być oczywiście podbita i mieć wklepany przegląd "0". Sklep kontaktuje się z Velo odnośnie naprawy gwarancyjnej, czy dana część pod to podlega czy nie, i zależnie od decyzji Velo płacisz za naprawę i części lub nie. W swoim Autorze na gwarancji miałem wymieniane pedały (trzeszczały, coś z łożyskami) i piastą tylnego koła. Za każdy razem wszystko obyło się bez problemu. W przypadku pedałów sklep musiał je do Velo wysłać (dał mi na ten czas inne), a w przypadku piasty obyło się bez demontażu. Pedały dostałem te same, ale nowe. Piastę decyzją Velo mogłem sobie wybrać dowolną Shimano. Nie płaciłem wówczas również za montaż nowych części.

 

Sklepy DSR są autonomicznymi sklepami i tylko wirtualnie powiązane są w sieć DSR, więc reklamacja czasem trwa, ale nie dłużej niż 3 tygodnie. Tak było u mnie.

I każdy sklep przegląd "0" wycenia sobie po swojemu - ogólnie od 30 do 50zł. Ja robiłem przegląd "0" w innym sklepie DSR niż kupiłem rower i nikogo o tym nie powiadamiałem.  Każdą większą zmianę w rowerze warto zrobić przez DSR i mieć to wbite w kartę gwarancyjną, oczywiście w okresie trwania gwarancji :)

Odnośnik do komentarza

A to fajnie że się tak da :) Tak  ja też będę robił że w innym sklepie. To że za przegląd 0 opłata jest  to   akurat doczytałem że może być. Tylko liczyłem po tym teksie ze sklepu ,gdzie  kupiłem ,że co zgłoszenie w innym sklepie to $ będą naliczać.

Więc już pomyślałem co to za gwarancja,że i tak będą mnie  kasować.

 

 

 

Siodełko już do mnie zmierza tylko nie wiem kiedy będzie w PL. Pierwszy raz leci  coś do mnie Multiple Carriers z Ebaya. Mam track number jednak  to chyba jakiś przewóz łączony więc nie wiem czym śledzić ani finalnie czym to będzie dostarczone. Na pewno nie jest to UPS ani Fedex. Tam już sprawdzałem  te dane co dostałem i nic takiego tam nie ma.

 

 

 

 

A dziś kolejna niespodzianka ;) samo z siebie przednia dętka zrobiła pssss , W stojącym rowerze podobno było głośne psss samo z siebie i czeka mnie zakup nowej dętki .Ostatnio nim  w niedziele jeździłem i do dziś rano było wszystko ok z dętką.Sprawdzałem raczej to nie zaworek Presto się poluzował chociaż jeszcze spróbuje sprawdzić czy się nie poluzowało coś tam przy nim. Napompowałem jednak słychać jak gdzieś uchodzi . Więc jaką dętkę   polecacie tym razem z zaworkiem samochodowym kupić. Dętki widziałem  od gdzieś 12 zł do 30 zł.Czy lepiej na  mleko przejść . Tylko z moich znajomych nikt na mleku nie jeździ . I  nie chcą na to przejść a że koło za ciężkie, a że tego nie naprawisz w drodze. Tam coś może się zepsuć?Przecież mleko stosuję się ,żeby kapci nie łapać :) Jednak po dzisiejszym zastanawiam się  czy tego nie założyć i pamiętać o dolewaniu czy tam wymianie  mleka na czas.

 

 

Jak odbywa się tu pompowanie Presto?Lekko odkręcam zaworek przykładam końcówkę zaciskam i samo powinno się przestawić na Presto?Nawet przy zaciśniętej końcówce i tak coś tam ręką końcówkę musiałem przytrzymać żeby coś tam pompka brała. Czy jednak tam  zmiana między Presto a  samochodowym trybem jest właśnie zaciskanie końcówki. Jednak chyba powinno  w tej pompkę  tak się odbywać że obiema rękoma mogę pompować a nie jedną a drugą trzymać wężyk 

http://velo.pl/akcesoria/pompki/accent/service-pro

Tą pompkę automatyczną mam od wczoraj i nie sądziłem że tak szybko  się przyda:D.

Odnośnik do komentarza

Dętki kupuje z Deca, zwykle w zbiorczych opakowaniach i nie mam z nimi problemu. Pozbyłem się wszelkich dętek z zaworem samochodowym, gdyż szybko uchodziło z nich powietrze podobnie jak w kołach samochodowych i często miały uszkodzenia w okolicach samego zaworu. No i trzeba sprawdzić czy obręcz ma szerszy otwór pod zawory samochodowe. dobre obręcze ich nie mają bo duży otwór osłabia strukturę obręczy i zwykle pęka ona w tym miejscu.

 

Przejście na mleko nie jest proste a ponieważ mam wielu znajomych, którzy się ścigają na mleku i widziałem nieraz ile z tym jest pierniczenia to nie widzę w tym żadnego sensu. Namordujesz się i usyfisz jak pies i nie wiadomo co z tego wyjdzie. Chyba że ktoś się ściga. Wtedy oczywiście tak.

Odnośnik do komentarza

Ja tez kupuję dętki w Decathlonie, tyle że z zaworkiem samochodowym. Tak mi jest wygodniej, bo zdarza mi się dopompować na stacji benzynowej; chociaż są odpowiednie przejściówki, ale znając siebie to zaraz bym ją gdzie posiał. Jednak fakt, że powietrze trzyma tak sobie, średnio raz na 2 tygodnie muszę sprawdzić i dopompować nieco. Ale przede wszystkim dotyczy to tylnej opony. 

 

Jak nie startujesz w zawodach to "zamleczenie" opony nie ma większego sensu.

Odnośnik do komentarza

Nie kombinuj tylko dla tego bo raz ci zeszło powietrze z dętki, Nie będziesz starować w zawodach o puchar świata zeby miec wkładki do opon dzięki którym ich nie przebijesz.

Odnośnik do komentarza

Prawdopodobieństwo kapcia rośnie wraz z częstotliwością jazdy na rowerze oraz terenem, po którym jeździsz. Najszybciej złapiesz na DDRach, najrzadziej w lesie - chociaż i tam można. A jak złapiesz to co z tego? 10 minut i po wymianie na nową - trzeba ją tylko wozić. Takie wkładki antyprzebiciowe to warto używać jak się wybierasz w jakąś podróż na kilka dni albo masz ciężki rower miejski. W góralu nie ma to, przynajmniej wg mnie, większego sensu - chyba że na zawodach, ale tam to zamleczenie wystarcza.

 

Owszem, opony muszą być dobre i w miarę lekkie, ale na grubym szkle każdą przebijesz. Ja stosuję opony Geax/Vittoria i je sobie chwalę. Nie są niezniszczalne, zaliczyłem 3 kapcie na blisko 6000km (trasy mieszane), ale są lekkie, przyczepne i przewidywalne podczas jazdy, i bardzo odporne na ścieranie.

Odnośnik do komentarza

"Ewentualnie myślę jeszcze nad takim :

 

https://www.rei.com/product/884743/wtb-pure-race-saddle"

 

 

Siodelka WTB  sa super, zdecydowanie numer 1 w Stanach wsrod MTB-owcow.

Ja mam Rocket, zmienilem z jakiegos Prologo Nago Evo jaki mialem

i niebo a ziemia.

 

 

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/siodelka-rowerowe/mtb-szosa/p,siodelko-rocket-team-142mm-czarne-wtb,619091.html

 

 

ale nie na tytanie jest za ok 100zl

Odnośnik do komentarza

Udało mi się dziś kupić Zefal Air Profil Micro nową za 40 zł więc raczej cena dobra była. Jednak do tej pory kombinuję jak tam się zmienia  Presta na Schradera. Jak na rysunku to ciężko odkręcić  tam tą główkę przynajmniej bez żadnych narzędzi . Jednak  potrzebny mi tylko  standard Presta. Z tego co widziałem na filmiki Presta z automatu jest ustawione :). Jednak jak ktoś ją posiada z chęcią dowiem się  jak radzicie sobie z odkręceniem tej główki jak  na trasie musiałbym komuś pomoc ze Schraderem,żeby wtedy nie stać i za dużo nie kombinować ,ze zmiana standardu ;p

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...