Skocz do zawartości

29er w rozsądnej specyfikacji i cenie


Rekomendowane odpowiedzi

Kumpel jednak  jutro wpadnie dziś  mu się zachorowało . 

 

Więc jutro dam znać :) ewentualnie jak się Peak sprawuje z jazdy  o ile go złożymy . Jak na razie  wygląda na to że jutro raczej też  padać nie powinno :). To i pogoda będzie  jak coś do jazdy i kompan do jazdy zdrowy ;p .I serwisant   przy pierwszej jeździe  ;).  

Jednak zapewne jak już kumpel zawita to na bank rower złożymy i w drogę  :). 

Odnośnik do komentarza

IMHO blokada skoku w rowerze MTB do zastosowań nieprofesjonalnych (czytaj niewyścigowych) jest znacznie przereklamowana. Wydałem ok. 500 zł na przeróbkę mojego Foxa i sądzę że nie było to warte tej inwestycji. Miałem blokadę skoku z manetki w crossie i często jej używałem, więc sądziłem że muszę ja też mieć w MTB. Ale crossem jeździłem głównie po asfalcie, robiąc czasem bardzo długie podjazdy i tam rzeczywiście często i słusznie korzystałem z blokady. Natomiast w MTB rzadko kiedy ją uruchamiam. Pod górę rzadko kiedy jest długi, sztywny i w miarę równy podjazd na którym ta blokada ma sens. Natomiast wielokrotnie zdarzało mi się zablokować widelec na asfalcie, wjechać do lasu i przejechać trudnego singla na zablokowanym amorze, dziwiąc się że jakoś dziwnie się jedzie. Więc spokojnie możesz pozostać przy wersji bez tej manetki. Nawiasem mówiąc, firma Specialized, dopracowała system Brain, aktywujący automatyczne usztywnienie widelca, kiedy wyczuje po temu warunki. I to jest chyba lepsza opcja że jak ciśniesz mocno pod górę, lub w stójce to system go sam usztywni. Nie trzeba wtedy pamiętać o żadnym manualnym przełączaniu.

jest to świetne rozwiazanie ale co za tym idzie bardzo drogie i jeszcze pewnie nie działa tak bardzo precyzyjnie jak mówi producent

Odnośnik do komentarza

Rower skręcony   ;)  I czeka na dzisiejsza pierwszą jazdę ;)

c192a2f2dad143d3med.jpg

 

 

Jak siodełko spartańskie  się nie sprawdzi ;P to mam na oku te ;)

 

https://www.decathlon.pl/siodo-italia-c2-gel-flow-id_8302971.html

 

 

 

Które pompki są na zaworek francuski ? Jednak nie mam  zaworków samochodowych w kołach  tylko system  jak to kumpel  powiedział francuski. Któraś uniwersalna pompa   ma ewentualnie odpowiednim zaworek?

Odnośnik do komentarza

Nie wiem co to jest system francuski. Dętki mają albo zawór Presta (zdecydowanie lepszy do wyższych ciśnień i na którym jeździ większość nierekreacyjnych kolarzy) albo Schrader zwany samochodowym.

 

Siodełko to bardzo indywidualna sprawa. Próbowałem wielu. Ja akurat postawiłem na komfort i mam dosyć ciężkie ale bardzo wygodne siodełko, którego już nie produkują. Specialized Rival. http://www.bikekatalog.pl/2009/komponenty/611/Specialized.Rival.143.MTB./

Zajęło mi trochę czasu żeby zgromadzić 3 takie siodełka i mam je w dwóch rowerach MTB i jednej szosie. Mój partner treningowy, po wielu próbach z różnymi siodełkami, mimo zupełnie innej budowy zakupił dokładnie takie samo do swojej szosy.

 

Mam też, oprócz wielu innych klasyczne Selle Italia Flite, bardzo popularne wśród szosowców ale nie znalazło ono mojego uznania ze względu na zbyt małą ilość żelu. Oceniam że siodła Selle Italia są dla osób szczupłych, które mogą siedzieć niemal na desce. Są odchudzone żeby się reklamować jako mało ważące przez co są bardzo mało komfortowe.

 

Kupno z Decathlonu ma tę zaletę że niemal wszystko można oddać. Obklejasz pręty siodełka taśmą klejąca w miejscu styku z mocowaniem sztycy podsiodłowej, jeździsz i jak się nie spodoba oddajesz bez śladów użytkowania i bierzesz inne.

 

Natomiast polecam zapoznać się jak robi siodełka Specialized i jak je klasyfikuje. Niestety zgubiłem link do wersji angielskiej. Ta jest po niemiecku:

http://legacy.specialized.com/media/whatsnew/SaddleFinder-2013_D_finalOL.pdf

Odnośnik do komentarza

jest to świetne rozwiazanie ale co za tym idzie bardzo drogie i jeszcze pewnie nie działa tak bardzo precyzyjnie jak mówi producent

 

Jest to rozwiązanie rozwijane od wielu lat i działa bardzo dobrze. Maiłem okazję testować przez 3 dni taki rower wyposażony w system Brain:

https://www.bike24.com/p2184822.html

Wszystko działało wyśmienicie. Rower usztywniał się kiedy trzeba i był miękki kiedy trzeba. Zarówno dumper jak i sam Brain mają pokrętła pozwalające dopasować charakterystykę zawieszenia do warunków. Można je zmiękczyć lub utwardzić.

Wadą rozwiązania są koszty i procedury serwisowe. Ciężko znaleźć w Polsce serwis pogwarancyjny. Jeśli rower jest kupiony z polskiej dystrybucji to nie ma problemu. Sklep zamawia zestaw Brain z Holandii i wymienia na "machniom" doliczając zryczałtowaną opłatę. Nie pamiętam jaką ale chyba między 300-400 zł. Więc nie jest to system tani w serwisowaniu. Natomiast najlepszą rekomendacją jest to, że kolega będący współwłaścicielem sklepu, jeśli chodzi o MTB, jeździ wyłącznie na takim rowerze. Ja zresztą też byłem pod wielkim wrażeniem i jeśli trafi mi się okazja to postaram się taki sobie kupić.

Odnośnik do komentarza

Jednak   29 to inna bajka jazdy :) Sam rower jedzie ;).I mniejszych nierówności dziur się nie  odczuwa  koło same przelatuje nad ;) A  rower taki leciutki ,że  czasami było go szybciej znieść ze schodów ;) niż kombinować żeby go sprowadzić. Jak gdzieś akurat  jakiś most był do przebycia a zejście tylko schodami  lub ten  podjazd dla spacerówek.

 

 40273c3e475f9100med.png

 

 

 Z siodełkiem to spróbuje  poszukać te co podałeś , Może gdzieś jakiś leżak magazynowy jak nie u nas to na Ebayu znajdę.

A  dziś siodełko mimo ,że takie  spartańskie dało radę.Fakt że spodenki  z wkładką  były ,więc tak za bardzo  nie odczułem ,że coś  z nim nie tak .

Fajnie też się spisują te nowe pedały  ,piny robią swoje i maszynowe łożyska   :)

 

 

Ten wentyl w dętce :

cb684b7a0abf348cmed.jpg

 

 

 

 

A jakich gripów używacie?

Odnośnik do komentarza

Jeśli dobrze pamiętam, to te koła  co mam są przystosowane do tubeless ready.A może nawet nie ready tylko  przystosowane już.,

 

Co jeszcze muszę dokupić  oprócz mleczka? Ewentualnie jak poznać czy jest się ready czy nie :)

 

 

http://velo.pl/akcesoria/akcesoria-do-opon-i-obreczy/accent/wentyle-do-obreczy-tubeless-ready-ac-ust

 

https://www.decathlon.pl/pyn-uszczelniajcy-pitstop-id_8125019.html

Odnośnik do komentarza

Czym zniwelować dźwięki dochodzące ,ze sztycy  w ramie ? Zanim włożyłem sztyce w ramę pokryłem  teflonem i spoko nic nie hałasowało. Jednak po  paru dniach pojawiły się odgłosy ,takie jakby tarcie  sztycy o ramę .Występują nie zawsze ale występują .Wszystko od strony  siodełka dobrze dokręcone. Wiem,że sztyca i rama pracuje no i że świeże elementy to się dociera wszystko .Jednak można coś tam doradzić.Czy jedynie znowu  teflonem  przesmarować. 

Odnośnik do komentarza

Firma Bulls jest bardzo dobrą austriacką firmą robiącą rowery od lat. Miałem rower tej firmy. Przejechałem na nim tysiące km i bardzo dobrze go wspominam.

 

Jeśli chodzi o ten konkretnie model to jest to niemal idealny rower całoroczny. Po pierwsze jest zbudowany z Alu 7005, podczas gdy większość rowerów aluminiowych jest z Alu 6061. Miałem ramę właśnie z tego alu. Jest  trochę sztywniejsza niż z 6061 przez co jazda na niej jest trochę mniej komfortowa ale za to jest pancerna i niemal niezniszczalna. Amor RS XC 30 TK Coil jest dobrej jakości amorem olejowo-sprężynowym. Minusem jest brak możliwości ustawienia go pod swoją wagę i parametry terenu jak powietrzny. Jest też cięższy niż powietrzny. Ale za to zyskujesz amor, który nie potrzebuje serwisu latami a jeśli już potrzebuje to jest on stosunkowo tani. Osprzęt Deore 10x jest bardzo przyzwoitym osprzętem. Napęd 3x10 jest skonfigurowany zarówno pod jazdę na szosie jak i w terenie. Wolałbym 2x10 ale to akurat łatwo zmienić. Korba pozagrupowa z mocowaniem Octalink. Da się żyć choć wolałbym Hollowtech z zewnętrznymi łożyskami. Hamulce Tekro, nie znam tego modelu, może przyzwoite. Chętnie miałbym w takim rowerze tarczówki mechaniczne z których z pewnością nic nie wycieka. Szczególnie zimą bo jak dla mnie jest to niemal idealny rower do jazdy zimą.

 

Cena bardzo przyzwoita. Brałbym póki jest.

Odnośnik do komentarza

Temat dźwięków ze sztycy jest mi mało znany. Ostatnio ma go moja przyjaciółka w swoim Giant Talon. Rama alu i sztyca alu. Szybkozamykacz a nie śruba. Sztyca się opuszcza w dół w czasie jazdy. Posmarowałem jej pastą zwiększającą tarcie ale dało tyle że przestało skrzypieć ale nadal się opuszcza. Pewnie będziemy musieli zmienić szybkozamykacz na obejmę ze śrubą.

 

A jeśli chodzi o tubeless to zwróć się do kaktusa, ona ma doświadczenie. Ja nie. Zwykle potrzebny jest kompresor lub specjalna pompka i jest z tym dużo pierniczenia dlatego odpuściłem. Na wyścigi obowiązkowo ale do jazdy niewyścigowej nie wydaje mi się niezbędne. Ale może się mylę. Ja po prostu prawie nie łapię kich.

Odnośnik do komentarza

Ostatnio w poszukiwaniach siodełka  znalazłem takie

:

http://allegro.pl/ism-adamo-race-ii-vl-9039-szybka-wysylka-oryginal-i6715677065.htm

 

Jeździł ktoś na takim? Tylko nie wiem  czy warto w takie coś wchodzić bo przynajmniej z tej firmy to większość co krąży po Allegro to podróbki ;p

 

Bardziej wiarygodniej wyglądają oferty z ebaya .Przynajmniej więcej komentarzy :)

 

http://www.ebay.pl/itm/ISM-Adamo-Bicycle-Road-Sport-Mountain-Bike-Saddles-Seats-Various-Models-/122318571878?var=&hash=item1c7ac14966:m:moqCkFjuSySNixpd_GAxwWA

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...