Skocz do zawartości

29er w rozsądnej specyfikacji i cenie


Rekomendowane odpowiedzi

Szczerze, brałbym Galaxy z tych dwóch. Bo tańszy, droższe -l epsze -Alivio Deore+ vs Altus podzespoły- to 2klasy różnicy, mniejsza szansa na kradzież , a korbę czy opony wymieniłbym na Alivio np po 1-2 sezonach. Co to jest opona Merida? Suntour robi fajne i badziewne nietrwałe korby,  cena prawie jak Alivio. Miałem  2 razy, niestety, bezmarkowe opony kiedyś wytrzymały 3 miesiące .Dobre czy Continentale czy Schwalbe czy Cst miniumum 1,5sezonu.  Z Tektro raczej jest więcej zachodu-wydatków niż z Shimano. Ta Merida powinna kosztować poniżej 1600. Ale wiem że w tej cenie jest marna szansa na coś dobrego. A 2.5 kg  różnicy między rowerami o identycznej wielkości to nieporozumienie. Tyle waży moja  2kg blokada plus stopka licznik dzwonek bidon i oświetlenie. Sama zmiana opon i dętek na lepsze da pewnie z 1kg.

Odnośnik do komentarza

https://www.cube.eu/en/2017/hardtail/ltd/cube-ltd-pro-2x-blackline-2017/

 

Warto dopłacić do Cube ltd pro 2x zamiast Attention SL? Czy  nie warto?

 

I jak to jest z tymi linkami w ramię? Hałasują podczas szybszej jazdy? Gdzieś czytałem ,że ludzie na hałas z ramy  generowany przez linki się żalili . Plus ,że niby woda ,zanieczyszczenia i tak wnika do  środka ramy.Ile w tym prawdy?

Odnośnik do komentarza

W źle złożonym rowerze, przez kompletnych leszczy, linki hałasują. Wielu serwisantów się na nich nie zna i wrzuca całe pancerze do środka. Prawidłowo zainstalowane linki nie powinny hałasować.

 

Jakoś straciłem przekonanie do Cube. Mają bardzo ciężkie ramy. Dziś jechałem z kolegą, który miał Attention. Rozebrał go na części i po zważeniu okazało się że rama ważyła 2200. Koła też kowadła ok. 2500. Teraz złożył rower na ramie Accent Peak, która waży 1700 gram i mówi że różnica jest dramatyczna. Można teraz dopaść Accent Peak kompletny rower na SLX i Rebie za 5000. Cena katalogowa 5500. Waga ok. 11,5. Więc pytanie czy lepiej 13,5 kg Cube na XT i Reconie czy 11,5kg Accent Peak na SLX i Rebie. Ja wybieram w tej sytuacji Accenta.

Odnośnik do komentarza

W źle złożonym rowerze, przez kompletnych leszczy, linki hałasują. Wielu serwisantów się na nich nie zna i wrzuca całe pancerze do środka. Prawidłowo zainstalowane linki nie powinny hałasować.

 

Jakoś straciłem przekonanie do Cube. Mają bardzo ciężkie ramy. Dziś jechałem z kolegą, który miał Attention. Rozebrał go na części i po zważeniu okazało się że rama ważyła 2200. Koła też kowadła ok. 2500. Teraz złożył rower na ramie Accent Peak, która waży 1700 gram i mówi że różnica jest dramatyczna. Można teraz dopaść Accent Peak kompletny rower na SLX i Rebie za 5000. Cena katalogowa 5500. Waga ok. 11,5. Więc pytanie czy lepiej 13,5 kg Cube na XT i Reconie czy 11,5kg Accent Peak na SLX i Rebie. Ja wybieram w tej sytuacji Accenta.

Zastanawiałem się nad składaniem na ramie Accenta. Waga jest nieistotna, mam minimum 8kg za dużo własnej masy, wożę łańcuch 2kg na ramie.Prześledziłem te sto stron forum o składaniu Accenta 29. Zdegustowało mnie te kilkanaście uwag o żle pospawanej ramie, pękającej ramie,nie wchodzącym przy montażu amortyzatorze. Uważam że te ramy które są w sprzedaży to w większości buble-odrzuty jakościowe które albo zostały źle pospawane albo mają mikropęknięcia. To coś co nie idzie do montażu tylko powinno do śmietnika w zasadzie. Cube ma jak dla mnie jednak idealne co Cross Country zastosowanie ramy do moich przebiegów i zastosowania.. 4100 bym nie dał,3000 tak. Same części korba amor przerzutki  kola dają w hurcie 70procent ceny roweru. Po 2 krótkich trasach jednak cudów nie ma. Niewiele gorsze 27.5 odstawiłem, wiadomo nowe to się  jednak lepiej toczy.Podjazdy też łatwiej i szybciej. Jak zrobię z 1000km to zobaczymy  czy będzie różnica.

Odnośnik do komentarza

Być może masz rację. Ja jednak znam paru gości, którzy jeżdżą na tych ramach Accenta i chwalą. Każdemu producentowi zdarzają się lepsze i gorsze ramy. Gdyby Trek X-Caliber 9 miał poszerzaną główkę rury sterowej to byłby całkiem dobrym wyborem. Można go kupić poniżej 4000 a ma dożywotnią i bezproblemową gwarancję na ramę. Rama jest zbudowana z myślą o komforcie a osprzęt, Recon plus Deore (z tym że słabe hamulce) i waga poniżej 13kg dają całkiem przyzwoity rower.

 

Waga ma znaczenie. 2kg różnicy się czuje. Ja też mam sporo kg nadwagi ale jeżdżę na zimówce 14,5 kg i swoim 11,5kg i różnica jest bardzo duża. Wkładasz dużo mniej energii w napędzanie roweru.

Odnośnik do komentarza
Takie min elementy  chciałbym mieć na ramie Accent. Na taki sprzęcie jeździłem i  sobie chwaliłem.
 
WIDELEC
ROCK SHOX XC30 TK SOLO AIR 100 mm, z blokadą na kierownicy Sram Pop Loc
NAPĘD
Mechanizm korbowy SHIMANO DEORE, tarcze 24 / 32 / 42 zębów.
Tylna przerzutka SHIMANO SLX 10 przełożeń.
Przednia przerzutka SHIMANO DEORE 3 przełożenia.
Manetki SHIMANO DEORE.
Kaseta SHIMANO DEORE, 11 / 36 zębów.

 

 

I teraz nie wiem czy warto sporo wyższy gotowiec Accenta kupić na SLX  ? Czy kupić ten tańszy  na SRAM NX 1x11 ja.Jak się nie spodoba to wtedy Shimano tam założyć min to co miałem.W tym tańszym gotowcu  jest chyba amorek  z blokadą na kierownicy.W tym  na SLX blokada amorka jest w rączce.Może i wygodniej się zmienia .Jednak jak jest z trwałością tego rozwiązania chodzi o np jakaś wywrotkę ,akurat na stronie zmiany blokady lub upadku roweru.Nie zamierzam rzucać rowerem itp jednak na trasie wszystko może się przydarzyć.Wcześniejszy model miałem białe malowanie ramy  ,więc w tych gotowcach jest podobne z elementami czarnymi. Więc kolor nie przeszkadza.

 

Chociaż fajne jest te czarno czerwone malowanie ramy,jednak w tych tańszych zestawach nie jest do wyboru.A raczej szybko do gotowych tańszych zestawów nie wprowadzą. Chociaż cena za kolor  inny niż biały i tak taka sama.

 

 

Niby można sama ramę kupić nawet w tym malowaniu czerwono -czarnym.I od zera  odbudować zestaw taki chociaż jak miałem.Jednak zapewne zakup wszystkich podzespołów wyjdzie drożej niż chociaż tego zestawu na NX.

Szkoda ,że na http://velo.pl/ nie ma opcja lekkiej modernizacji zestawu za dopłatą  z ich bazy części  co mają na stanie magazynowym aktualnie na  sklepie . Zmiany chociaż amora, całej  grupy napędu lub samej grupy plus dowolny wybór malowania ramy. I tak inne kolory  są w tej samej cenie :) 

 

 

Jednak jak już pozostanie wybierać tylko z tych  dwóch gotowców bez żadnych modernizacji  .Wole zostać na Shimano .Najwyżej przyzwyczaić  się ,będę musiał  jak  to  jest mieć w rączce  otwieranie blokowanie amora ,nie gdzieś na kierownicy.

 

http://www.bikestacja.pl/media/catalog/product/cache/1/image/fc9bdb1ca6a9c1512dd854f5b38daa2a/r/o/rock-shox-xc32-tk-solo-a_10880.jpg

Taka blokada amora jest chyba w tym zestawie na NX.Którą znam i używałem :)

 

 

W tym  droższym na SLX. Amor  blokuje się  chyba tak jak tu na filmie w 0:22 minucie.

 

 

 

 Ramę lepiej S czy M po ich oznaczeniach z 2017? W moim wcześniejszym rowerze miałem L -19'. Wzrost 175cm.83cm mierzyłem tym sposobem : "  długość nogi, mierzona po wewnętrznej stronie, od krocza do ziemi.".Chociaż mierząc inaczej może lepszy kąt prosty otrzymałem to prawie 89 cm miałem. Ostatnio w Rockriderze 580 miałem ich rozmiar L i  dobra jak dla mnie wysokość tak była.

 

 

 

 

 

 

 

Chociaż mierząc inaczej może lepszy kąt prosty otrzymałem to prawie 89 cm miałe

Odnośnik do komentarza

Od tyłu.

Wielkość ramy. Mam identyczne parametry. Jesteśmy na granicy ram M i L czyli 17,5 i 19 cali przy normalnej geometrii. Musisz wybrać jak chcesz mieć skonfigurowany rower. Mając L z krótkim mostkiem będziesz mieć mniej wysuniętą sztycę podsiodłową co mniej obciąża ramę i bardzo zwrotny rower dzięki bardzo krótkiemu mostkowi typu 40-60 mm. Ale na podjeździe będzie uciekać ci przednie koło bo trudno jest je w tej sytuacji dociążyć. Przy ramie M będziesz mieć dłuższy mostek, rower będzie mniej zwrotny i gorzej reagujący na ruchy kierownicą ale będzie dużo lepiej podjeżdżał i zjeżdżał. Obecnie jeżdżę na M ale sztycę mam wysuniętąna max. Testowałem przez kilka dni fulla Speca na L i chyba było lepiej do długodystansowej jazdy off roadem. Natomiast na krętym singletracku było gorzej.
 
Co do 1x11. Swego czasu byłem napalony na to. Ale niektórzy moi koledzy mają i okazało się że wcale nie jest tak różowo. Owszem trochę zyskujesz na wadze i masz uproszczony kokpit. Ale okazuje się że w jednym terenie lepiej jechać na blacie 34 albo 36 a w innym na 30 lub 32. No i zaczyna się odkręcanie i przykręcanie i połączenie się wyrabia i szwankuje. Więc ja zostaję przy moim 2x10 z 38/24 z przodu. Nie ma w zasadzie podjazdu którego bym tym nie podjechał. A z górki też jest ok. No i nie ma takich przekoszeń łańcucha jak 3x9 czy 3x10 do którego z pewnością nie wrócę.

No i z firmą SRAM nie chcę mieć do czynienia. W jednym z rowerów mam X9+x7 i hamulce SRAM i jest to jeden wielki dramat.

Między Deore a SLX jest spora różnica. Między SLX a XT znikoma a czasami niemal żadnej. Mam rower na miksie SLX i XT i doradzam dopłacić do SLX.

Manetki PopLoc są awaryjne. Tak gdzieś połowa się psuje. Na szczęście jest to bardzo prosty system, kompatybilny z manetkami Suntour, które kosztują połowę i się nie psują.

Kolega ma Accenta na ramie czerwono-czarnej i wygląda bardzo ładnie. Drugi ma na biało niebieskiej i też ładnie.

Odnośnik do komentarza

Dziękuje :) W  takim razie L(oznaczenie na 2017-M) na SLX .Bez kombinowania ,że zmiana konfiguracji na niższą.A co do koloru biały rower ostatnio miałem więc   kolor jest ok :).Szczególnie wieczorami lepsza widoczność . Mniejsze szanse na  rozjechanie :). Chociaż przed kupnem gotowca popytam jeszcze czy nie ma szans na czerwoną ramę w gotowym zestawie. Jak i tak pewnie od złożenia zamówienia składają go od zera ;)

 

 

 

A wybierając między Peakiem a  którymś Canyonem ? Dalej Peak  wygrywa?:)

 

http://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-29/accent/peak-29-slx-2017

 

 

 

 

https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2017/grand-canyon-al-6-9.html

 

lub 

https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-sl-7-9.html

Odnośnik do komentarza

Rower Accent Peak 29 SLX oferujemy wyłącznie w malowaniu biało-czarnym jak na stronie. 

Na ramach czerwono-czarnych proponujemy model Peak 29 Pro: http://accent-bikes.com/produkty/rowery/mtb/cross-country-29/peak-29-pro

 

 

Odp od firmy która je składa ;)

Więc zostaje ,zakup białego. A najwyżej na wyprzedaży posezonowej popolować na  czerwoną ramę ;).

 

 

 

Jeśli na moim RR580 dobrze jeździło mi się na L ? To tu też mogę kupić ich M (dawne L)? Wolę jeździć na mało wysuniętej sztycy niż takiej na maxa ;p . 

 

 

Chyba jednak na S się zdecyduje ;/

 

Dochodzą przecież koła 29 ;) A miałem 27,5 ;p więc chyba ta L byłaby za wysoka już przez różnice  w kołach.

A jak wtedy siodełko przy  tej S nie chcę ,żeby to jakoś na maxa na sztycy było. W tamtym tam jakoś 13,5 cm  miałem wypuszczone w górę od blokady siodełka.

 

 

 

 

 

 

A ma znaczenie na jakich kołach miałem wcześniej 27,5 wtedy na L . A 29 teraz.

A jeśli bym wybrał ta M starą L . To jakie minusy tego wyboru?Przy 29 ciężko będzie  się wdrapać na nią ?smile.png

 

Na początku jeszcze niżej jeździłem na tej L. Jednak dopiero przy 13,5 cm odległości siodełka od  blokady sztycy  idealnie miałem  wyprostowaną nogę .

 

 

A  boje się ,że wybierając S będę ale miał bardzo bardzo wyciągnięta sztyce. Ewentualnie ,żeby nie było efektu zahaczania kolanami o koło.Dlatego celowałem w środkową ramę Peka .

 

 

Tylko w tym wszystkim nie założyłem  że koła też wyższe będą. Tak ,że już sam nie wiem.A za bardzo nie mam jak się przymierzyć i do tego i do tego rozmiaru. Jedyne porównanie co do wielkości ramy jakieś w miarę aktualne mam tylko z RR580.

 

S czy M?

Odnośnik do komentarza

Rower Accent Peak 29 SLX oferujemy wyłącznie w malowaniu biało-czarnym jak na stronie. 

 

Na ramach czerwono-czarnych proponujemy model Peak 29 Pro: http://accent-bikes.com/produkty/rowery/mtb/cross-country-29/peak-29-pro

 

 

Odp od firmy która je składa ;)

Więc zostaje ,zakup białego. A najwyżej na wyprzedaży posezonowej popolować na  czerwoną ramę ;).

To tylko kolor, przyzwyczaisz się. Mam pytanie czy znalazłeś może szczegółowe dane osprzętu Accent Peak 29 SLX? Bo podane jest tylko np. przerzutka tył. SLX ale jaki model? M7000?

Odnośnik do komentarza

Akurat RR80 miałem białego wiec znam plusy tego koloru ;). Chociaż nie powiem ten czerwony fajny. Jednak jakoś uparli się ,że gotowe zestawy na czerwonym tylko te mega drogie. Mimo ,że ramy i tak dowolny kolor kosztują tyle samo. Przynajmniej jeśli chcesz samą ramę kupić.

Co do parametrów to nie bardzo jedynie tylko to co na stronię,  Jak najwyżej już wybiorę rozmiar i dojdzie . Będę  mógł  symbole podać jak się da  coś odczytać.

 

"Według przyjętych standardów doboru rozmiaru ramy twój RR580 "L" był za duży dla ciebie ale skoro twierdzisz , że jeździło ci się dobrze to może faktycznie Peak M (na długość i tak o 3mm krótszy niż twój RR580) będzie ci lepiej pasował - z indywidualnymi preferencjami żadne tabelki nie wygrają."

 

 

Czyli mogę  tą środkową ramkę  wybrać M(po nowemu 2017) dawniej L? Dobrze się w L czułem .

 

Jednak dużo ludzi  przy moim wzroście itp doradza wybór S ;/

 

 

A mi bardziej się marzyć  kupić  ten zestaw w rozmiarze M(2017) Wole mniej wysunięta sztyce. A rama   nawet parę mm  krótsza niż to co miałem.

Jedynie  nie wiem jak wrażenia z jazdy  29  koło zamiast 27,5 :). Czy przez większego koła nie będę zmuszony kupić tej S..No chyba że  nie będzie  jakoś śmieszniej  wyglądało wdrapywanie się na 29 ;d. Ewentualnie  siodełko jeszcze niżej będę miał opuszczone niż te 13,5 cm  co miałem.

 

 

 

 

 

 

W komplecie nie widać ,żeby chociaż   jakieś najtańsze  pedały   dostarczali . Co polecacie kupić ? 

 

Miałem takie :

Pedały platformowe, kompozytowe, aby zyskać na wadze, szerokie, zapewniające lepsze oparcie, oraz dobrą przyczepność.

 

Dobrze mi się  mykało na nich. Jednak   nazwy w Decathlonie nie podali co tam siedziało .Na razie żadnego systemu nie będę zakładał ,ani aluminiowych.Coś  polecicie o podobnym opisie jak z Decathlonu?

Ewentualnie co warto kupić za ekstra bon do roweru. Oświetlenie odpada bo mam :)

 

 

 

Mam argument ,żeby jednak wybrać S :)

"

Jeśli weźmiesz ten sam rozmiar ramy to na kole 29 nie będziesz mógł dosięgnąć podłoża będziesz wisiał jajami na ramie:"

 

 

Dziękuje wszystkim ,którzy wybijali  mi M  z głowy :)

Odnośnik do komentarza

Jednak dalej myślę o zakupie M. Tylko  już poczytałem posty to nawet do 180cm wybierają S.  Czy przez koła większe 29' mogę mieć problem z tą M na postoju?

Przy 27,5 L nie miałem problemu na postoju. Nie wisiałem na ramie ,jakiś prześwit był. I nogi normalnie na ziemi.

Przy 175cm i M jest szansa ,że zawisnę na ramię?

Po prostu na L dobrze mi się jeździło i siodełko nie tak  wysoko wysunięte miałem ,dlatego za bardzo nie chce brać tej S. Jednak nawet wyżsi wybierają  S.To te koło 29 robią taka różnice względem 27,5 ?

Odnośnik do komentarza

Myślę że najlepiej by było abyś poszedł do sklepu i przymierzył się do jakiegoś roweru na 29" i ramie M/19". Bez tego można tylko gdybać. Ja mam 188 cm wzrostu i myślałem nad ramą 21". Poszedłem do sklepu, oczywiście rowerów którymi byłem zainteresowany nie mieli ale przymierzyłem 3 inne modele na ramie 21" i wszystkie były za duże. Zmierzyłem się na 2 19" i było ok. 

 

Co do dyskusji o Romecie Mustangu w tym temacie. Ja stwierdziłem że nie czekam, bez sensu, zamówiłem we wtorek Unibike Evo 29 na ramie 19", dzisiaj już przyszedł całkowicie złożony i wyregulowany. Pozostało tylko dopasować wysokość siodełka. Co do wrażeń z jazdy to oczywiście wielkie WOW ale to było do przewidzenia biorąc pod uwagę co miałem wcześniej. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...