Skocz do zawartości

Triban czy Fitness?


Rekomendowane odpowiedzi

Sam masz Krysiek te opony w Tribanie? Czy info wyczytane z sieci? A ile tego luzu? Bo z mojej praktyki jak nie masz jakieś 0,8-1cm z przodu to się nie daje jeździć. Z tyłu może być trochę mniej. Hamulec co chwile się zapycha podczas jazdy w czasie mokrej pogody lub po szutrze czy gruntówce. Raz tak założyłem opony 25 do mojej starej szosy z Decathlonu i pojechaliśmy na Węgry i Słowację. Jak jechaliśmy po deszczu to co chwilę musiałem stawać bo hamulec zapychał się błotem i drobnymi kamyczkami.

Odnośnik do komentarza

Kiepski, kiepski... dlatego uważam, że na polskie miasto najlepszy jest cross (płaskie) lub mtb (podjazdy), ale kolega Malajonez sobie sztywniaki Meridy upodobał. Cóż zrobić... :)

Moja wiedza na temat rowerów jest znikoma, dlatego tutaj wypytuje Was o wszystko. Moje zdanie na temat roweru może być wykreowane wyłącznie przez jego wygląd, bo na szczegółach się nie znam, dlatego pytałem Was o tą Meride, nic więcej. Nie jestem w 100% przekonany, że chce fitness, jestem otwarty na inne propozycje, dlatego czekam na argumenty i Wasze propozycje zgodne z moim budżetem. 

Odnośnik do komentarza

Sam masz Krysiek te opony w Tribanie? Czy info wyczytane z sieci? A ile tego luzu? Bo z mojej praktyki jak nie masz jakieś 0,8-1cm z przodu to się nie daje jeździć. Z tyłu może być trochę mniej. Hamulec co chwile się zapycha podczas jazdy w czasie mokrej pogody lub po szutrze czy gruntówce. Raz tak założyłem opony 25 do mojej starej szosy z Decathlonu i pojechaliśmy na Węgry i Słowację. Jak jechaliśmy po deszczu to co chwilę musiałem stawać bo hamulec zapychał się błotem i drobnymi kamyczkami.

Testowane osobiście, a luzu tak po 0,5cm tyle że ja to głównie po asfalcie więc problemów z zapychaniem nie było.To był taki eksperyment żeby zobaczyć jakie tam da radę upchać :P normalnie śmigam na 25.

Odnośnik do komentarza

Zyskasz widelec karbon i trochę lepszy osprzęt i wagę. Natomiast dostaniesz napęd, który IMHO do miasta się nie nadaje z szosową korbą 50-34. Większość czasu będziesz jeździł na blacie 34. Nie podoba mi się ten pomysł. Nie wspominając o tym że żadnych szerszych opon nie włożysz, no i hamulce v-break na zimę nie są zbyt dobrym wyborem. I również mały prześwit na błotniki. A Błotniki do miasta od jesieni do wiosny to mus. A nic podobnego na tarczówkach mechanicznych nie ma? Ja w swoim fitnessie miałem triple 50-39-30 i większość czasu po mieście jeździłem na 39.

Odnośnik do komentarza

Może jednak Giant z karbonem z przodu:

 

https://www.giant-bicycles.com/pl/escape-1

 

Lub Kona: 

https://sklep.konaworld.pl/pl/p/Rower-Kona-Dew-2016/505 za 1500 zł można brać - przerzutki możesz z czasem wymienić na lepsze za grosze tak naprawdę

Za 1950 zł:

 

https://sklep.konaworld.pl/pl/p/Rower-Kona-Dewey-2016/506 

 

https://sklep.konaworld.pl/pl/p/Rower-Kona-Dewey-2016/507

 

Napis Kona działa jak znaczek BMW na samochodzie - legenda :) Rowery wyglądają ładnie, a osprzęt, to kwestia 150-250 zł.

Na jednym z forów posiadacz fitnessa z alu widelcem napisał tak:

 

"Jeżdżę Spec Sirrus Sport i powiem Ci, ze moim zdaniem na miasto to się on za bardzo nie nadaje. Jest za twardy. Ja wymieniłem na dzień dobry już w sklepie siodełko i opony na rozmiar 700x35c Schwalbe Sammy Slick i dopiero się daje jeździć. Mam jeszcze założoną lemondkę i rogi także pozycję można zmieniać. Mój rower ma aluminiowy widelec, może jak będziesz miał karbonowy będzie jeszcze lepiej. Mam 179cm wzrostu i ramę LG bo MD była przy mała i musiałem się cofać na siodełku, także sprawdź sobie dokładnie wielkość ramy, żeby nie wziąć za malej. Rama ma fantastyczną geometrię i to największa zaleta roweru. Miałem osprzęt ACERA, ale wymieniłem na XT. Chodzi to jak szwajcarski zegarek jak jest idealnie wyregulowane. Nie słychać roweru. Jeszcze jedno w Elitte Disc jest korba 50/34 i kaseta 11-30 Ja mam korbę 26/36/48 i kasetę także 11-30. Na tej 50 to już będziesz miał b. ciężko bo ja 48 używam tylko do bicia rekordów do tego z góry smile.png natomiast na korbie 34 jest zdecydowanie za mała ilość zębów, chciałem zamienić swoją z 36 na 38 ale chyba na razie tak zostanę. Także możesz mieć problem z doborem przełożenia, albo będziesz jeździł cały czas z mocno przekoszonym łańcuchem. Koniecznie się przejedź bo ja już teraz wiem, że taki napęd dla mnie by odpadł dlatego przestrzegam."

Odnośnik do komentarza

Powiem tak, nie szukam roweru typowo do jazdy po mieście.  Będę jeździł głównie od wioski do wioski, czasem lekki teren, ogólnie dystans: 30- 100km. Szukam roweru lekkiego, nie potrzebuję amortyzatora (poprzednio celowałem w crossy), teraz ujeżdżam starego Gianta Custom Super Lite na Deore, kupiłem używany za jakieś 500zł. Rozważałem kupno szosy, ale to by mnie ograniczało, poza tym, trzeba zakupić specjalistyczny strój. Wpadłem na rowery fitness zwane miejskimi bo podoba mi się ich filozofia. Możesz mi powiedzieć dlaczego Kona, a nie ten Kross? Nie śpieszę się z kupnem roweru, rozważam różne propozycje, szukam. Dziękuję za wszelakie rady i poświęcony czas.

Odnośnik do komentarza

Czyli jesteś przyzwyczajony do sztywnego.

Kona zawsze olewała kwestię osprzętu, ale przywiązuje wagę do jakości ramy (jako jedna z pierwszych wprowadziła dożywotnią gwarancję na ramę i się z tego wywiązuje). 

Siedziałeś już na tym pulso, jechałeś na nim przez chwilę ???

Zerknij jeszcze na serię fitness Treka:

http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-miejskie/rowery-fitness/c/B420/

Koleżanka z roboty na tym jeździ i sobie chwali.

Odnośnik do komentarza

Ja też nie siedziałem na Pulso, ale ma widelec z alu, krótką rurę górną - może nieźle bić po kręgosłupie. Do przejażdżek od wioski do wioski, to najlepszy byłby krzyżak. Crossem lekko idziesz po asfalcie. Dasz radę przejechać przez pole i las, jak zajdzie taka potrzeba. Ja bym na Twoim miejscu nie siedział w Internecie, tylko pochodził po sklepach i przymierzył kilka maszyn. 

Odnośnik do komentarza

Wiem, że tak by było najlepiej, ale nie mam za bardzo takiej możliwości.

A co sądzisz o tej maszynie?

 

http://www.top-narty.pl/rowery/rowery-trekkingowe/demon-elite-carbon-detail

 

Niestety kaseta Acera, korba także Acera. Ale ogólnie rower bardzo mi się podoba.

Brać, póki jest; jeździć i nie zastanawiać się !!! W swoim góralu też mam korbę i kasetę Acera. Nie będę zmieniał dopóki ich nie zajadę - owszem ważą trochę, ale co tam... :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...