Skocz do zawartości

Triban czy Fitness?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
 
W temacie rowerów jestem zielony, ale na wiosnę przyszłego roku zaplanowałem kupno roweru. Po ogarnięciu różnych tematów w sieci doszedłem do wniosku, że najbardziej podoba mi się i najbardziej jestem podjarany 'stylem' roweru szosowego, jego kierownicą, kształtem itp. Potem wybito mi ten pomysł z głowy, bo mam zamiar przede wszystkim poruszać się po mieście, gdzie bywają też krawęzniki i nie zawsze jest ścieżka rowerowa. Następnie poczytałem trochę o rowerach typu fitness i stwierdziłem, że to najlepszy wybór dla mnie. Długi czas myślałem i wybrałem Kross Pulso 1. Mój budżet to max 1800-2000zł, więc akurat zmieściłbym się w tej cenie. Teraz znowu wraca mi na myśl szosówka i tutaj pytanie. Czy jakbym kupił np. B twin Triban 300 lub 500 to byłaby możliwość zamiany kół na takie na których mógłbym bez przeszkód jeździć po mieście? Czy dać sobie spokój i wybrać jakiś rower fitnessowy?
Bardzo zależy mi na konkretnych odpowiedziach. Dziękuje.

Odnośnik do komentarza

Szosa to jest szosa i żadna namiastka jej nie zastąpi. Ale szosa do miasta się rzeczywiście słabo nadaje, chociaż są tacy którym to nie przeszkadza. Miałem kiedyś rower typu fitness podobny to Triban 520 FB i dało się na nim jeździć w miarę szybko i w miarę po mieście. Ale na szosie przy jeździe z szosowcami był za wolny a do miasta był za mało komfortowy bo najwęższe opony, które do niego wchodziły to 700x35. Swoją drogą o ile mi wiadomo do Tribana wchodzą max 700x32 a z błotnikami 700x28. Ale ciężko przebić ofertę Decathlonu jeśli chodzi o Tribana 520. Mój syn miał ten rower i nie był zły. Zmiana kół nic nie da.  Natomiast byłaby taka możliwość jak się kupi szosówkę lub fitness na tarczówkach. Niektóre modele umożliwiają założenie opon nawet do 1,5 cala. Ale w tym budżecie Twoje możliwości są bardzo ograniczone. Swego czasu za ok. 2000 można było dostać na allegro np. nowy rower Silverback Scento 2: