Skocz do zawartości

Gravel flatbar / gravel / szosa endurance do 8000 zł


Rekomendowane odpowiedzi

No nie do końca. Tzn te rejony, też  Małe Pieniny, piękne  ale to  fragment a nie jazda grzbietem pasma. Na Homolach nie da rady rowerem.  Trzeba ze Szczawnicy przez Szlachtową na Jaworki asfaltem (jest ścieżka rowerowa) do Rezerwatu Biała Woda , dalej na przełęcz Rozdziele. Na Rozdzielach w prawo na Wierchliczkę i już generalnie z górki na zachód, Wysoką wziąć nieco dołem (bo tam trzeba by mocno pchać) i dalej  grzbietem po granicy w kierunku Szczawnicy. Piękna pętelka, polecam

spacer.png

spacer.png

Rozdziele, w dole Biała Woda.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za objaśnienie. Już z kumplem gadałem że trzeba tam w przyszłym roku pojechać. Tylko muszę jeszcze zrobić wagę 🙂
Tym grzbietem to kiedyś z dzieckiem szedłem.
Mam nadzieję że zdążę. Mam pół roku na zrzucenie 6 kg. Jest szansa 🙂
On poleciał ze Szczawnicy i próbował wjechać od jej strony na Przehybę. Ale się zakopał w błocie.

Odnośnik do komentarza

Też lubię Szczawnicę.

@jajacek Spokojnie dasz radę. Z żoną bez problemu ją zrobiliśmy. Tam są tylko 2 konkretne terenowe, niezbyt długie podjazdy : z Białej Wody na Rozdziele i z przełęczy na Wierchliczkę. Potem już tylko pagórkowato z górki na pazurki z pięknymi widokami. To nie jest długa pętla. Tylko wybrać ładną, suchą pogodę i będzie piknie .

A' propos tematu i  Marina DSX  - trochę czasu zajęło producentom. Ja na ten pomysł wpadłem 5 lat temu zamawiając w lemonbike do swojego speca koła quasi gravelowe ( w standardzie MTB boost oczywiście, lekkie węższe obręcze) z oponkami semislick  IRC Boken 40c na mleku (mleko się nie sprawdziło). W z zależności od planowanego tripa (np leśnie, płaskie szutry i  asfalty w Puszczy Niepołomickiej) spokojne w 5 minut bez konieczności regulacji hamulców robię z rasowego MTB -  flatbara gravela. Po prostu tylko zmieniam koła (na sztywnych osiach oczywiście). I tu nawet nie chodzi o większą prędkość. Po prostu przy szutrowych trasach 60-80km nogi są mniej zajechane. Jest lżej i to się  czuje - lżejsze koła, drobny bieżnik.

Odnośnik do komentarza

Głównie chodzi mi o sztywne osie (prostota zmiany kół oraz większy wybór modeli) oraz w miarę dużą zębatkę typu np 36 lub 38 zębów, ewentualnie naped 2x (żeby być szybszym na asfalcie) i możliwość zamontowania bagażnika. Nie będę statartowal w zawodach chodzi mi o szeroko pojętą bardziej ambitną rekreację.

Odnośnik do komentarza

@Tonystark Ja bym się przyjrzał rowerem z Decathlonu i Media Expert. Te z Decathlonu na pewno mają sztywne osie i mocowania do bagażnika. 
Te z Media Expert sztywne osie. Ale czy mocowania do bagażnika to nie wiem, bo mnie to nie intersuje i nie zwracam na to uwagi.
Unibike, jeśli nic się nie zmieniło miał przedpotową geometrię jeśli chodzi o jazdę w terenie ale takową w niczym nie przeszkadza a wręcz jest dobra do jazdy po drogach utwardzonych.
Chyba wszystkie te rowery pozwalają na montaż przedniej przerzutki.
Jeszcze był Northtec, który miał cholernie ciężką ramę ale też widziałem go ze sztywnymi osiami i napędem 2x.

 

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, jajacek napisał(a):

(...)

I mam teraz koncepcje ponownie kupic Chisela 2018 i zalozyc je do niego na stale. 

Czekamy na wyniki eksperymentu! Na Mazowsze może to być ciekawe wyjście.

3 godziny temu, Tonystark napisał(a):

Głównie chodzi mi o sztywne osie (prostota zmiany kół oraz większy wybór modeli) oraz w miarę dużą zębatkę typu np 36 lub 38 zębów, ewentualnie naped 2x (żeby być szybszym na asfalcie) i możliwość zamontowania bagażnika. Nie będę statartowal w zawodach chodzi mi o szeroko pojętą bardziej ambitną rekreację.

Pewny jesteś tych przełożeń? Przebij w kalkulator. Takie 32T : 10T jak w najbardziej standardowym 1x12 teraz dają, to już jest przedział 40-50 km/h przy kole 29". Generalnie w tym segmencie kiedyś przodował Cube, oferując ATB będące czymś między MTB, a crossem, z opcją montażu bagażnika, tylko od długiego czasu mają spory rozjazd między ceną, a specyfikacją. To co obecnie zostało, to raczej są bardziej lub mniej typowe MTB, do których najwyżej wrzucisz szybsze opony i rogi wewnętrzne.

Z posiadających opcję montażu bagażnika (przykręcanego do ramy, bez cudowania z bagażnikami na obejmy jakości różnej), najbardziej w stronę ATB i XC były Cannondale Trail SL/SE. Dalej jest Decathlon ze swoimi EXPL 540/700 (od kogoś słyszałem, że był w stanie się dogadać w sklepie i na preferencyjnych warunkach podmienić od razu koła na 29ki z EXPL540 zamiast 27.5"+). Jeszcze dalej przesuwając się w stronę jazdy terenowej jest nowy Procaliber 8 oraz wyższe warianty Grand Canyona, ewentualnie ciężki i drogi kloc vide Marin Pine Mountain. (Dawniej był Rose Count, ale zastąpili go miernym PDQ Al teraz) I na końcu spektrum mamy zerkającego ku enduro Rose Bonero, który w twoim przypadku na pewno będzie overkillem.

Mimo wszystko, to czy będzie to rower komfortowy, to zależy od tego jak go dopasujesz i wyregulujesz. Raczej żaden z wymienionych wyżej rowerów nie jest wyścigówką, więc i pozycja na nich powinna się skłaniać raczej ku temu co oferują rekreacyjne trailówki.

Z góry przygotuj się na to, że rynek bagażników jest zamrożony w przeszłości i dopasowanie czegoś w rozsądnym budżecie do 29era to trochę zabawy i ewentualnego druciarstwa. Małe firmy, lansujące się na modne wybory do bikepackingu mają ceny z kosmosu, będące konkurencją dla bagażników robionych na zamówienie w manufakturach u nas. Masówki często są pod 28" na wąskiej oponie oraz węższą ramę pod koła w standardzie 135mm, więc trzeba lekko giąć / podmieniać dystanse na mniejsze lub podnosić bagażnik.

https://roweroweporady.pl/f/topic/9432-rockrider-explore-540-29-vs-xc-100-29/?do=findComment&comment=77951

https://roweroweporady.pl/f/topic/10075-bagażnik-do-roweru-rockrider-explore-540-29/

 

Odnośnik do komentarza

Właśnie chyba z podanych modeli najbardziej podoba mi się procaliber i ma dedykowane bagażniki jedyne co mnie zastanawia to jest on opisywany wszędzie jaki sportowe xc i martwię się czy pozycja nie będzie za bardzo wymagająca np do dłuższy tras typu 80/90 km zależy mi na tym aby pozycja na rowerze nie była zbyt męcząca 

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Tonystark napisał(a):

Czyli w procalibrze odpada napęd 2x a cz kornke 36 lub 38 jestem w stanie tam włożyć, a co myślicieli Unibike expert jego specyfikacji oraz geometrii?? Czy będzie to rower komfortowy cz raczej jest to maszyna o sportowej geometrii chyba że istnieją rowery podobne do marina dsx FS ?

Masz podane na stronie Treka - koronka max 34 z linią łańcucha 55mm.

Wygoda to rzecz indywidualna - mi wydawał się podczas krótkiej próby bardzo wygodny (z mostkiem na plus). Najlepiej jak sam porównasz i ocenisz. Opcjonalnie zmienisz kierownicę na taką ze wzniosem 30-45mm.

 

Jak chcesz wygodny rower w stylu DSX to polecam Speca Sirrus X 4.0 lub wyższy model - będziesz mniej pochylony.

Odnośnik do komentarza

Opisy bardzo często cechują się wysokim stężeniem bełkotu marketingowego. Zależnie od tego w kogo celują, rowery o niemal identycznej geometrii mogą być zupełnie inaczej opisane. Zobacz np. to porównanie - na dole masz zestawienie geometrii "wyścigowego" Procalibera 8, z bezpośrednią konkurencją w postaci nowego Grand Canyona, który reklamują jako pogranicze XC i trailu do rekreacyjnej włóczęgi oraz dla przerysowania, Bonero, który jak już wspominałem jest czołgiem all mountain. Większość parametrów to niuanse w granicach możliwości regulacji (choć warto pilnować długości rury podsiodłowej w kontekście długości nogi oraz skoku droppera). Różnica w długości jest poniżej tego, co możesz ewentualnie regulować zmianą mostka lub gięcia kierownicy.

Zwróć uwagę na bardzo łagodny kąt rury podsiodłowej w Treku. Zbyt stroma może przeszkadzać przy dłuższych jazdach (o czym długie dyskusje znajdziesz tu w różnych wątkach).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...