Skocz do zawartości

[Szosa] Dobor pierwszej szosy


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

chcialbym w najblozszym czasie zakupic swoj pierwszy rower szosowy. 

Po przejrzeniu roznych ofert mocno zastanawiam sie nad tym https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-sle-pd35801/ tylko mam problem bo wedlug kalkulatora jestem idealnie miedzy dwoma rozmiarami 55 i 57.

Mam 184 cm wzrostu a przekrok 84/85.

Moje pytanie jest nastepujace, ktora rame lepiej wybrac? Wieksza czy mniejsza. Przy pierwszej szosie raczej sklanialbym sie do tego, zeby bylo mi troche wygodniej i lzej dla kregoslupa i szyji niz do super pozycji aero.

Czy jak z przekroku wychodzi mi rama 56 to czy rama 57 bedzie okej i na niej bedzie mi najwygodniej czy jednak lepiej kupic mniejsza 55?

Odnośnik do komentarza

Tu masz zdecydowanie lepszy rower na 1 szosę

https://www.olx.pl/d/oferta/pelny-vat-carbon-rozmiary-58-60-62-centurion-ultegra-dt-bezkonkurencyj-CID767-IDW99sw.html

Jeśli nie jeździsz w górach i w deszczu, to obręczowe hamulce są wystarczające.
Masz karbonowy rower z bardzo dobrym napędem.
Na Twój wzrost rozmiar 58, aczkolwiek zawsze warto przymierzyć się do konkretnego roweru przez zakupem.



Odnośnik do komentarza

Ta rama ma stosunek reach-to-stack prawie 1,57 w rozmiarze 57  co sugeruje bardzo spolegliwą geometrię typu endurance.
Natomiast miałem kiedyś ramę z takiego aluminium 7005. Jego charakterystyką jest to że jest sztywne jak zdechły pies. Nic nie amortyzuje, nie ugina się jest bardzo wytrzymałe. Jest to cholernie niekomfortowe.
Co do rozmiaru wpasujesz się w jedną i w drugą. W większej będziesz miał wyżej kokpit, mniej wystającej sztycy z ramy więc mniejsza amortyzacja.
Może zajść potrzeba skrócenia mostka.
W mniejszej kokpit niżej, więcej sztycy wystaje, można dać dłuższy mostek co poprawia stabilność.
Jeździłem parę lat na ramie 55 co miała górną rurę wirtualnie 565 przy 175 wzrostu i przekroku ok. 85. Oczywiście była na mnie za duża. Ale wtedy o tym nie widziałem. Kręgosłup mnie napieprzał bo rama alu i wąziutkie opony na wysokim ciśnienu.
Teraz mam 54 co ma górną rurę wirtualnie 548. Jest ok. Ale jakby była 1,5 cm krótsza to bym taką wolał. Ale nie chciałbym mieć kokpitu za nisko bo mam kiepską elastyczność kręgosłupa. Mam mostek 90 a wolałbym 100 lub 110. Ale nie można mieć wszystkiego. Trzeba wybrać jakiś kompromis. 
 

Odnośnik do komentarza
19 minut temu, jajacek napisał(a):

Ta rama ma stosunek reach-to-stack prawie 1,57 w rozmiarze 57  co sugeruje bardzo spolegliwą geometrię typu endurance.
Natomiast miałem kiedyś ramę z takiego aluminium 7005. Jego charakterystyką jest to że jest sztywne jak zdechły pies. Nic nie amortyzuje, nie ugina się jest bardzo wytrzymałe. Jest to cholernie niekomfortowe.
Co do rozmiaru wpasujesz się w jedną i w drugą. W większej będziesz miał wyżej kokpit, mniej wystającej sztycy z ramy więc mniejsza amortyzacja.
Może zajść potrzeba skrócenia mostka.
W mniejszej kokpit niżej, więcej sztycy wystaje, można dać dłuższy mostek co poprawia stabilność.
Jeździłem parę lat na ramie 55 co miała górną rurę wirtualnie 565 przy 175 wzrostu i przekroku ok. 85. Oczywiście była na mnie za duża. Ale wtedy o tym nie widziałem. Kręgosłup mnie napieprzał bo rama alu i wąziutkie opony na wysokim ciśnienu.
Teraz mam 54 co ma górną rurę wirtualnie 548. Jest ok. Ale jakby była 1,5 cm krótsza to bym taką wolał. Ale nie chciałbym mieć kokpitu za nisko bo mam kiepską elastyczność kręgosłupa. Mam mostek 90 a wolałbym 100 lub 110. Ale nie można mieć wszystkiego. Trzeba wybrać jakiś kompromis. 
 

To chyba pojde w strone ramy 55 i ewentualnie po prostu wydluze sobie mostek po tym jak pojeżdże miesiac/dwa. Bo w poprzednim rowerze jaki mialem siodelko bylo najbardziej do przodu wysuniete jak to mozliwe a i tak mialem wrazenie, ze rama jest jakas za dluga. Fakt byl to rower crossowy kross evado 1.0 L ale nie chce znowu miec za duzej ramy bo bardzo to bylo niewygodne

Odnośnik do komentarza

Jak najbardziej.
GRX 2x12 to moim zdaniem jedyny sensowny napęd do rowerów typu gravel.
Więc jest to dobrze skonfigurowany rower.
Natomiast to nie jest moim zdaniem gravel. 
Nie spełnia warunku jakim jest możliwość montażu szerokiej opony do jazdy w terenie.
Więc jest to bardziej rower typu all road z napędem z gravela.
Taki szybszy cross.
W lesie będzie na nim męka.
Natomiast po asfalcie, na gładkich szutrach czy w mieście spisze się dobrze.

Odnośnik do komentarza

To ja właśnie na swoim terenie wiejskim raczej po lasach jeździł nie będę tylko po dziurwaych asfaltach i ścieżkach rowerowych z kostki więc dlatego zastanowiłem się nad tym gravelem.

Więc chyba wybór pojdzie w tym kierunku. Troche wiecej to bedzie kosztowac ale jazdza pewnie bedzie duzo przyjemniejsza.

Tylko w sklepie musze potwierdzic czy te opony w tym rowerze beda mialy normalnie detki czy tubeless bo raczej bym wolal po prostu detki

 

Odnośnik do komentarza

Odnosnie tej sensy co podeslalem to dzisiaj dokladniej zmierzylem przekrok i wyszlo mi tak 85/86 a czasami 87 wiec czy przy wzroscie 184 rozmiar 57.5 bedzie git? Wolalbym cos co ma w sumie jednak troszke moze wyzej kierownice, zeby odciazyc plecy bo jednak mam prace siedzaca wiec moze lepiej bedzie brac wieksza rame jesli jest taka mozliwosc

Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, liftlodz napisał(a):

Tu masz zdecydowanie lepszy rower na 1 szosę

I tak i nie. Tak bo rower bardzo fajny, karbon, dobry napęd, itp. a nie bo zostanie z nim do końca bo to jest rower niesorzedawalny. Niesorzedawalny bo już prawie nikt nie chce rowerów bez hamulców hydraulicznych i do tego nierozpoznawalnej w Polsce marki. Też go chciałem kupić wiosną ale ostatecznie kupiłem aluminiowego Treka Emondę z 2022 roku na Tiagrze i hydraulice za 200 zł więcej. Swoją starą szosę, aluminiowego Krossa Vento 3.0 na Sorze próbowałem sprzedać ponad pół roku i w ogóle nie było zainteresowania. Teraz mi się udało za jakieś psie pieniądze, wziął gościu, który ma inną, lepszą szosę, żeby wpiąć do trenażera

Odnośnik do komentarza
48 minut temu, liftlodz napisał(a):

Jak weźmiesz za duży rower to będziesz miał za daleko do klamkomanetek

Okej, czyli raczej nie isc w wieksze ramy tylko te 56. A jeszcze ostatnia sprawa bo cos takiego znalazlem i z wygladu mi sie podoba i sie zastanawiam czy geometria tego rowera jest taka raczej z tych rekreacyjnych i bedzie wygodna dla laika rowerowego co chce po pracy pojezdzic?

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-6-3-gf-pd45533/?v_Id=246986 rozmiar to raczej 57 bym wybral

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...