Skocz do zawartości

[hamulce] MT4100, zacisk MT410 - zmiana na jakie?


Rekomendowane odpowiedzi

IceTechy to nie była kanapka ze stali przekładanej aluminium? Jeśli stal nierdzewna ma współczynnik rozszerzalności cieplnej 17e-6/K, a aluminium 23e-6/K, to po zagrzaniu warstwy będą się rozszerzały w różnym stopniu. W dodatku tarcza nagrzewa się nierównomiernie - im bliżej klocka, tym będzie cieplejsza. Jeśli stal na tarczach się odbarwiła na niebiesko, to dobiliśmy do 540C, jeśli brązowa - to 400C. Gdyby tarcza 160mm się równo nagrzała do 400 stopni, to różnica średnicy pomiędzy warstwą aluminiową, a stalową wynosi prawie 0.4mm, 540 stopni i tarcza 203mm to w przybliżeniu 0.7mm. Jak to ma się nie rozłazić?

Odnośnik do komentarza
58 minut temu, michalje napisał(a):

Kurde Panowie do brzegu. Wychodzi na to, że tarcz z Japonii nie da się (trzeba mieć farta) kupić... Nie mam zamiaru się doktoryzować z czegoś takiego. Z pozornie prostej wymiany hamulców wyszło nie wiadomo co... Porąbane czasy nastały.

Jak powiem, że kupię sobie zestaw magury np taki plus tarcze np takie, to będzie dużo gorzej od XT?

Możesz kupić tarcze Galfer albo SwissStop i też będzie ok.

3 godziny temu, Szwedacz napisał(a):

IceTechy to nie była kanapka ze stali przekładanej aluminium? Jeśli stal nierdzewna ma współczynnik rozszerzalności cieplnej 17e-6/K, a aluminium 23e-6/K, to po zagrzaniu warstwy będą się rozszerzały w różnym stopniu. W dodatku tarcza nagrzewa się nierównomiernie - im bliżej klocka, tym będzie cieplejsza. Jeśli stal na tarczach się odbarwiła na niebiesko, to dobiliśmy do 540C, jeśli brązowa - to 400C. Gdyby tarcza 160mm się równo nagrzała do 400 stopni, to różnica średnicy pomiędzy warstwą aluminiową, a stalową wynosi prawie 0.4mm, 540 stopni i tarcza 203mm to w przybliżeniu 0.7mm. Jak to ma się nie rozłazić?

Ja się nie znam, ale myślę że ktoś w Shimano jednak to przemyślał.

Tysiące ludzi używa tych tarcz na świecie i jakoś nie słychać żeby na każdym kroku komuś tarcze się rozłaziły.

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, jajacek napisał(a):

Ja to bym na Twoim miejscu spróbował po taniości.
I patrzysz czy styka.
Jak nie styka to kupisz lepsze tarcze. 
Shimano DEORE BL-T6000+BR-M6000 Disc Brake Set Disc Brake - Sets | Bike-Discount

Te klamki nie mają ServoWave i beznadziejną ergonomię do roweru MTB. To już lepiej nie zmieniać bo szkoda pieniędzy.

3 minuty temu, Veriv napisał(a):

Tez bym wpierw wyczyścił tarcze. Lepiej zdjac tarcze i klocki w tym celu, potraktować np środkiem do felg, wytrzeć i przeleciec papierem ściernym. 15min

Pomoże to na kilka pierwszych hamowań, póki śliska strona znowu nie stanie się śliska. Próbowałem i zabawa z tymi tarczami to kompletna strata czasu.

Odnośnik do komentarza

Jeździłem tak bardzo długo bez żadnego problemu, nie wiedząc, że nie jest to kompatybilny zestaw. Oczywiście że lepiej byłoby zmienić zaciski. Klocki zużywają zewnętrzną część tarczy. Ale hamowanie było znakomite. Tarcze przecież nie muszą być Shimano. Spodziewam się że tanie tarcze Tektro będą hamować dużo lepiej niż tarcze Deore.

Odnośnik do komentarza

minimalne jak minimalne, między XTR a SLX jest 0.5s hamowania to w to 0.5s przejedziesz z 2-3m.

Dalej będzie to bardzo krótka droga hamowania, raczej na tyle krótka że nieplanowane stoppie na płaskim czy nieplanowany uślizg koła jest realny.

@kryptoszosowiec fakt ze chyba organiczne klocki mocniej pylą, ale okresowe czyszczenie tarczy nie zaszkodzi. Z czasem ta tarcza robi sie ostra po obu stronach. Zawsze mozna po prostu wpakować większą tarczę i to znacznie wpłynie na drogę hamowania. Kolejne 2-3m, więc też nie warto przesadzać

 

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Veriv napisał(a):

minimalne jak minimalne, między XTR a SLX jest 0.5s hamowania to w to 0.5s przejedziesz z 2-3m.

Dalej będzie to bardzo krótka droga hamowania, raczej na tyle krótka że nieplanowane stoppie na płaskim czy nieplanowany uślizg koła jest realny.

@kryptoszosowiec fakt ze chyba organiczne klocki mocniej pylą, ale okresowe czyszczenie tarczy nie zaszkodzi. Z czasem ta tarcza robi sie ostra po obu stronach. Zawsze mozna po prostu wpakować większą tarczę i to znacznie wpłynie na drogę hamowania. Kolejne 2-3m, więc też nie warto przesadzać

 

O ile jesteś w stanie wykorzystać pełną siłe hamowania, bo pozwala na to przyczepność. 

Tania tarcza Shimano jak już dojdzie do etapu ostrej krawędzi, to będzie dawno do wywalenia ze względu na grubość.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...