Szwedacz Opublikowano Niedziela o 15:05 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 15:05 IceTechy to nie była kanapka ze stali przekładanej aluminium? Jeśli stal nierdzewna ma współczynnik rozszerzalności cieplnej 17e-6/K, a aluminium 23e-6/K, to po zagrzaniu warstwy będą się rozszerzały w różnym stopniu. W dodatku tarcza nagrzewa się nierównomiernie - im bliżej klocka, tym będzie cieplejsza. Jeśli stal na tarczach się odbarwiła na niebiesko, to dobiliśmy do 540C, jeśli brązowa - to 400C. Gdyby tarcza 160mm się równo nagrzała do 400 stopni, to różnica średnicy pomiędzy warstwą aluminiową, a stalową wynosi prawie 0.4mm, 540 stopni i tarcza 203mm to w przybliżeniu 0.7mm. Jak to ma się nie rozłazić? Odnośnik do komentarza
michalje Opublikowano Niedziela o 17:19 Autor Udostępnij Opublikowano Niedziela o 17:19 Kurde Panowie do brzegu. Wychodzi na to, że tarcz z Japonii nie da się (trzeba mieć farta) kupić... Nie mam zamiaru się doktoryzować z czegoś takiego. Z pozornie prostej wymiany hamulców wyszło nie wiadomo co... Porąbane czasy nastały. Jak powiem, że kupię sobie zestaw magury np taki plus tarcze np takie, to będzie dużo gorzej od XT? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Niedziela o 17:35 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 17:35 Ja to bym na Twoim miejscu spróbował po taniości. I patrzysz czy styka. Jak nie styka to kupisz lepsze tarcze. Shimano DEORE BL-T6000+BR-M6000 Disc Brake Set Disc Brake - Sets | Bike-Discount Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano Niedziela o 18:21 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 18:21 58 minut temu, michalje napisał(a): Kurde Panowie do brzegu. Wychodzi na to, że tarcz z Japonii nie da się (trzeba mieć farta) kupić... Nie mam zamiaru się doktoryzować z czegoś takiego. Z pozornie prostej wymiany hamulców wyszło nie wiadomo co... Porąbane czasy nastały. Jak powiem, że kupię sobie zestaw magury np taki plus tarcze np takie, to będzie dużo gorzej od XT? Możesz kupić tarcze Galfer albo SwissStop i też będzie ok. 3 godziny temu, Szwedacz napisał(a): IceTechy to nie była kanapka ze stali przekładanej aluminium? Jeśli stal nierdzewna ma współczynnik rozszerzalności cieplnej 17e-6/K, a aluminium 23e-6/K, to po zagrzaniu warstwy będą się rozszerzały w różnym stopniu. W dodatku tarcza nagrzewa się nierównomiernie - im bliżej klocka, tym będzie cieplejsza. Jeśli stal na tarczach się odbarwiła na niebiesko, to dobiliśmy do 540C, jeśli brązowa - to 400C. Gdyby tarcza 160mm się równo nagrzała do 400 stopni, to różnica średnicy pomiędzy warstwą aluminiową, a stalową wynosi prawie 0.4mm, 540 stopni i tarcza 203mm to w przybliżeniu 0.7mm. Jak to ma się nie rozłazić? Ja się nie znam, ale myślę że ktoś w Shimano jednak to przemyślał. Tysiące ludzi używa tych tarcz na świecie i jakoś nie słychać żeby na każdym kroku komuś tarcze się rozłaziły. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano wczoraj o 04:53 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 04:53 Tez bym wpierw wyczyścił tarcze. Lepiej zdjac tarcze i klocki w tym celu, potraktować np środkiem do felg, wytrzeć i przeleciec papierem ściernym. 15min Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano wczoraj o 04:57 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 04:57 11 godzin temu, jajacek napisał(a): Ja to bym na Twoim miejscu spróbował po taniości. I patrzysz czy styka. Jak nie styka to kupisz lepsze tarcze. Shimano DEORE BL-T6000+BR-M6000 Disc Brake Set Disc Brake - Sets | Bike-Discount Te klamki nie mają ServoWave i beznadziejną ergonomię do roweru MTB. To już lepiej nie zmieniać bo szkoda pieniędzy. 3 minuty temu, Veriv napisał(a): Tez bym wpierw wyczyścił tarcze. Lepiej zdjac tarcze i klocki w tym celu, potraktować np środkiem do felg, wytrzeć i przeleciec papierem ściernym. 15min Pomoże to na kilka pierwszych hamowań, póki śliska strona znowu nie stanie się śliska. Próbowałem i zabawa z tymi tarczami to kompletna strata czasu. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano wczoraj o 05:17 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 05:17 Faktycznie złe podlinkowałem. Wszystkie klamki MTB począwszy od MT500, przez Deore, SLX, XT i XTR mają Servo Wave. Te mają ServoWave: Shimano BL-MT501 Brake Lever left Accessories | Bike-Discount Shimano BL-MT501 Brake Lever right Accessories | Bike-Discount DŹWIGNIA HAMULCA Z OBEJMĄ I-SPEC II Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano wczoraj o 05:24 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 05:24 Tylko to nadal nie rozwiązuje tematu tarcz. Klocki Wide nie są kompatybilne z tarczami Narrow. Są tacy co to łączą, ale dla mnie to druciarstwo. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano wczoraj o 06:13 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 06:13 Jeździłem tak bardzo długo bez żadnego problemu, nie wiedząc, że nie jest to kompatybilny zestaw. Oczywiście że lepiej byłoby zmienić zaciski. Klocki zużywają zewnętrzną część tarczy. Ale hamowanie było znakomite. Tarcze przecież nie muszą być Shimano. Spodziewam się że tanie tarcze Tektro będą hamować dużo lepiej niż tarcze Deore. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano wczoraj o 06:22 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 06:22 Chodzi o to, że klocki Wide będą wychodziły poniżej dolnej krawędzi tarczy, hacząc o pająk. Ty piszesz o odwrotnej sytuacji, gdzie masz mniejsze klocki na większej tarczy. Ta kombinacja jest ok nawet według Shimano. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano wczoraj o 06:23 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 06:23 Test hamulców. Jak widać różnice między XTR, XT i SLX minimalne. Spróbuję ustalić na jakich tarczach to testowano: Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano wczoraj o 07:14 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 07:14 Tarcze były 200 mm. Oryginalne klocki producenta. Plus na zielono klocki testowe, zielone firmy Sinter. Brake Pad Compounds – Sinter Brakes Rowery Enduro e-MTB. Nie jest napisane jakie tarcze ale zakładam że z tej samej grupy. Czyli tarcze XTR w hamulcach XTR, SLX w SLX. Wynika z tego że tarcze IceTech grzały się mniej. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano wczoraj o 08:31 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 08:31 minimalne jak minimalne, między XTR a SLX jest 0.5s hamowania to w to 0.5s przejedziesz z 2-3m. Dalej będzie to bardzo krótka droga hamowania, raczej na tyle krótka że nieplanowane stoppie na płaskim czy nieplanowany uślizg koła jest realny. @kryptoszosowiec fakt ze chyba organiczne klocki mocniej pylą, ale okresowe czyszczenie tarczy nie zaszkodzi. Z czasem ta tarcza robi sie ostra po obu stronach. Zawsze mozna po prostu wpakować większą tarczę i to znacznie wpłynie na drogę hamowania. Kolejne 2-3m, więc też nie warto przesadzać Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano wczoraj o 08:38 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 08:38 5 minut temu, Veriv napisał(a): minimalne jak minimalne, między XTR a SLX jest 0.5s hamowania to w to 0.5s przejedziesz z 2-3m. Dalej będzie to bardzo krótka droga hamowania, raczej na tyle krótka że nieplanowane stoppie na płaskim czy nieplanowany uślizg koła jest realny. @kryptoszosowiec fakt ze chyba organiczne klocki mocniej pylą, ale okresowe czyszczenie tarczy nie zaszkodzi. Z czasem ta tarcza robi sie ostra po obu stronach. Zawsze mozna po prostu wpakować większą tarczę i to znacznie wpłynie na drogę hamowania. Kolejne 2-3m, więc też nie warto przesadzać O ile jesteś w stanie wykorzystać pełną siłe hamowania, bo pozwala na to przyczepność. Tania tarcza Shimano jak już dojdzie do etapu ostrej krawędzi, to będzie dawno do wywalenia ze względu na grubość. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano wczoraj o 09:06 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 09:06 Az mierzyłem i 1.68mm. Zmieniałem jakos na początku sezonu, bardzo szybko znikła ale dalej jest zapas https://ibb.co/mCNKL0yd Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się