karol1994czx Opublikowano 4 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 1 godzinę temu, liftlodz napisał(a): Są wygodniejsze rowery szosowe. Też uważam że hamulce tarczowe w szosie są zbędne i jeszcze tworzą problemy serwisowe i dodają masy, jedyna ich przewaga to jazda przez wysokie góry (czyli nie w PL) i w deszczu. Co to za rower? Na ramie tytanowej? Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 4 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia Tak, tytanowa rama Dedacciai K19.Tu masz wątek o tym rowerzehttps://roweroweporady.pl/f/topic/10719-ciclosport-dedacciai-czyli-tytanowa-szosa/ Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia Czy wygodniejsze to trzeba by się przejechać. Wielu twierdziło że stal jest wygodniejsza niż alu. Badania tego nie potwierdziły. Moje osobiste skromne doświadczenia pomiędzy posiadanymi rowerami stalowym i aluminiowym z dobrego alu wskazują że nie ma między nimi istotnej różnicy. Przy czym aluminiowy jest znacznie lżejszy. Kiedyś chodziło mi po głowie kupić gravela Speca Sequoia, stalowego. Ale okazało się że ramy ze średniej półki w nich stosowane są okropnie ciężkie. Rozmawiałem z kimś, kto sprzedawał i głównym argumentem była waga i brak dynamiki. Jak sprawdziłem to tylko dwa najwyższe modele miał jakąś super wycieniowaną ramę ze stali premium. Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 4 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 6 godzin temu, jajacek napisał(a): Jakoś tak zwykle upadam, że bez większych obrażeń. Za młodu judo trenowałem. Może ma to jakieś znaczenie. Na pewno ma. Każdy chwytany sport walki zawiera w sobie naukę padów, czyli bezpiecznych (przede wszystkim dla kręgosłupa) sposobów upadania na matę. Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano Wtorek o 04:13 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 04:13 Czy wygodniejsze to trzeba by się przejechać. Wielu twierdziło że stal jest wygodniejsza niż alu. Badania tego nie potwierdziły. Moje osobiste skromne doświadczenia pomiędzy posiadanymi rowerami stalowym i aluminiowym z dobrego alu wskazują że nie ma między nimi istotnej różnicy. Przy czym aluminiowy jest znacznie lżejszy. Kiedyś chodziło mi po głowie kupić gravela Speca Sequoia, stalowego. Ale okazało się że ramy ze średniej półki w nich stosowane są okropnie ciężkie. Rozmawiałem z kimś, kto sprzedawał i głównym argumentem była waga i brak dynamiki. Jak sprawdziłem to tylko dwa najwyższe modele miał jakąś super wycieniowaną ramę ze stali premium. Pozwolę sobie wkleić porównanie z AI Specialized Roubaix i rama Dedacciai K19 reprezentują zupełnie różne podejścia do konstrukcji ram tłumiących drgania:Specialized Roubaix – topowy rower endurance z aktywnym systemem tłumienia drgań (Future Shock), oparty na karbonie.Dedacciai K19 – rama z tytanu klasy premium, zbudowana z myślą o komfortowej jeździe, bez elementów ruchomych.--- Specialized Roubaix – karbon z Future Shock Tłumienie drgań:Future Shock 2.0 (w nowych modelach): amortyzator 20 mm nad główką ramy, działa pionowo, izolując kierownicę od wstrząsów (nie działa jak klasyczny amortyzator).Karbonowe widełki i tylne trójkąty: specjalnie zaprojektowane strefy gięcia, które pochłaniają drgania.Zintegrowane sztyce (np. Pavé D-Shaped Seatpost) też redukują mikrodrgania z tyłu.Geometria endurance wspiera stabilność i komfort na długich dystansach.Efekt: wyjątkowe tłumienie ostrych drgań z asfaltu, dziur, bruków — zbliżone do jazdy na cienkich oponach z małym ciśnieniem lub na rowerze z małym skokiem zawieszenia.--- Dedacciai K19 – rama tytanowa Tłumienie drgań:Rama wykonana z tytanu 3Al/2.5V, znanego z elastyczności i naturalnej „sprężystości”.Tłumi drgania w sposób płynny, liniowy, szczególnie mikrodrgania z chropowatego asfaltu.Brak aktywnych systemów – wszystko opiera się na geometrii i właściwościach metalu.Dobrze znosi obciążenia w dłuższym czasie, właściwości tłumienia nie zmieniają się przez lata.Efekt: komfortowa, spokojna jazda, naturalne wygładzanie nawierzchni, ale mniej efektywna absorpcja nagłych uderzeń (np. duże dziury, krawężniki).--- Porównanie bezpośrednie: Specialized Roubaix vs Dedacciai K19Cecha Specialized Roubaix Dedacciai K19Rodzaj ramy Karbon z Future Shock Tytan 3Al/2.5VTłumienie mikrodrgań Doskonałe (karbon + geometria) Bardzo dobre (naturalne)Tłumienie dużych wibracji Świetne – Future Shock UmiarkowaneKomfort kierownicy Bardzo wysoki – amortyzator 20 mm Zależny od opon i owijkiKomfort tylnego trójkąta Wysoki – elastyczna sztyca, tył karbonowy Płynny, przewidywalnyWaga Lżejszy (ok. 8–8,5 kg z osprzętem) Zwykle cięższy o 0,5–1 kgTrwałość Wysoka, ale karbon wrażliwy na uderzenia Bardzo wysoka, niezniszczalna ramaStyl jazdy Sportowy, dynamiczny komfort Długodystansowy, płynny relaksDostosowanie do nawierzchni Lepszy na bruk, dziury, kiepski asfalt Świetny na szuter i chropowaty asfalt--- Wniosek:Specialized Roubaix – najlepszy wybór, jeśli zależy Ci na aktywnym tłumieniu drgań, jeździsz po kiepskiej nawierzchni lub szukasz roweru „wszystkomającego” do komfortowych szosówek.Dedacciai K19 – lepszy wybór, jeśli cenisz naturalność jazdy, trwałość i nie chcesz bawić się w systemy zawieszeń. Bardzo dobra baza do roweru typu gravel endurance z duszą Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Wtorek o 05:57 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 05:57 Sam jestem ciekaw jakie są wrażenia z jazdy na tytanie. Nie ma to jak hands on experience jak to mówią. Natomiast trzeba też powiedzieć że starsze Roubaix nie maja żadnych aktywnych systemów tłumienia. Tłumią za pomocą odpowiednio ułożonych włókien karbonu, widelca z odpowiednim wyprzedzeniem, wkładek Zertz i sztycą dającą pewne ugięcie. Ten rower tytanowy ze zdjęcia ma prosty widelec. Z moich doświadczeń takowy kiepsko tłumi nierówności. Natomiast sama rama być może dobrze. Kojarzę tylko jedną osobę z mojego otoczenia mającą ramę z tytanu. Dziewczynę, ale nie mam z nią od dawna kontaktu. Więc nawet nie miałem okazji zapytać jak się jeździ. Problemem metali stali, aluminium i tytanu jest brak możliwości kształtowania kształtów i cech w procesie produkcji i składania ich za małych kawałków, jak to ma miejsce w przypadku laminatu karbonowego. ale to teoretyczne dywagacje. Trzeba by wsiąść i się przejechać. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Wtorek o 06:01 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 06:01 A tu DeepSeek zapytany na ten temat tak: Titanium vs carbon vs steel Which one is able to offer best comfort for bike riding? What do the tests show? When it comes to bike frame materials (titanium, carbon fiber, and steel), each has unique properties that affect ride comfort. Here’s how they compare based on real-world tests and rider feedback: 1. Steel – Best for Smooth, Damped Comfort Why? Steel has a natural flex that absorbs road vibrations well. High-quality steel (e.g., Reynolds 853, Columbus Spirit) offers a "lively" yet compliant ride. Tests show: Steel frames damp high-frequency vibrations better than aluminum and sometimes even carbon, depending on the design. Best for: Long-distance riders, touring, and those who prioritize a smooth, forgiving ride. 2. Titanium – Lightweight + Naturally Compliant Why? Titanium (e.g., Ti-3Al-2.5V) combines steel-like flex with corrosion resistance and low weight. It doesn’t fatigue over time, maintaining ride quality for decades. Tests show: Ti frames absorb road buzz well but can feel slightly stiffer than high-end steel. The ride is "springy" and comfortable over long distances. Best for: Riders who want durability, low maintenance, and a balanced mix of comfort and efficiency. 3. Carbon Fiber – Tunable Comfort (Depends on Design) Why? Carbon’s stiffness can be engineered—so some frames are harsh, while others (like endurance bikes) use layup techniques to add vertical compliance. Tests show: High-end carbon bikes (e.g., Specialized Roubaix, Trek Domane) use seatpost/fork flex and specific tube shapes to improve comfort. Lab tests confirm carbon absorbs vibrations better than aluminum but may not match steel/ti’s "natural" dampening. Best for: Performance riders who want lightweight + comfort tech (if designed for it). Key Takeaways: Most Comfortable (Traditional Feel): Steel (best vibration dampening). Best Balanced Ride: Titanium (light, durable, and compliant). Most Advanced (If Designed for Comfort): Carbon (but varies by model). Real-World Evidence: Paris-Roubaix Races: Many pros use carbon bikes with added compliance features (e.g., Specialized Future Shock, Trek IsoSpeed). Touring/Bikepacking: Steel and titanium dominate for their fatigue resistance and comfort. Vibration Tests: Studies (like those from Bicycle Quarterly) show steel transmits fewer high-frequency vibrations than aluminum or stiff carbon. Final Verdict: If pure comfort is the priority, steel is the winner, followed closely by titanium. Carbon can match or exceed them only if designed specifically for comfort (e.g., endurance bikes). For racing stiffness with some compliance, high-end carbon is ideal. Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano Wtorek o 06:28 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 06:28 Masz rowery o podobnej geometrii do moich, będziesz kiedyś w okolicy Łodzi to może się przejedziesz na mojej szosie? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Wtorek o 06:46 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 06:46 Raz tylko byłem na rowerze w tych okolicach 🙂 U Darka Baranowskiego na ustawce w Głownie. Ale jak dojdę do formy to planuję dwie wyprawy. Garby łódzkie na szosie. Kolega mi trasę wyrysował. Narysuj Trasę na Mapach Google | Krokomierz Map Google | Wstaw Mapę Trasy na swoją stronę internetową I Las Łagiewnicki na MTB. Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano Wtorek o 09:45 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 09:45 Do lasu łagiewnickiego MTB jest zbędny, ja tam wszystko objeżdżam na gravelu. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się