Skocz do zawartości

Uniwersalny kompan do 3000 zł.


Rekomendowane odpowiedzi

Masz idealne proporcje na rozmiar L W NORMALNEJ ROZMIARÓWCE. Czyli 19 cali.
W rozmiarze M rower będzie za krótki a sztycę podsiodłową będziesz miał wysuniętą poza zakres. 
Tak było w moim przypadku, gdzie też mam przekrok 85 ale mam 175 wzrostu.
Nie ma czegoś takiego jak tabele odpowiednich proporcji do wzrostu. Noga 88 przy 183 jest nogą IMO ponadprzeciętną.
Zdjęcia są mylące i nie mają kompletnie żadnego znaczenia. Soczewka aparatu zniekształca proporcje.
Jeśli masz zasięg rąk znacząco większy niż wzrost (tzw ape index), ja mam np 182, to może zachodzić potrzeba wydłużenia wspornika kierownicy zwanego mostkiem.

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, jajacek napisał(a):

Masz idealne proporcje na rozmiar L W NORMALNEJ ROZMIARÓWCE. Czyli 19 cali.
W rozmiarze M rower będzie za krótki a sztycę podsiodłową będziesz miał wysuniętą poza zakres. 
Tak było w moim przypadku, gdzie też mam przekrok 85 ale mam 175 wzrostu.
Nie ma czegoś takiego jak tabele odpowiednich proporcji do wzrostu. Noga 88 przy 183 jest nogą IMO ponadprzeciętną.
Zdjęcia są mylące i nie mają kompletnie żadnego znaczenia. Soczewka aparatu zniekształca proporcje.
Jeśli masz zasięg rąk znacząco większy niż wzrost (tzw ape index), ja mam np 182, to może zachodzić potrzeba wydłużenia wspornika kierownicy zwanego mostkiem.

Zasięg ramion mam o 2 cm mniejszy niż wzrost, czyli 181 cm do 183 cm.

Odnośnik do komentarza
Masz idealne proporcje na rozmiar L W NORMALNEJ ROZMIARÓWCE. Czyli 19 cali.
W rozmiarze M rower będzie za krótki a sztycę podsiodłową będziesz miał wysuniętą poza zakres. 
Tak było w moim przypadku, gdzie też mam przekrok 85 ale mam 175 wzrostu.
Nie ma czegoś takiego jak tabele odpowiednich proporcji do wzrostu. Noga 88 przy 183 jest nogą IMO ponadprzeciętną.
Zdjęcia są mylące i nie mają kompletnie żadnego znaczenia. Soczewka aparatu zniekształca proporcje.
Jeśli masz zasięg rąk znacząco większy niż wzrost (tzw ape index), ja mam np 182, to może zachodzić potrzeba wydłużenia wspornika kierownicy zwanego mostkiem.
Nasz kolega nogę ma 85, nie 88.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Może to jednak po prostu rower nie dla mnie. Kilkuminutowa jazda między alejkami nie oddawała tego jak naprawdę się na nim będę czuł. Myślałem, że będzie komfortowo mimo, iż miałem świadomość, że to jest MTB, ale jednak rekreacyjny, a nie do agresywnej jazdy.

 

Z drugiej strony kupowanie nowych siodełek, gripów, mostków, kierownicy tylko po to aby się upewnić mija się dla mnie z celem, bo równie dobrze mogłem szukać roweru za 4 tysiące zamiast kupować inne części do tego... a budżet jest jaki jest.

Odnośnik do komentarza
Może to jednak po prostu rower nie dla mnie. Kilkuminutowa jazda między alejkami nie oddawała tego jak naprawdę się na nim będę czuł. Myślałem, że będzie komfortowo mimo, iż miałem świadomość, że to jest MTB, ale jednak rekreacyjny, a nie do agresywnej jazdy.
 
Z drugiej strony kupowanie nowych siodełek, gripów, mostków, kierownicy tylko po to aby się upewnić mija się dla mnie z celem, bo równie dobrze mogłem szukać roweru za 4 tysiące zamiast kupować inne części do tego... a budżet jest jaki jest.
Melduję, po podniesieniu mostka o 25 mm jest lepiej, prawa ręka chyba nie cierpnie. W zasadzie zaczynam się czuć na nim w miarę swojsko. A ze sklepu jedzie do mnie jeszcze bardziej wygięta w górę kiera.

Ja Cię rozumiem. Miałem kilka rowerów, które oddałem, a ten, na który się własnie zdecydowałem, nie jest wymarzonym ;) Także czasami to trwa w czasie ;)



Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

5 lat męczyłem się na szosie na której nie czułem się komfortowo. W tym czasie zmieniłem z 5 kierownic i ze 10 siodełek. Było to w czasach przed FB i podobnymi forami jak to. A podpowiedzi od starych, doświadczonych kolarzy były o kont d. potłuc.
Są takie usługi jak bike sizing i ludzie, którzy doradzą rodzaj roweru. Ale najważniejsze to zdefiniować swoje potrzeby. Jak ich nie znamy to możemy parę lat poruszać się po omacku.
Dramatycznie się to wszystko zmieniło na lepsze.
Miałem to szczęście że intuicja mnie nie zawiodła i kierując się nią kupiłem po pewnym czasie dokładnie takie rowery jakich potrzebowałem. Idąc często pod prąd i wbrew powszechnym trendom.

Odnośnik do komentarza
20 minut temu, jajacek napisał(a):

5 lat męczyłem się na szosie na której nie czułem się komfortowo. W tym czasie zmieniłem z 5 kierownic i ze 10 siodełek. Było to w czasach przed FB i podobnymi forami jak to. A podpowiedzi od starych, doświadczonych kolarzy były o kont d. potłuc.
Są takie usługi jak bike sizing i ludzie, którzy doradzą rodzaj roweru. Ale najważniejsze to zdefiniować swoje potrzeby. Jak ich nie znamy to możemy parę lat poruszać się po omacku.
Dramatycznie się to wszystko zmieniło na lepsze.
Miałem to szczęście że intuicja mnie nie zawiodła i kierując się nią kupiłem po pewnym czasie dokładnie takie rowery jakich potrzebowałem. Idąc często pod prąd i wbrew powszechnym trendom.

Jak najbardziej doceniam wasza wszelką pomoc i doradztwo, to bez jakichkolwiek wątpliwości.

Niestety nie sądziłem, że będzie to dla mnie tak trudne, czasem coś co nam się bardzo podoba nie do końca jest tym co nadaje sie dla nas.

 

Wizualnie ten rower wpasował się w moj gust na 100%. Ładny kolor, skromny, prosty ale jeżeli mam się na nim męczyć to wolę go zwrócić (o ile będę mógł), a jeżeli nie będę mógł zwrócić, to wtedy będę się martwił co dalej i zacznę szukać gdy odłożę trochę kasy rozwiązań, aby poczuć się na nim lepiej. Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, CriseQ napisał(a):

Może to jednak po prostu rower nie dla mnie. Kilkuminutowa jazda między alejkami nie oddawała tego jak naprawdę się na nim będę czuł. Myślałem, że będzie komfortowo mimo, iż miałem świadomość, że to jest MTB, ale jednak rekreacyjny, a nie do agresywnej jazdy.

 

Z drugiej strony kupowanie nowych siodełek, gripów, mostków, kierownicy tylko po to aby się upewnić mija się dla mnie z celem, bo równie dobrze mogłem szukać roweru za 4 tysiące zamiast kupować inne części do tego... a budżet jest jaki jest.

Ale expl540 to jest rekreacyjny rower. Jak kupisz dowolny droższy rower to np. gripów czy kierownicy ergonomicznych i tak nie dostaniesz.

Patrząc na Twoją pozycję na rowerze na zdjęciach to sylwetkę masz dosyć wyprostowaną. Jeżeli czujesz dyskomfort z powodu zbyt nisko położonej kierownicy to warto spróbować z mostkiem z większym wzniosem.

Odnośnik do komentarza

Generalnie można powiedzieć, że wydaje się że podążasz drogą naszego kolegi Krzyśka (@krix)
Który kupił świetny rower MTB. Zwrócił go. Pomęczył się na różnych innych. A teraz wrócił do roweru MTB zbliżonego do tego który pierwotnie kupił tylko w tańszej i dużo gorzej wyposażonej wersji. Czyli zatoczył koło.
Rekreacyjny rower MTB jakim jest Rockrider EXPL 540 jest bardzo uniwersalnym rowerem do wszystkiego. Konkurują z nim rowery typy cross jak i np. fitnessy. Jeden z takich miał Krzysiek.
Na rowerze typu cross jeżdziłem latami ja i jeżdził latami mój kolega sakwiarz. Za moją namową przesiadł się na rekreacyjny MTB (Cube Attention SL) i nie może się nachwalić. Jeździ na nim do pracy w centrum Warszawy, na wyprawy z sakwami, na ustawki MTB, na zloty i ustawki turystyczne.
Jeśli ten rower jest dla Ciebie zbyt sportowy to zostają już tylko holenderki 🙂


Rower miejski INDIANA Moena 26 cali damski + Kosz - 12204173913 - oficjalne  archiwum Allegro

Odnośnik do komentarza
Generalnie można powiedzieć, że wydaje się że podążasz drogą naszego kolegi Krzyśka (@krix)
Który kupił świetny rower MTB. Zwrócił go. Pomęczył się na różnych innych. A teraz wrócił do roweru MTB zbliżonego do tego który pierwotnie kupił tylko w tańszej i dużo gorzej wyposażonej wersji. Czyli zatoczył koło.
Rekreacyjny rower MTB jakim jest Rockrider EXPL 540 jest bardzo uniwersalnym rowerem do wszystkiego. Konkurują z nim rowery typy cross jak i np. fitnessy. Jeden z takich miał Krzysiek.
Na rowerze typu cross jeżdziłem latami ja i jeżdził latami mój kolega sakwiarz. Za moją namową przesiadł się na rekreacyjny MTB (Cube Attention SL) i nie może się nachwalić. Jeździ na nim do pracy w centrum Warszawy, na wyprawy z sakwami, na ustawki MTB, na zloty i ustawki turystyczne.
Jeśli ten rower jest dla Ciebie zbyt sportowy to zostają już tylko holenderki


45ac01684750b13b589d4c4723db
Tak jest, ale sprostowanie :) Cube Reaction był karbonowy - pottzebuję bagażnika, przyczepki, fotelik pod dziecko. Gdyby Cube był alu, zostawiłbym go.
Bałem się, że mi karbon pęknie.
Aczkolwiek trzeba było go zostawić i przełożyc osprzęt do jakiegoś alu ;) Np do Chisela za 3k, rok później w promocji.

Ale.jakbym takie miał zdolności prorocze, to bym na giełdzie wygrał miliony.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Przymierzałem się na miejscu do tego roweru i pod kątem wygody jest o niebo lepiej. Nie wiem czy jest to kwestia węższej kierownicy, na pewno pochylenie - nie muszę się tak wyciągać. Gripy również wygodniejsze. Ale cena nie zachęca patrząc na osprzęt:

 

ROCKRIDER Rower trekkingowy Riverside ACTV 500 HF wysoka rama
2 699.00zł
https://www.decathlon.pl/p/_/R-p-341578?mc=8903348

Screenshot_20250721-170244.Decathlon.png

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...