Skocz do zawartości

Uniwersalny kompan do 3000 zł.


Rekomendowane odpowiedzi

@trivet otóż nie. X8 to taki X7 ale bez przedniej przerzutki. Moim zdaniem bezsensowny, debilny, pomylony rower. W napędach 2x10 stosuje się kasetę 11-42 i korbę 22/36, mamy w takim połączeniu dobrą prędkość maksymalną i bardzo dobrą minimalną, nie krzyżujemy łańcucha, świetny wół roboczy np. do ciągnięcia przyczepy. Alternatywą dla 2x10 jest napęd 1x12 z kasetą 11-50, taki napęd ma taki sam dół i tracimy jeden bieg maksymalny w stosunku do 2x10. Idealne odwzorowanie przełożeń jest w 1x12 z microspline albo z bębenkiem XD z kasetami 10-51. 
Indiana postanowiła wydać napęd 1x11, ale korzystając z tej samej przerzutki co w modelu X7 obsługującą kasetę 11-42 dodając korbę 32 t. Dostajemy więc niską prędkość maksymalną, duży wykrzyż, szybko zużywający się łańcuch i kasetę ze względu na pracę 90% czasu na najwyższym biegu a do tego brakuje nam biegów koniecznych do podjeżdżania. 

Odnośnik do komentarza

2 różne rowery. X7 to bardziej taki rower crossowy z oponami MTB z napędem 2x, świetny rower na długie wycieczki, ciągnięcie przyczepy itp. Daje też radę w mniej ambitnym terenie, przy szybkiej jeździe jest trochę narwany ze względu na ostry kąt główki. EXL jest rowerem bardziej trailowym z gorszym osprzętem ale bardziej nastawionym na jazdę w lesie. Do jazdy po bike parkach zdecydowanie expl, na single expl, na szlak wokół tatr, szwędanie po bieszczadach, szlak orlich gniazd zdecydowanie X7. 

Co ciekawe, to EXPL a nie X7 ma otwory pod montaż bagażnika. 

Oba mają słabe koła, X7 ma lepsze hamulce, X7 ma lepszy amortyzator, oba pozwalają na montaż myk myka 31,6. Miałem oba, expl sprzedałem znajomemu do jazdy w lesie, X7 przerobiłem na elektryka i robi jako wół roboczy do ciągnięcia przyczepy na trasach po 200 km. 

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Oskarr napisał(a):

W napędach 2x10 stosuje się kasetę 11-42 i korbę 22/36

Większość rowerów wychodzących z napędem 2x10, tak jak ten X7 ma korbę 26/36T bo przednie przerzutki od Deore w górę obsługują maksymalną różnicę 10T a z tyłu bardzo często jest kaseta 11-36T tak jak w tym X7 i jak w moim Kellysie Gate 30. Korby są 36/26T bo współczesne przerzutki obsługują maksymalną różnicę między zębatkami, czyli maksymalną pojemność 10T (w tym X7 to w ogóle dali jakąś randomową przerzutkę MicroShifta). Generalnie kiepsko jest z korbami boost obsługującymi większą pojemność niż 10T. Widziałem gdzieś w necie korbę Shimano Deore FC M617-B2 36x22T ale nie wiem czy są dostępne jakieś przerzutki obsługujące taką pojemność

Odnośnik do komentarza

Zgadza się. Też miałem 10 zębów różnicy na korbie RaceFace Aeffect w dwóch rowerach.
Natomiast ogólnie jest to świetna korba, która w pół godziny można w banalny sposób zamienić z 2x w 1x i odwrotnie.
I kupić do niej wszelkie możliwe, standardowe koronki.
Natomiast nie wiem, które przednie przerzutki obsługują więcej niż 10T.
W rowerze z rocznika 2014 miałem najpierw korbę Stout 36x22. A potem zmieniłem na SLX 38x24. To chodziło z przerzutką SRAM X7. 
Jakby komuś była taka potrzebna to gdzieś u mnie chyba leży.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...