APZ Opublikowano wczoraj o 12:16 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 12:16 1 minutę temu, Szwedacz napisał(a): Ja przerabiałem Ibera IB-RA5, by wchodził w Bonero nad 29"x2.6". Górne wsporniki na blaszki od Topeaka wymieniałem, a dolne dystanse na pół przepiłowałem, by do rozstawu pod boost pasowały. Potencjalnie też tu się sprawdzi. Ja tam wolę zostawić rower w serwisie, iść na spacer i za 20 minut odebrać i nie wiedzieć co tam piłowali, wymieniali, a może nic nie robili... 🙂 Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano wczoraj o 12:20 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 12:20 Tylko podaję, że model sprawdzony jako jeden z wyższych i nie kosztujących fortuny 😉 Jak poszukasz w sieci po różnych dyskusjach o bagażnikach pod MTB, to niczym u audiofili, dowiesz się, że tani bagażnik to 6-8 stów minimum oraz koniecznie musisz go importować z manufaktury w szopie za oceanem, bo inaczej strach jeździć 😉 Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano wczoraj o 12:26 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 12:26 @Szwedacz Fakt. Tymczasem wystarczy 150-250 zł w lokalnym serwisie... 25 kg uniesie chyba, a to i tak jest nadto wystarczające. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano wczoraj o 12:39 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 12:39 Najbardziej mnie bolą braki w minimalistycznych opcjach. Na DIY nie mam za bardzo warsztatu, ani ostatnio czasu, a ideałem wydaje się coś w takim stylu: Mocowane do punktów montażowych w ramie. Wysokość idealnie 40+cm, żeby jeszcze błotnik upchnąć pod spód. Platforma na mały worek kajakarski, na bocznych wspornikach tylko nitonakrętki, pod koszyki na butelki, no może ewentualnie matę do spania (żeby gabarytem pasowało). Finito. Nie wygląda jak żadne rocket science, ot długie popołudnie z prasą do gięcia rurek + wciśnięcie w to nitonakrętek. I wszystko super, ale nie za więcej niż 2-3 stówki max. Podobnie zaczęło być ostatnio z małymi sakwami mocowanymi na rzepy, zamiast bardziej lub mniej wymyślnych haczyków, które na trasach pod MTB się nie sprawdzają. Zrobiła się jakaś kretyńska moda, a takie sakwy normalnie jak dobro luksusowe nagle się cenią. (Mam na myśli takie boczne sakwy z litrażem rzędu 5-12 L na stronę) Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano wczoraj o 12:54 Autor Udostępnij Opublikowano wczoraj o 12:54 5 godzin temu, APZ napisał(a): @CriseQ Przy odbiorze roweru poproś o przestawienie mostka w pozycję plusową (bardziej rekreacyjna jazda), aby samemu nie grzebać, chociaż nie jest to trudne. Nadto dopilnuj, aby dali proste lampki przód i tył. Przysługują w cenie. Przednia nie jest rewelacyjna, ale na oświetlone miasto wystarczy. Kurczę, dopiero teraz zauważyłem jak pisałeś o bordowej wersji, że ma nieco inną, krótszą kierownicę oraz siodełko... i faktycznie w specyfikacji niebieski ma podane 740mm a bordowy 700mm. Siodełko nie wiem jakie, ale to w niebieskim jakieś rewelacyjne nie było - na pewno inne niż na zdjęciach produktu na stronie.. No nic, zamówienie już jest opłacone, mam nadzieję, ze te 4 centymetry nie będą jakąś zmorą na dłuższych trasach. Mostek tak czy siak odwrócę lub poproszę aby odwrócili. Kupować krótszej kierownicy nie ma sensu bo jak tak będę wszystko wymieniał to z budżetu 3000 zł zrobi się 4000 zł... Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 21 godzin temu Udostępnij Opublikowano 21 godzin temu Kierownicę sam przytniesz piłką do metalu. Ściągasz gripy, zaznaczasz po równo i tniesz. Lub w serwisie... Ale pojeździj i zobaczysz... Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 21 godzin temu Udostępnij Opublikowano 21 godzin temu Zawsze miałem kierę do 680 do 720. 740 przyciąłem do 720. Ale nie wiem czy to jednak nie był błąd. Sugeruję pojeździć z pół roku i wtedy zdecydować. Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 19 godzin temu Udostępnij Opublikowano 19 godzin temu 2 godziny temu, jajacek napisał(a): Zawsze miałem kierę do 680 do 720. 740 przyciąłem do 720. Ale nie wiem czy to jednak nie był błąd. Skąd przypuszczenie, że to mógł być błąd? Brakuje Ci kontroli w terenie na 720? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 18 godzin temu Udostępnij Opublikowano 18 godzin temu Dlonie naturalnie szerzej mi sie ukladaja, na koncach kierownicy. Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano 14 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 14 godzin temu Rowerek już ze mną, na razie jeszcze w pokoju - muszę sobie pomontować akcesoria, sprawdzić ciśnienie w uginaczu itp, itd. Nie powiem, cieszy oko - jakoś się mnie trzymały te szare bure kolory, a w końcu mam coś co wygląda inaczej. Bardzo ładna maszyna. Dziękuję za wszystkie porady. Czekam na pierwszą przejażdżkę aż minie deszczowa, chłodna aura. Z planów to poszukać bagażnika, który będzie pasował, może jakieś małe dyskretne błotniki i stopka - może polecacie jakąś stopkę, którą warto zakupić do tego modelu? czy może zwykła z decathlonu jak ta wystarczy: https://www.decathlon.pl/p/stopka-500-dolna-rura-tylny-tr/_/R-p-12228?mc=8302792 Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano 14 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 14 godzin temu 12 godzin temu, Szwedacz napisał(a): Ja przerabiałem Ibera IB-RA5, by wchodził w Bonero nad 29"x2.6". Górne wsporniki na blaszki od Topeaka wymieniałem, a dolne dystanse na pół przepiłowałem, by do rozstawu pod boost pasowały. Potencjalnie też tu się sprawdzi. Widziałem gdzieś Twoje zdjęcia, znalazłem coś takiego i wygląda całkiem podobnie z tymi blaszkami. Może taki to byłby strzał w 10? https://www.amazon.pl/tarczowych-przekątnej-reflektorem-maksymalnym-obciążeniem/dp/B0BRCPCLGQ/ref=cm_cr_arp_d_bdcrb_top?ie=UTF8 Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 13 godzin temu Udostępnij Opublikowano 13 godzin temu Ze zdjęć wygląda na to, że na dole masz pod QRki rozstaw, więc czeka cię rżnięcie na pół dystansu. Na górze przynajmniej od razu są takie blachy, które na płask do bagażnika są dokręcone, a nie bardziej fikuśne rozwiązania, które ograniczają prześwit. Wysokość jest mierzona od czapy, de facto to nie wysokość, tylko długość rurek. Wciąż, wygląda na dobrego kandydata, aby pasować docelowo do roweru. Stopka najlepiej żadna. Wolisz samemu rower położyć, zanim grawitacja czy wiatr cię wyręczą. Przy bagażu nawet na chodniku będzie miał problem ustać ze stopką. Nie bardzo rozumiem po co ci dyskretne błotniki. Albo bierzesz takie, które osłonią ciebie przed większością gnoju z gleby, albo szkoda sobie nimi zawracać głowę. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 godzin temu Udostępnij Opublikowano 10 godzin temu Pełny błotnik z drutami w terenie jest zagrożeniem. Byłem świadkiem kilku wypadków z tym związanych. Patyk wchodzi pomiędzy druty błotnika i szprychy i lecisz na pysk. A przy okazji łamiesz szprychy a bywa że i przerzutka się uszkadza. Dwóch kolegów miało ze mną takie przypadki w środku Puszczy Kampinoskiej i dawało 10 czy 20 km z buta do cywilizacji. Dlatego mam błotniki typu Ass Saver. To nie jest pełna ochrona ale jest bezpieczniej. Jak jest bagażnik to wystarczy po nim założyć trochę poliuretanu i przymocować trytytkami. BŁOTNIK ROWEROWY FLASH MTB PRZEDNI ROCKRIDER | Decathlon Można też takie z niebieskim pod kolor poszukać: Błotnik Tył RaceFender Pixel Enduro Pixel Blue – 252456489 - ERLI.pl Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 9 godzin temu Udostępnij Opublikowano 9 godzin temu Test błotników MTB: The best MTB mudguard of 2024 – 8 mudguards in comparison | ENDURO Mountainbike Magazine The Good, The Bad, and The Ugly: What Fenders Pinkbike's Editors Actually Use - Pinkbike 7 MTB Front Fenders Tested for Fall, From Minimal to Full-on - Singletracks Mountain Bike News A jak chyba sobie kupię pasujące mi z niebieskim takie: Przedni Błotnik Rowerowy RACEFENDER Pixel Front Blue ZIP # MTB Enduro DH - 5903317218111 - 15382580106 - Allegro Błotnik tylny RACE FENDER Pixel Rear - Blue - 5903317218173 - 17373771542 - Allegro Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 8 godzin temu Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu @CriseQ Kupiłeś dosyć lekki rower więc może lepiej go nie obwieszać osprzętem. Zamiast stopki - kładziesz maszynę na boku, przerzutką na wierzchu. Błotniki? Pojeździj trochę i zobaczysz. Może będziesz w praktyce unikać błota i deszczu. Tak jak dzisiaj - czekasz na pogodę. A gdy deszcz cię zaskoczy, to z błotnikami i tak się popaplasz. Dawniej miałem fazę "doposażania" roweru, a teraz ćwiczę trend odwrotny. 😁 No ale ja jeżdżę rekreacyjnie, nie szaleję... Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się