sl66 Opublikowano 23 Maja Udostępnij Opublikowano 23 Maja Poniżej link. Jeszcze dostałem bidon w gratisie :) https://r2-bike.com/HUTCHINSON-Reifen-Caracal-Race-TLR-700-x-40C-schwarz Odnośnik do komentarza
gosc Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca A takie (pierwszy z brzegu link) https://www.rowerystylowe.pl/p-2410/schwalbe-land-cruiser-plus-reflex-28-x-16-42-622 lub bez plusa? Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 6 Czerwca Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca W dniu 23.05.2025 o 18:19, sl66 napisał(a): Miałem 2 x Tufo Thundero 40, teraz mam 2 x Hutchinson Caracal Race 40 (w wersji całej czarnej) i lepiej mi się jeździ na tych drugich. Na asfalcie toczą się odczuwalnie lżej i szybciej, a w terenie w jakim jeżdżę nie czuję różnicy. A jak z odpornością na przebicia? Czy po prostu zamleczyłeś? Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 6 Czerwca Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca Jestem lekki (63kg), w zależności od zapotrzebowania jeżdżę na ciśnieniach w zakresie 18-32psi (1,25 - 3,45 bar) na dętkach butylowych. Nigdy nie miałem problemu z przebiciami. Na Tufo zrobiłem ok. 2500km i tylko raz złapałem snake bo moim błędzie (źle wskoczyłem na krawężnik). Poza tym przypadkiem, nigdy nie miałem przebicia ani na Tufo, ani na Hutchinsonach. Odnośnik do komentarza
ataman Opublikowano Czwartek o 18:59 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 18:59 Na asfalcie to chyba kazda opona napompowana np do 5 bar bedzie szybsza od tych super caracali ale napompowanych tylko do 2 lub 3 bar Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano wczoraj o 06:13 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 06:13 11 godzin temu, ataman napisał(a): Na asfalcie to chyba kazda opona napompowana np do 5 bar bedzie szybsza od tych super caracali ale napompowanych tylko do 2 lub 3 bar Nie. polecam stronę bicycle rolling resistance - różnice w oporach w toczeniu potrafią być gigantyczne. W moim przypadku najmniejsze opory na asfalcie mam z oponą 40c mając 2,5 z przodu i 2,7 z tyłu. Na mieszany teren pompuje 2 z przodu i 2,5 z tyłu. Przy większym ciśnieniu rower podskakuje, przez co tracisz prędkość. Wrażenia są, że jedziesz szybko, ale w praktyce się wleczesz. Opony wyścigowe, kosztujące około 200 zł za sztukę, będą miały 2x niższe opory toczenia niż tanie opony budżetowe nawet napompowane do 5 bar. Przy 30 km/h daje nam to jakieś 2 km/h różnicy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się