Skocz do zawartości

Pomoc przy wyborze roweru MTB 3000-5000zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc przy zakupie roweru MTB. W tygodniu głównie dojazdy do pracy i na treningi, weekendami dużo jazdy w terenie/po lesie.

Mój wzrost to 187cm i 100kg wagi.

Rowery, które wzbudziły moje zainteresowanie to:

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-polygon-x-rwr-xtrada-8#additional

https://www.fahrrad-xxl.de/cube-reaction-slx-m000092528

https://www.bike24.pl/produkty/861612?sku=2924505

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-r-raymon-hardray-nine-6-5-pd41904/?v_Id=228172

https://rower-sport.pl/pl/p/KELLYS-GATE-70-202425/9719#variantOptions=4:440

https://www.tabou.pl/produkt/rower-mtb-tabou-blade-29-8-0/

Ten tabou Blade 8.0 wzbudził największe zainteresowanie, patrząc na osprzęt, hamulce, opony. Niestety mało informacji NT kół, dlatego dopytałem producenta o szczegóły i czekam na odpowiedź. 

Z góry dziękuję za pomoc, rady i uwagi. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza

Oo no właśnie, stąd mały popyt, niska cena i naprawdę mało opinii. Niestety mam jeszcze za mała wiedzę by z łatwością segregować takie oferty.

Kellys właśnie najbardziej do mnie przemawia, mimo że amor 100mm 

Xtrada 8 dropper + 120mm, ale za to słabszy osprzęt i z tego co się doszukałem jest dość ciężki. 

Odnośnik do komentarza

100 mm amora spokojnie daje radę w większości miejsc w Polsce. 120 jest fajne, jak chcesz raz na jakiś czas wyskoczyć na ambitniejsze górskie szlaki. Ten 100mm w kellysie jest lepszy niż 120 w xtrada - wersja gold vs silver to spora różnica, wagowo ponad 200 gramów. W porównaniu do Tabou ma dużo lepszy amor. 

Od strony osprzętu, Korba SLX czy przerzutka SLX to mała różnica w stosunku do XT. 

Odnośnik do komentarza

Dzięki za dawkę wiedzy 🙂 Coraz bardziej przybliżam się do zakupy Kellysa 😄

1 godzinę temu, Oskarr napisał(a):

Od strony osprzętu, Korba SLX czy przerzutka SLX to mała różnica w stosunku do XT. 

 A jeśli chodzi o korby to xtrada ma deore t32, do korby kellysa XT t34 czy to nie jest już spora różnica?

 

Odnośnik do komentarza

Jak się ścigasz wyczynowo, nosisz rower na plecach lub latasz samolotem, to te 200g na korbie będzie miało znaczenie. W pozostałych przypadkach interesuje cię tylko wielkość zębatki i długość ramion. W płaskopolsce bez większej różnicy, nie uświadczysz podjazdów wymagających zębatki 32T, jeśli z tyłu siedzi 10-51T. Wręcz pakujesz na przód ile rama przyjmie, bo nawet gravelowy zestaw z 40T (które nie ma szans wejść w ramę MTB na 100%) wystarczy.

Tu sobie przelicz konfigurację napędu: https://mike-sherman.github.io/shift/

Odnośnik do komentarza

Ja do turystyki wolę 32 t z kasetą 10-50, ale to ze względu na częste wyjazdy w góry i np. ciągnięcie przyczepy rowerowej. W płaskopolsce 34 t z przodu spoko. Korba deore ma ramiona pełne w środku, XT ma ramiona puste. Zębatki wchodzą te same, więc koszty eksploatacji te same, ale korba XT jest lżejsza. Wieść niesie, że jest też sztywniejsza, ale ja z moją nogą i masą nie czułem różnicy w sztywności, ale 200 gramów na rowerze już się czuje na podjazdach i sprintach. Lepiej mieć korbę XT. 

Odnośnik do komentarza

Północna wielkopolska to stety niestety płaskie tereny. Staram się szukać tras z wyższymi podjazdami itp, aczkolwiek szału nie ma. Dodam też że dopiero poznaję moje okolice z tej strony 😄

Wszystko wskazuje na to by wybrać Kellysa. W takim razie zapytam o ewentualny upgrade w niedalekiej przyszłości, na co zwrócić uwagę przy chęci doinwestowania? Czytałem, że sztyca regulowana "dropper" potrafi dać dużo frajdy.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...