carrygun Opublikowano Sobota o 12:00 Udostępnij Opublikowano Sobota o 12:00 Witajcie, Miałem okazję zapoznać się z wątkiem poniżej, gdzie kolega szukał MTB/gravela do 5500 zł. Widziałem, że ostatecznie stanęło na Eskerze 6.0 na nowej geometrii. Aktualnie jeżdżę na Rockriderze Race 700 (dawnym XC 100, ale po co ja o tym wspominam, jak to forum słynie z tamtego wątku 😄 ). Z roweru jestem bardziej niż zadowolony, to mój 1 rower z napędem 1x i doceniam jego zalety w codziennej jeździe (choć czasem brakuje prędkości na asfalcie). Znajomi nabyli Eskery 5.0 w wersji z 2023 w fajnej cenie za 4300 i zachwalają. Wczoraj byłem mierzyć Eskera 5.0 2025 z napędem 1x12. Na żywo rower wygląda naprawdę w porządku, ale cena 6000, to dla mnie za dużo za markę Kross (ogółem nic do niej nie mam, ale jednak preferowałbym coś, czym nie jeździ połowa naszego pięknego kraju). Myślałem o Kellys Soot 50 za 4300, ale tam napęd 2x, który ostatecznie mógłbym zaakceptować, ale szukając informacji o tych rowerach już kilkukrotnie widziałem wzmianki o jakiejś wadzie produkcyjnej no i tutaj pojawiają się wątpliwości. Czy jest coś do 6000, co nie ma napisu Romet/Kross na ramie? Merida Silex 400 gdybym ściągał z Hiszpanii to jest za 5000, natomiast wolę kupować w kraju. Moje wymagania: 1. Jeżdżę głównie po prostym/asfalcie, dlatego mimo wielkiej sympatii do Race 700 szukam czegoś nowego na sezon, a nie mam miejsca na 2 rowery 2. Jeśli się da, to napęd 1x, jak nie to 2x też ujdzie 3. Wygodna geometria, nie lubię leżeć na kierownicy, geo nowego Eskera mierzyłem i jest naprawdę ok 4. Cena max 6000, ale jak się da coś znaleźć taniej to jeszcze lepiek Szkoda że przegapiłem zimowe promocje na Ridleya Kanzo A na Apexie/GRX 400. Latały w okolicy 5k. Odnośnik do komentarza
carrygun Opublikowano Sobota o 17:47 Autor Udostępnij Opublikowano Sobota o 17:47 W sumie, może jednak Romet: Co powiecie o poniższej propozycji. Wiem, że 6.2k za Apexa 1x11 to sporo, ale lubię testować, a nigdy nie miałem roweru na karbonowej ramie. Po ciężkim terenie nie jeżdżę. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-romet-nyk-2023-wersja-b-pd36567/?v_Id=203453&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA8q--BhDiARIsAP9tKI2jjH-2e7crlZJctqH-f49bHSrEx86H7fkPAVHoWkO1o7k--99x1kYaAnm4EALw_wcB Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano Sobota o 19:40 Udostępnij Opublikowano Sobota o 19:40 7 godzin temu, carrygun napisał(a): Myślałem o Kellys Soot 50 za 4300, ale tam napęd 2x, który ostatecznie mógłbym zaakceptować, ale szukając informacji o tych rowerach już kilkukrotnie widziałem wzmianki o jakiejś wadzie produkcyjnej Ta "wada produkcyjna" to był za krótki ekspander rury sterowej, który powodował jej rozpychanie na zbyt krótkim odcinku i w efekcie jej pękanie czy rozwarstwianie. Remedium na tę wadę była wymiana ekspandera na dłuższy, np. 5-centymetrowy Pro. Ja kupiłem tego Kellysa rok temu w marcu (wtedy dałem 5300 i byłem szczęśliwy, że tak tanio udało się znaleźć 😁) i od razu też zamówiłem ten dłuższy ekspander Pro ale okazało się, że fabryczny ma 4,5 cm więc zostawiłem fabryczny Odnośnik do komentarza
carrygun Opublikowano Sobota o 19:46 Autor Udostępnij Opublikowano Sobota o 19:46 @Greg29 Tak, dzisiaj na innym forum w PL właśnie poczytałem, że chodzi o ten ekspander. https://pbrowery.pl/pl/p/Rower-Kellys-Soot-50-2024/685 Tu jest niby wersja z 2024 (ta sama chyba co w 2023). Nie wiem jak to wyglądało wcześniej, ale chyba starsza wersja ma bardziej żółtawy widelec i to może w nich montowali przykrótkie ekspandery. Jutro zadzwonię do sklepu i się dopytam. Ten Soot jest jedną z opcji, bo tak trochę mi się niedobrze robi jak wszędzie każdy poleca Eskera (nie żeby to było coś złego, bo fajnie że PL producent robi furorę na naszym rynku). Natomiast jeszcze poczytam o tym karbonowym Nyk-u. 6200 wydaje się w porządku ofertą. Konkurencja to Esker 7.0, ale tam ciężko się nawet zbliżyć do tej kwoty. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano Sobota o 20:11 Udostępnij Opublikowano Sobota o 20:11 Tu na konkurencyjnym forum masz wątek o Nyk-u https://www.forumrowerowe.org/topic/271846-rower-czy-romet-nyk-za-7000-jest-dobry-rower-albo-liepej-unikać/#comment-2506567 A z karbonowych to oprócz Eskera 7.0 można jeszcze w zakładanym budżecie znaleźć Kellysa Soot 80, Soot 90 chyba już powyżej budżetu Odnośnik do komentarza
carrygun Opublikowano Sobota o 20:35 Autor Udostępnij Opublikowano Sobota o 20:35 Też czytałem ten wątek, w sumie to jeden z nielicznych w PL internecie, gdzie ktokolwiek cokolwiek wspomina o tym modelu. Wychodzi na to, że sama rama jest sprawdzona, więc o jakość karbonu nie powinienem się martwić. Zastanowiło mnie tam to co napisał użytkownik o oznaczeniu na białej naklejce. Jeśli faktycznie jest taki rozrzut w jakości w zależności od teamu, który montuje rowery, to nie za dobrze to świadczy o producencie, szczególnie że to już średnia półka a nie budżetowiec. Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano Niedziela o 08:40 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 08:40 Rower gravel Unibike Tier 2025 - Sprint-Rowery.pl Rower gravel Trek Checkpoint ALR 3 - Sprint-Rowery.pl Nie kupuj gravela z napędem 1x bo to rower na płaskie a nie w teren:) Nie kupuj też Krossa ani Rometa:)) Chyba, że nie masz kasy aby dołożyć:) Odnośnik do komentarza
carrygun Opublikowano Niedziela o 09:33 Autor Udostępnij Opublikowano Niedziela o 09:33 @tmax Dzięki za propozycje. Romet Nyk kosztuje 6200, więc jest droższy od Twoich propozycji, także kasa to nie jest problem. Po prostu chciałbym kupić mądrze. Ja jeżdżę głównie po płaskim. Jeśli miałbym brać Unibika, to tylko Geosa, ale on wykracza poza mój budżet. Kiedyś miałem crossa Unibike Viper GTS i to był bardzo dobry rower. Propozycja Treka odpada, bo nie chciałbym roweru za prawie 6k na Sorze, mimo że bardzo lubię wygodę i wygląd ich ram. Ten wygląda świetnie. Kiedyś przysiadłem się do 58ki i siedziało się mega dobrze. Kross i Romet też jakoś nie podobają mi się jako jedne z nielicznych opcji w tym budżecie, bo uważam że żeby polubić rower, to m.in. trzeba lubić to jak wygląda, a napis na ramie jest jedną z części składowych. Tyle, że dla karbonowej ramy mógłbym na bok odwrócić ten detal 😄 Inną propozycją jest karbonowy Kelyys Soot 80, wspomniany wcześniej przez @Greg29 https://rower-sport.pl/pl/p/KELLYS-SOOT-80-2024-CARBON-/9450 Tyle, że przed chwilą rozmawiałem z jednym z dużych sklepów w PL i mówią, że Kellys nadal potrafi dać krótki ekspander do Soota (rower na rok 2024), więc sobie daruję, bo skoro mamy 2025-ty, a o tych usterkach ludzie pisali już w 2020-tym, to taki producent przestaje być dla mnie wiarygodny. Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano Niedziela o 15:30 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 15:30 5 godzin temu, carrygun napisał(a): Propozycja Treka odpada, bo nie chciałbym roweru za prawie 6k na Sorze, mimo że bardzo lubię wygodę i wygląd ich ram. Ten wygląda świetnie. Kiedyś przysiadłem się do 58ki i siedziało się mega dobrze. Miałem Rometa Aspre 1 z Clarisem 2x8 i NS Bikes Raga na Apexie 1x11. Nie było terenu, który bym nie przejechał na Aspre a na szosie byłem nim najszybszy ze wszystkich rowerów jakie miałem:) I nic o ramę nie łupało - kupiłem osłonę:)) Fakt jest tez taki, że ten NYK za tą cenę to jest Romet, którego bym nawet kupił:)) Odnośnik do komentarza
carrygun Opublikowano Niedziela o 15:45 Autor Udostępnij Opublikowano Niedziela o 15:45 17 minut temu, tmax napisał(a): Miałem Rometa Aspre 1 z Clarisem 2x8 i NS Bikes Raga na Apexie 1x11. Nie było terenu, który bym nie przejechał na Aspre a na szosie byłem nim najszybszy ze wszystkich rowerów jakie miałem:) I nic o ramę nie łupało - kupiłem osłonę:)) Fakt jest tez taki, że ten NYK za tą cenę to jest Romet, którego bym nawet kupił:)) Szczerze, to im dłużej staram się na siłę coś kupić, tym bardziej dochodzę do wniosku, że półśrodki nie mają sensu. Albo stać mnie na solidny upgrade albo sobie daruję, bo z RR jestem bardzo zadowolony i myślałem czy po prostu nie rzucić na ten sezon szybszych i cieńszych opon. A komentując Sorę nie miałem na myśli że to zły napęd. Po prostu nie chciałbym go w rowerze za prawie 6k. Tak samo jak Ty nie chciałbyś Rometa za 6.2 i to też rozumiem, bo mnie też ten napis mierzi, a obsługa posprzedażowa Rometa też taka sobie z tego co przeglądam fora. O nowej sorze złego słowa nie powiem, bo sam w zeszłym roku przejechałem na niej kilka tysięcy na budżetowym tribanie z deca i biegi wchodziły bardzo dobrze + nie zaliczyła najdrobniejszej usterki. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Poniedziałek o 07:43 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 07:43 Osobiście gdybym miał mieć jeden rower na pewno nie byłby to gravel. Cały czas twierdzę, że gravel to najbardziej przereklamowany typ roweru. Kupując gravela ograniczasz możliwość jazdy po korzenistym lesie i drogach o gorszej nawierzchni. Chyba że jesteś masochistą. Dwa dni temu wsiadłem na gravela mojego syna żeby się przejechać regeneracyjne nad wodę. Po 1 km jazdy po lesie natychmiast uciekłem na asfalt. A jest to wysokiej klasy gravel karbonowy z mikro amortyzatorem. Sugeruję zrobić upgrade tego Rockridera. Najszybsze opony, szybsze niż opony gravelowe, to Schwalbe Thunder Burt i Continental Race King. Do tego rogi do kierownicy umożliwiające więcej chwytów. I masz uniwersalny i szybki rower na każdą nawierzchnię. Odnośnik do komentarza
carrygun Opublikowano Poniedziałek o 07:47 Autor Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 07:47 3 minuty temu, jajacek napisał(a): Osobiście gdybym miał mieć jeden rower na pewno nie byłby to gravel. Cały czas twierdzę, że gravel to najbardziej przereklamowany typ roweru. Kupując gravela ograniczasz możliwość jazdy po korzenistym lesie i drogach o gorszej nawierzchni. Chyba że jesteś masochistą. Dwa dni temu wsiadłem na gravela mojego syna żeby się przejechać regeneracyjne nad wodę. Po 1 km jazdy po lesie natychmiast uciekłem na asfalt. A jest to wysokiej klasy gravel karbonowy z mikro amortyzatorem. Sugeruję zrobić upgrade tego Rockridera. Najszybsze opony, szybsze niż opony gravelowe, to Schwalbe Thunder Burt i Continental Race King. Do tego rogi do kierownicy umożliwiające więcej chwytów. I masz uniwersalny i szybki rower na każdą nawierzchnię. Dzięki za komentarz. Tak zrobię. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Poniedziałek o 07:51 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 07:51 Jeśli się nie mylę Romet Nyk i Kellys Soot carbon to jest rama Flyxii: FE-02A (Gravel) A Kross Esker to rama Carbonda: CFR-696 | ROAD | Carbonda Sports Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Poniedziałek o 07:58 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 07:58 4 minuty temu, carrygun napisał(a): Dzięki za komentarz. Tak zrobię. Z napędem pewnie coś trzeba zrobić jak brakuje Ci przełożeń. Nie wiem jaki tam największy blat wejdzie. To poczytaj: Zakres przeciętny Nie lubię 1xX Wciąż nie lubię 1xX Ostatni wpis dotyczy Twojej sytuacji. Odnośnik do komentarza
carrygun Opublikowano Poniedziałek o 08:29 Autor Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 08:29 52 minuty temu, jajacek napisał(a): Z napędem pewnie coś trzeba zrobić jak brakuje Ci przełożeń. Nie wiem jaki tam największy blat wejdzie. Wciąż nie lubię 1xX Ostatni wpis dotyczy Twojej sytuacji. W mojej sztuce mam kasetę Deore 11-51 i zębatkę 32. Ogółem kopyto mam, bo uprawiałem sport zawodowo przez prawie 15 lat i widzę, że nie przeskoczę pewnego pułapu w obecnej konfiguracji. Skorzystałem z Twojego linka, użyłem kalkulatora przełożeń i tak to wygląda: Wrzuciłem dla porównania zębatkę 32 i 36 na oponie 29x2.25. Jeśli zmieniałbym opony to na polecone przez Ciebie Race Kingi bo Thunder Burt to nie mój budżet 😄 Myślałem o 29x2.20, ale może 29x2.00 byłyby dużo lepsze na asfalt? Orientujesz się jaki największy rozmiar zębatki wejdzie do XC 100 / Race 700? Na razie raczej skupię się na oponach i rogach, bo obecna zębatka nadal jest w bardzo dobrym stanie, ale w przyszłości na pewno zmienię na coś większego. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się