Pepe75 Opublikowano 7 Lutego Udostępnij Opublikowano 7 Lutego @precik ja mam 175cm wzrostu i 84cm przekrok i jeżdżę na M-kach. Dla Ciebie też taki rozmiar będzie ok - reach ok 430mm i górna rura ok 600mm. (Chyba, że masz ręce do kolan - to wtedy faktycznie większy 😉 ) Nie kombinuj z większym rozmiarem 😉 Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 13 godzin temu, precik napisał(a): @Pepe75 byłbym wdzięczny za cynk do tego Cannondale'a. Poniżej linki do Cannondale, z tym że: - ten model występuje jako wersja SE z amortyzatorem 120mm lub SL z amortyzatorem 100mm (rama jest taka sama, różnice w geometrii wynikają z długości amortyzatora) - wyższe modele są fabrycznie z napędem 1x (ale rama jest dostosowana do 2x) - "damska" wersja ma taką samą ramą - jedyne różnice to pewnie siodełko i ciut węższa kierownica, dla mnie ten najładniejszy - widziałem na żywo https://www.greenbike.pl/rower-gorski-damski-cannondale-trail-sl-3-29-p-6965.html - rozważaj wersje od 1 do 4 (wersje z numerem 5 i więcej mają inną ramę - bez sztywnych osi) - tu znalazłem na szybko najtaniej https://www.mammothbikes.com/pl/cannondale-trail-sl-3-2023/p-512623?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=google.pl&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI1aKhkfeziwMVH1iRBR2iTjG8EAQYASABEgImnvD_BwE - wg tabelki wymiarów jesteś pomiędzy M i L, ale moim zdaniem dla Ciebie lepsza będzie M-ka - najlepiej jak przejedziesz się na dwóch rozmiarach Odnośnik do komentarza
precik Opublikowano 8 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego Dzięki za info. W takim razie celuję raczej w M-ki. Ten cannondale wygląda bardzo dobrze, zwłaszcza przy tej cenie z drugiego linku. Jedynie problem chyba ze znalezieniem go w salonach - nic nie widzę w pobliżu. SL 4 jest w salonach sprint-rowery, ale to o wiele za daleko (na Śląsku jestem). Jeśli bym ewentualnie ogarnął jakikolwiek rower o podobnej geometrii (kąt i długość rury podsiodłowej, długość rury górnej) to czy dałoby mi to dobrą podstawę na myśl o zakupie tego SL-a, czy to jednak wciąż nie to samo? Przymierzyłem EXPLa (M-kę bodajże), która wypada podobnie do tego SL3 pod kątem rury górnej (troszkę dłuższy, tak o 2cm). Rura podsiodłowa tak z 4cm dłuższa w Cannondale-u. Kąt rury większy o 2 stopnie. Jeśli mi dobrze siada ten expl, to mógłbym rozważać zakup zbliżonego SL-a? Miejsca miałem pod kroczem na trochę więcej rury podsiodłowej, a że kąt bardziej pochylony to nawet spoko dla mnie. Tylko nie wiem praktycznie jaką te 2 stopnie robią różnicę... Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 25 minut temu, precik napisał(a): Dzięki za info. W takim razie celuję raczej w M-ki. Ten cannondale wygląda bardzo dobrze, zwłaszcza przy tej cenie z drugiego linku. Jedynie problem chyba ze znalezieniem go w salonach - nic nie widzę w pobliżu. SL 4 jest w salonach sprint-rowery, ale to o wiele za daleko (na Śląsku jestem). Jeśli bym ewentualnie ogarnął jakikolwiek rower o podobnej geometrii (kąt i długość rury podsiodłowej, długość rury górnej) to czy dałoby mi to dobrą podstawę na myśl o zakupie tego SL-a, czy to jednak wciąż nie to samo? Przymierzyłem EXPLa (M-kę bodajże), która wypada podobnie do tego SL3 pod kątem rury górnej (troszkę dłuższy, tak o 2cm). Rura podsiodłowa tak z 4cm dłuższa w Cannondale-u. Kąt rury większy o 2 stopnie. Jeśli mi dobrze siada ten expl, to mógłbym rozważać zakup zbliżonego SL-a? Miejsca miałem pod kroczem na trochę więcej rury podsiodłowej, a że kąt bardziej pochylony to nawet spoko dla mnie. Tylko nie wiem praktycznie jaką te 2 stopnie robią różnicę... Kąt rury podsiodłowej w Expl to 73st, efektywny kąt rury podsiodłowej w Cannondale to 74st - różnica o 1st. Rura podsiodłowa „wyższa” w Cannondale - to lepiej, bo jak miałem Expl Mkę to sztycę wysuwałem prawie na max. Odnośnik do komentarza
precik Opublikowano 11 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego Okej, czyli geometria by była spoko. Szukam na razie gdzieś w okolicy tych modeli Cannondale, czy zbliżonych, żeby mieć się ewentualnie przymierzyć. Może jutro się uda podjechać do salonu. Pytanie tylko jak bym kupił go z tej stronki mammothbikes, nie wiem jak wyglądają serwisy zerowe - kupował ktoś coś z tej strony, ma doświadczenia z serwisami/reklamacjami? To jedyna drobna obawa z mojej strony. W międzyczasie poszukałem dalej, i chciałbym jeszcze się spytać o opinię na temat tych dwóch: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-kross-level-8-0-pp-pd42042/?v_Id=234069 - karbonowa rama, rock shox recon, napęd deore 1x12, wygląda spoko, jedynie hamulce słabe, ale widzę, że w tym przedziale cenowym nie mam na co więcej liczyć. Chyba, że tu... https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-race-720-nx-eagle-aluminiowa-rama/_/R-p-337265 - trochę droższy (~5k), ale jest na second lifie w doskonałym stanie za 5 stówek mniej, w moim rozmiarze bodajże (M). Podobny do expla, troszkę krótszy stack, dłuższy reach o 2.5cm. Kąt podsiodłowej tak jak w Cannondalu. Wygląda przyzwoicie, jedynie nie mam pewności co do napędu (Sram NX Eagle), oraz hamulców (Sram Level T, tarcze Sram G2 180,160mm). Jakie to są podzespoły? Spoko w tej cenie? Nie znam się w ogóle na częściach od Srama. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 20 godzin temu, precik napisał(a): Okej, czyli geometria by była spoko. Szukam na razie gdzieś w okolicy tych modeli Cannondale, czy zbliżonych, żeby mieć się ewentualnie przymierzyć. Może jutro się uda podjechać do salonu. Pytanie tylko jak bym kupił go z tej stronki mammothbikes, nie wiem jak wyglądają serwisy zerowe - kupował ktoś coś z tej strony, ma doświadczenia z serwisami/reklamacjami? To jedyna drobna obawa z mojej strony. W międzyczasie poszukałem dalej, i chciałbym jeszcze się spytać o opinię na temat tych dwóch: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-kross-level-8-0-pp-pd42042/?v_Id=234069 - karbonowa rama, rock shox recon, napęd deore 1x12, wygląda spoko, jedynie hamulce słabe, ale widzę, że w tym przedziale cenowym nie mam na co więcej liczyć. Chyba, że tu... https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-race-720-nx-eagle-aluminiowa-rama/_/R-p-337265 - trochę droższy (~5k), ale jest na second lifie w doskonałym stanie za 5 stówek mniej, w moim rozmiarze bodajże (M). Podobny do expla, troszkę krótszy stack, dłuższy reach o 2.5cm. Kąt podsiodłowej tak jak w Cannondalu. Wygląda przyzwoicie, jedynie nie mam pewności co do napędu (Sram NX Eagle), oraz hamulców (Sram Level T, tarcze Sram G2 180,160mm). Jakie to są podzespoły? Spoko w tej cenie? Nie znam się w ogóle na częściach od Srama. Generalnie kupujesz na terenie EU i chroni Cię 2 letnia rękojmia. Nie wydaje mi się, żeby brak serwisu zerowego mógł to przekreślać (jeżeli jestem w błędzie to niech mnie ktoś poprawi). Inna sytuacja jeżeli producent oferuje dożywotnią gwarancję na ramę po spełnieniu określonych warunków (np rejestracja roweru na stronie i ten zerowy przegląd). Srama NX miałem w Jamisie z 2019r - wszystko działało ok. Sprzedałem koledze, jeździ od kilku lat i też ok. Race720 ma reach większy o ok 4mm od expl540. Race720 ma mniejszy stack o ok 20mm od expl540. Race720 ma górną rurę 604mm, a Expl540 618mm - wynika to po części z innych kątów rury podsiodłowej. (W rozmiarze M) W race720 pozycja będzie bardziej sportowa niż w expl540 - co zresztą nazwy rowerów dobitnie sugerują 😉 Odnośnik do komentarza
precik Opublikowano 12 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2 godziny temu, Pepe75 napisał(a): Inna sytuacja jeżeli producent oferuje dożywotnią gwarancję na ramę po spełnieniu określonych warunków (np rejestracja roweru na stronie i ten zerowy przegląd). Właśnie to jest moja główna obawa - z rękojmią masz rację, bodajże można tylko ją skrócić w razie modeli powystawowych etc. Nówki powinny ją mieć pełną. Ale mogę się mylić. Wciąż, spoko oferta dla tego SLa. Niemniej Decathlon by był lepszy, bo mam de facto zaraz obok, a serwis/gwarancja są znane i zachwalane, więc łatwiej z ewentualnymi serwisami/naprawami. Jeszcze dzisiaj podjechałem do pobliskiego sklepu sprawdzić tego cannondale'a. Niestety nie mieli na wystawie, za to sprzedawca dał mi przetestować Scalpela HT carbon 4 (cudo, ale budżet mówi nie :)). M-ka była wręcz idealna - komfort i poczucie kontroli pierwsza klasa. Więc rozmiarowo i "geometrycznie" już wiem, w co celować. Porównawszy tabelkę z trailem (M-ki): trail ma kąt rury sterowej (head tube?) większy o 1 stopień, oraz kąt podsiodłowej mniejszy o 1 stopień, reach 1cm krótszy - czyli pozycja bardziej wyprostowana. Na Scalpelu dobrze mi się jeździło, więc ta pozycja bardziej wyścigowa jak najbardziej wchodzi w grę. Porównanie z tym Race 720: M-ka ma krótszą podsiodłową o 4cm, jak w EXPLu, L-ka ma 1cm dłuższą. Rura górna 604/622 (M/L), czyli o 1 i ~3 cm dłuższa niż Scalpel (wydaje się być ok, zwłaszcza M-ka). Kąt podsiodłowej identico, head tube angle pół stopnia większy w Decowym. Stack i reach te same. Więc chyba M-ka spoko, niemal taka sama co ten Scalpel. Możliwe, że wybór padnie na nią. Najwyżej się zwróci 🙂 Swoją drogą, sprzedawca zaproponował mi również parę innych modeli: - Trek Procaliber 6 - 5400 zł - Trek Marlin 7 gen 3 - 4300 zł Jakie są wasze opinie na temat tych modeli? I ogólnie Treka? Słyszałem, że kiedyś byli topowi, ale ostatnimi czasy trochę przesadne ceny mają, ale nie wiem czy to prawda. Z krótkiego sprawdzenia wynika, że Marlin chyba gorszy niż ten Race 720 (chociażby brak sztywnych osi), procaliber nie wiem. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2 godziny temu, precik napisał(a): Właśnie to jest moja główna obawa - z rękojmią masz rację, bodajże można tylko ją skrócić w razie modeli powystawowych etc. Nówki powinny ją mieć pełną. Ale mogę się mylić. Wciąż, spoko oferta dla tego SLa. Niemniej Decathlon by był lepszy, bo mam de facto zaraz obok, a serwis/gwarancja są znane i zachwalane, więc łatwiej z ewentualnymi serwisami/naprawami. Jeszcze dzisiaj podjechałem do pobliskiego sklepu sprawdzić tego cannondale'a. Niestety nie mieli na wystawie, za to sprzedawca dał mi przetestować Scalpela HT carbon 4 (cudo, ale budżet mówi nie :)). M-ka była wręcz idealna - komfort i poczucie kontroli pierwsza klasa. Więc rozmiarowo i "geometrycznie" już wiem, w co celować. Porównawszy tabelkę z trailem (M-ki): trail ma kąt rury sterowej (head tube?) większy o 1 stopień, oraz kąt podsiodłowej mniejszy o 1 stopień, reach 1cm krótszy - czyli pozycja bardziej wyprostowana. Na Scalpelu dobrze mi się jeździło, więc ta pozycja bardziej wyścigowa jak najbardziej wchodzi w grę. Porównanie z tym Race 720: M-ka ma krótszą podsiodłową o 4cm, jak w EXPLu, L-ka ma 1cm dłuższą. Rura górna 604/622 (M/L), czyli o 1 i ~3 cm dłuższa niż Scalpel (wydaje się być ok, zwłaszcza M-ka). Kąt podsiodłowej identico, head tube angle pół stopnia większy w Decowym. Stack i reach te same. Więc chyba M-ka spoko, niemal taka sama co ten Scalpel. Możliwe, że wybór padnie na nią. Najwyżej się zwróci 🙂 Swoją drogą, sprzedawca zaproponował mi również parę innych modeli: - Trek Procaliber 6 - 5400 zł - Trek Marlin 7 gen 3 - 4300 zł Jakie są wasze opinie na temat tych modeli? I ogólnie Treka? Słyszałem, że kiedyś byli topowi, ale ostatnimi czasy trochę przesadne ceny mają, ale nie wiem czy to prawda. Z krótkiego sprawdzenia wynika, że Marlin chyba gorszy niż ten Race 720 (chociażby brak sztywnych osi), procaliber nie wiem. Jeżeli to ten nowy Procaliber to fajna geometria, mocowania do bagażnika i nóżki - ja bym brał. Marlin nie bardzo- tak jak napisałeś - brak sztywnych osi, a co za tym idzie starsze standardy. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Trek Marlin to kompletny shit. Procaliber 6 to kiedyś miał fajną ramę alu z IsoSpeed. Nie wiem jak teraz. Taki ulepszony X-Caliber. Odnośnik do komentarza
precik Opublikowano Poniedziałek o 20:44 Autor Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 20:44 Bardzo dziękuję wam wszystkim za porady (i przestrogi 🙂 )! Przez ostatnie dni jeszcze się zastanawiałem nad moimi opcjami, których miałem kilka - w końcu mój wybór padł na tego Rockridera Race 720. Kupiony przez second life - bardzo dobra okazja moim zdaniem. Sam rower przyszedł dzisiaj, i prezentuje się świetnie - rower petarda, przynajmniej estetycznie. Z rozmiaru też wydaje się być dobry, choć na razie dopiero go rozpakowałem i na nim usiadłem, więc zobaczymy jak w terenie 🙂 Tylko niestety nie wszystko wyszło świetnie - mimo, iż rower w opisie był w stanie 'doskonałym', zauważyłem pewne uszkodzenie pancerza (vide zdjęcia).Chodzi o zdalną blokadę amortyzatora. Jego linka ogólnie jest mocno napięta (napięta bardziej, jak blokuję), reszta ma normalne luzy. Po drugiej stronie jest taka wzmocniona osłonka w tym miejscu, tu widocznie się urwało. W kartonie nie widzę jej nigdzie, więc wyraźnie tak przyjechał rower. Jak to oceniacie? Chyba będę musiał im pisać... czy potrzebne jest jakieś ustawienie tej linki? Jestem zielony w tym temacie. Plus łańcuch luźny, nie chce chodzić napęd. Przerzutka jakby zablokowana, nie potrafię wcisnąć shifterów. Przy próbie rozruchu napędu derailleur się prostuje. Skrótem - to wszystko jest normalne, i po prostu potrzeba zrobić serwis zerowy by uregulować napęd, tę linkę zdalnej blokady itp.? Znowu, nie wiem w jakim stanie przychodzi normalnie rower, spodziewałem się roweru gotowego do jazdy (minus pedały i krzywa kierownica). Pomocy 🙂 Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano Poniedziałek o 23:59 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 23:59 Moze i był, ale teraz, teraz to nie jest już gotów do jazdy. Odkręć tą kierownicę i spróbuj ustawić amortyzator w dobrym kierunku. Jest odwrotnie. Potem z powrotem przykręć kierownicę. Albo w ogóle nie ruszaj wiecej i zawieź do decathlonu to Ci złożą, tam jest więcej "pułapek" czyhających na Kowalskiego. Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano Wtorek o 07:03 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 07:03 Albo zawieź do dowolnego serwisu i tam ustawią rower prawidłowo. Zapłacisz, ale się przynajmniej nie zabijesz... Odnośnik do komentarza
precik Opublikowano Wtorek o 10:56 Autor Udostępnij Opublikowano Wtorek o 10:56 Faktycznie, ustawiłem amortyzator poprawnie. Pancerz jest już cały schowany, linki też działają normalnie. Przeoczenie z mojej strony, mea culpa. Blamaż niezły 🤦♂️ale przynajmniej nic wielkiego. Gorsza sprawa to ta przerzutka (vide fotka). Już napisałem do Deca, zobaczymy co powiedzą. Dopiero co wyjąłem z pudła i taki był, nie bawiłem się przerzutką. Szkoda... wygląda to Wam na kwestię regulacji, czy faktycznie coś się wygięło (hak przerzutki?) Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano Wtorek o 11:18 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 11:18 Podnieś tylne koło i zakręć pedałami do przodu Odnośnik do komentarza
precik Opublikowano Wtorek o 13:15 Autor Udostępnij Opublikowano Wtorek o 13:15 @Veriv Spróbowałem, ale nie da się. Haczy przerzutka o największą zębatkę. Filmik: https://jumpshare.com/s/2hFkrcMsioKWrT96Dw1b Co sądzisz? Sprawa regulacji, czy faktycznie coś jest wygięte? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się