jajacek Opublikowano 25 Stycznia Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia Chciałbym żebyśmy tu powrzucali wszelkie ciekawe info, żeby nie szukać po stu wątkach. Głównie tu na forum dyskutujemy nad oponami do XC. Ale na trail czy enduro też nasi forumowicze jeżdżą. Zacznijmy od ciekawego wywiadu na temat opon i kierunków ich rozwoju z kilkoma potentatami branży: Interview: Talking About Tires With Maxxis, Schwalbe, Continental, WTB, & Others - Pinkbike Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 29 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia Co lepsze do XC? Opony 2.1 2.35 czy 2.6: Test GMBN na fullu XC: (371) Are Wider Tyres REALLY Better? - YouTube @Pepe75 Coś tu be trzeba ten wątek ruszyć. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia Sporo by mogło wnieść jeszcze zestawienie takiego porównania osobno dla FS i dla HT. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 31 Stycznia Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia W dniu 30.01.2025 o 02:29, jajacek napisał(a): Coś tu be trzeba ten wątek ruszyć To może można by było jeszcze wypisać sprawdzone/polecane/praktykowane kombinacje przód/tył? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 31 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia Postaram sie ruszyc troche watki dotyczace MTB jesli pare osob pomoze. Bo tam sie dzieja najciekawsze rzeczy, no i teraz do poznej wiosny to w zasadzie tylko na MTB jezdze. Kombinacje tez opisze. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 31 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia Na pewno sprawdzone są takie kombinacje używane w maratonach MTB i naszych lokalnych wyścigach XC: Schwalbe Racing Ralph tył + Schwalbe Rocket Ron Evolution przód. Przez lata podstawowa kombinacja w maratonach MTB Conti Race King Protection tył + Schwalbe Rocket Ron Evolution przód. Mój kolega ważący 65 kg, stojący zwykle na pudle tak się ścigał. Conti Race King Protection tył plus Conti Cross King Protection przód. Wolfpack Race tył plus Wolfpack Cross przód. Specialized Renegade tył plus Specialized Fast Trak przód. Conti Race King Protection tył plus Specialized Fast Trak przód. Szczególnie po tym jak najnowsza wersja Fast Trak jest wolniejsza ale przyczepniejsza. Nie jestem zupełnie na bieżąco z Maxxis czy Vittoria. Ale sprawdzę jak to wygląda u zawodowców. Z tym że zawodowcy to jednak inna liga. Inne zasoby, inna waga i inna technika. Ale jakiś trend można sprawdzić. No i zespół firmowy raczej nie może się ścigać na innych oponach niż daje sponsor. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 31 Stycznia Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia Raczej ciężko o sensowne stworzenie takiej listy - za dużo zmiennych. Teren, waga, styl jazdy, zastosowanie opon - jeden będzie szukał kompromisów cenowych, inny przeciwnie. Jednemu będzie zależało na żywotności opon, innym na maksymalnych osiągach na zawodach. Podobnie odporność na uszkodzenia vs wytrzymałość opon. Najwyżej zostaje czarna lista opon, które po prostu do niczego się nie nadają pod żadnym względem (choć wszystko można przekuć w zaletę marketingowo - np. stare ReFuse 40mm, które reklamowano jako dobre opony do treningów z racji irracjonalnie wysokich oporów toczenia). Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 31 Stycznia Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia W dniu 30.01.2025 o 00:29, jajacek napisał(a): @Pepe75 Coś tu be trzeba ten wątek ruszyć. Żeby to jakoś w miarę rzetelnie zrobić to trzeba by mieć np co najmniej dwa komplety takich samych (bardzo podobnych) kół i do tego kilka zestawów opon - wtedy można coś do czegoś porównywać. Wtedy na danej pętli, w tych samych warunkach atmosferycznych porównywać. No i jeszcze pomiar mocy by się przydał - czyli potrzebujemy sponsora, który wyłoży z 10-15k i jadziem 😉 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się