jajacek Opublikowano Czwartek o 17:43 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 17:43 Bike Tire Pressure Calculator – Wolf Tooth Components Szczerze polecam. Jeden z najlepszych. Dla mnie przy 85 kg dla opony 2,3 cala wylicza np. do XC ok. 1,15 bara przód i 1,25 bara tył i tak ostatnio jeżdżę po lesie. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano Czwartek o 17:49 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 17:49 Dla mnie (120kg rower i ja, 29x2,25, dętki, xc/lekki trail, medium casing) pokazuje 1,7+1,9 a pompuję 2,1 i 2,3 żeby nie dobiło na byle korzeniu. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Czwartek o 19:12 Autor Udostępnij Opublikowano Czwartek o 19:12 To sporo walisz 🙂 Ale też coś ważysz. Nawet jak 100 kg ważyłem to 1,6 z przodu nie przekraczałem 🙂 Na TPU Odnośnik do komentarza
AmatorSzosy Opublikowano Piątek o 07:02 Udostępnij Opublikowano Piątek o 07:02 Dwa lata temu jeździłem na 7 barach i oponach 25mm, rok temu przy przejściu na 28mm stopniowo schodziłem -> 6,5 -> 6, jednak nie mogę się przebić w głowie żeby schodzić niżej, a kalkulatory mi podpowiadają notorycznie, że poniżej 5 powinienem jeździć 🤐 jest mi ktoś w stanie powiedzieć czy jeżdżąc na za dużym teoretycznie ciśnieniu tracę na oporach toczenia? Czy tylko na komforcie jazdy? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Piątek o 07:36 Autor Udostępnij Opublikowano Piątek o 07:36 Zawsze jest jakies optymalne cisnienie dla danej nawierzchni. Jesli przepompujesz to bedziesz troche wolniejszy. Ale nie z powodu oporow toczenia tylko z powodu efektu odbijania sie na nierownosciach i nieodpowiedniego odksztalcania sie opony zeby te nierownosci pochlonac. Jest to opisane tu: https://silca.cc/en-eu/blogs/silca/asymmetric-effects-of-tire-pressure?srsltid=AfmBOopHp6YfzZyUWBJv3KBxCGKGMLeilXxYOVZnZ5L02tnWsoKh6Gfu I to: https://silca.cc/en-eu/blogs/silca/part-4a-rolling-resistance-the-history-and-previous-works?srsltid=AfmBOoqD_fSppRWQydRRZkgRldrA4LbvxzuYOZX-IYUtm9wXX0v4r8h_ Odnośnik do komentarza
AmatorSzosy Opublikowano Poniedziałek o 06:16 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 06:16 Dzięki Jacku! 🙂 Znów człowiek trochę mądrzejszy, będę musiał przebić barierę w głowie i spróbować jazdy na niższym ciśnieniu. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano Poniedziałek o 12:52 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 12:52 Ja przełamałem barierę i słucham się kalkulatora i mam w mtb poniżej 2 a w szosie 5 z kawałkiem przy wadze dobijającej do 90 kg Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Poniedziałek o 15:34 Autor Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 15:34 W MTB cisnienie jest absolutnie kluczowe. 0,1 bara moze robic roznice Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano Poniedziałek o 15:54 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 15:54 Im szersza opona, tym jest to wyraźniejsze. Przy oponach zakrawających powoli o plusy, to wręcz zaskakująco wyraźnie odczuwalne jest. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się