Skocz do zawartości

Nowy kalkulator ciśnienia w oponach, Wolf Tooth Components


jajacek

Rekomendowane odpowiedzi

Dwa lata temu jeździłem na 7 barach i oponach 25mm, rok temu przy przejściu na 28mm stopniowo schodziłem -> 6,5 -> 6, jednak nie mogę się przebić w głowie żeby schodzić niżej, a kalkulatory mi podpowiadają notorycznie,  że poniżej 5 powinienem jeździć 🤐 jest mi ktoś w stanie powiedzieć czy jeżdżąc na za dużym teoretycznie ciśnieniu tracę na oporach toczenia? Czy tylko na komforcie jazdy?

Odnośnik do komentarza

Zawsze jest jakies optymalne cisnienie dla danej nawierzchni. Jesli przepompujesz to bedziesz troche wolniejszy. Ale nie z powodu oporow toczenia tylko z powodu efektu odbijania sie na nierownosciach i nieodpowiedniego odksztalcania sie opony zeby te nierownosci pochlonac.  Jest to opisane tu:

https://silca.cc/en-eu/blogs/silca/asymmetric-effects-of-tire-pressure?srsltid=AfmBOopHp6YfzZyUWBJv3KBxCGKGMLeilXxYOVZnZ5L02tnWsoKh6Gfu

I to:

https://silca.cc/en-eu/blogs/silca/part-4a-rolling-resistance-the-history-and-previous-works?srsltid=AfmBOoqD_fSppRWQydRRZkgRldrA4LbvxzuYOZX-IYUtm9wXX0v4r8h_

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...