mike21 Opublikowano Wtorek o 14:46 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 14:46 a) FOX z GRIP (najlepiej 2) największa "pluszowość" b) każdy RockShox od modelu Judy Gold w górę (Recon Gold, Reby, SIDy...) c) każdy (mały serwis to 20min roboty, podstawowe narzędzia) d) RockShox - najniższa cena service-kitów, najniższa cena oryginalnej chemii e) wszystkie we współczesnych FOX, gówniane MotionControl (Judy/Recon Gold, Reba), RD2 w SID (w modelach do "większych przygód" Charger 2.1 i 3.1) f) GRIP2/RD2 g) przy tak mocno zmiennych cenach... nie wiem, nawet na dzisiaj są ogromne rozpiętości cenowe tego samego modelu w zależności gdzie sprzedawany, na pewno nie kupiłbym niczego tego typu w PL. W DE widziałem ostatnio FOXy 34 Perf po 300EUR, w LX widziałem dzisiaj Reby po 179EUR, nie problem nabyć FOXa Factory za 400EUR... 3. Wersje A1 są wszystkie z wadą fabryczną (odklejają się ślizgi od goleni), wersje A2 rzekomo poprawione, niemniej to nie jest kompatybilne z częściami w innych 35mm RSów (czyli nie zmienisz ani tłumika ani nic ze sprężyny powietrznej) 4. Reba (każda) ma tłumik MotionControl, ten sam typ tłumika jest w Judy/Recon/35 Gold (oczywiście w wersji dla danej średnicy goleni) i występuje z blokadą z manetki albo regulacją kompresji wolnej z wajchy na goleni 5.-7. Niezliczona jest mnogość tłumików w SIDach z polecanych/współczesnych w przypadku SIDa tylko RD2 w każdej wersji zarówno pod manetkę (są 2 i 3-pozycyjne) jak i z wajchą na goleni i niezależnie czy golenie 32 czy 35mm (to determinuje też skok). 7.-8. Każdy Performance (Elite) lub Factory z tłumikiem Grip najlepiej w wersji 2. Przy czym 32 to bardzo elastyczna konstrukcja jest, nawet 30mm Judy jest zauważalnie sztywniejszy. Tłumiki FIT (obecnie tylko 4) są bardziej tęmpe/ospałe. StepCast to odchudone golenie dolne (charakterystyczne wycięcia nad hakami koła) - bez wpływu na działanie 10. Zapomnij 11. Przyzwoite tylko w wersjach Pro i Expert. Jeśli nie ma tego dopisku to jest wersja Comp (plastik w środku, żaden tłumik i inne udziwnienia) Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano Wtorek o 15:05 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 15:05 2 godziny temu, krix napisał(a): p.s. możliwe, że moja lista nie zawiera jeszcze jakiegoś modelu @krix nie zawiera modelu bezobsługowego z grubym laczkiem 😉 Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano Wtorek o 18:38 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 18:38 @Pepe75 na większość leśnych tras sprawdza się takie zestawienie wyśmienicie. Mam staruszkę (ze 15 lat ma) stalową konę na kołach 27,5x2.8 (RoRo Evo SpeedGrip). Tym się płynie po takich korzeniach czy starej, niemieckiej kostce brukowej (jebitne kocie łby) jak poduszkowcem. Ale po asfalcie kotwica. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano Wtorek o 20:55 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 20:55 2 godziny temu, mike21 napisał(a): @Pepe75 na większość leśnych tras sprawdza się takie zestawienie wyśmienicie. Mam staruszkę (ze 15 lat ma) stalową konę na kołach 27,5x2.8 (RoRo Evo SpeedGrip). Tym się płynie po takich korzeniach czy starej, niemieckiej kostce brukowej (jebitne kocie łby) jak poduszkowcem. Ale po asfalcie kotwica. Czy to może Kona Unit ? Kiedyś bardzo chciałem mieć ten rower, a nowy model ma na mój gust skopaną geometrię jak na takiego szwendacza - kąt podsodłówki 75st. Przymierzyć się nie ma jak, a Bybkies ściąga na zamówienie. Na kołach 27.5x2.8 (lub3.0) miałem stalowego Jamisa Dragonslayera i tak jak napisałeś - na asfalcie było ciężko. Za to po korzeniach i piachu poduszkowiec. Mam chęć spróbować 29x2.5-2.6 takie opony 800-850g jeszcze powinny jakoś po asfalcie iść. Spotkałem raz chłopaka na jakimś modelu Rose i Mezcalach 2.6 - i całkiem nieźle popylał 😉 Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano Wtorek o 22:54 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 22:54 1 godzinę temu, Pepe75 napisał(a): (...) Mam chęć spróbować 29x2.5-2.6 takie opony 800-850g jeszcze powinny jakoś po asfalcie iść. Spotkałem raz chłopaka na jakimś modelu Rose i Mezcalach 2.6 - i całkiem nieźle popylał 😉 Zależy jak zdefiniujesz to 'jakoś'. Na mieszanych trasach 60 teren / 40 asfalt (głównie południe Wwy) z Agarro na przedzie i eBarzo z tyłu (obie 2.6") wychodzą mi średnie w okolicach 20km/h. Po przejściu na nie z innego roweru na Barzo 2.35 + Mezcal 2.25 i zaadaptowaniu się powiedziałbym, że wzrósł nieco wysiłek, subiektywnie zamulają bardziej i demotywują do jazd powyżej 100km. Za to proporcjonalnie poprawił się komfort na kamieniach i korzeniach na wypadach w góry, a i na niektórych odcinkach wałów, czy na Bruzdowej jest to mile widziana zmiana. Plus w MPK (i okazjonalnie Kampinosie) jest to zestaw, który w końcu nie tonie pod moimi skromnymi kilogramami w piachach. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano Wtorek o 23:06 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 23:06 10 minut temu, Szwedacz napisał(a): Zależy jak zdefiniujesz to 'jakoś'. Na mieszanych trasach 60 teren / 40 asfalt (głównie południe Wwy) z Agarro na przedzie i eBarzo z tyłu (obie 2.6") wychodzą mi średnie w okolicach 20km/h. Po przejściu na nie z innego roweru na Barzo 2.35 + Mezcal 2.25 i zaadaptowaniu się powiedziałbym, że wzrósł nieco wysiłek, subiektywnie zamulają bardziej i demotywują do jazd powyżej 100km. Za to proporcjonalnie poprawił się komfort na kamieniach i korzeniach na wypadach w góry, a i na niektórych odcinkach wałów, czy na Bruzdowej jest to mile widziana zmiana. Plus w MPK (i okazjonalnie Kampinosie) jest to zestaw, który w końcu nie tonie pod moimi skromnymi kilogramami w piachach. Na ten moment nie umiem zdefiniować, bo nie jeździłem na 29x2.6, ale spodziewam się że będzie ciut wolniej lub ciut większy wysiłek. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano Wtorek o 23:16 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 23:16 No i dochodzi jeszcze kwestia ciśnienia. Jak wiem, że kręcę po asfaltach i równiejszych gruntówkach (np Kabacki), to nawet po 2 bar nabiję. Jak kopne piachy czy gorszy teren (to już raczej domena wyjazdów), to powiedzmy 1.6-1.7 będzie, a na asfaltach większy zamuł. Po zmianie roweru i opon, początkowo myślałem, że ten ~10% spadek średniej to właśnie kwestia agresywniejszych i szerszych opon, ale z perspektywy sezonu myślę, że niepomijalny wpływ miała zimowa przerwa w jazdach. PS ten Rose na pewno na Mezcalach latał? Nie był przypadkiem beżowy? Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 21 godzin temu Udostępnij Opublikowano 21 godzin temu @Pepe75 to jakiś stary Hanzo. Moje spostrzeżenia co do jazdy na plusowych gumach - do 20-22kmh swobodnie można się tym poruszać w terenie leśnym z korzeniami czy miejscowymi rumowiskami kamiennymi. W sumie limit prędkości wychodzi naturalnie - przy wyższych prędkościach rower już przeskakuje na przeszkodach więc dochodzimy do momentu gdzie należy sięgnąć po ścieżkowca z pełnym zawieszeniem. W miejscach gdzie na podjazdach tylne koło zrywało przyczepność (powodując nierzadko efektowną glebę) na plusowej gumie wtacza się bez specjalnych technik. Odnośnik do komentarza
MrFlex Opublikowano 14 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 14 godzin temu Panowie, widzę że dużo dodatkowych i ciekawych informacji się pojawiło, wątek amortyzatorów może się przydać nie jednej osobie. U mnie natomiast pojawił się jeszcze jeden rower w tańszej opcji do kupienia. Nie wiem jak wypadają w praktyce rowery firmy Romet, ale niektóre można dostać w fajnej cenie, przynajmniej tak mi się wydaje. Przykładowo, Monsun 2 2024: WAGA: 10,3 kg WIDELEC: SRAM Rock Shock REBA RL 15×100mm, 100mm , tapered PRZERZUTKA TYŁ: SRAM NX Eagle 12 biegów MANETKI TYŁ: SRAM NX Eagle 12 biegów MECHANIZM KORBOWY: SRAM NX Eagle DUB 34T 170mm KASETA/WOLNOBIEG: Sram CS PG1230 11-50T, 12 biegów HAMULEC PRZÓD: SRAM DB LVLT GLB hydrauliczny HAMULEC TYŁ: SRAM DB LVLT GLB hydrauliczny TARCZA HAMULCOWA PRZÓD: SRAM Centerline 180mm TARCZA HAMULCOWA TYŁ: SRAM Centerline 160mm PIASTA PRZÓD: Ursus MTB SPARK 25 15mm / 110mm PIASTA TYŁ: Ursus MTB SPARK 25 12mm / 148mm KIEROWNICA: Romet Carbon 760mm/31,8mm MOSTEK KIEROWNICY: Romer Carbon 90mm/31,8mm SZTYCA: Romet Carbon 27,2mm / 350mm SIODŁO: Selle Italia X1 PEDAŁY: FP-971 OBRĘCZE: Ursus MTB SPARK 25mm OPONY: Michelin Force XC 29x2.25" Jak oceniacie taki zestaw, w cenie 5800 zł? Jeździłem dziś takim i geometria mi pasuje. Rama, sztyca, kierownica i mostek w carbonie, amortyzator Reba, wygląda to myślę fajnie w tej cenie. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 godzin temu Udostępnij Opublikowano 13 godzin temu Monsun w karbonie to jakaś azjatycka produkcja bo Romet karbonowych ram nie produkuje. Trzeba by grzebnąć na jakimś forum co to. Konfiguracja nie jest zła. Nie wiem co to za heble SRAM DB. Miałem SRAM Level TL. Takie trochę lepsze spowalniacze to były. Ale do Kampinosu się nadawały. Natomiast odetchnąłem jak wróciłem do Shimano. Mostków karbonowych się generalnie nie stosuje. Nie są wystarczająco wytrzymałe. Na pewno 15x100? Bo to by oznaczało leżak magazynowy sprzed lat jeśli chodzi o amor. A z tyłu jaki standard? Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 13 godzin temu Udostępnij Opublikowano 13 godzin temu Godzinę temu, MrFlex napisał(a): Panowie, widzę że dużo dodatkowych i ciekawych informacji się pojawiło, wątek amortyzatorów może się przydać nie jednej osobie. U mnie natomiast pojawił się jeszcze jeden rower w tańszej opcji do kupienia. Nie wiem jak wypadają w praktyce rowery firmy Romet, ale niektóre można dostać w fajnej cenie, przynajmniej tak mi się wydaje. Przykładowo, Monsun 2 2024: WAGA: 10,3 kg WIDELEC: SRAM Rock Shock REBA RL 15×100mm, 100mm , tapered PRZERZUTKA TYŁ: SRAM NX Eagle 12 biegów MANETKI TYŁ: SRAM NX Eagle 12 biegów MECHANIZM KORBOWY: SRAM NX Eagle DUB 34T 170mm KASETA/WOLNOBIEG: Sram CS PG1230 11-50T, 12 biegów HAMULEC PRZÓD: SRAM DB LVLT GLB hydrauliczny HAMULEC TYŁ: SRAM DB LVLT GLB hydrauliczny TARCZA HAMULCOWA PRZÓD: SRAM Centerline 180mm TARCZA HAMULCOWA TYŁ: SRAM Centerline 160mm PIASTA PRZÓD: Ursus MTB SPARK 25 15mm / 110mm PIASTA TYŁ: Ursus MTB SPARK 25 12mm / 148mm KIEROWNICA: Romet Carbon 760mm/31,8mm MOSTEK KIEROWNICY: Romer Carbon 90mm/31,8mm SZTYCA: Romet Carbon 27,2mm / 350mm SIODŁO: Selle Italia X1 PEDAŁY: FP-971 OBRĘCZE: Ursus MTB SPARK 25mm OPONY: Michelin Force XC 29x2.25" Jak oceniacie taki zestaw, w cenie 5800 zł? Jeździłem dziś takim i geometria mi pasuje. Rama, sztyca, kierownica i mostek w carbonie, amortyzator Reba, wygląda to myślę fajnie w tej cenie. https://romet.pl/rower-gorski-romet-monsun-2-2024-3?srsltid=AfmBOoqMyCGeGGy7a_D2-jEQSL5fGydvJqFtoqT2ocmqeoNbmPIzO0IM jeżeli to ten to geometria ramy jak w gravelach lub trekkingach - kąt główki 71,5st w L-ce jeździć można, po płaskopolsce da radę, ale do zjeżdżania w terenie średnio się nadaje Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 godzin temu Udostępnij Opublikowano 13 godzin temu To jest rower, który ze względu na przestarzałą geometrię i amor w przestarzałym standardzie i jakąś chińską ramę za dużo się nie weźmie przy sprzedaży. Wygląda na to że kupili jakieś resztki magazynowe i ulepili co się dało. Szkoda kasy. Odnośnik do komentarza
MrFlex Opublikowano 12 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 12 godzin temu 37 minut temu, jajacek napisał(a): To jest rower, który ze względu na przestarzałą geometrię i amor w przestarzałym standardzie i jakąś chińską ramę za dużo się nie weźmie przy sprzedaży. Kwestia sprzedaży u mnie raczej nie będzie problemem, bo jeśli rama wytrzyma to tym rowerem pewne pojeżdżę z 10-15 lat i jak będzie się nadawał to go któryś z dzieciaków w rodzinie dostanie. 43 minuty temu, jajacek napisał(a): Nie wiem co to za heble SRAM DB. Miałem SRAM Level TL. Takie trochę lepsze spowalniacze to były. Ale do Kampinosu się nadawały. Natomiast odetchnąłem jak wróciłem do Shimano. Mostków karbonowych się generalnie nie stosuje. Nie są wystarczająco wytrzymałe. Na pewno 15x100? Bo to by oznaczało leżak magazynowy sprzed lat jeśli chodzi o amor. A z tyłu jaki standard? Nie wiem czy na stronie nie jest błąd jeśli chodzi o amortyzator, bo akurat jedno zdjęcie udało mi się zrobić gdzie złapałem fragment z oznaczeniem 15x110. Oznacza to, że zastosowany amortyzator to jednak nowszy 15x110? Nie wiem niestety co z tyłu. Jeśli chodzi o hamulce to Level T, tego akurat też mam zdjęcie. 43 minuty temu, Pepe75 napisał(a): jeżeli to ten to geometria ramy jak w gravelach lub trekkingach - kąt główki 71,5st w L-ce jeździć można, po płaskopolsce da radę, ale do zjeżdżania w terenie średnio się nadaje To ma być generalnie rower do jazdy wszędzie na co dzień, ale dający możliwość zabawy parkach / lesie/ przeskakiwania krawężników etc., głównie mazowieckie, może jakieś mazury. W góry mało prawdopodobne żebym się wybierał nim na jakieś zjazdy. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 godzin temu Udostępnij Opublikowano 12 godzin temu 15x110 jest obecnie obowiązującym standardem. Heble Level T oblecą. Wątpię że chińska rama pod Tobą pożyje dłużej niż 5 lat ale obym się mylił. Niektórzy producenci dają dożywotnią gwarancja na ramę karbonową, niektórzy 5 lat. Jak ktoś daje 2 lata to jest to sygnał ostrzegawczy. Nie wiem ile daje Romet. Ja bym tego za cholerę nie kupił. Wolałbym kupić coś nowoczesnego od "normalnego" producenta. Odnośnik do komentarza
MrFlex Opublikowano 12 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 12 godzin temu Jeśli będę robił raz w roku jesienią przegląd ( w tym robią od razu serwis po prostu ) to mówili w sklepie, że jest też dożywotnia gwarancja na ramę. W Treku słyszałem, że dożywotnia po zarejestrowaniu, ale nie wiem czy tam też są jakieś przeglądy raz do roku obowiązkowe. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się