Skocz do zawartości

tani grawel


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, liftlodz napisał(a):

Jacku nie do końca się z Tobą zgadzam, w ostatnim czasie po prostu bardzo zmieniła się definicja gravela.
Jeśli dalej byłby to rower do jazdy po szosie + lekkim (podkreślę LEKKIM) terenie to amortyzacja jest zbędna a opona wystarczy max 40-42 mm.
Natomiast obecnie w tym pojęciu (gravel) mieszczą się rowery które geometrią nie różnią się od MTB z przed 20 lat.

Dokładnie, też tak uważam 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
W dniu 30.12.2024 o 11:59, Greg29 napisał(a):

Ja mam 183 cm wzrostu i 87 cm przekrok i kupiłem L, czyli 57. Jak pisałem wcześniej, chciałem wyżej mostek i bardziej rekreacyjną pozycję, jednak, żeby było mi wygodnie, wymieniłem mostek na 2 cm krótszy. Mam też mtb Kellys Gate 30 i tam wybrałem mniejszy rozmiar, M, żeby mieć bardziej "sportową" pozycję. Przy Twoich parametrach wybrałbym jednak raczej mniejszy rozmiar, czyli M.

@liftlodz co prawda nie mam jakiegoś wielkiego doświadczenia ale mam kilka rowerów z napędem Shimano (Deore 2x10, Tiagra 2x10, GRX 2x10, Sora 2x9) i miałem też Clarisa 2x8 i Tourney 2x7 i tylko w Clarisie i Tourneyu ze dwa czy trzy razy spadł mi łańcuch i to nie na dziurach ale podczas zmiany biegów w specyficznej konfiguracji, tzn. zbyt szybkiej, niemalże jednoczesnej redukcji przodu, tzn. zrzucenia na mniejszy blat i zaraz po tym tyły też na mniejszą zębatkę, żeby zniwelować zbyt dużą różnicę zębów 

witam 

dopiero wczoraj przejechalem sie 

Sootem 50 M i baranek wydal mi sie

nisko i nie stabilny nie wien czy to 

 kwestia wprawy .

Jest mozliwosc podniesienia troche wysokosci kierownicy dodam ze sprzedawca juz obrucil mostek na plus

 pozdrawiam

 

 

 

Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, RobKwa napisał(a):

witam 

dopiero wczoraj przejechalem sie 

Sootem 50 M i baranek wydal mi sie

nisko i nie stabilny nie wien czy to 

 kwestia wprawy i wydaje sie ze

caly ciezar spoczywa na rekach

Jest mozliwosc podniesienia troche wysokosci kierownicy dodam ze sprzedawca juz obrocil mostek na plus

 pozdrawiam

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Prawidłowy rozkład ciężaru w rowerze typy gravel, według Silca Calculator, to 47% na przód, 53 na tył. Fakt że prawidłowe ustawienie siodełka jest kluczowe. Tak żebyśmy nie lecieli do przodu. Ja bym sugerował pożyczyć gravela z Decathlonu i pojeździć nim przez weekend. W rowerze typu cross kierownica jest wyżej. Można też do niego dokupić regulowany mostek, pozwalający łatwo dopasować jej wysokość.

Odnośnik do komentarza

jest mozliwe ze te odczucia sa po 

przesiadce z wygodnego trekkinga

i to kwestia przelozenia sie 

wydaje mi sie ze rozmiar dobrany dobrze

rower mi sie podoba i super cenie

a i moja kondycja nie jest najgosza 

latem rower zima silownia 

facet w sklepie mowi ze tak jest z barankiem i potrzeba troche km na 

przyzwyczajenie sie 

jutro sprawdze jeszcze siodelko

jak sie poprawi to biore bo kiedy jak nie

teraz jak sie polubimy to ok a jak nie

to sprzedam albo zrobie z niego soota 20

dzieki za pomoc pozdrawiam

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
20 godzin temu, Greg29 napisał(a):

Też mam kierownicę niżej niż siodełko (nie skracałem rury), mostek na minus, ponad 50 lat i jest mi wygodnie. 

IMG_20250118_212116.thumb.jpg.6892a700eed2f521441d15ac2589e61c.jpg

Więc albo trochę rozciągania, i wzmacniania core albo trekking dla emeryta 😁

rower taki sam a jakie odczucia po pierwszej przymiarce do baranka 

siadl o razu czy potrzebny byl czas

 

Odnośnik do komentarza

Poza tym poczytaj w necie jak się prawidłowo ustawia wysokość siodełka - generalnie są trzy metody: tzw. Lemonda (czyli przekrok x 0,883), w innej po prostu do przekroku dodajemy 10 cm i ostatnia tzw. 109% (czyli przekrok x 1,09, uwzględniająca długość korby). Na szybko można ustawić siodełko "na wyprostowaną nogę z piętą na pedale". Wszystkie te metody są wstępem do kolejnych "mikroregulacji" (jeśli to konieczne) typu +/-0,5 cm. Inną kwestią jest ustawienie poziomu siodełka (i ewentualne drobne korekty polegające na podniesieniu lub opuszczeniu nosa siodełka) oraz prawidłowe ustawienie siodełka przód/tył

https://www.rowertour.com/blog/jak-prawidlowo-ustawic-siodelko-w-rowerze

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...