Greg29 Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2 godziny temu, liftlodz napisał(a): Jacku nie do końca się z Tobą zgadzam, w ostatnim czasie po prostu bardzo zmieniła się definicja gravela. Jeśli dalej byłby to rower do jazdy po szosie + lekkim (podkreślę LEKKIM) terenie to amortyzacja jest zbędna a opona wystarczy max 40-42 mm. Natomiast obecnie w tym pojęciu (gravel) mieszczą się rowery które geometrią nie różnią się od MTB z przed 20 lat. Dokładnie, też tak uważam Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia Już niedługo Odnośnik do komentarza
RobKwa Opublikowano Sobota o 18:24 Autor Udostępnij Opublikowano Sobota o 18:24 W dniu 30.12.2024 o 11:59, Greg29 napisał(a): Ja mam 183 cm wzrostu i 87 cm przekrok i kupiłem L, czyli 57. Jak pisałem wcześniej, chciałem wyżej mostek i bardziej rekreacyjną pozycję, jednak, żeby było mi wygodnie, wymieniłem mostek na 2 cm krótszy. Mam też mtb Kellys Gate 30 i tam wybrałem mniejszy rozmiar, M, żeby mieć bardziej "sportową" pozycję. Przy Twoich parametrach wybrałbym jednak raczej mniejszy rozmiar, czyli M. @liftlodz co prawda nie mam jakiegoś wielkiego doświadczenia ale mam kilka rowerów z napędem Shimano (Deore 2x10, Tiagra 2x10, GRX 2x10, Sora 2x9) i miałem też Clarisa 2x8 i Tourney 2x7 i tylko w Clarisie i Tourneyu ze dwa czy trzy razy spadł mi łańcuch i to nie na dziurach ale podczas zmiany biegów w specyficznej konfiguracji, tzn. zbyt szybkiej, niemalże jednoczesnej redukcji przodu, tzn. zrzucenia na mniejszy blat i zaraz po tym tyły też na mniejszą zębatkę, żeby zniwelować zbyt dużą różnicę zębów witam dopiero wczoraj przejechalem sie Sootem 50 M i baranek wydal mi sie nisko i nie stabilny nie wien czy to kwestia wprawy . Jest mozliwosc podniesienia troche wysokosci kierownicy dodam ze sprzedawca juz obrucil mostek na plus pozdrawiam Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Sobota o 19:32 Udostępnij Opublikowano Sobota o 19:32 Jak zamierzasz podnosic ponad to co daje producent to bym sie powaznie zastanowil czy to rower dla Ciebie. Standardowa pozycja rekreacyjna to kierownica na wysokosci siodelka. Ja mam -5 cm i jest mi wygodnie. A mam ponad 50 lat i problemy z kregoslupem. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano Sobota o 20:26 Udostępnij Opublikowano Sobota o 20:26 Też mam kierownicę niżej niż siodełko (nie skracałem rury), mostek na minus, ponad 50 lat i jest mi wygodnie. Więc albo trochę rozciągania, i wzmacniania core albo trekking dla emeryta 😁 Odnośnik do komentarza
RobKwa Opublikowano Niedziela o 11:32 Autor Udostępnij Opublikowano Niedziela o 11:32 17 godzin temu, RobKwa napisał(a): witam dopiero wczoraj przejechalem sie Sootem 50 M i baranek wydal mi sie nisko i nie stabilny nie wien czy to kwestia wprawy i wydaje sie ze caly ciezar spoczywa na rekach Jest mozliwosc podniesienia troche wysokosci kierownicy dodam ze sprzedawca juz obrocil mostek na plus pozdrawiam Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano Niedziela o 11:51 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 11:51 Hmm, problem nadmiernego obciążania rąk w rowerze szosowym najczęściej wynika z błędnego ustawienia siodełka Podniesienie wysokości kierownicy nic nie zmieni. PS mam prawie 60 lat i w rowerach szosowych kierownicę poniżej siodła. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Niedziela o 15:04 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 15:04 Prawidłowy rozkład ciężaru w rowerze typy gravel, według Silca Calculator, to 47% na przód, 53 na tył. Fakt że prawidłowe ustawienie siodełka jest kluczowe. Tak żebyśmy nie lecieli do przodu. Ja bym sugerował pożyczyć gravela z Decathlonu i pojeździć nim przez weekend. W rowerze typu cross kierownica jest wyżej. Można też do niego dokupić regulowany mostek, pozwalający łatwo dopasować jej wysokość. Odnośnik do komentarza
RobKwa Opublikowano Niedziela o 16:40 Autor Udostępnij Opublikowano Niedziela o 16:40 jest mozliwe ze te odczucia sa po przesiadce z wygodnego trekkinga i to kwestia przelozenia sie wydaje mi sie ze rozmiar dobrany dobrze rower mi sie podoba i super cenie a i moja kondycja nie jest najgosza latem rower zima silownia facet w sklepie mowi ze tak jest z barankiem i potrzeba troche km na przyzwyczajenie sie jutro sprawdze jeszcze siodelko jak sie poprawi to biore bo kiedy jak nie teraz jak sie polubimy to ok a jak nie to sprzedam albo zrobie z niego soota 20 dzieki za pomoc pozdrawiam Odnośnik do komentarza
RobKwa Opublikowano Niedziela o 16:49 Autor Udostępnij Opublikowano Niedziela o 16:49 20 godzin temu, Greg29 napisał(a): Też mam kierownicę niżej niż siodełko (nie skracałem rury), mostek na minus, ponad 50 lat i jest mi wygodnie. Więc albo trochę rozciągania, i wzmacniania core albo trekking dla emeryta 😁 rower taki sam a jakie odczucia po pierwszej przymiarce do baranka siadl o razu czy potrzebny byl czas Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano Niedziela o 22:59 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 22:59 Ja najpierw miałem "na próbę" Tribana 100, którego kupiłem jako używany za 150 eur, żeby się przekonać do baranka Odnośnik do komentarza
RobKwa Opublikowano Poniedziałek o 21:58 Autor Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 21:58 to znowu ja a wiec rower kupiony okazalo ze siodelko bylo mocno za wysoko po obnizeniu zrownalo sie prawie z kierownica i rower zrobil sie wygodny i kierownica przestala sie trzasc dziekuje za pomoc Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 17 godzin temu Udostępnij Opublikowano 17 godzin temu Zrób zdjęcie Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 16 godzin temu Udostępnij Opublikowano 16 godzin temu Poza tym poczytaj w necie jak się prawidłowo ustawia wysokość siodełka - generalnie są trzy metody: tzw. Lemonda (czyli przekrok x 0,883), w innej po prostu do przekroku dodajemy 10 cm i ostatnia tzw. 109% (czyli przekrok x 1,09, uwzględniająca długość korby). Na szybko można ustawić siodełko "na wyprostowaną nogę z piętą na pedale". Wszystkie te metody są wstępem do kolejnych "mikroregulacji" (jeśli to konieczne) typu +/-0,5 cm. Inną kwestią jest ustawienie poziomu siodełka (i ewentualne drobne korekty polegające na podniesieniu lub opuszczeniu nosa siodełka) oraz prawidłowe ustawienie siodełka przód/tył https://www.rowertour.com/blog/jak-prawidlowo-ustawic-siodelko-w-rowerze Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się