Skocz do zawartości

Jak nie procaliber 8 2025 to co?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, od jakiegoś czasu przeglądam to forum i co jakiś czas pojawia się wpis dotyczący roweru Trek Procaliber 8, ktory praktycznie za każdym razem przerywany jest rekomendacja innego modelu bez jednoznacznej opinii na temat tego roweru. Powiedzcie mi proszę co w tym rowerze sprawia że nie jest on dobrym wyborem? Z mojej strony przymierzałem się już do tego sprzętu i nie powiem całkiem mi podpasowal. Nie chciałbym się po zakupie przekonać że dokonałem zlego wyboru...

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Trek jest jedną z najbardziej renomowanych marek rowerowych na rynku. Jak to w przypadku marek renomowanych, stosunek jakości do ceny nie jest zwykle najlepszy.
To nie jest zły rower i specjalnie nic mu nie dolega.
Rama w tym rowerze waży ok. 2100 gramów.
Dla porównania Specialized Chisel 1400, Rockrider XC 100/120/500 1750, Merida Big Nine Lite 1850
Amor jest to przyzwoity ale nie najlżejszy Recon Gold w najnowszej wersji
Napęd ma dobrą manetkę, przerzutkę, kasetę i łańuch. Korba nie wiadomo co to jest.
Hamulce są klasy rekreacyjnej, raczej nie do jazdy po górach. Dobre hamulce zaczynają się od Deore. Tarcze są też rekreacyjne.
Koła są niskiej jakości na obręczach przeznaczonych do opon do 2,2 cala. Jest to oszczędnościowy wypust Treka, do którego niezgodnie ze sztuką założono opony 2,4 cala. Pod takie opony powinny być szersze obręcze.
Waga 12,5 kg jest normalną wagą dla rowerów klasy rekreacja plus.
Dla porównania mój aluminiowy Chisel Expert 2018, ważył 11,0 kg w rozmiarze L.

Ogólnie jest to całkiem niezły rower do rekreacji plus. Czyli do wszelkich zastosowań poza ściganiem.


 

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za szybką odpowiedź. W sumie ścigać się nie zamierzam, a i pewnie nie będzie mi się spieszyło aby tuningować zakup. Patrzyłem na Chisela ( i to nie jeden raz) i na moje mocno amatorskie oko wychodzi ze aby doprowadzić go do fajnego stanu z wyposażeniem jak procaliber 8 z wyeliminowanymi problematyczny i klockami i korba to musialbym wydać sporo wiecej. Czy jest coś w okolicach 6000-6500 (mam mozliwosc zrabatowania treka) co byłoby lepszym rozwiązaniem?

Odnośnik do komentarza

Procaliber 8 jest niespójnym rowerem.

Z jednej strony ma płaski kąt główki ramy i skok 120mm. Z drugiej ma bardzo wąskie, praktycznie szosowe obręcze 23mm. Z trzeciej strony ma nawet mocowanie na nóżkę. Z czwartej ma zębatkę 30t - przy turystycznym użytkowaniu niepraktyczne bo zajedziesz szybko kasetę.

Cały ten rower to sposób Treka jak zmniejszyc liczbę indeksów magazynowych i zrobić rower do wszyskiego(do niczego). No i tak mało waży bo oszczędzają z 400g nie dając dętek. Tak byłoby z 13kg.

Odnośnik do komentarza

No nie da się ukryć że masz tu @Veriv sporo racji. Trek tak też robił jakiś czas temu z Roscoe, który był na ramie X-Caliber. Te obręcze chyba wpierniczają do wszystkich podstawowych rowerów MTB. Co nie znaczy że się nie da na nich jeździć. To jeszcze i tak nie jest tak źle. Kross i Kellys potrafią dać 19 albo 21 mm 🙂

30T to cholernie mało. Mam teraz 34T i ledwo starcza ale mam 1x11. Nie wiadomo co to za korba i po ile do niej zębatki. Może tanie?

Odnośnik do komentarza

Z tą zebatka to rzeczywiście racja i to jest chyba jedyny (może poza hamulcami w późniejszym terminie) upgrade jaki rozważałbym w razie zakupu w miare szybko. Zebatka 34t nie jest niestety najtańsza i bardziej rozsądne wydawałoby się kupić korbe slx za niewiele większe pieniądze.

Może to głupie pytanie ale dlaczego kat główki i 120mm skoku nie pasują do siebie?

PS. wg specyfikacji ze strony tam są opony 2.2 a nie 2.4

 

Odnośnik do komentarza

Kąt główki i 120mm skoku pasują do siebie. Obręcz 23mm nie pasuje do nich za bardzo. Jest na tyle wąska, że już opony 2.35-2.4" mogą się średnio układać jeśli zrobisz tubeless (Scott w budżetowych Aspectach twardo daje 19mm i 2.4" na dętce 😉 ), zatem na ambitniejsze traski po górach nie wrzucisz szerszej opony, a na leśne ścieżki (choć w niczym nie przeszkadza), nie potrzebujesz takiego skoku i łagodniejszego kąta główki.

Odnośnik do komentarza

Dokładnie. I to nawet nie chodzi o to, że to są elementy nie do ogarnięcia. Są do ogarnięcia tylko większym nakładem pracy i czasu.

Wymiana blatu na większy do bardziej turystycznej jazdy to kwota od 269zł https://www.centrumrowerowe.pl/zebatka-rowerowa-e-thirteen-helix-r-guidering-pd35388/?v_Id=199241&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwjY64BhCaARIsAIfc7YbS8tu8-lZZp6ul24-agwCVmSbGJfma4rUzeMHJFFeYsXdDgD59WWwaApgUEALw_wcB

Jeśli ten blat pasuje, możliwe że są różne offsety zebatki lub różne typy mocowań helix. Plus wymiana, jeśli dobrze widzę to tam jest suport jak w korbie FSA i trzeba narzędzi. https://m.youtube.com/watch?v=77aQNNMaMpY

 

 

Wymiana obręczy w przypadku bardziej terenowej jazdy(wtedy blat moze zostac) nie ma sensu bo piasty są przeciętne. Lepiej całe koła wymienić. To od powiedzmy 500zl za kompet używanych kół na micro spline do jakichś 1500 za nowe. Potem przełożenie tarcz, wentyli,kasety, zalanie opon mlekiem(kupno mleka), przełożenie kasety(narzędzia). Kaskada wydarzeń do ogarnięcia.

 

Odnośnik do komentarza

I wtedy cały na biało (w tym przypadku na srebrno) wjeżdża Grand canyon 9. Może i jest tańszy niż trek, ale ma 2 razy lepszy i lżejszy amortyzator foxa, ma przerzutki xt, korbę deore a kasetę i łańcuch SLX. 
Hamulce ma tak 2x lepsze niż ten trek bo są tu genialne SLX 7100 z ceramicznymi klockami. 
W canyonie mamy koła z wewnętrzną szerokością 30 mm, są trochę ciężkawe - ważą 2,2 kg, ale mają homologację do enduro i downhillu - koła nie do zniszczenia. 

Ogólnie rower tańszy o jakieś 600 zł jak wykorzystasz kod zniżkowy a wszystko ma klasę/ dwie klasy wyżej niż trek. 

Nie wiem tylko jakim cudem wyszła im różnica w wadze, Trek teoretycznie wazy 1kg mniej nic canyon. Realnie będzie to z 400-500 gramów ze względu na ciężkie opony (trailowe, odporne na przebicie czymkolwiek) i ciężkawe, ale pancerne koła.
 

https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-trailowe/grand-canyon/grand-canyon/grand-canyon-9/3275.html?dwvar_3275_pv_rahmenfarbe=SR#productDetailModalTriggerGridContainer

 

Odnośnik do komentarza
29 minut temu, Merlin123 napisał(a):

Dzięki za dyskusje

Ten Canyon rzeczywiście wygląda ciekawie- a porównując jakość Treka i Canyota to czy nie różni się ona dość znacznie?

W ramie Alu nie ma się co popsuć, informacji o wadach fabrycznych w tych ramach nie słyszałem. Osprzęt jest dużo wytrzymalszy, niż ten w Treku, suportu bsa nie da się skopać, ogólnie będzie Pan zadowolony. Pisz na priw jak się zdecydujesz, to Ci kod zniżkowy wygeneruje jako posiadacz 2 canyonów. 

Byłem przekonany, że siedzi tam 34... 32 też daje radę, ale jak będziesz jechał 50km/h między drzewami może trochę pływać 😉 Na pewno jest to sztywniejsze niż manitou z goleniami 30... 

Odnośnik do komentarza

Jest, ale nie z powodu przypadku tylko dlatego że to ma sens 🙂

To fajny rower, który po wyjęciu z pudła nadaje się na singletracki. Nic nie trzeba w nim nic modyfikować by użytkować w terenie. Nie napisałeś po co Ci rower, (może nie wiesz bo nie doświadczyłeś jeżdżenia po singlach i to OK). Tak więc to jest sensowna propozycja roweru dobrego do tego. Ma nawet opuszczaną sztycę, super.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...