Skocz do zawartości

Gravel, endurance, road plus? Maksymalnie 10 tysięcy.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. Piszę tego posta trochę przyszłościowo, bo w tym roku na pewno nowego roweru nie kupię, ale chciałbym wiedzieć za czym dokładnie się rozglądać w zimę, może uda się trafić jakieś promocje przed nowym sezonem.

Do rzeczy. Mam już rower MTB, XC120, ogólnie jestem z niego zadowolony, trasy do 50-60km są jak najbardziej przyjemne. Chciałbym jednak jeździć dłużej, dalej, szybciej. Pierwsza myśl to oczywiście gravel, ale mam przecież mtb, więc do lasu i na dziury i tak wybiorę rower z amortyzacją. Stu procentowa szosa odpada, nie chcę jeździć tylko po ulicach i szukać idealnych asfaltów. Więc musi to być coś po środku, do jeżdżenia po asfalcie, dziurawym asfalcie, dobrym szutrze, utwardzonych ścieżkach itp.itd. Może bardziej szosowy gravel? Coś w rodzaju SUPERIOR X-ROAD Team Issue SERower gravel SUPERIOR X-ROAD Team Comp GR.? Albo bardziej gravelowa szosa, road+, endurance, przełaj (nie bardzo rozumiem czym one między sobą się różnią) żeby zmieścić tam oponkę 35mm. Na przykład CANYON Endurance CF6, TREK Domane AL4 Gen4 ?

Budżet, 8-9tys., maksymalne maksimum 10tys., bo już nawet mój samochód mniej kosztuje 😄

Mam 184cm, jakieś 70kg., przekrok +/- 81cm, mieszkam w centrum Mazowsza.

Pozycja raczej dość wygodna, nie do ścigania się i bez patrzenia na każdy Wat, żeby spokojnie robić 100km+, a z czasem oczywiście i więcej. Mocowania na sakwy nie dla mnie, napęd raczej 2x, chyba że polecicie bardziej 1x? Szukać w całości karbonu w tej cenie, o ile oczywiście jest to możliwe? Jestem raczej pedantem więc nie będzie problemu żeby dbać o rower. Wyścigi, pomiary mocy, treningi- też nie dla mnie, 30stka na karku więc czas świetności minął bezpowrotnie, chociaż w głowie gdzieś tam się tli myśl o zrobieniu kiedyś kiedyś w przyszłości jakiegoś ultramaratonu... Zobaczymy 🙂 Chciałbym roweru na długie długie lata, żeby może kiedyś w przyszłości, gdyby coś może się w głowie zmieniło, wrzucić węższą oponkę i mieć namiastkę szosy, bez kupowania kolejnego roweru.

Jestem otwarty na propozycje, nigdzie mi się nie spieszy, do wiosny 2025 kilka miesięcy zostało 😉

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Veriv napisał(a):

Ps. Rozbawiłeś mnie z tą trzydziestką na karku.

Miło mi 😄

 

Godzinę temu, Locomotiv21 napisał(a):

W Decathlonie możesz wypożyczyć gravela np. na 1 dzień - pojeździj trochę po lesie takim rowerem bez amortyzacji i zdecyduj czy to jest dla Ciebie dobre rozwiązanie 🙂

Do lasu zostawiam swojego MTB, wydawało mi się, że dość jasno napisałem czego oczekuję 😉 Niech będzie, że rozłoży to się w następujący sposób: 70% asfalty, (te dobre i gorsze), 15% dobre szutry, 15% jakieś inne utwardzone drogi.

Odnośnik do komentarza

Road + : marketingowy bełkot, po prostu szosa. Tylko opony przyjmie nieco szersze (większość teraz przyjmuje)

Endurance : szosa, tylko że niby bardziej wygodna. Dalej nie warto wierzyć producentom, bo dla niektórych to szosa nie do ścigania sie w world tourze, ale dla Kowalskiego to będzie rasowa wyścigową szosa.

Przełaj : tu już nie ma wiele miejsca na marketingowe wymysły, bo to rower to dość niszowej dyscypliny - wyścigów przełajowych. Zimowe ściganie w błocie na szosie. Zawsze 1x, agresywna geometria i opony max 35mm. Nie dla Ciebie.

Bardzo jest ciężko doradzić nie rzutując swoich własnych preferencji. Bo może podpasuje Ci spec Roubaix( @jajacek napisze ze to zloty standard) a moze stalowy Kross(stal ma swoich miłośników i podobno wiele zalet, powaga) a może wyścigowy karbonowy Riverside(amatorzy na nim wygrywają na wielu wyścigach gravelowych). Trzeba potestować.

Odnośnik do komentarza

@Locomotiv21 Z tymi kolorami to prawda, celowałbym w czarnego w tym wypadku. A ta Merida, którą podesłałeś, no piękna jest. Dzięki!

@Veriv Roubaixy od Speca "trochę" za wysoka półka, najtańszego SL8 widzę za 14000. Rozumiem, że ciężko mi coś doradzić, bo sam do końca nie wiem czego szukać i czego oczekiwać. Stąd też mój post, żeby rozeznać się w temacie i dalej już drążyć w jednym kierunku. Dziękuję za komentarz 😉 

Odnośnik do komentarza

Jak masz kilka miesięcy, to pochodź po sklepach, zobacz co Ci się podoba, co ma dany model (osprzęt i itp.), przymierz się. W ten sposób może uda Ci się zawęzić poszukiwania do konkretnych modeli.

I kolejny raz powtórzę, bo wiele osób nie zwraca na to uwagi lub zapomina.

Jeśli docelowo nie chcesz jeździć upi...ny, to zwróć uwagę, czy można zamontować błotniki. Najlepiej typowe trekkingowe (dla mnie to jest taki wyznacznik wyboru modelu). Takie krótkie (dedykowane do MTB(?)), moim zdaniem, niewiele dają. Zwłaszcza montowane do sztycy. Majtają się na wszystkie strony.

Ludzie kupują drogie modele, a potem jest zawód, bo "cały jestem brudny".

Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, Locomotiv21 napisał(a):

Jakbyś bardzo chciał Speca Roubaix to tu masz ciekawą cenę (ok. 10.700 pln) w sklepie w Ostravie: https://www.sachasport.cz/specialized-roubaix-sport-smoke-silver-dust-black-reflective-2022/

Wow, ponad 6 tysięcy zł różnicy 🤨 trochę mi się to w głowie nie mieści, skąd taka rozbieżność. Nie interesowałem się tym Specem, bo był poza moim zasięgiem, ale patrząc na ceny w CZ, jest to bardzo interesująca opcja.

@gosc Jasna sprawa, będę chciał się przymierzyć do najbardziej mnie interesujących modeli, bo wyrzucenie 10k w ciemno, to trochę słabo. Co do jeżdżenia na brudasa, to chyba jestem już przyzwyczajony jeżdżąc na mtb, więc nie robi mi to jakiejś różnicy 🙂 a rower szosowy/ gravelowy z błotnikami, w mojej ocenie oczywiście, wygląda lekko mówiąc przeciętnie 😉

Odnośnik do komentarza

Do mnie właśnie jedzie gravel na grx 2x10 z korbą 46/30t z kaseta 11-42. W planie mam włożenie tam szybkich opon i sprawdzenie jak wypada na szosie w porównaniu do mojego Speca termaca. Za jakiś tydzień będę mógł opisać czy ma to sens. 

Przy okazji jakie opony 32 t do szosy? Bicycle rolling resistance polecają continentale ultra sporty 3, jako najlepszy stosunek jakosc/cena. Nie chciałbym do roweru testowego wrzucać opon za 500 zł za komplet, bo do szosy ich później nie przełożę (mój termac przyjmie maks 26-28).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...