Skocz do zawartości

Trek checkpoint al4 vs KROSS esker 5.0 gen2 vs unibike geos


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry jak wyżej w tytule planuje zakupić swojego pierwszego gravel wybieram pomiędzy 3 modelami a mianowicie trek checkpoint al4 2024, KROSS esker 5.0 gen.2, unibike geos 2024 czy ktoś z Was miał styczność z tymi maszynami wszystkie są w budżecie około 6-6,5 tys. Wcześniej brałem pod uwagę canyoning grizl 5 i meride silex 200 ale nie znam tych marek zbyt dobrze. Proszę o pomoc w podjęciu decyzji. Nadmieniam iż jeżdżę w stosunku 30/70 ścieżki leśne/ asfalt, asfalt słabej jakość.

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-gravel/checkpoint/checkpoint-alr/checkpoint-alr-4/p/41513/?colorCode=grey
 

https://kross.eu/pl/rowery/gravel/esker-5-0-pomaranczowy-polysk?gad_source=1
 

https://www.unibike.pl/geos.html

https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/przygoda/grizl/al/grizl-5/3695.html?dwvar_3695_pv_rahmenfarbe=R075_P04&dwvar_3695_pv_rahmengroesse=M
 

https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/4171/silex-200

 

Odnośnik do komentarza

Trek Checkpoint rama lepsza o kawał od innych ze stopu alu typu premium. Co widać po wadze i po spawach. Hamulce nędza. Specyficzny napęd 1x.
Z jakiego alu jest Grizzl nie wiadomo. Ale kolega jechał na takim i bardzo chwalił. Najtańszy napęd 2x, kiepskie hamulce.
Merida jeśli chodzi o ramę na pewno lepsza niż Kross i Unibike. Najtańszy napęd, tragiczne hamulce.
Aluminiowe ramy Kross to zawsze był dramat jakościowy, nie wiem jak w tej. Natomiast ma dobry napęd i hamulce.
Unibike, standardowe, najtańsze alu 6061. Najlepszy napęd i dobre hamulce.



 

Odnośnik do komentarza

Uważam, że podanym przez Ciebie budżecie dobrze by było mieć hamulce hydrauliczne (być może trzeba ciut zwiększyć budżet - warto).

Jeśli chodzi o materiały ram to ja się nie znam jak @jajacek.

Zwrócę uwagę na inne elementy:

 

- kąt podsiodłowy w Meridzie to 74.5 stopnia (jak dla mnie taki "złoty standard" to 73.5stopnia)

Np przy moim ustawieniu siodełka ok 73.5-74cm od osi suportu zwiększenie kąta o 1 stopień to przesunięcie siodełka do przodu o około 13mm. Powoduje to większe przeniesienie ciężaru ciała z tyłka na ręce, ułatwia też przejście z pozycji siedzącej do sprintu na stojąco (pewnie w rowerze do ścigania się sprawdzi).  W rowerze mtb przy jeździe po górach takie przesunięcie ciała dociąża przednie koło. Natomiast dla mnie gravel służy do dłuższych jazd, a nie do wspinaczki na granicy odrywania koła. Nie twierdzę, że na pewno będzie się źle na tej Meridzie jeździć - ale bez dłuższej jazdy i porównania do innych modeli w ciemno bym nie kupił. 

 

- Kross ma fajne kąty: główka 70.5 i podsiodłowy 73.5. Ponadto jeżeli się nie mylę to ma widelec karbonowy o takich wymiarach jak widelce amortyzowane do graveli - czyli, jeżeli kiedyś zapragniesz amortyzatora to go zamontujesz bez zmiany geometrii w rowerze

 

- Canyon też spoko kąty - podsiodłowy 73.5, główka zależnie od rozmiaru. Fajnie wykonana rama alu - wygładzone spawy, wygląda jak karbon (widziałem na żywo). Mały minus to suport press-fit - może trzeszczeć. Uważam, że warto dopłacić do modelu 6 na hydraulice. Kolejny plus to koła DT na piaście z ratchet.

 

- Unibike: kąty w porządku. Jest HYDRAULIKA. Jest też GRX 2x.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Wstępnie wykluczyłem unibika, meride bo napęd i cała reszta bardziej szosowa, oraz canyona z racji braku możliwości przejechania się i zobaczenia go na żywo. Pozostał Trek oraz KROSS zarówno jeden jak i drugi model mogę mieć w kwocie; trek 6000zl, KROSS 6200zl zastanawiam się nad trekiem z racji samej marki plus ewentualnej wymiany w przyszłym sezonie kalmkomanetek i hamulców na hydraulikę z apexa. Z drugiej strony KROSS jest już rowerem kompletnym i tu się pojawia problem 😁

Odnośnik do komentarza

Bierz Krossa, jeździłem Trekiem Checkpoint Al i Krossem gen2 - nie odczułem żadnych różnic jeśli chodzi o ramę, aluminium to aluminium, jest sztywne i przenosi wibracje i już.
Co do spoin to się z Jackiem nie zgodzę, moim zdaniem Trek zdecydowanie przegrywa z Krossem w tej konkurencji.
Poza tym hamulce mechaniczne to w gravelu średni pomysł.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Tonystark napisał(a):

Doszedł jeszcze jeden model ponieważ dostał bym upust na krossa eskera 6.0 gen.2 kwota do dopłaty to 700zl pytanie czy warto czy może wybrać jeszcze tańszą opcję np KROSS esker 2.0 gen2 ?

Warto dopłacić do 6.0:

napęd 2x11 zamiast 2x10

korba grx zamiast fsa

obręcze szer wewn 24mm zamiast 22mm

 

 

Odnośnik do komentarza

Byłem na jazdach próbnych KROSS 5.0 rozmiar L dość spora rama M wydaje się być znowu za mała natomiast Trek super jeździłem rozmiarem 56 i teraz moje pytanie bo chyba jednak wybór padnie na treka jaki rozmiar wybrać mam 180cm wzrostu i 86cm przekroku jestem na pograniczu rozmiarów 56 i 58 jaki powinienem wybrać ?

Odnośnik do komentarza

Trek "56" ma reach 407mm + mostek 90mm. TTe 584mm. Seattube 560mm. Stack 592mm.

Kross "L" ma reach 398mm + mostek 70mm. TTe 577mm. Seattube 510mm. Stack 605mm.

 

https://bikeinsights.com/compare?geometries=65b4b6d36957bd001a51b56c,62e7e30c62f85d001d8d9087,

To Trek sprawia wrażenie większego - większy przekrok i dłuższy reach całkowity (reach + mostek).

 

Kąt główki w Treku 72.2st jak na mój gust trochę za bardzo szosowy. Pokłosiem tego jest długi mostek - 90mm i raczej bym go nie skracał bo rower przy tym kącie główki zrobi się bardzo nerwowy. Widzę, że bardziej ciągnie Cię do tego Treka - więc ważne jest, żebyś dobrał właściwy rozmiar, bo jak weźmiesz "58" to później mostkiem nie poskracasz. Też uważam, że dla Ciebie rozmiar "56" jest ok (ja mam 175cm i jeżdżę gravelem "54" reach 383mm + mostek 80mm).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...