Skocz do zawartości

Wygodny rower na jednodniowe wycieczki.


Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że mam zamiar  „pozbyć” się mojego obecnego gravela, szukam nowego nabytku. Jeżdżę po asfalcie, chodnikach i leśnych ścieżkach - lepszej i gorszej jakości, jednak trudnym terenem w rozumieniu MTB bym ich nie nazwał. Ogólnie nie wiem jakiego roweru szukam jeśli chodzi o nazewnictwo. Jest tego tyle, że sam się już gubię. Idąc za modą wybrałem gravela, który w moim przypadku w ogóle się nie sprawdził. Nie korzystam z dolnego chwytu, nie jeżdżę jakoś szybko(na płaskim 20-25km/h) więc opory powietrza i zbijanie wagi o kilkaset gramów za miliony monet wcale mnie nie interesuje. Wystarczy mi, że rower będzie na normalnej, aluminiowej ramie. Czy będzie ważył 11, czy 12 kg - ma to drugorzędne znaczenie. Niech to po prostu nie będzie jakoś ekstremalnie ciężka kobyła. Jestem biegaczem, rower jest u mnie tylko dodatkiem. Raz w tygodniu wyjezdzam  na 50-150km. Nic więcej. Więc czego szukam…

 

  • W miarę wyprostowanej, wygodnej pozycji
  • Prostej kierownicy, nie tak szerokiej jak w MTB, z możliwością dołożenia rogów aby mieć dwa chwyty
  • Najlepiej regulowanego mostka, chyba, że na sztywnym pozycja będzie na tyle wygodna iż będzie to zbędny gadżet
  • Możliwość założenia opon 42 mm, na takich jeździ mi się najlepiej 
  • Napęd najlepiej 1x. 
  • Sztywne osie będą dużą zaletą chociaż nie są konieczne. Podobnie amortyzator - jednak tutaj wolałbym coś dobrej jakości, bez sprężyny. Fajnie gdyby miał blokadę z kierownicy 

 

Nie mam konkretnej półki cenowej. Wiadomo, im taniej tym lepiej, natomiast im więcej powyższych wymagań rower będzie spełniał tym więcej jestem w stanie za niego zapłacić. 

Jakieś konkretne modele?

Odnośnik do komentarza

Marin Kentfield 🙂

  • W miarę wyprostowanej, wygodnej pozycji - Jest
  • Prostej kierownicy, nie tak szerokiej jak w MTB, z możliwością dołożenia rogów aby mieć dwa chwyty - Kierownice można zmienić bądź uciąć starą.
  • Najlepiej regulowanego mostka, chyba, że na sztywnym pozycja będzie na tyle wygodna iż będzie to zbędny gadżet - 35mm w zestawie ale to też w sumie niewielki koszt kombinacji, sam kokpit jest dość wysoko.
  • Możliwość założenia opon 42 mm, na takich jeździ mi się najlepiej - fabrycznie są 40(42)
  • Napęd najlepiej 1x. Jest
  • Sztywne osie będą dużą zaletą chociaż nie są konieczne. Podobnie amortyzator - jednak tutaj wolałbym coś dobrej jakości, bez sprężyny. Fajnie gdyby miał blokadę z kierownicy - o dziwo ten stalowy widelec z lekkim wysunięciem do przodu dość fajnie pracuje. Na tyle fajnie że mi - narzekającemu na bóle pleców nie przeszkadza.

Fajnie by było się gdzieś przymierzyć z ciekawości.

Odnośnik do komentarza

Rower bez amortyzatora nie nadaje się zupełnie do jazdy po lesie z korzeniami to raz.   Dwa że nie wyobrażam sobie jechać 100 km na rowerze, który ma geometrię zbliżoną do holenderki jak wiatr powieje. A w Polsce zawsze wieje 🙂 To się można zaszlachtować. Jedyną zaletą tego roweru jest niska cena. To jest taki rower do pracy, do parku i po bułki. Decathlon ma crossa na napędem 1x. Canyon też. Co jest IMO głupim pomysłem ale jak ktoś musi taki mieć to są.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Kruz napisał(a):

Kentfield 1 czy 2? 
warto dopłacać do 2?

Zarówno (1) jak i (2) to rower do miasta lub na niedzielną wycieczkę do parku, nad zalew, do lasu po prostym (bez korzeni na całej trasie wiodącej przez las),  etc. To również nie jest rower do jazdy na dystansie 100 km. Nic ponadto. Jeśli ma służyć po temu - to rower idealny dla Ciebie. Gorzej, jeśli rozsmakujesz sie w terenowej jeździe po lesie, dla przyjemności. wówczas trzeba zamienić na klasycznego MTB.  Zapewne rozważałeś DSX2 z sztywna ośką. Tu z kolei zbyt duża różnica w cenie 5,1 tys. - 2.5 tys.

Musisz sie przespać z tematem lub zastanowić czego oczekujesz.

Edytowane przez ram
.
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, jajacek napisał(a):

Rower bez amortyzatora nie nadaje się zupełnie do jazdy po lesie z korzeniami to raz.   Dwa że nie wyobrażam sobie jechać 100 km na rowerze, który ma geometrię zbliżoną do holenderki jak wiatr powieje. A w Polsce zawsze wieje 🙂 To się można zaszlachtować. Jedyną zaletą tego roweru jest niska cena. To jest taki rower do pracy, do parku i po bułki. Decathlon ma crossa na napędem 1x. Canyon też. Co jest IMO głupim pomysłem ale jak ktoś musi taki mieć to są.

W sumie masz rację. Widze jak telepie mnie na gravelu. Jednak warto iść w amor 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Pepe75 napisał(a):

Przymierz Specialized Sirrus X 4.0

Pozycja wygodna

Amortyzacja z przodu Futureshock

Napęd 1x

Opony z błotnikami 38mm, bez błotników wejdą 42mm

 

Wszystko co wyskakuje mi w Google jest na sztywnym widelcu 🤔

Odnośnik do komentarza
14 minut temu, APZ napisał(a):

Ale w porządny amor, bo te tanie (zwykle sprężynowe) to bardzo kiepsko amortyzują, a za to bardzo dużo ważą. 

Dlatego zaznaczyłem w pierwszym poscie, że interesuje mnie dobry amor, nie jakiś sprężynowy klamot.

Odnośnik do komentarza

Opis ze sklepu o Spec Sirrus x 4.0:
"O nasz komfort i tłumienie nierówności zadba karbonowy widelec oraz system amortyzacji Future Shock 1.5"
Czyli jest sztywny widelec (jak znalazłeś), ale jest też sprytny system, schowany. 

Odnośnik do komentarza
31 minut temu, Kruz napisał(a):

Wszystko co wyskakuje mi w Google jest na sztywnym widelcu 🤔

Widelec jest sztywny karbonowy, amortyzacja jest w rurze sterowej pod mostkiem. Mam ten system w gravelu (Spec Diverge) i uważam, że do takich zastosowań jakie opisałeś w pierwszym poście jest idealny. 

W moim rowerze jest podstawowa wersja 1.5 - jak dla mnie działa ok. Jak kiedyś się zepsuje to jest opcja wymiany na wyższy model (olejowy).

Natomiast polecam się przejechać rowerem z tym systemem (Sirrus X 4.0 lub Diverge - z tym, że nie wszystkie modele aluminiowe go mają, karbonowe wszystkie)

Bez przejażdżki po po jakimś nierównym terenie (a najlepiej równoczesnym porównaniu do sztywnego roweru) to jest tylko teoretyzowanie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...