Skocz do zawartości

Czy jest sens wymienić widelec na karbonowy w rowerze miejskim?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam Gianta Tourer CS, przekładnia planetarna 8x, prądnica, v-brake. Amortyzator kiepsko działa. Czy jest sens podmiecić go na widelec karbonowy? Czy rower będzie istotnie lżejszy? Czy taka modernizacja technicznie jest możliwa? Ile taka operacja kosztowałaby, bardzo szacunkowo?

Tym rowerem jeżdżę sporadycznie, bo nie mieszka on ze mną. Ale bywają wycieczki po 50 km+. Zapomnieć czy modernizować? Z góry dziękuję za opinie...

20240425_133422.jpg

20240425_133439.jpg

20240425_133550.jpg

Odnośnik do komentarza

Zbijesz wagę o jakieś 2 kg, z plusów to będziesz miał rower o 2 kg lżejszy, sztywniejszy i lepiej skręcający. Jeśli jeździsz tym rowerem po 15 km/h to nie odczujesz różnicy, jeśli chcesz tym jeździć 25km/h to odczujesz. Jeśli jeszcze pochylisz mostek i przesuniesz siodełko do przodu to tym bardziej przyspieszysz. 

Odnośnik do komentarza

Olaboga, cóżesz ty zrobił z mostkiem w tym rowerze. To jest przede wszystkim kompletnie źle dobrany typ i rozmiar roweru, zmiana widelca to jakieś pudrowanie wrzoda. Poza tym masz tu gwintowaną sterówkę+wpuszczany mostek. Nie każdy serwis robi gwintowanie a o gotowca z taką rurą ciężko.

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, mike21 napisał(a):

Olaboga, cóżesz ty zrobił z mostkiem w tym rowerze. To jest przede wszystkim kompletnie źle dobrany typ i rozmiar roweru, zmiana widelca to jakieś pudrowanie wrzoda. Poza tym masz tu gwintowaną sterówkę+wpuszczany mostek. Nie każdy serwis robi gwintowanie a o gotowca z taką rurą ciężko.

Ha, nie zwróciłem uwagi, że tam jest wpuszczany mostek. Faktycznie może być tam trudniej dobrać jakiś sztywny widelec.

@APZ Z ustawieniem mostka chodzi o to, że masz go ustawionego pionowo do góry. To zaburza sterowanie rowerem i faktycznie coś tu jest nie tak albo z rozmiarem ramy, albo z typem roweru jak napisał mike21.

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, lukasz.przechodzen napisał(a):

faktycznie coś tu jest nie tak albo z rozmiarem ramy, albo z typem roweru jak napisał mike21.

X lat temu, jako kompletny laik rowerowy, wchodzę do sklepu rowerowego Giant w Warszawie:
"Są rowery?
Są.
To proszę jeden." 😁
I panowie dobrali mi ten Giant Tourer CS, nowy, rama M. Kosztował około 2 500 -3 000 zł.
Po jakimś czasie wymieniłem opony i wyrzuciłem błotniki. Nic więcej go nie psułem. Jeździłem dużo, serwisowałem u profesjonalistów i było normalnie. Teraz kombinuję, aby go "ulepszyć", bo ten amortyzator to chyba nic nie daje, oprócz wagi (może to moje złudzenie, bo używam głównie dobrego fulla i się przyzwyczaiłem do komfortu?). Rower stoi w drugiej mojej lokalizacji i jeżdżę nim sporadycznie, ale jeśli już, to w większości po asfaltach i ścieżkach. Stąd pomysł opisany w wątku. Ale jeżeli podmiana widelca ma był kłopotliwa, to zostawię Gianta w spokoju...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...