Skocz do zawartości

Czy jest sens wymienić widelec na karbonowy w rowerze miejskim?


Rekomendowane odpowiedzi

@Oskarr OK. Dzięki. Czyli mam szukać widelca alu z gwintowaną rurą sterową, do kół 28" i V-brake, z możliwością przykręcenia  lampki? 

Właśnie teraz zrobiłem kilkanaście km tym rowerem i jest całkiem spoko, ale jakby mało sztywny. Zobaczę ile kosztuje odchudzenie maszyny o 1,5-1,8 kg... 

Odnośnik do komentarza

Trzeba by ustalić jaka jest poprawna wysokość kierwnicy to wtedy można rozważyć mostek pod stery ahead (rura bez gwintu jak ten pokazany niżej). Ale jeśli pod mostkiem ma być 10cm podkładek to sensu nie ma.

https://www.mtbiker.pl/shop/czesci/widelce-i-amortyzatory/widelce-sztywne/force-trek-28quot-sztywny-widelec-aluminiowy-1-1-8quot-czarny-polysk-p77112.html?country=PL&variant=278233&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwoa2xBhACEiwA1sb1BESal6CqdYgP_dkm1i0Y4wiYsOXaCzy9jzAI_0v1_lblnk5BymZaDRoCWXQQAvD_BwE

Odnośnik do komentarza

Po wymianie na sztywny widelec kierownica obniży się o ok. 4-5 cm. Tak mi w serwisie powiedziano. Czyli, jak na moje ustawienia, zrówna się z poziomem siodełka. I dobrze. Pozycja będzie mniej trekkingowa, bardziej "sportowa", a rower zyska na sztywności, której nieblokowany "amortyzator" nie zapewnia. Tak mi się wydaje, może niesłusznie... A gdyby kierownica była zbyt nisko, to regulowanym mostkiem można kombinować inne ustawienia. Chyba pójdę w ten eksperyment za ok. 200 zł. 😉 (widelec stalowy).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...