Skocz do zawartości

Trenażer na koło czy direct drive


Rekomendowane odpowiedzi

Dziś na FB Marketplace widziałem Elite Direto za 1400 zł używany. I za tyle też go kupiliśmy. Wahoo mają w wielu klubach kolarskich w PL. Co drugi stoi zepsuty. Dramatycznie duża awaryjność. Natomiast też w klubie są ostro eksploatowane. Nasze Direto było ciągane na wyścigi po całej Europie, eksploatowane przez półprofesjonalnego zawodnika i nadal żyje. Więc polecam. Wcześniej mieliśmy ze dwa trenażery pod oponę (nadają się tylko pod oponę szosową), rolkę Elite bez oporu, rolkę Elite z elektronicznym oporem (przylatywała sąsiadka z dołu), trenażer Direct Drive olejowy bez elektroniki Elite Turno i wszystko to była lipa w porównaniu do Direto. Nawet ja go czasem używam a mam awersję do jazdy w domu 🙂

Edit: widzę że się powtarzam. Ale to kontynuacja jakieś starego wątku 🙂

Odnośnik do komentarza
W dniu 17.11.2024 o 09:49, bajer0 napisał(a):

Największe ograniczenie jakie widzę to konieczność każdorazowego rozmontowania setupu. Zastanawiam się czy w takim przypadku nie łatwiej będzie z wahoo - odpinam rower i po robocie. Przy Van Rysel za każdym razem musiałbym wpinać koło i dopiero mogę rower odwiesić.

Pisałem o tym w tekście (link na początu) - to w sumie jedna z niewielu zalet trenażerów na koło - rower montuje się i demontuje błyskawicznie, a sam trenażer zajmuje trochę mniej miejsca niż Direct Drive. Do tego jest lżejszy, co też ułatwia przechowywanie w przypadku ograniczonej ilości miejsca.

Ale... przy trenażerze na koło wypadałoby mieć oponę przeznaczoną do trenażera (a w przypadku opon MTB - jest to konieczność). Tak więc jeżeli zimą zdarza Ci się wychodzić na zewnątrz na rower, to potrzebne będzie drugie koło albo każdorazowa, upierdliwa (opona do trenażera jest dość twarda) wymiana opony.

Przy direct'cie odpada zabawa z oponą.

W dniu 17.11.2024 o 09:49, bajer0 napisał(a):

Tylko podstawowe pytanie czy do Chisela nie będę miał problemu z zamontowaniem opony treningowej?

Opona Schwalbe Insider w rozmiarze 700x1,35" powinna być okej. Na pewno nie próbuj zakładać szosowej szerokości 23C bo będzie za wąska.

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, lukasz.przechodzen napisał(a):

Opona Schwalbe Insider w rozmiarze 700x1,35" powinna być okej. Na pewno nie próbuj zakładać szosowej szerokości 23C bo będzie za wąska.

W Chisel wewnętrzny rozmiar obręczy to 25mm.

Kiedyś trafiłem na taką tabelkę z której by wynikało że minimum muszę założyć 44c
 

szerokosc-obreczy-a-opona.JPG

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, bajer0 napisał(a):

W Chisel wewnętrzny rozmiar obręczy to 25mm.

Cholercia, no to faktycznie trochę za szeroka będzie. Widzę, że to moja stara tabelka, która sobie pewnie krąży po necie 🙂 Od pewnego czasu mam nowszą (trochę łagodniejszą), ale nadal 40 mm opona będzie na styk.
szerokosc-opon-rowerowych-a-obrecz-kompa

No to zostaje albo szukanie opony pod trenażer 28/29x (przynajmniej) 40-45C (1,5") - szukałem i ciężko cokolwiek znaleźć. Albo zakup drugiego (węższego) koła pod oponę np. 35 mm. Albo zakup trenażera direct drive (z uwzględnieniem, aby dało się dokupić bębenek, który ogarnie kasetę z Chisela).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...