Skocz do zawartości

Masa roweru vs rowerzysty


sl66

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, ernorator napisał(a):

Dobrze jak liczy ktoś kto się ściga ma wsparcie zespołu, testuje w tunelu aerodynamicznym i do współpracy zaprasza ekspertów, którzy zjedli zęby w wyścigach i przemyśle rowerowym. Dla tego dziwi mnie Twój komentarz "Do wyliczeń tego gościa to jakoś nie mam zaufania".

Dla weekendowych wojowników, poczatkujących w wyścigach czy kompletnych amatorów jego kanał jest kopalnią wiedzy, która zawsze jest podpierana danymi naukowymi. Nie daje prostych recept tylko wiedze. 

The Most Effective Marginal Gain. Aerodynamics with Josh Poertner

Is it Uncool to Use Aerobars for Gravel Racing? GCN & Geoff Kabush Response

We Tested Gravel Equipment in a Wind Tunnel and the Results Were Surprising

przy okazji 

https://silca.cc/blogs/silca/why-aerodynamics-matter-at-all-speeds

 

 

Być może go nie doceniłem. Ale widziałem ze 2-3 odcinki i nie były dla mnie przekonywujące. A wiedzę o aerodynamice jakąś mam. Ale może dlatego że kompletnie nie interesują mnie gravele.

 Joshem Poertnerem jestem regularnie w kontakcie. Doradzał nam odnośnie jazdy na czas mojego młodego. Mam też kontakt z paroma innymi specjalistami z tej dziedziny. Mój młody jest Mistrzem Polski Juniorów w jedzie na czas (jadąc czsówkę 20 km ze prędkością średnią blisko 50 km/h) i w wyścigu indywidualnym na dochodzenie i był 5 w tej konkurencji na Mistrzostwach Świata. Robimy też testy aero na torze przy pomocy urządzeń wyliczających CdA.

Jak chcesz posłuchać o aerodynamice to dobre źródła to Jean Paul Ballard ze SwissSide, Tour Magazine, Josh Poertner, który jest obecnie doradcą technicznym w EF Education Easy Post, Dan Bigham, doradca techniczny Team Ineos, ale ten za chętnie się wiedzą nie dzieli, Piotr Klin z którym robimy testy na torze, rekordzista świata amatorów w jeździe godzinnej. Aerocoach czyli Xavier Disley. Alex z kanału Peak Torque też ma sporą wiedzę.  GCN czy Bike Radar mają czasem ciekawe testy. Natomiast co do tych youtuberów amatorów to bym podchodził z rezerwą. Różne już dane widziałem a potem wychodziło, że w niezależnych, profesjonalnych testach niekoniecznie tak to wyglądało.

@Oskar Marek jeszcze kolarzem zawodowym nie jest. Francuski zespół w którym jeździ, jest zespołem pierwszej ligi francuskiej. Ale może po tym lub po następnym sezonie uda się przeskoczyć do poziomu zawodowego.

Odnośnik do komentarza

Ja sobie zdaję sprawę @Oskarr kim jest @jajacek i co robi jego syn, szczególnie lubię jak dosłownie czuć dumę kiedy o nim pisze. Wiem też jaką wiedzą dysponuje (chociaż do rowerów speca ma zbyt optymistyczne podejście) i bardzo często coś się od niego dowiem potem czytam o tym więcej i zazwyczaj ma całkowitą rację a przynajmniej się nie myli. 

Jeśli chodzi o Dylana to jego filmy są trochę infantylne natomiast jest to spowodowane charakterem YT i widownią (weekend warriors) a nie zawartością. W największym w stanach (jeśli nie na świecie) cyklu wyścigów gravelowych Life Time Grand Prix w 2023 był 16 a chłop, który wygrał był 5 na gravelowych mistrzostwach świata więc nie nazwał bym go ambitnym amatorem bo tacy są w drugiej 50siątce. Factor nazywa go na swojej stronie i materiałach prasowych "Factor athlete" i śle mu rowery za kilkanaście tyś. $ gdzie tak nie za dużo jest o tym na jego kanale YT więc nie są to materiały prasowe. Wspomniany przez Jacka, Josh Poertner często pojawia się u niego na kanale i też współpracuje z nim. 

Odnośnik do komentarza

Nie zamierzam gościa deprecjonować bo go nie znam. Jego kanał mnie nie zainteresował. Kolarstwo w USA jest w dramatycznej zapaści stąd zainteresowanie gravelami u nich, bo w kolarstwie olimpijskim typu MTB XC czy tr czy w zawodowym na szosie jest słabo. Znaleźli sobie niszę i ją rozwijają. Czy 16 miejsce w wyścigach jakby nie było amatorów (bo nie są to wyścigi zawodowe) to jest wielki sukces? Obawiam się że nie. Jaka jest siła tego amerykańskiego kolarstwa gravelowego?

No rzeczywiście ten co wygrał tamtą serię co piszesz by piąty na MŚ. To świetny wynik. Ale weźmy poprawkę, że na razie to w tym wyścigu, trochę takim dla zabawy, nie startują ci wszyscy wielcy co liczą się na Paryż - Roubaix czy Strade Bianche, tylko jakaś garstka z nich. Wygrał Mohoric dla którego był to pierwszy wyścig gravelowy w życiu, według tego co podaje First Cycling. Drugi w tej amerykańskiej klasyfikacji Vermeulen,  zajął na MŚ miejsce 33 ze stratą blisko 22 minuty. Więc nie przeceniałbym wagi tych ich wyścigów. Poza tym MŚ gravelowe to wyścig self supported, więc kluczowe jest nie złapać kichy, bo to niemal nas eliminuje z walki o czołowe lokaty. Pewnie jakby przyjechali masowo specjaliści od szutrów i bruków to Vermuelen nie byłby  w pierwszej setce.

Ciekaw jestem jak sobie w tym roku w Paryż - Roubaix poradzi mój młody. Widziałbym go w przyszłości w gravelowych MŚ bo on lubi wyścigi po szutrach czy brukach. W Belgii dobrze sobie radził jako junior w takich warunkach ale miał niefart i często leżał w kraksach. 

Co do tego zasilania ludzi rowerami to też bym tego nie przeceniał. Mam koleżankę amatorkę, która jest ambasadorem Trek i ma z nim podpisaną umowę a druga amatorka co robi ładne zdjęcia dostawała rowery Canyona. Teraz producenci mocno reklamują się przez różnych influencerów. Factor to akurat jedna z najbardziej przereklamowanych marek i musi szukać bardzo bogatych klientów. Sam frameset kosztuje 30 tys zł.

Najdroższy frameset Speca niedawno, do którego jak wiadomo mam słabość, Tarmac S-Works SL7 można znaleźć za 20k. I nigdy bym tyle nie zapłacił :) Bo jak ktoś wie gdzie to cały rower można kupić po sezonie od grupy za 20k. SL8, ale nie S-Works, hiszpański BikeInn sprzedaje za 17k. Ja kupiłem frameset Tarmac SL6, używany z dobrej ręki za 5k :)

USA to duży kraj, bogaty i zalewa ich masa produktów reklamowanych przez influencerów. Więc jak mają dużą widownię to są dobrym medium reklamowym.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...